Nové modely General Motors zhubnou do roku 2016 o 15 %

Nové modely General Motors zhubnou do roku 2016 o 15 %

Americký koncern GM chce do budoucna dále snižovat spotřebu svých nových modelů. A recept je jednoduchý: redukce hmotnosti

Současné automobily jsou stále větší, širší a pochopitelně také přibírají na váze. Snahy kupříkladu Mazdy a Peugeotu jsou v tomto směru velmi sympatické. Stranou ale nechtějí zůstat ani za Atlantikem. Podle šéfa General Motors Dana Akersona jejich chystané nové modely zhubnou díky použití uhlíkových vláken, hořčíku a hliníku. Otázkou je pouze cena konečných produktů, kterou pochopitelně zatím neznáme. Cílem GM je dle agentury Bloomberg redukce o 15 % do roku 2016. Akerson vysvětlil: "Dobrým pravidlem je to, že díky desetiprocentnímu snížení pohotovostní hmotnosti klesne spotřeba paliva přibližně o 6,5 %."

Výkonný ředitel také informoval o vývoji elektromobilu s dojezdem až 322 km. Ve svém projevu 6. března 2013 na energetické konferenci IHS CERAWeek mimo jiné uvedl: „Testujeme dva různé systémy, abychom zjistili, který z nich bude úspěšnější.“ Jeden projekt představuje vozidlo, které by mělo mít akční rádius 161 km, druhý zmíněný dvojnásobek.

GM touží po tom, aby po amerických silnicích jezdilo v pětiletém horizontu na půl milionu automobilů jejich značek s elektromotory, ať už budou mít v útrobách jen ten, nebo i agregát spalovací. V současné době má koncern ve svém výrobním programu EREV Chevrolet Volt (respektive evropské sourozence Opel/Vauxhall Ampera a australský Holden Volt). Chystá se i kupé Cadillac ELR. Volt umí čistě na elektřinu ujet až 61 km. Také do Evropy přijde maličký elektrický Spark s předpokládaným dojezdem 121-129 k. V Detroitu ale experimentují se stlačeným zemním plynem a naftou, vzpomeňme jen turbodieselový Cruze, který se bude prodávat i v USA. Za Atlantikem zkoušejí turbodiesely v osobních autech už podruhé. Poprvé na ně došlo na přelomu 70. a 80. let minulého věku po druhé palivové krizi. Vlna nadšení opadla, nafta zůstala doménou velkých náklaďáků a autobusů s motory Detroit Diesel, respektive Cummins.

Prodej osobních a užitkových vozů General Motors v loňském roce sice na domácím, tedy americkém trhu vzrostl o 3,7 %, ale celkový podíl výrobce klesl na 17,9 %, což je pro něj nejméně od roku 1924! Celý trh si totiž polepšil o 13% a například Toyota o 27 %. Ta předstihla GM i celosvětově, třetí skončil Volkswagen.

Spolupracujeme s TipCars.com
Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál Putin by podle průzkumu prezidentské volby drtivě vyhrál

Popularita ruského prezidenta Vladimira Putina v…

Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci Pohledem Jakuba Bruknera: Pandora po korekci

Dánská společnost Pandora, výrobce šperků a luxusní…

Stabilizace Balkánu může být nad síly Evropské unie Stabilizace Balkánu může být nad síly Evropské unie

Evropskou unii zneklidnila série politických otřesů…

KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un KLDR potvrdila test rakety, dohlížel prý na něj přímo Kim Čong-un

Severní Korea dnes potvrdila pondělní test další…

 

Štítky Technika

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská... 30 ostrých hatchbacků minulosti, po kterých se nám stýská...

Moderní doba nahrává velkým a těžkopádným čtyřkolkám a…

6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč 6 otázek a odpovědí o pokutách v cizině. Taxy dosáhnou i 200 000 Kč

Tuzemský automotoklub ÚAMK připravil před nadcházející…

 






 
Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Volkswagen Group slaví 80 let. Z výrobce lidového auta největší automobilka světa

Dnes 08:00

Původním cílem dnešního Volkswagenu bylo vyrábět lidové vozidlo pro masy. O 80 let později toho firma vlastně dosáhla, je největší automobilkou na světě.




Blesk.cz

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci. Zahleňování je ale mýtus

Mléko v sobě má hormony, přiznali odborníci.…

Jedním z pilířů naší stravy by měly být i mléčné výrobky, jejichž základní surovinou je samozřejmě mléko. Podle…

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán i utržená zastávka

Vichřice hrůzy v Moskvě: Lidi zabíjely stromy, altán…

Nejméně jedenáct obětí na životech si dnes vyžádal silný poryv větru v Moskvě, více než 100 lidí se zranilo.…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party Federera, říká Josi

TOP zajímavosti z NHL: Když vyhrajeme, chci na party…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a pozval mě na zápas

Kuka je ze Slavie nadšený: Poprvé mi někdo zavolal a…

Když bývalý výborný útočník Slavie Pavel Kuka vidí, jak se z titulu radují kouč „sešívaných“ Jaroslav Šilhavý a…

 

Reflex.cz

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin světa láká všechny milovníky přírody

Delta Okavanga: Jedna z posledních velkých divočin…

Kdo už viděl parky v Tanzanii, tisícihlavá stáda pakoňů a zeber promísená s impalami v Ngorongoro, lvy v Etoshi,…

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Zákaz kouření ano, ale povolme kuřárny!

Nikoliv od prvního června, jak se mylně mnozí domnívají, ale od posledního května (tedy od středy) v celé krásné…