Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nové čtyřválce Volvo: Výkon šestiválce a osmistupňový automat

Švédská automobilka pracuje na nové generaci motorů. Na trhu se agregáty poprvé objeví už během podzimu letošního roku.
Zpět na článek
9. 4. 2013 09:26
9. 4. 2013 09:34
9. 4. 2013 11:16
9. 4. 2013 10:41
9. 4. 2013 12:33
9. 4. 2013 12:51
9. 4. 2013 13:02
9. 4. 2013 14:19
9. 4. 2013 14:56
9. 4. 2013 15:12
10. 4. 2013 11:07
9. 4. 2013 18:00
9. 4. 2013 15:45
9. 4. 2013 19:21
9. 4. 2013 21:03
9. 4. 2013 22:05
10. 4. 2013 01:38
10. 4. 2013 00:06
10. 4. 2013 19:15
11. 4. 2013 00:08
10. 4. 2013 01:31
10. 4. 2013 10:07
10. 4. 2013 17:05
9. 4. 2013 22:20
10. 4. 2013 07:23
10. 4. 2013 07:25
10. 4. 2013 07:28
9. 4. 2013 09:26
XC90...
... a takovej 2,0 turbobenzín, dejme tomu 200kW... To teda nevím,nevím, jak by fungovalo >:D
Rozbalit vlákno
2
9. 4. 2013 09:34
Re: XC90...
V XC90 nevím,ale Cadillacu ATS to funguje dobře.Je tam 2.0T 203 KW s AT6 a jízdně moc příjemné auto.
9. 4. 2013 11:16
Re: XC90...
Tak třeba udělají čtyřválec 2,5l i to je možné :-) Ale v prémiové vyšší střední mi jako špičková motorizace čtyřválec nějak nesedí. Lhostejno zda se bude jednat o XC90, nebo S80...
9. 4. 2013 10:41
6
Tak keď budú výkonnejšie ako súčasné 6-valce, tak prečo nie...
Rozbalit vlákno
0
9. 4. 2013 10:47
Není to moc??
4 válce?? >:-[]
Rozbalit vlákno
19
Avatar - WinDiesel
9. 4. 2013 11:36
Re: Není to moc??
Máš nějaký problém se 165 kW ve 4-válcovém dieselu? :-) Motory budou plnit Euro 6-2.
9. 4. 2013 11:58
Re: Není to moc??
Já v XC90 určitě 8-s
Avatar - WinDiesel
9. 4. 2013 12:49
Re: Není to moc??
A to máš na 5-válci víc? Pochybuji.
9. 4. 2013 13:59
Re: Není to moc??
Jel jsi někdy například v Superbu 2,5l 120 kW a novém 2,0 TDI 125kW? Ten starý jel pocitově o 20 procent lépe. Nebo například Multivan 2,5/128 kW a nový 2,0 biturbo 132kW. Starý 2,5l má nesrovnatelně lepší zátah... atd. atd... Na papíře 165kW vypadá pěkně,to jo ;-) Druhá věc je, že konkurence v segmentu na těchto výkonech začíná...
9. 4. 2013 14:01
Re: Není to moc??
...na druhou stranu pro přežití Volva je to asi nejlepší řešení ;-)
Avatar - WinDiesel
9. 4. 2013 14:51
Re: Není to moc??
1 - I-ART systém přinese další snížení hlučnosti
2 - Volvo bude hodně kombinovat diesely s elektromotory v provedení plug-in - a hned máš výkon a hladkost šestiválce, ale mnohem lepší spotřebu.
9. 4. 2013 13:51
Re: Není to moc??
V ML jsou i jiné varianty...
Avatar - Dinar
9. 4. 2013 14:10
Re: Není to moc??
Jistě, otázkou je, jak dlouho. Ne náhodou jsou všude v testech verze 250cdi.
9. 4. 2013 14:17
Re: Není to moc??
Testy nejsou rozhodující... Rozhodující jsou prodeje. Přiznám se, že neznám přesné celosvětové statistiky,ale domnívám se, že 3,0 jednoznačně dominuje...

