Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nové crashtesty: jen tři hvězdičky pro Dacii Logan

Organizace EuroNCAP rozbíjela velmi zajímavé vozy. Vedle nového Renaultu Clio se roztříštila i Dacia Logan, Mercedes-Benz třídy A nebo například nová trojka od BMW.
Zpět na článek
28. 6. 2005 14:22
neregistrovaný "Ada"
28. 6. 2005 14:30
neregistrovaný "ciello"
28. 6. 2005 16:06
neregistrovaný "ham"
29. 6. 2005 13:47
neregistrovaný "jandy"
6. 7. 2005 21:53
neregistrovaný "xxx"
28. 6. 2005 15:31
neregistrovaný "Lonestarstate"
28. 6. 2005 16:13
neregistrovaný "BIZI"
28. 6. 2005 16:38
neregistrovaný "Tomm"
28. 6. 2005 17:57
neregistrovaný "Lonestarstate"
28. 6. 2005 20:16
neregistrovaný "major"
29. 6. 2005 10:51
neregistrovaný "HonzaT"
29. 6. 2005 11:04
neregistrovaný "Lonestarstate"
7. 11. 2006 17:00
anonym
28. 6. 2005 16:37
neregistrovaný "IT"
28. 6. 2005 16:53
neregistrovaný "Tomm"
28. 6. 2005 17:14
neregistrovaný "IT"
28. 6. 2005 17:17
neregistrovaný "IT"
29. 6. 2005 08:30
neregistrovaný "Petr"
29. 6. 2005 14:17
neregistrovaný "IT"
28. 6. 2005 23:08
neregistrovaný "hallda"
28. 6. 2005 19:31
neregistrovaný "evo9_sk"
28. 6. 2005 19:55
neregistrovaný "anonym"
28. 6. 2005 20:10
neregistrovaný "Jenda"
28. 6. 2005 21:59
neregistrovaný "IT"
7. 11. 2006 17:15
neregistrovaný "adison"
28. 6. 2005 23:27
neregistrovaný "patrik"
29. 6. 2005 02:44
neregistrovaný "LiX"
29. 6. 2005 07:08
neregistrovaný "Egoist"
29. 6. 2005 08:55
neregistrovaný "prekladys"
29. 6. 2005 10:59
neregistrovaný "Coroner"
29. 6. 2005 08:42
neregistrovaný "Ridic Audi A4 2004"
29. 6. 2005 08:49
neregistrovaný "Dr. Taby"
29. 6. 2005 09:55
neregistrovaný "ciello"
29. 6. 2005 11:04
neregistrovaný "Coroner"
29. 6. 2005 11:11
neregistrovaný "ciello"
29. 6. 2005 14:11
neregistrovaný "Gogo"
29. 6. 2005 14:21
neregistrovaný "ciello"
27. 5. 2006 15:23
neregistrovaný "tommik"
3. 7. 2005 17:31
neregistrovaný "Passat"
4. 7. 2005 23:48
neregistrovaný "kuk"
8. 7. 2005 18:34
neregistrovaný "Parek v rohliku"
neregistrovaný "Ada"
28. 6. 2005 14:22
Co dodat
a) ze francouzska technologie ze zeme Romu obstala na vybornou (cekal jsem to horsi)
b) ze uchylne tvary renaultskych kreatur mohou poskodit nikoli jen esteticky cit, ale i zdravi sveho okoli, prece take nikoho prekvapit nemuze
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "ciello"
28. 6. 2005 14:30
Re: Co dodat
..nejak tomu tvýmu výtvoru nerozumím...
neregistrovaný "ham"
28. 6. 2005 16:06
Re: Co dodat
renaultackejch kreatur? ty si dobry maco, renaulty jsou krasny, ty budes asi velkej fanda oktafky, vid
neregistrovaný "jandy"
29. 6. 2005 13:47
Re: Co dodat
*... jestli se ti nelíbí Renaulty tak je alespoň nesrovnávej s Dacií...
neregistrovaný "xxx"
6. 7. 2005 21:53
Re: Co dodat
Ale jsou to Dacie ti Renaulty a jsou nejporuchovejši vozy v Europe.
neregistrovaný "Lonestarstate"
28. 6. 2005 15:31
Úspěch
Logan dosáhl výsledků naprosto standartních ještě před pár lety ovšem za cenu podstatně nižší než měly ony tříhvězdičkové vozy před několika lety. Na diskontní vůz se tedy jedná o dobré skóre.
