Mercedes a Honda: Nové crashtesty pro USA mohou auta prodražit

Mercedes a Honda: Nové crashtesty pro USA mohou auta prodražit

 

Nové bezpečnostní normy IIHS pro bariérové zkoušky v USA dělají pomyslné vrásky na čelech Hondě i Mercedesu.

Nový test, který simuluje čelní náraz jen malé částí vozu, nutí výrobce k modifikacím předních partií. Ty přidávají na hmotnosti a spotřebě, ale i nákladech na vývoj a konečné ceně. Honda s Mercedesem se také obávají, že změny budou mít negativní vliv i na ovladatelnost.

Až dosud nezisková organizace IIHS (Insurance Institute for Highway Safety - Pojišťovací institut pro bezpečnost silničního provozu) auta testovala kromě jiného v čelním nárazu při rychlosti 64 km/h. Pevné bariéry se přitom dotklo 40 % předku vozidla. V úterý 14. srpna 2012 plánuje vydat nové výsledky posledních zkoušek, které obsahovaly náraz pouhou čtvrtinou auta.

Jedním z hlavních problémů havárií s malým přesahem je to, že se k činnosti nedostanou prvky, které pohlcují energii uprostřed vozidel. Platí to pro zhruba polovinu testovaných automobilů. Tu nakonec absorbuje přední kolo. Takové incidenty ovšem představují 25 % z 10 tisíc smrtelných nehod, které se každoročně stanou na amerických silnicích.“ konstatuje prezident institutu Adam Lund.

A to je velmi vysoké číslo, právě proto byla tato zkouška nově zavedena. Osobní automobily prodávané v USA ovšem musí splnit všechny testy nárazu jen částí do pevné překážky, které předepisují NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), a Euro NCAP (European New Car Assessment Program). Plnění standardů IIHS není právně vymahatelné, i když organizace své výsledky oficiálně zveřejňuje.

Poslední studie obsahuje jedenáctku luxusnějších modelů střední třídy včetně Mercedesu C a BMW řady 3. „Výrobci pravděpodobně začnou posilovat struktury vpředu, aby mohly absorbovat energii místo kola. Také by měli zároveň zesílit bezpečnostní buňky pro cestující, aby je kolo při zpětném pohybu směrem dovnitř nezdeformovalo. To pochopitelně zvedne náklady. Změny vždycky stojí nějaké peníze. U prvních konstrukcí se může zvýšit i hmotnost. Domníváme se ovšem, že postupem času budou s našimi bezpečnostními předpisy výrobci počítat a vyvíjet své vozy už od počátku, tak, aby je splnily. Tedy efektivněji,“ dodává Lund.

Sedm nejnebezpečnějších aut v Americe

Představitelé Hondy vyjádřili obavy, že nutné zásahy ovlivní jízdní vlastnosti a ovladatelnost, komfort jízdy a nároky na palivo. Přesto automobilka ve svém oficiálním prohlášení uvedla, že se pustí ještě letos do vylepšení svých nových modelů, které dostanou druhou generaci struktury ACE (Advanced Compatibility Engineering). Změny vpředu poskytnou lepší hospodaření s kinetickou energií a více ochrany při čelních i šikmých haváriích.

Mercedes-Benz význam nových cash testů zpochybňuje: „Test vytváří neobyčejně vážný a svým způsobem neobvyklý scénář. Ten znevýhodnil naši třídu C. Reálná kinematika vozidel používaná v tomto typu srážky s překážkou je velmi odlišná od předpisů a zkoušek IIHS.“

Ústav si je vědom obav Mercedesu. Lund ale jejich zprávu okomentoval: „Určitě by si u Mercedesu přáli, aby měli více času se připravit na test. Většina ostatních automobilek ovšem uznala, že data z reálného provozu ukazují, jaký je to skutečně problém.“

Spolupracujeme s TipCars.com
Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům

Elektronická evidence tržeb (EET) půl roku po zavedení…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 






 
Online: Velká cena Monaka 2017

Online: Velká cena Monaka 2017

Dnes 13:30

V ulicích Monte Carla se jede jeden z klenotů sezóny formule 1, Velká cena Monaka. Šestý závod sezóny sledujeme v online reportáži.




Blesk.cz

Je to tam! Monika Bagárová (22) konečně odmaturovala

Je to tam! Monika Bagárová (22) konečně odmaturovala

Krásná zpěvačka Monika Bagárová (22) to má konečně za sebou. Střední školu završila maturitou a teď už může…

Jedna z tváří projektu »Století« Hana Fejfarová (106): „Vyměnila jsem vilu za štrůdl.“

Jedna z tváří projektu »Století« Hana Fejfarová…

V roce 1911, kdy se narodila Marie Hana Fejfarová, uskutečnil Jan Kašpar historický první dálkový let v Čechách…

 

iSport.cz

Šampion Synek znovu kraluje! V Račicích slaví čtvrtý titul mistra Evropy

Šampion Synek znovu kraluje! V Račicích slaví čtvrtý…

Ondřej Synek se stal v Račicích počtvrté v kariéře mistrem Evropy na skifu. Ve finále zvítězil před obhájcem…

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v češtině, pak šli mistři do klubu

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v…

Po osmi letech ligový titul? To se musí řádně oslavit! Fotbalisté Slavie a jejich fanoušci to názorně ukázali.…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…