Dokážu pochopit, že vymřou dieselové osmiválce v osobních vozech, ale šestiválce v nejbližším desetiletí určitě ne! To si nemůže dovolit nikdo z německé trojky.
Avatar - Dinar
9. 4. 2013 14:31
Re: Není to moc??
Vzhledem k tomu, co se děje kolem, ti tu jistotu docela závidím. Viz. nové motorizace éčka, akt. pětky, ášestky, benzinové šestiválce jsou už docela vysoko v nabídce vyšší střední o střední nemluvě. A dýzl je na tom ještě hůř.
9. 4. 2013 14:40
Re: Není to moc??
Jak sám říkáš, nové motorizace Audi 3,0biTDI a BMW 3,0triD jasně dokazují, že šestiválce mají před sebou ještě dlouhej život a vývoj... Toť můj názor :-)
Avatar - WinDiesel
9. 4. 2013 14:52
Re: Není to moc??
ML teprve dostane diesel-hybrid a hned máš 6-válec se 4 válci ............
9. 4. 2013 12:22
Re: Není to moc??
4 válce nejsou moderní,není to politicky správné >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - WinDiesel
9. 4. 2013 12:49
Re: Není to moc??
Furt lepší z 5 na 4 než ze 4 na 3 ............... >:D
Avatar - Dinar
9. 4. 2013 12:59
Re: Není to moc??
Na všechno dojde, a to plošně. To jen někteří mají jako obvykle Nase vorne. ;-)
Avatar - WinDiesel
9. 4. 2013 14:55
Re: Není to moc??
Zvuk 4-válce je řekněmě akceptovatelný, zvuk 3-válce jenom s obtížemi ............. i když ............ testoval jsem 1,2 TDI common rail ve Fabii a bylo to neuvěřitelně tiché a dobré ............. a to je třída Fabie/Polo.
9. 4. 2013 15:34
Re: Není to moc??
1,2 TDI common rail ve Fabii je náročnější na údržbu ve srovnání s benzínovým motorem :yes:
Avatar - WinDiesel
9. 4. 2013 18:50
Re: Není to moc??
Ty jsi chlape volaaký zmätený ............... >:D
Avatar - Iv8
9. 4. 2013 12:33
Výdrž
Asi jediná cesta jak snižovat emise je snižování počtu válců a zvyšování podílu různých elektronických systémů a dmychadel. Jen aby tyto motory měly také stejnou výdrž jako zatracované 5.ti a 6.ti válce. Až s nimi najede někdo 400tis. km bez problémů, tak mě přesvědčí. Zatím tomu lehce nedůvěřuji.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - WinDiesel
9. 4. 2013 12:51
Re: Výdrž
Vím že na tom Volvo dělá už 5 let, to je opravdu hodně na vychytání mušek.
Avatar - Dinar
9. 4. 2013 13:02
Re: Výdrž
Jsem zvědav na charakter a hlavně zvuk, to je problém čtyřválců u všech. Když se člověk sveze 28i bmw těžko co tomu vytknout, ale ten zvuk je prostě nijaký, proto se dělá u nové generaci na sání, přijdou obecně všelijaké soundsympozéry atd., bohužel víceválce jsou v běžné konfekci už jen na dožití. :-!
9. 4. 2013 14:19
Re: Výdrž
Jak říkáš... Už i nový Golf GTI se nabízí za příplatek s generátorem zvuku ve výfukovém potrubí...
Avatar - WinDiesel
9. 4. 2013 14:56
Re: Výdrž
Ty generátory jsou zvráceným výmyslem ....... a mrzí mne že do toho značka jako BMW vůbec šla, to je degradace motorářů.
9. 4. 2013 15:12
Re: Výdrž
Souhlasím, že je to zvrácené... Stejně jako downsizing a umělé tabulkové snižování spotřeby u moderních motorů...a v podstatě tak bychom mohli pokračovat. Ale to je business a s tím nic neuděláme... Na druhou stranu třeba v A6 Allroad,nebo A7 to funguje na jedničku :yes:
10. 4. 2013 11:07
Re: Výdrž
Různé systémy jsou konstruované různě a plní různé funkce - mohou zesilovat přirozený zvuk, aby se prodral izolací, mohou ho vést skrz izolaci, mohou odstraňovat nelibé frekvence, nebo mohou přidávat, co tam prostě není. Vypinatelný (mechanický) zesilovač v sání má i 991, protože chtěli tišší kabinu. VW dříve používal mechanický rezonátor, ale dnes je to už bohužel jen reproduktor. Na druhou stranu, zvuk ti nepouští do kabiny, ale do motorového prostoru. Ale to mluvím o Mk6.
9. 4. 2013 18:00
Re: Výdrž
To je asi taka vychytavka, ako za bolsevika vrtulky do vyfuku.
Avatar - 3_diamanty
9. 4. 2013 13:59
suhlasim s volvom
8valec je dnes uz v eu dinosaurus :yes:

nie je o com... volvo vzdy bolo na spicke v technike a uz davno to ma zratane ako sa ma dnesna doba a ako to bude o par rokov :yes:

8valce ostanu jedine v luxusnych autach aj to som zvedavy dokedy >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Iv8
9. 4. 2013 14:11
Re: suhlasim s volvom
Toppere, už jsi jel s V8 "dinosaurem" ?
Možná bys už nikdy nic jiného nechtěl řídit.
Avatar - WinDiesel
9. 4. 2013 15:00
Technologie I-ART
* - inteligent Accuracy Refinement Technology – inteligentní technologie vylepšení přesnosti

• Nově zkonstruované piezoelektrické vstřikovače G3Pi se zabudovaným snímačem tlaku i-ART (a umožňujícím měření teploty a tlaku přímo ve vstřikovači).
• Tlak systému: maximální tlak se zvýšil z hodnoty 180 MPa na hodnotu 200/250 MPa. (2500 barů)
• Nadměrné dvouvrstvé filtry s účinným odlučováním vlhkosti.

• Zrušení snímače teploty paliva podávacího čerpadla
• Zrušení snímače tlaku v Railu
Rozbalit vlákno
0
9. 4. 2013 15:45
PŘEDVOJ ROKU
No a je to tady. Možná si to ještě naplno neuvědomujeme, možná si to ostatně ani zatím uvědomit nechceme, ale právě prožíváme zlomy nejen designové, ale též motorové. Jsou to přitom paradoxy, auta jsou stále mohutnější a mohutnější, a motory? No, ty jsou jaksi stále... ohlodanější.

Dinar nahoře nehoruje za zvuk benzínového čtyřválce v pětkovém bávu. No, na tohle ovšem nutno nahlížet osobní zkušeností. Samozřejmě, že přesednutí z ševelícího šestiválce do čtyřválce nevyvolá jásot, ovšem přesednout z takového cee´du do toho bavoráka, tak jsi natuty do pěti vteřin v amoku.

Jinak je nutno s Dinarem souhlasit. Šestiválce jsou v (masové výrobě) jízdním, šoférským rájem. No... občas tu píší, že ráj trvá, dnes tedy tak nějak tiše dodávám - možná.

Každopádně VOLVO :yes: se v dané věci stává (prémiovým) předvojem, a to svým defintitním rozhodnutím, že šestiválce nebudou ani pro pověstné fajnšmekry. Zbývá tedy otázka, jaké budou benzínové (a naftové) nové čtyřválce. No... budou samozřejmě skvostné. Co však mám na mysli termínem "skvostné", to už prosím odtušuj sám. Za sebe dodávám, že do tříválce nenechám naložit ani svojí rakev, čtyřválec však můžeš už dnes klíďo píďo prohánět třeba v tom bávu. No jak píšu, jde hlavně ani ne tak o motor samotný, jako o to, z jakého motoru "přecházíš"...