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "BIZI"
28. 6. 2005 16:13
Re: Úspěch
Marketingově to měli dotáhnout na 4 hvězdy, takto je to propadák.
neregistrovaný "Tomm"
28. 6. 2005 16:38
Re: Úspěch
Dobré skóré v roce 2005???? To choď po nemocnicích a márnicích vyprávět pilotům těchto vozů...
neregistrovaný "Lonestarstate"
28. 6. 2005 17:57
Re: Úspěch
Ještě jednou si přečti, co jsem napsal. A koukni se, jaké skóre mají další vozy: Matiz *, Fiat Panda ***, Ford Ka ***, Hyundai Atos ***, Kia Picanto ***, Smart ***, Renault Twingo *. A do zmiňovaných aut rodinu nenacpeš a vesměs stojí více! To ani nemluvím, že své skóre vydobyly v menší váhové kategorii, tudíž mají při srážce s Loganem další handicap.
neregistrovaný "major"
28. 6. 2005 20:16
Re: Úspěch
Presne. Za tú cenu je to slušný výsledok. Nutné ale pripomenúť, že testovali s oboma prednými airbagmi, čo myslím, že v týchto končinách nie je štandard (možno sa mýlim).
neregistrovaný "HonzaT"
29. 6. 2005 10:51
Re: Úspěch
Výsledky těchto další 3*** vozů nejde s Loganem takto jednoduše srovnat
Např. ten Matiz má sice 3*** a 19 bodů (tedy naprosto shodné hodnocení jako Logan). Na druhou stranu se prodává od roku 1998 a testo je z roku 2000, takže konstrukce 7 let stará a test 5 let! Logan je z roku 2005.
Pokud tedy vezmu v úvahu, že Matiz je o celou generaci starší (7 let), tak pro mě obstál lépe, než Logan.
neregistrovaný "Lonestarstate"
29. 6. 2005 11:04
Re: Úspěch
Máš pravdu, že přímo to srovnávat nejde. Ale opět upozorním na to, že čím menší váhová kategorie, tím má počet hvězdiček za čelní náraz menší relevanci. Protože simuluje náraz dvou stejně těžkých aut. Při srážce Logan x minivůz jdu bez zaváhání do Loganu!
anonym
7. 11. 2006 17:00
Re: Úspěch
tak si vem faceliftovanou verzi matizu chevrolet spark, a na bezpecnosti se nic nezmenilo... takze to teoreticky srovnavat jde...
neregistrovaný "IT"
28. 6. 2005 16:37
bez titulku
Mně by spíš zajímalo, jestli kritické hlasy píší majitelé Logana (je to čistě jejich problém, co a proč koupili), nebo ti, kterým z principu vadí. Mně jako nemajiteli Logana je výsledek testu celkem lhostejný. To je můj komentář k výsledku. Konečně, stále se tu píše, jak bezva je koupit 3-5 let starou ojetinu. Ta má, zejména vyběhlé modely, naprosto stejné výsledky, takže ve finále: vo co tu vlastně go?No, abych byl úplně přesný, ten Logan je nezkorodovaný, to 5 let staré auto-asi jak které, takže to bude nastejno.
Rozbalit vlákno
6
neregistrovaný "Tomm"
28. 6. 2005 16:53
Re: bez titulku
Jen pro upřesnění, za cenu Logana lze pořídit 3 - 5 let starý Ford Focus, Volkswagen Golf IV, Opel Astra, Škoda Octavia apod. Žádné z těchto aut nemělo pouze tři hvězdičky. Budu Vám držet palce, aby jste vždy Vy a všichni kolem Vás jezdili tak bezpečně, aby jste mohl i nadále tvrdit, že zoufalé zabezpečení posádky Vašeho vozu je Vám "celkem lhostejné"... Co se týká koroze, tak každé z těchto ojetých vozů má oproti Loganu pozinkovanou karoserii, která vydrží i od dneška déle, než Váš nový Logan Takže přes to, že standardně jsem zastáncem nových vozů proti ojetinám, osobně bych u Logana udělal výjimku a koupil slušnou ojetinu. Toť můj názor.
