Nové BMW X5: oficiální fotky a kompletní informace
Automobilka BMW oficiálně představila novou generaci modelu X5. Přečtěte si podrobné informace o novém SUV, které bude mít svou premiéru v září a utká se s Audi Q7 a Mercedesem třídy M. Nová generace X5 jasně navazuje na předchůdce, zkrátka příbuznost je u nové X5 znát. Nová X5 však řádně povyrostla, do šířky o 6 a podélně rovnou o celých 16 cm. Vůz tak na délku měří 4 854 mm a na šířku 1933 mm.
Uvnitř se nově počítá i se třetí řadou sedadel, X5 tak bude prvním sedmimístným BMW v historii automobilky. Sedačky jsou tradičně určeny spíše pro pasažéry menších postav, jejich konstrukce pak umožňuje sklopení do podlahy zavazadelníku. V základním provedení nabídne zavazadlový prostor 620 litrů, při sklopení druhé řady sedadel dokonce 1750 litrů. V sedmimistném provedení se posádka musí spokojit s objemem 200 litrů. Vůz stojí v základu na osmnáctipalcových kolech rozměru 255/55, na přání můžete mít 19palcová kola vzadu a 20palcová vzadu o rozměru 275/40 vpředu a 315/35 vzadu. Nové BMW X5 bude sériově vybaveno dojezdovými pneumatikami Runflat.
Modernizací prošel také pohon všech kol xDrive. Pod kapotou budou zpočátku tři motory. Základní pohonnou jednotkou je osvědčený hořčíkový šestiválec 3.0si s výkonem 200 kW/272 koní a točivým momentem 315 Nm při 2750 ot/min. Na vrcholu nabídky bude stát osmiválec 4.8 poskytující výkon 261 kW/355 koní a točivý moment 475 Nm při 3 400 - 3 800 ot/min. S tímto motorem X5ka akceleruje z nuly na sto za 6,5 s, maximální rychlost je 240 km/h. Kombinovaná spotřeba benzínového osmiválce je podle BMW 12,5 litru.
Pro příznivce dieselových jednotek bude připraven celohliníkový šestiválec 3.0d s piezoelektrickými vstřikovači poskytující výkon 170 kW/231 koní a maximální točivý moment 520 Nm při 2000 - 2750 ot/min. Později bychom se také mohli dočkat jeho silnější varianty twin turbo 3.0sd s výkonem 200 kW/272 koní, která se poprvé objevila u faceliftované X3. Pod kapotu nové X5 se časem pravděpodobně dostane také dieselový osmiválec, například verze 4.4 l (242 kW/329 koní) z BMW řady 7. Zmínka o dalších dvou motorech je však zatím jen čistá spekulace.
Pokud jde o interiér, nese se poměrně v umírněném duchu, ale sluší mu to. Zajímavě vypadá páka automatické převodovky, která připomíná spíše páčku bočních směrových světel. Ve skutečnosti jde o novou šestistupňovou automatickou převodovku, která má být rychlejší o 50 procent. Interiér nese prvky trojkové i pětkové řady. Výbava bude minimálně stejná jako u pětky. Můžeme se těšit na palubní systém iDrive, který bude u X5 novinkou, nebude chybět ani aktivní řízení, head-up displej nebo vzadu umístěná kamera, která asistuje řidiči při parkování. Nové BMW X5 bude mít premiéru na pařížském autosalonu v září, do prodeje se dostane během roku 2007. Základní cena BMW X5 s benzínovým šestiválcem 3.0si bude 51 350 eur.
Nové BMW X5 | |||
Motor | 3.0si | 4.8i | 3.0d |
Zdvihový objem [cm3] | 2996 | 4799 | 2993 |
Válce/ventily | 6/4 | 8/4 | 6/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 200/272 | 261/355 | 170/231 |
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min] | 315/2750 | 475/3400-3800 | 520/2000-2750 |
Max. rychlost [km/h] | 225 | 240 | 216 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8,1 | 6,5 | 8,3 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 10,9 | 12,5 | 8,7 |
Cena v Německu [Euro] | 51.350 | 68.700 | 51.900 |
Statické záběry
{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/Kk9g1gJG6eY" style="auto"}
Jízdní záběry - první část
{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/0-sCnvF6pq8" style="auto"}
Jízdní záběry - druhá část
{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/vFa2uCX_0-4" style="auto"}