Po dlouhých devíti letech přichází BMW s novou generací roadsteru Z4. Po premiéře v Paříži budou zatím na výběr tři zážehové pohonné jednotky. Které to jsou?
Nemyslím si, že je to pravidlem, záleží na konkrétní aplikaci a hlavně konkrétním odstínu.
Mě kombinace tohoto oranžového odstínu s matným finišem nesedí. Připomíná mí to vánoční baňky s "frozen" efektem.
[odkaz]
Za mňa je tá farba dokonalá. A celkovo sa mi páčia tie matné metalízy, ktoré BMW začalo robiť (iste za drahý príplatok), napr. aj na 5er: [odkaz]
alebo 4er: [odkaz]
Naopak, kombo stribrna (hodne svetle seda) pokud jde kombinovat s cervenou strechou je na roadster nej. Oranzovou BMW taky umi, ale v metalize. U teto frozen davam zapravdu WL, vanocni banka jako vysita >:D
Ako je to teda s tými prevodovkami, pán Dusil?
Ja som na prezentácii Z4 tiež dostal informáciu, že bude len automat. Na druhej strane Autoexpress píše, že k základnému 20i bude aj manuál, čo je v súlade s informáciami, ktoré dostal Dinar. Neskúsite to ešte preveriť?
Inak nech je to tak či onak, zhoda je v tom, že 30i a 40i budú len s automatom, čo je v prípade roadsteru fakt škoda, neviem si predstaviť typ auta, kde by sa manuál hodil viac ako do malého roadsteru.
Tak obecně je kupé považováno za purističtější sportovní náčiní než roadster, takže snad i ten manuál k němu většině pasuje více. Nutno dodat, že já sám bych vždy dal na mimookruhové dovádění přednost roadsteru před kupé, nářky nad vyšší hmotností a sníženou tuhostí u kabrioletů jsem vždycky považoval za přehnané a naopak jízda se staženou střechou mě vtáhne do dění mnohem víc, než když jsou všude kolem plechy. A jo, do takové hračky bych chtěl manuál, ale BMW asi vyhodnotilo trh jinak a nejspíš má pravdu.
To je hádám spíš reakce na Iudexe než na mě, já rozhodně souhlasím, že manuál bude leda jako cesta ke snížení základní ceny u nejslabší motorizace a jak píšu výše, za takový šok dominanci automatu u tohoto auta nepovažuju. Absence manuálu u šestiválce by mě spíš překvapila u Supry.
P.S. Máš 100 bodů za tvůj trpělivý a věcný boj s GS-hejtry na motorkářích, já tyhle diskuzní pře se zamindrákovanými závistivci nemůžu vystát, a tak se do nich většinou radši ani nepouštím. :-)
>:-[] >:-[] >:-[]
až budu dospělý tak se nenechám takovými věcmi vytáčet, ale je mi teprve 45:)
hele musím říct, že na auto.cz chodí nejvíc nejinteligentnější publikum. motorkari.cz už jsou o dost níž a pomyslné dno patří jednomu fóru o endurovém ježdění, u tohoto bohulibého koníčku mám pocit se scházejí hlavně adepti s IQ pod 80:)
Tak aby si s tou Suprou nebol sklamaný, Autoexpress už jazdil s prototypom Supry a mala bavorský R6 kombinovaný s 8° automatom. Bavorský manuál za veľa nestojí (zrejme aj preto ho pomaly vyraďujú a v nových modeloch nikde nebude s R6) a silne pochybujem, že by Japonci vyvíjali manuál špeciálne pre potreby jediného, veľmi okrajového modelu.
Takto, ja ten bavorský manuál mám, vybral som si ho vedome aj napriek vedomosti, že nie je najlepší a naopak ZF auto je špička, proste k šoférskemu autu chcem manuál a radiť si sám. O to viac by som chcel radiť sám v aute pre zábavu ako je roadster či kupé. Ale objektívne musím uznať, že bavorský manuál je slabší a hocaký mainstream má manuál lepší, o špičke typu Mazda či Honda nehovoriac. Znalejší hovoria, že BMW na ten manuál kašle a nevyvíja ho už niekoľko generácií, neviem, či je to pravda, ale logiku to má, nie je to pre nich finančne zaujímavé, na rozdiel od automatov, z oboch dôvodov ho asi vyraďujú z ponuky, najprv silnejšie verzie a postupne smerom dole.
Btw. xdrive v Z4 nebude vôbec, takže to sa báť nemusíš.
Už jsem to tu psal posledně, tohle vidím stejně, supra v manuálu taky nebude.
A ptal jsem se znova na z4 a znova mi řekli, že 20i s manuálem bude. Prostě, babo raď. ;-)
Je opravdu smutné, když takový Ford Mustang zákazníkům umožňuje možnost volby mezi manuální a samočinnou převodovkou (a to i u V8!), ale BMW to u svého nového roadsteru zákazníkům nedopřeje. Tak kdo vlastně nabízí skutečný požitek ze řízení? Pro BMW jednoznačná ostuda, nemožnost volby převodovky je jako "prémiová přednost", nebo co?!... :-O:'-(:-(:no:
Skor ako ostuda je to logický krok, keďže sa im zrejme neoplatí pre pár akože kupujúcich ten manuál vôbec vyvíjať. Skôr za tým vidím preferenciu zákazníkov….
Vedúci vývojového tímu Z4 odpovedal na otázku, prečo nie je M model, že mali dosť veľký boj s finančákmi BMW, aby vôbec takýto okrajový model s otáznou ziskovosťou prešiel. Obdobne to bude s tými prevodovkami, nechali zrejme to, čo sa predáva lepšie a ostatné voľby v rámci znižovania nákladov osekali.
reklama z auto.cz mě navedla na tento zázrak
[odkaz]
...který mi přinese štěstí, z "diskuse" pod článkem:)
Tato kouzelná věc se vyplatila už během prvního týdne! Nikdo nemohl uvěřit tomu, že jeden můj vzdálený příbuzný z USA zemřel a všechen svůj majetek odkázal mně!
No počkej, takovej polovicatej prispevek! Mam spoustu dotazu!
Ja bych asi nechtel, aby se o me zajimali bohatsi muzi. Ani svetlejsi plet a vetsi poprsí nechci. Jak to funguje u chlapu? Prijdou jen penize anebo i buchty? A co na to Jan Tleskac?