Dnes tak nějak nejásám, přesto... bravolvo :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ham.
9. 4. 2013 19:21
Výrok
"Osmiválcové jednotky dokonce švédský výrobce označuje za dinosaury“ je docela srandovní od pánů z Volva, kteří osmiválce prakticky nikdy pořádně neuměli a až na jednu výjimku v XC90 ani do svých aut nemontovali. Navíc Volvo nemá skutečně prémiovou platformu pro podélnou zástavbu motoru a všechny jejich současné platformy jsou dělané pro příčnou zástavbu motoru a ty mají dokonce problém s osazením šestiválců, takže snad vyjma té XC90 by se ten osmiválec stejně nikam nevešel.
Uvedený výrok je stejně "kvalitní" jako kdyby Sun-Young Kim prohlásil, že Kia považuje F1 za sportovní disciplínu pro dinosaury.
A že mají "Zákazníci mají ocenit i silný zvuk motoru?", no jen aby to nebyla příprava na traktorový zvuk vzhledem k velmi vysokým vstřikovacím tlakům.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - eLzyx
9. 4. 2013 21:03
Re: Výrok
no ty jsi vedle jak ta jedle. Zástavba motoru neurčuje premiovost vozu. Příčnou zástavbu motoru zvolili kvůli vyšší bezpečnosti vozu obzvláště při střetu s lampami, stromy atp. Osmiválec se montoval i do S80 a vešel by se i do V70, protože má stejný předek (dokonce jsem viděl jeden "bastl").
Co se týče šestiválců, tak problém se zástavbou nikdy neměli, protože je paradoxně o 1mm kratší jak jejich pětiválec (jinak řešené rozvody). Vešel se jak do velkých vozů jako je V70/S80/XC90, tak do menších jako je XC60/V60/S60. Vešel by se i do prcků jako je C30/S40/V50/V40, ale tam by nezapadá "politicky".
Avatar - Ham.
9. 4. 2013 22:05
Re: Výrok
Ale určuje, dnes prémie dává osmiválce do střední třídy, stejně tak do vyšší střední a dvanáctiválce do lux. třídy. A to jsou všechno zapovězené oblasti pro Volvo, protože s příčnou zástavbou to prostě nezrealizuje. Nehledě na to, že příčně zastavěný osmiválec s převodovkou a příslušenstvím je jak ingot před přední nápravou, což by v případě sedanu byla katastrofa pro jízdní vlastnosti. Volání Volva po konci osmiválců zní velmi falešné nebo také zoufale, záleží jak se to vezme.
Avatar - Hammunasakra
10. 4. 2013 01:09
Re: Výrok
8mi válce (během VELMI krátké chvilky) zmizí i z vozů D3 (nědělejte si iluze :-) ár
Totéž se bude týkat dokonce i 6ti válců (zřejmě zůstane vždy po nějaké té TOP verzi..
..ale zbylých "99%ˇ prodaných vozů budou 4 (a velmi brzy i 3) válce ;-)
PS: Volvo to (stejně jako VŠICHNI analytici) moc dobře VÍ = jde jen trochu "napřed" (a ano /i/ z důvodů které uvádíte.. :-)
Avatar - Ham.
10. 4. 2013 01:38
Re: Výrok
Trend je jasný, ovšem neznamená, že vše přejde obratem na čtyřválce. Ještě dlouho zde budou šesti i osmiválce. Pokud někdo hází dobrovolně flintu do žita (Volvo) je to jen a jen jeho volba. Nejde o to, že by víceválce ze dne na den zmizely, budou dražším a exklusivnějším zbožím, ale nezmizí. Ten kdo se jich vzdá tak ten se dobrovolně vyřadí z exklusivního klubu.
Avatar - Hammunasakra
10. 4. 2013 02:03
Re: Výrok
Ne vše (ještě snad "delší dobu") ne - ale (naprostá) většina ANO
Ze strany Volvo je to ale celkem (viz výše) "logický" přístup. Mne spíš mrzí jejich R5 - tím pro mne byli "výjímeční/zajímaví" - trochu i "prémioví", TO mne MRZÍ :-|
PS: Naprosto SOUHLASím že "víceválce" budou "prémiovější", rsp. asi správněji "exkluzivnějším" zbožím (prémiové je moc "obyčejné" - a tenhle "vtípek" NEbyl až tak vtípek = V8 (o V12 nemluvě) zůstanou jen pro (velmi) ÚZKOU skupinu zákazníků..
PS: Jen tak mimochodem, že V8 mají své dny (vpodstatě) "sečteny" jsem četla někdy ... před (15ti?) lety? Prostě už opravdu HODNĚ dávno.. :-)
10. 4. 2013 00:06
Re: Výrok
Ani tak nejde o to, jestli se osma někam vejde nebo ne. Jde o to, jestli je automobilka dost silná v kramflekách aby urvala pokuty za množství emisí překračující.......... a ještě se dokázala poprat se silnou konkurencí. Na to Volvo nemá sílu. Nezbývá jim pak nic jiného, než mlít plky o dinosaurech. Před čtrnácti dny zachráněni Číňanem z hrobníkovy lopaty budou chtít dnes udávat trendy v motorech. ;-\