neregistrovaný "IT"
28. 6. 2005 17:14
Re: bez titulku
Je třeba číst pozorně. Uvedl jsem, že jako nemajiteli Logana je mi to jedno jak dopadl, z čehož lze usuzovat, že v něm nejezdím a ani nebudu. Jezdím rok starou Lagunou(boční vaky i vzadu, ESP atd.) a ta na současné poměry docela obstojí i podle aktuální=současné metodiky. Vámi uvedené vozy byly testovány podle starší metodiky, Logan podle současné, takže se srovnávají hrušky s jablkama. Nebo-li, pokud by se dělaly testy výběhových Focusů, Aster atd. podle nové metodiky, tak také bída a 4* dost těžko.Je třeba si to přiznat.V roce 200 se měnila metodika. Bída zůstane bídou. Příkladem je Escort, nejrozšířenější Ford v ČR. Měl jsem nového z roku 97 a tam je to tak tragické, že jsem ho brzy vyměnil za Octávku, ale ta šla také pryč. Když uvážím, kolik desítek tisíc podobných ojetých aut se sem vozí, tak pár Loganů bezpečnost moc nezhorší. Konečně, NCAP se všude zpochybňuje a najednou se bere vážně. Osobně to beru jako pokrok v myšlení lidí, ale jen v tom vytrvat. Myslím, že lidi (tj. ty, co berou méně, nebo někde kolem průměru) to od zakoupení neodradí a jenom zase, moc prosím, neříkejme, že se mají více snažit. Prodavačky jsou i v té bohaté EU a jezdí docela slušnými auty...
neregistrovaný "IT"
28. 6. 2005 17:17
Re: bez titulku
...v roce 2000...nula se mi ztratila
neregistrovaný "Petr"
29. 6. 2005 08:30
Re: bez titulku
Mas v tom chybku. Pokud uvazujeme 3-5let stare auto, tak uz bylo pravdepodobne testovano novou metodikou - napr. 2 generace Octavie, ktera tu je od roku 2001. A jsem si jist, ze by napr. tato obstala lip nez Logan. Je totiz opet ve vyssi vahove kategorii a obecne je to tank
neregistrovaný "IT"
29. 6. 2005 14:17
Re: bez titulku
Octávka 1 pak ano, ale spousta aut ne. Nejprve jsem to nehledal, protože zpaměti trochu vím, nicméně na Euro NCAP to je, takže posílám odaz. Aniž bych počítal, minimálně 8 aut, která jsou lehce jetá, zde se běžně prodávají a jezdí tu jsou na tom zhruba stejně jako Logan (Logan má nahradit asi ne Fabii či Golfa 4, ale Š120, žiguli atd, ne? Oproti tomu je to "BMW"...) Mám L2 a Logana nechci ani jako 3. auto, ale zase netvrďme, že je to totální šrot. Pokud ano, stejný, jako desítky tisíc jiných, ročně dovezených. Já si myslím, že pokud nejsme majitelé Logana, proč řešíme, jak v něm lidé při bouračce dopadnou? Jejich problém. Jiná auta také neřešíme. Kdybych neměl prachy, tak si jej třeba koupím též a bylo by mi jedno, jestli na to má někdo nějaký názor. Lidi, co se zmohli na nějakých 200-250 tis a nechtějí ojetinu hvězdičky fakt neřeší. Konečně, kolik těch Loganů už bouralo...ale teď zpochybňuji,vím...
