Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Jeepy pro Evropu: Grand Cherokee S, Wrangler Mountain a Compass Black

Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Na trhy starého kontinentu míří trojice nových Jeepů. Jedná se o dvě limitované edice a jednu výbavu.

Wrangler Mountain se v evropské premiéře objevil na jaře v Ženevě, Compass Black a Grand Cherokee S Limited vycházejí z konceptů, které jsme viděli tamtéž a například Američané se jich nedočkají. S Limited je navzdory označení právě tím novým výbavovým stupněm pro velké SUV legendární americké značky.

Jeep Grand Cherokee S Limited

Motory budou v nabídce dva, respektive jeden ve dvou stupních naladění. Přeplňovaný vznětový vidlicový šestiválec 3,0 CRD Multijet II dává 177 kW (241 k)/4000 min-1 a 550 Nm/1800-2800 min-1 . Jeho krotší verze poskytuje 140 kW (190 k)/4000 min-1 a 440 Nm/1600-2800 min-1. Převodovka je pětistupňová samočinná a přenáší točivý moment na všechna kola díky elektronickému pohonu Quadra-Trac II, a to v závislosti na jízdních podmínkách i pouze dozadu. Nechybí vzduchové odpružení Quadra-Lift, sedm airbagů, ABS, kontrola stability a trakce včetně přívěsu, adaptivní tempomat, ani pomocníci pro rozjíždění do kopců a sjezd z nich. Třešničku na dortu představují předcházení čelním kolizím a BLIS.

Karoserie tohoto vozu se liší od ostatních verzí Grand Cherokee širokou aplikací černé barvy: takto tmavá jsou dvacetipalcová kola, ochranné plasty pod nárazníky i lemy blatníků, maska chladiče, rámečky světel, střešní nosiče či spíše kryty a ústí jinak chromovaných koncovek výfuku.

Interiér je laděn ve sportovně-luxusním duchu. Kožený vyhřívaný volant, odvětrávané sedačky, karbonové doplňky na přístrojové desce i dveřích a oproti tomu chromované pedály: toť základní charakteristika. Komfortní výbava odpovídá sportovnímu modelu SRT se zážehovým osmiválcem Hemi 6,4 l: informační systém Uconnect s navigací prostřednictvím dotykové obrazovky a kompletní multimediální podporou, panoramatická střecha a audio Harman Kardon s 19 reproduktory.


Jeep Wrangler Mountain

Speciální série Wrangler Mountain se bude se dodávat jak ve dvoudveřovém, tak i ve čtyřdveřovém provedení. Fotografie ukazují krátkou verzi s odnímatelnou střechou. A motory? Za prvé turbodiesel 2,8 l (147 kW/3600 min-1). K němu lze zvolit šestistupňový manuál (pak má točivý moment 410 Nm) nebo pětistupňový automat (zde dává 460 Nm/1600-2600 min-1). Za druhé zážehový Pentastar V6 3,6 l (209 kW a 347 Nm) kombinovaný pouze se samočinnou převodovku. Samozřejmostí je vždy dvoustupňová redukce a čtyřkolka s režimy 2WD, 4WD Low a 4WD High. 2WD znamená pohon zadní nápravy, 4WD Low rozděluje točivý moment v poměru 50:50 a 4WD High je určen pro těžký terén. Proto je také tento Wrangler vybaven nápravami Dana 40 a 45, čísla značí nájezdové úhly. Dodává se i standardní HSA, s automatem pak také HDC.