Za psychopatický downsizing, dvou a tříválce můžeme poděkovat ekoteroristům. Vybíjejí se na lehce postižitelných osobních vozech, při tom tisíce a tisíce tun emisí ze všech dopravních letadel a obřích zaoceánských lodí jakoby neexistovaly. 8-s A o tom, že by letadla nebo lodě měly třeba katalyzátory nemůže být vůbec řeč.

Na osmu ať mi nesahají.
Avatar - Hammunasakra
10. 4. 2013 01:56
Re: Výrok
NEsváděla bych to (rozhodně ne "jen a pouze") na "ekoteroristy"! Ti snad příchod menších jednotek mohli "trochu urychlit", jinak je to ale dlouhodobý (nezvratný) TREND. PROČ vyrábět V, B či R6 s výkonem (třeba) 200 kW, když dnes je "no problem" tuto hodnotu dostat z nově postaveného 2 litrového 4 válce?
Patřím (zcela) JEDNOZNAČNĚ k těm kterým byl je a bude symptičtější ten "víceválec", ale není to tak dávno (dokonce v TOMTO tisíciletí) co na podobné výkony byl POTŘEBA osmiválec, pak stačil 6ti válec no a byť na silnicích můžeme potkat ne až tak stará (tak 10 let?) auta která na tento výkon s sebou vozí V8, tak třeba (v diskuzi zmíněný) Cadillac ATS R4 2.0 203 kW dokazuje že víc válců dnes vskutku NENÍ třeba..
(dodám BOHUIŽEL - ale třeba to ATS je díky tomu famózně řiditelné a víc válců prostě NEtřeba, aneb V8 i dnes určitě ANO, ale se ZCELA jiným výkonem - a do /cenově/ trochu JINÝCH aut - v "běžných" vozech jich už NEtřeba...
..a nemá to co dělat s žádnými "ekoteroristy"
10. 4. 2013 19:15
Re: Výrok
Nepochopila jste úplně podstatu mého příspěvku.

Ten, kdo má rád výkonný dvoulitrový čtyřválec, ať si ho koupí. Ale atmosférickou V8 už koupit novou prakticky nejde. Právě kvůli ekoteroristům.
A rozdíl v charakteru obou motorů je, nejde jen o výkon. Roli hraje daleko víc, někdy i špatně měřitelných, aspektů. Kultivovaností chodu V8 se nemůže žádný čtyřválec ani přiblížit i když bude mít vyvažovacích hřídelů kolik chce. Náročnost na údržbu, kvalitu oleje, servis, zvukový projev, výdrž, prodejnost jako ojetina ve vztahu k výdrži, spotřeba v různých režimech, turbodíra, dochlazování turb, pořizovací cena, hmotnost a je toho určitě víc, čím se liší. Ať již do plusu nebo do mínusu.

Své auto mám rád právě kvůli atmosférické dostatečně silné, relativně úsporné a nenáročné V8.