Zde je ten odkaz a shodněme se, že je to laboratorní pro srovnání a že to nebudeme zpochybňovat:
[odkaz]
OK den všem Loganistům i těm ostatním !!!
neregistrovaný "hallda"
28. 6. 2005 23:08
Re: bez titulku
Mno jsem todle cekal, jako majitel Logana v podstate je to prijatelny v ramci toho, co to auto nabizi - nedelam z toho tragu - kdyz vidim nektery borce v cem jezdi jeste dnes, a na forech vykrikuji neco o bezpecnosti, se mi chce z nich len tak blit....takze o nejakech solidnich nazorech nemuze byt ani rec.
neregistrovaný "evo9_sk"
28. 6. 2005 19:31
bez titulku
* auto
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "anonym"
28. 6. 2005 19:55
bez titulku
Tri hvezdy na tak prostorne auto za takove prachy je asi max.co mohli konstrukteri udělat.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Jenda"
28. 6. 2005 20:10
ochr(a)na chodcu
Jak testujou ochranu chodcu pri narazu??? Ze se sveze po kapote? Nebo i dal? Objede ho po strese a slitne z kufru? Tak to by BMW 5 asi ztroskotalo, kdyz ma ploutvicku uprostred nad zadnim sklem.. Za chvili se snad bude testovat i bezpecnost cyklistu, motorkaru pri narazu, jestli se vozkovi splasi kone pri projeti okolo pivovarskeho potahu a umrtnost hmyzu...Ale s tim hmyzem by se melo neco delat - lidi, co jezdi huste v lete po dalnici by mohli vypravet, jak vypada takovy chladic...neocistena svetla - a hlavne co to da za namahu nez se to smeje!
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "IT"
28. 6. 2005 21:59
Re: ochr(a)na chodcu
No, on každý z nás je občas chodcem,takže já bych to zase moc nebagatelizoval, třeba malé děti...aby z nich byli jednou dospělí řidiči, např. Je na to přesná metodika zkoušení, to se dá najít na netu(předpisy EHK OSN). Jde o to, aby to chodce nepřiťaplo k zemi a nepřejelo, ale aby jej to rozumně podebralo, ale ne zase vymrštilo, když to hóóódně zjednoduším. Hmyz bych do toho nepletl. Chlazení motoru řeší jiné oddělení, než lidé z pas. bezpečnosti.
neregistrovaný "adison"
7. 11. 2006 17:15
Re: ochr(a)na chodcu
videl sem zajimavy spot v telecizi o urovni bezpecnosti pro chodce pri streu s autem... jde o kompenzaci tvrdosti narazniku pri stretu s chodcem a jeho dolnimi koncetinami s narazem do tvrde prekazky... dale po narazu do nohou vetsinou nasleduje chodcuv naraz hlavou do kapoty (krytu motoru)--- tam se prisne meri jeji pruznost, schopnost kolik z narazu hlavou je schopna pohltit. a potom dal nevim jestli se (pri trose cerneho humoru) hodnoti sklon predniho skla - v ramci vzdalenosti na jakou tento skokanek chodce vymrsti. take si dovolim polemizovat ze se hodnoti jestli je auto schopno cloveka jdouciho na prechode vcucnout pod sebe a prejet... takovychto pripady podle meho nazoru je u osobnich automobilu velmi malo.
neregistrovaný "patrik"
28. 6. 2005 23:27
věc logan
(a) Nemám Logan a nehodlám si ho koupit. (b) Souhlasím s tím, že stupeň ochrany odpovídá průměru před několika málo lety. Všimněte si, že trestné body šly za pedály (ohrožení nohou) a pásy (tlak na hrudník), což obojí jsou věci řešitelné bez dramatických zásahů do konstrukce - ostatně předpínače pásů atd. ani dnes zdaleka nemají všechna auta, resp. ne v základní výbavě; samotná tuhost budky nebyl primární problém; (c)dávám redakci k úvaze, jestli nechce iniciovat kontrolovaný crashtest podle metodiky NCAP nějaké typické české ojetiny, např. felicie; jednak bychom si udělali jasno, jakému nebezpečí se v takové ojetině vystavujeme, jednak by to uvedlo na pravou míru i výsledky loganu (resp. dalších dnešních levných vozů, od kterých se čeká, že pomohou re-motorizovat ČR).