Na vzhledu se vyřádili lidé od Moparu, respektive poskytli patřičné příslušenství. Mountain jezdí na litých šedých „sedmnáctkách“ a v podobném odstínu je tradiční maska. Na kapotě najdeme nápisy, které říkají, s kým vlastně máme tu čest. Kapota je mimochodem zčásti černá stejně jako víčko nádrže. Jinak je v nabídce pět laků včetně efektní světle zelené. Čalounění vnitřku je látkové a nezbytná loga nechybějí ani na sedadlech, volant s tlačítky pak pokrývá kůže. Za příplatek si můžete koupit obě střechy: látkovou a pevnou,


Jeep Compass Black Edition

Pod kapotou limitované série Compassu bije turbodiesel 2,2 l se 120 kW (163 k) a 320 Nm. Elektronický pohon 4x4 se zde jmenuje Freedom Drive, vždyť Compass je menší SUV a loni prošel výraznou modernizací. Má jen režim Lock, který slouží pro jízdu v dešti nebo lehké sněhové pokrývce. Tato řada se vyrábí rovněž s pohonem předních kol, to se ale netýká „Blacka“.

Ten není úplně černý, ale této barvy na něm najdeme i tak dost, stejně jako na výše popisovaném Grand Cherokee. Jsou v ní vyvedeny osmnáctipalcové hliníkové ráfky, střešní nosiče ale také spodní části nárazníků a boční prahy nebo střední sloupky. Výbava je podobná jako u větších modelů včetně Uconnectu, soundsystém nese pro změnu značku Boston.

Wrangler Mountain se začíná prodávat právě teď, před polovinou června. Compass Black Edition se objeví koncem až srpna, Cherokee S Limited jej bude následovat v září. Jeepu se v Evropě daří. Prodeje za rok 2011 přesáhly 24 tisíc kusů, což znamenalo navýšení oproti letopočtu 2010 o takřka 63 %. Letos za první čtyři měsíce rostou dále, své majitele našlo již 9,8 tisíce nových aut, tedy o 52 % více než loni během stejného období.


Aleš Dragoun
Diskuze (7)
Avatar - Barrichello
18. 6. 2012 01:23
Re: Kvalita Jeepov?
Přesně tak. Taky sem přemýšlel o 2008 Wranglerovi s 3,8 V6 ale nakonec sem koupil něco úplně jinýho >:D
Avatar - Gasoline
17. 6. 2012 16:56
Re: Kvalita Jeepov?
Díky za lichotku, ale expertem bych se nenazýval i když už něco v terénu odježděno mám. :*) Navíc jsem nemluvil o Jeepech, ale obecně o offroadech. (Sám proháním Land Rover). Redukci používám díky naftě jen v opravdu těžkém terénu. Abych tě uklidnil, Jeepa - zvláště pak Wranglera si dovedu představit opravdu jen v benzínu.
16. 6. 2012 23:47
Re: Kvalita Jeepov?
prave na to aby si na plyn nemusel tlacit v tazsom terene je tam redukcia, experte. Navyse s automatom spriahnuty Pentastar urobi v podstate tu istu sluzbu ako dieslovy veteran od Daimler Chrysler. S podstatne mensimi narokmi na udrzbu a kvalitu paliva
Avatar - Gasoline
15. 6. 2012 12:51
Re: Kvalita Jeepov?
Podle mě je diesel v terénu lepší volbou, zvláště pak s automatem. Právě že táhne odspodu a nemusím týrat spojku. Zařadím rychlost a jedu aniž bych musel tlačit na plyn. Jiná už je otázka spolehlivosti. Přece jenom oturbený a elektrikou nacpaný diesel vs. jednoduchá benzínová atmosféra.
15. 6. 2012 12:19
Re: Kvalita Jeepov?
za me je wrangler SUPER. zkousel jsem verzi Rubicon se starym 4.0 r6 slant enginem a parada. terenni schopnosti, spolehlivost a naklady supet a tim padem i uzitna hodnota. ale to je opravdu auto pro ty, co ho vyuzijou. ti, co placou, ze jim to na dalnici zere a proto dotlacili automobilku, aby do toho pro evropu zacala davat naprosto nevhodne diesely (prilis silny nastup od spodu misto linearniho prubehu a davkovatelnosti vykonu jako u benzinu), nepochopili smysl tohoto auta...