A jestli málo válců a downsizing je trend, tak ne pro mě. Takové trendy ať si strčí třeba .....za klobouk. Nebudu jako ovce vyhazovat perfektní auto, které mi výborně slouží a vyhovuje, vím, že je dobré a že mu nic nehrozí ani po dalších několika set tis. km a místo něj si kupovat mnohdy pochybnou věc jen proto, že je to trendy. Vyšší střední s dvoulitrovým čtyřválcem nechci ani omylem. To raději jezdím s "veteránem".
Avatar - Hammunasakra
10. 4. 2013 23:55
Re: Výrok
Ale (spíš) "pochopila", mám totiž doma jednoho BUŘTÍKa s vámi naprosto IDENTICKÝCH názorů (který ODMÍTÁ prodat/vyměnit/novým nahradit SL 6.3 (6208 cm3) AMG ;-)

Ono ani já nejsem nijak "nadšena" z trendu (který ale opravdu NEpřiřazuji primárně "ekoteroristům" - maximálně "jemně urychlili" NEzvratný vývoj), neb své V6 3.0 budu muset v příští generaci nahradit (buď odcházejícím modelem, DOKUD je V6 ve střední třídě vůbec k dispozici) nebo se "spokojit" (jak trend "velí") s 4 válcem.. :-|