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "LiX"
29. 6. 2005 02:44
Aktivni bezpecnost
Docela by me zajimalo srovnani auta v zakladni vybave co se prodava u nas a treba v Nemecku. Je totiz obvykle ze auta ktera maji v zakladu 6 airbagu se u nas prodavaji jen se dvema jako "extreme social edition" kvuli tomu ze Skoda je na vybavu extremne skoupa (viz reklama "elektricke stahovani vsech oken v zakladu!!! ...Skoda Superb ) a prot by automobilky ktere tenhle púristup nesdileji v podstate nemohl konkurovat. precejenom jakmile se to auto dostane na cenu Skodovky v zakladu tak hodne kupcu rekne "Skodovka je lepsi" a koupi si ji i kdyby mela o 4 airbegy, klimatizaci a zabudovane GPS min a tomu se musi dovozce prizpusobit.
otazka tedy zni "co se stane s bezpecnosti pokud auto oceseme od vseho co je mozne a pri testech je s tim pocitano?"
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Egoist"
29. 6. 2005 07:08
Hmmmm..
.... informace o tom , že je Logan nejprodavanější "zahraniční" vozidlo ve skupině nižší střední v měsíci květnu tady snad ani neporoběhla , ale výsledek nových testů srovnávaných s o třídu dražššími vozy byla velmi pohotová...kolik stojí stilo bmw 3 atd. ??
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "prekladys"
29. 6. 2005 08:55
Re: ohrozeni loganem
logan bezpecnost na silnicich nesnizi, domnivam se, ze naopak diky nemu postupne zmizí mnohem nebezpecnejsi dosluhujici favority apod.

mimochodem, prubeh a vysledky crashtestu superbu jsou i pres 4 hvezdicky diskutabilni
neregistrovaný "Coroner"
29. 6. 2005 10:59
Re: ohrozeni loganem
Tak tak, absolutný súhlas...
neregistrovaný "Ridic Audi A4 2004"
29. 6. 2005 08:42
Dyt je to vsechno relativni
Pojedu - li v Dacii treba Logan, nebo ve Smartu a trefi me celne motorkar, ja vylezu, otrepu ze sebe strepy a du domu. Kdyz pojedu v Maybachu a zastavim v kolone za kamionem a zezadu prileti druhej kamion tak jsem na kasi a nikam uz nepujdu. Takze spis zalezi na tom co cloveka potka nez v cem jezdi. I kdyz radeji bych volil vzdy tu lepsi, hezci a bezpecnejsi variantu. Ale je to o penezich
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Dr. Taby"
29. 6. 2005 08:49
Chápu dobře?
Renault-Dacia oznámili, že auto bude mít 3* a má je. Když se tu srovnával 5 let starý golf, tak se jim podařilo Logana úplně odrovnat s prognózou 2** a hůře. Myslím, že po pár drobných konstrukčních zásahů renault pošle Logana znovu na testy. Doufám, že tomu rozumím dobře, že např 3*** u matize nejsou ty samý jako 3* u logana. Je to rozdělený podle tříd? A jak často se mění metodika? Jinak navštivte, jestli chcete [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "ciello"
29. 6. 2005 09:55
bez titulku
nevím podle čeho kdo vybírá auto... ale z mýho pohledu a podle sebe já volím bezpečnost na prvních místech volby..! Tzn. že vždy jdu po předních airbagech a ABS.. to už by měla být standardní výbava všech aut..!!! A tohle se dá pořídit i v 5 let staré ojetině v dobrým stavu za peníze Logana...!! A co se tu řeší...?? tabulky stejně každej po čase zapomene.. nebo zapomene konkurenty ale svoje auto si zapamatuje... Věrohodnost těchto testů... kdyby to každej bral podle hvězd, tak většina jezdí Saabem, Renaultem a nějakým Mercedesem nebo Volvem... Takže co se tu řeší...? pro koho ty testy vlastně jsou...?? Nejvíce z toho těží marketing některých značek, které dosáhnou na 5* a je to bráno jako úspěch desetiletí oproti jiným modelům, které jsou takto hodnoceny stabilně...
