Nové modely General Motors zhubnou do roku 2016 o 15 %

Nové modely General Motors zhubnou do roku 2016 o 15 %

Americký koncern GM chce do budoucna dále snižovat spotřebu svých nových modelů. A recept je jednoduchý: redukce hmotnosti

Současné automobily jsou stále větší, širší a pochopitelně také přibírají na váze. Snahy kupříkladu Mazdy a Peugeotu jsou v tomto směru velmi sympatické. Stranou ale nechtějí zůstat ani za Atlantikem. Podle šéfa General Motors Dana Akersona jejich chystané nové modely zhubnou díky použití uhlíkových vláken, hořčíku a hliníku. Otázkou je pouze cena konečných produktů, kterou pochopitelně zatím neznáme. Cílem GM je dle agentury Bloomberg redukce o 15 % do roku 2016. Akerson vysvětlil: "Dobrým pravidlem je to, že díky desetiprocentnímu snížení pohotovostní hmotnosti klesne spotřeba paliva přibližně o 6,5 %."

Výkonný ředitel také informoval o vývoji elektromobilu s dojezdem až 322 km. Ve svém projevu 6. března 2013 na energetické konferenci IHS CERAWeek mimo jiné uvedl: „Testujeme dva různé systémy, abychom zjistili, který z nich bude úspěšnější.“ Jeden projekt představuje vozidlo, které by mělo mít akční rádius 161 km, druhý zmíněný dvojnásobek.

GM touží po tom, aby po amerických silnicích jezdilo v pětiletém horizontu na půl milionu automobilů jejich značek s elektromotory, ať už budou mít v útrobách jen ten, nebo i agregát spalovací. V současné době má koncern ve svém výrobním programu EREV Chevrolet Volt (respektive evropské sourozence Opel/Vauxhall Ampera a australský Holden Volt). Chystá se i kupé Cadillac ELR. Volt umí čistě na elektřinu ujet až 61 km. Také do Evropy přijde maličký elektrický Spark s předpokládaným dojezdem 121-129 k. V Detroitu ale experimentují se stlačeným zemním plynem a naftou, vzpomeňme jen turbodieselový Cruze, který se bude prodávat i v USA. Za Atlantikem zkoušejí turbodiesely v osobních autech už podruhé. Poprvé na ně došlo na přelomu 70. a 80. let minulého věku po druhé palivové krizi. Vlna nadšení opadla, nafta zůstala doménou velkých náklaďáků a autobusů s motory Detroit Diesel, respektive Cummins.

Prodej osobních a užitkových vozů General Motors v loňském roce sice na domácím, tedy americkém trhu vzrostl o 3,7 %, ale celkový podíl výrobce klesl na 17,9 %, což je pro něj nejméně od roku 1924! Celý trh si totiž polepšil o 13% a například Toyota o 27 %. Ta předstihla GM i celosvětově, třetí skončil Volkswagen.

Spolupracujeme s TipCars.com
Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely Peru zlegalizovalo marihuanu pro lékařské účely

Peruánský parlament ve čtvrtek schválil zákon, který…

KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout KLDR je blízko zdokonalení jaderného arzenálu. Už brzy může zasáhnout

Severní Koreu dělí jen měsíce o dalšího zdokonalení…

Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám Trumpův tým zahájil přípravu k příštím prezidentským volbám

Do volebního zápasu o druhý prezidentský mandát Donalda…

Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády Povede Sebastian Kurz Rakousko? Mladíka dnes pověří sestavením vlády

Rakouský prezident dnes pověří šéfa vítězných lidovců…

 

Štítky Technika

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné Hyundai uvádí na trh další nový model: SUV Kona ale vůbec není levné

Vůz s designově velmi komplikovanou přídí se stává…

 





 
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost vs. Škoda Fabia 1.0 TSI – Malí, drazí, automatoví…

Dnes 08:00

Ford Fiesta a Škoda Fabia, to je takový docela tradiční malý souboj. Tentokrát se nám však sešly trochu zvláštní specifikace.




Blesk.cz

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů. Výstava upozorňuje na její nedostatek

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů.…

Jsme zvyklí otočit kohoutkem a napustit si pitnou vodu. Jsme zvyklí se umýt, jíst z čistého nádobí. Neumíme si…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova západního pobřeží Severní Ameriky

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova…

Ostrov Vancouver byl naším domovem více než půlrok. Stihli jsme tu nejen pracovat a poznat místní způsob života,…

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.