Nové motory 2.0 TDI CR: 5 otázek pro inženýry Volkswagenu

Nové motory 2.0 TDI CR: 5 otázek pro inženýry Volkswagenu

 

Na nedávné prezentaci Volkswagenu Tiguan jsme se nejen poprvé svezli s novými Tiguany s novým motorem 2.0 TDI CR, ale také jsme se zeptali jednoho z motorářů Volkswagenu na pozadí vývoje nové generace motorů TDI.

Zpovídali jsme pana Mihály Nemetha, z vývojového oddělení firmy Volkswagen, které připravuje vznětové motory.

Auto.cz: Pane Nemethe, dlouhá léta jste ve spolupráci s firmou Bosch vyráběli vznětové motory TDI se systémem přímého vstřikování čerpadlo-tryska. Kdo je dodavatelem systému common-rail?
Nemeth: Ano, máte pravdu v tom, že čtyřválcové motory TDI PD patřily řadu let neodmyslitelně k vozům Volkswagen, ale je to už nějaký čas, co se vznětové vidlicové šestiválce dodávají se systémem common-rail. U nové generace motorů 2.0 TDI je i nadále dodavatelem vstřikovacího systému firma Bosch.

Auto.cz: Výhodou systému čerpadlo-tryska byly před lety extrémně vysoké špičkové hodnoty (2050 bar) vstřikovacích tlaků. Dnes máte common-rail s tlaky 1800 bar. Dočkáme se v nejbližší době dalšího zvyšování?
Nemeth: Ano, na motorech TDI CR se vstřikovacími tlaky až 2000 bar již pracujeme, nejprve se představí ve vozech značky Audi.

Auto.cz: Můžete stručně srovnat výhody a nevýhody obou systémů vstřikování?
Nemeth: Systém čerpadlo-tryska dokázal dopravit palivo do válců pod vysokým tlakem už v době, kdy konkurenční systémy nic takového neuměly. Nevýhodou bylo, že maximální hodnota byla k dispozici jen po krátký okamžik. Výhodou common-railu je tedy dodávka paliva pod relativně konstantním tlakem s až sedmi vstřiky během jednoho pracovního cyklu motoru. To nám umožní pracovat s procesem spalování, ovlivňovat hluk, vibrace i spotřebu paliva. Příliš se nemluví o hmotnostní úspoře. U motoru 2.0 TDI CR je to až 10 kg. My obvykle ve vývoji bojujeme o gramy a ne o kilogramy. Z hlediska bezpečnosti chodců je nová technika také výhodnější. Konstrukční výška motoru je menší a tak mezi kapotou a motorem zůstává více prostoru pro případnou deformaci kapoty.

Auto.cz: Všimli jsme si, že dokonce i v automobilech značky Volkswagen mají totožné motory v různých modelech různý zvukový projev a vibrace. Je to způsobeno odlišným uložením motoru nebo konstrukcí pomocných rámů a uchycení v karoserii?
Nemeth: Problém obvykle tkví v nákladech na vývoj. Uložení agregátů vycházejí více méně ze stejného základu, ale liší se čas, který investujete do ladění akustiky. Čas pochopitelně něco stojí, a tak jde vždy o zvážení přínosů takové investice do vývoje. Důležité je také to, zda budou zákazníci ochotni takový přínos zaplatit.

Auto.cz: Ještě jeden dotaz směřující k projevu motoru. Budou se vyrábět i nadále motory 2.0 TDI CR s vyvažovacími hřídeli i bez nich? Ve kterých modelech najdeme ty bez vyvažovacích hřídelů?
Nemeth: Ano, poběží výroba obou provedení. Které konkrétní modely jsou vybaveny motory bez vyvažovacích hřídelů je dost závislé na národních standardech. Obecně platí, že vozy značky Audi budou mít motory 2.0 TDI CR vždy výhradně s vyvažovacími hřídeli.

Auto.cz: Děkujeme za rozhovor.

Spolupracujeme s TipCars.com
Napětí v Asii: korejská Hyundai zavřela svoji továrnu v Číně Napětí v Asii: korejská Hyundai zavřela svoji továrnu v Číně

Jihokorejská automobilka Hyundai na týden uzavřela jednu…

Internet používají tři čtvrtiny Čechů, tvrdí statistici Internet používají tři čtvrtiny Čechů, tvrdí statistici

nternet v Česku loni používalo 76,5 procenta lidí ve věku…

Výzkum trhu loni vynášel. Agentury si polepšily Výzkum trhu loni vynášel. Agentury si polepšily

Tržby agentur, které se zabývají výzkumem trhu a…

Zápisník Jany Havligerové: Vítězí realita, mýty padají Zápisník Jany Havligerové: Vítězí realita, mýty padají

Zkušený diplomat, bývalý český velvyslanec Petr Kolář…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka 10 nejzajímavějších videí, v nichž účinkují automobily z Česka

I české vozy se můžou stát slavnými na internetu. My jsme…

Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní Test ojetiny Hyundai ix20: I sousedovi z Nošovic zlobí rozvody. Jinak je kvalitní

V ČR vyráběný Hyundai ix20 se nabízí od roku 2010.…

 






 
Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

TEST: Honda Civic 1.0 VTEC Turbo – Všechno je jednou poprvé

Dnes 11:52

V pořadí již desátá generace Hondy Civic po letech sjednocuje techniku pro trhy na obou stranách Atlantiku. Spolu s ní přicházejí také přeplňované zážehové motory pro běžné verze. Vyzkoušeli jsme menší z nich, přeplňovaný litrový tříválec.




Blesk.cz

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci, uvízla pět dní v poušti

Nechala i posmrtný vzkaz. Amber věřila navigaci,…

Studentka Amber VanHecke (24) na svůj výlet ze South Rimu v Arizoně už nikdy nezapomene. Poté, co se snažila…

Drastické záběry: Ochranáři zvířat politikům ukázali, jak se zabíjí kožešinová zvířata

Drastické záběry: Ochranáři zvířat politikům…

Kožich byl vždy známkou bohatství a luxusu. Dnes se stává synonymem utrpení. Lišky, mývalové nebo například…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: To byla pecka! Za ránu pěstí jde před disciplinárku

TOP zajímavosti z NHL: To byla pecka! Za ránu pěstí…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San Marino zaslouží obdiv

Češi nesouhlasí s Müllerem: Zbytečný zápas? San…

Když Německo porazilo San Marino v kvalifikaci na mistrovství světa 2018 vysoko 8:0, prohlásil útočník Thomas…

 

Reflex.cz

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:

Karel z pořadu Prostřeno! v exkluzivním rozhovoru:…

Pozornost na sebe v Česku momentálně poutá jen málokdo. 28letý Karel Ondrka se v pořadu Prostřeno! na TV Prima…

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Zemřela Věra Špinarová, malá velká rockerka

Ve věku 65 let zemřela v neděli v pražské motolské nemocnici zpěvačka Věra Špinarová. ČTK to dnes oznámil její…