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Coroner"
29. 6. 2005 11:04
Re: bez titulku
Detail, vieš o tom, že airbagy by sa mali (aj keď to nikto nerobí) po cca 5. rokoch dať skontrolovať príp. vymeniť? Menilo by to uhol pohľadu keby si kúpil 5 ročnú jazdenku so 4. vakmi a musel ich dať za nejakých pár tisíc skontrolovať a vymeniť. Ale inak súhlas, za tie prachy radšej slušne vybavený Focus ako prázdnu Daciu.
neregistrovaný "ciello"
29. 6. 2005 11:11
Re: bez bagů
jasně... jde o to taky, jestli v té ojetině ty bagy vůbec jsou.... Ale zkontrolovat je nestojí tolik peněz jako následky šetření v nevybaveným autě... byl to jen obecný názor na směr diskuze... Je to totiž nevyvážený rozhodování ve smyslu:... mám si připlatit 20.000 za pytle a udělat maximum dle možností pro moje bezpečí... nebo ušetřím a koupím si lepší kola.. ty jsou přece vidět a já nejsem Béčko... ale v případě i malého nárazu může pytel hodně pomoci a naopak hodně uškodit... pak se ty počty jednoznačně obrátí... a ABS.. to je taková druhá podpora aby jsi ty pytle vlastně nemusel potřebovat...
neregistrovaný "Gogo"
29. 6. 2005 14:11
Re: bez bagů
Když já prostě nemám odvahu na to koupit za dvěstě táců ojetinu, teda spíš za míň, protože k pořizovací ceně musím připočíst výměnu všeho, co je raději třeba vyměnit dobrovolně ihned, a ještě rezervu pár desítek tisíc, kdyby se něco vys..., což se teda u pět let starýho auto, i když je to focus či co, může stát. A to pominu ten fakt, že pět let starý auto Vám těžko někdo umožní splácet 5, ale i třeba 7 let. Takže mám za ty prachy Logana, je novej, v záruce (od 1. 5. 2005 tři roky!) a splácení se dá rozložit na dlouho. Prostě socka auto pro někoho, kdo ví, že auto má volant, se vším všudy
neregistrovaný "ciello"
29. 6. 2005 14:21
Re: bez bagů
jo... to je rozumnej argument a názor i když ne pro mě..
neregistrovaný "tommik"
27. 5. 2006 15:23
Re: bez bagů
Ale airbagy by se meli kontrolovat a menit spolecne s bezpecnostnimi pasy a napinaci po 10ti az 14ti letech!!!
neregistrovaný "Passat"
3. 7. 2005 17:31
Logan je popelica,pardon rakev na kolečkách
Mě by zajímalo,který člověk si logana kúpí?Tady jde přece o život!Toto není jenom nějaká fikce.Radši za 200.000 ojetého Golfa z bazaru než nového logana.Ono se řekne však co,na bezpečnosti nezáleží,hlavně že to stojí málo peněz a má to dobroou výbavu.Takhle bude člověk mluvit pouze 1x a to do té doby než se stane bouračka.Ono v okamžiku kdy všechno selže (řidičský um,předvídavost apod.) a musí dojít ke kolizi,tak člověk spoléhá už jenom na své auto (a možná na štěstí,ale to je mrcha přelétavé).A v týhle popelnici (logan) se naněj rozhodně spoléhat nedá!!!!!Nestojí to za zamyšlení?Koupily by jste si logana když máte rodinu s dětmi?Copak pro vaši rodinu není bezpečí to nejdůležitější?
PS:a názor,že zrovna mě se nic nestane,sem dobrej řidič neberu!Nemusíte vy bourat ale može do vás někdo vletět!A potom už rozhodne jen auto a štěstí.
zamyslete se lidi!
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "kuk"
4. 7. 2005 23:48
Re: Logan je popelica,pardon rakev na kolečkách
Prestan plkat nesmysly a radeji si precti nazory ostatnich. Pak se muzes zamyslet, ale nad sebou.
neregistrovaný "Parek v rohliku"
8. 7. 2005 18:34
DACIA LOGAN :P
Ja nie mogę jeżeli Dacia Logan uzyskuje 3 gwiazdki na 5 możliwych dlaczego renault się bardziej nie postara przecież Renault Thalia dostaje chyba nawet 4 gwiazdki a to jest prawie to samo LOGAN=THALIA
Opublikujcie to w gazetach...
Rozbalit vlákno
0