Pěkný den (a co nejVÍC válců pod kapotou - DOKUD TO JDE - přeji :-)
Avatar - Hammunasakra
10. 4. 2013 01:05
Re: Výrok
Tady jste si to trochu "popletl" - Volvo nemá a nikdy nemělo PROBLÉMy se zástavbou svých R6 - ze strany Volvo šlo o zcela jiné důvody! U této značky (dááávno před EuroNCAPy apod.) šlo vždy o bezpečnost, která byla (od)vždy na PRVNÍM místě - a TO je důvod příčného uložení motorů (včetně řadových 6ti válců), neb a PROTOŽE toto uložení motorů jim umožnilo lépe pracovat s deformací karoserie (s pohlcením nárazové energie).
PS: NEjsem žádná "fanynka" Volvo (a třeba staré Volvo 960 V6 3.0 pro mne bylo "zklamáním roku" = DĚSNÝ podvozek), nicméně bezpečnost cestujícího která je u firmy alfou i omegou zasáhla dokonce i do "celkové konstrukce vozu". "Ultrapravověrný" autofanoušek samozřejmě upřednostní "pojetí konstrukce" ála BMW, ale přístup Volvo bych NE"kritizovala", SVOU "logiku" to rozhodně MÁ (a je dobře že MÁME MOŽNOST VOLBY ;-)
Avatar - Ham.
10. 4. 2013 01:31
Re: Výrok
Nemá problém se zástavbou až na to, že poloměr otáčení XC90 s 8 válcem a menších modelů s 6 válcem je zoufalý a vyvážení auta z hlediska rozložení hmoty vůči těžišti mizerné (vše před přední nápravou. S podélně zastavěným motorem lze dosáhnout stejné bezpečnosti jako s příčně zastavěným. Příčné uložení je levné řešení vhodné pro malá auta, kde se ani více válců neuplatní a kde je přínosem z hlediska šetření místa. Z pohledu větších/luxusnějších modelů je to handicap. Hlavní ovšem je, že Volvo je v oblasti vývoje osmiválců outsider a přesto se naváží do jejich vývoje. To je asi stejně důvěryhodný postup jako kdybych já kritizoval hráče Barcelony jakou mají mizernou míčovou techniku.
Avatar - Hammunasakra
10. 4. 2013 01:47
Re: Výrok
Ano samozřejmě = je to (díky tomu uložení motoru) LOGICKÉ (ale není to "neschopnost", nebo "důkaz" levné konstrukce, u Volvo je to prostě ÚMYSL - který "má svoji (jejich) logiku", to nelze popřít..
Inženýři Volvo mají dost ZÁSADNĚ JINÝ názor na to "lze dosáhnout STEJNÉ bezpečnosti" (deformační zóna pohlcující energii je v tu chvíli objektivně opravdu KRATŠÍ). Já osobně bych také preferovala "jiný přístup" (mne učili že NEJ- je konstrukce ála BMW) a Volvo 960 V6 3.0 jsme zmínila, nicméně ... dnešní zmenšení motorů (kdy velmi brzy bude většina i "prémiových" vozů vybavena 4 válci) ale tak trochu "nahrává" téhle čínské automobilce u níž je VŠE podřízeno bezpečnosti (i uložení motoru).
PS: Jak jsem napsala v 1:09 v PS - "a ano i z důvodů které uvídíte - určitá "falešná nota" tam samozařejmě je = to je ale (bohužel) "naprosto normální" - KAŽDÝ realitu "přizpůsobuje" (a často i "ohýbá") SVÉMU "stylu".. ;-)
Avatar - Ham.
10. 4. 2013 10:07
Re: Výrok
Každý "logický úmysl" umí příslušný marketing bez problémů "okecat". Asi jako vlečnou nápravu u některých motorizací Škodovka nebo jak právě předvádí Volvo, když osmiválce označuje za dinosaury a samo je už vlastně ani nemá. V nárazových testech dosahuje Volvo dobrých výsledků, ovšem nikoliv takových, že by převyšovalo schopnou konkurenci. A dokonce díky tomu, že některé modely včas neinovuje, tak dodnes třeba S80 jezdí se 4 hvězdami z roku 2000.
Avatar - Hammunasakra
10. 4. 2013 16:40
Re: Výrok
Pohled na téma končícího V8 od Volvo (což byl původem snad nějaký americký small block který upravila Yamaha? či nějaký takový "ne zcela běžný původ") mnozí možná trochu změní ("upraví") při oznámení Porsche, že slabší verze svých B6 nahrazuje (a to NENÍ vtip!) 4válci :-|
Avatar - Ham.
10. 4. 2013 17:05
Re: Výrok
Ano, slabší verze více-válců čeká náhrada stejně výkonnými méně-válci. Silnější verze více-válců zůstanou a budou ještě výkonnější. To považuji za normální vývoj (nejen u Porsche).
Avatar - Hammunasakra
10. 4. 2013 17:49
Re: Výrok
Ono to JE "normální", nicméně zrovna u Porsche ta výměna plochého B6 za 4 válec..
..na MNE působí "hůř" než to že Volvo končí se svým V8 ;-)
9. 4. 2013 22:20
Vyborne
Doteraz sa mohlo pokazit len 1 CR cerpadlo za 500-700eur,, 1 snimac tlaku za 200eur, teraz uz rovno 4 z kazdeho kusu a navyse drahsie, jemnejsie a na presnost citlivejsie vstrekovace :-)
Rozbalit vlákno
4
9. 4. 2013 22:55
Re: Vyborne
Pokud se nemylim, tak takovyto technicky skvost/prakticky omyl uz jednou vypustil VW v podobe PD motoru...
Avatar - WinDiesel
10. 4. 2013 07:23
Re: Vyborne
Mýlíš. VW vypustil kdeco, ale určitě ne system common rail s integrovanými snímači teploty a tlaku včetně čipu - to všechno v hlavě vstřikovače. To tedy nevypustili ani nic vzdáleně podobného.
Vypustili PD, potom piezo PD jednotky, potom piezo vstřikovače, ale to je všechno standardní technika (Možná s výjimkou P-PD, což bylo inovátorství, které se jim krutě vymstilo).
Avatar - WinDiesel
10. 4. 2013 07:25
Re: Vyborne
Můžeš být v klidu. Tyto systémy jsou dlouhodobě testovány v reálném provozu (na Toyotách v Brazílii) a není problém. Naopak, vypadá to, že tyto vstřikovače, vycházející z předchozí generace vstřikovačů, taky velmi robustních, vydrží velmi mnoho a český sen bude naplněn - jakoukoli srágoru do toho naliješ, to přežije.
Avatar - WinDiesel
10. 4. 2013 07:28
Re: Vyborne
V případě poruchy se stejně měnil celý zásobník tlaku, nebylo to jen o snímači tlaku. Tlakový snímač nestojí ani 30 €.