Nové motory 2.0 TDI CR: 5 otázek pro inženýry Volkswagenu

Nové motory 2.0 TDI CR: 5 otázek pro inženýry Volkswagenu

 

Na nedávné prezentaci Volkswagenu Tiguan jsme se nejen poprvé svezli s novými Tiguany s novým motorem 2.0 TDI CR, ale také jsme se zeptali jednoho z motorářů Volkswagenu na pozadí vývoje nové generace motorů TDI.

Zpovídali jsme pana Mihály Nemetha, z vývojového oddělení firmy Volkswagen, které připravuje vznětové motory.

Auto.cz: Pane Nemethe, dlouhá léta jste ve spolupráci s firmou Bosch vyráběli vznětové motory TDI se systémem přímého vstřikování čerpadlo-tryska. Kdo je dodavatelem systému common-rail?
Nemeth: Ano, máte pravdu v tom, že čtyřválcové motory TDI PD patřily řadu let neodmyslitelně k vozům Volkswagen, ale je to už nějaký čas, co se vznětové vidlicové šestiválce dodávají se systémem common-rail. U nové generace motorů 2.0 TDI je i nadále dodavatelem vstřikovacího systému firma Bosch.

Auto.cz: Výhodou systému čerpadlo-tryska byly před lety extrémně vysoké špičkové hodnoty (2050 bar) vstřikovacích tlaků. Dnes máte common-rail s tlaky 1800 bar. Dočkáme se v nejbližší době dalšího zvyšování?
Nemeth: Ano, na motorech TDI CR se vstřikovacími tlaky až 2000 bar již pracujeme, nejprve se představí ve vozech značky Audi.

Auto.cz: Můžete stručně srovnat výhody a nevýhody obou systémů vstřikování?
Nemeth: Systém čerpadlo-tryska dokázal dopravit palivo do válců pod vysokým tlakem už v době, kdy konkurenční systémy nic takového neuměly. Nevýhodou bylo, že maximální hodnota byla k dispozici jen po krátký okamžik. Výhodou common-railu je tedy dodávka paliva pod relativně konstantním tlakem s až sedmi vstřiky během jednoho pracovního cyklu motoru. To nám umožní pracovat s procesem spalování, ovlivňovat hluk, vibrace i spotřebu paliva. Příliš se nemluví o hmotnostní úspoře. U motoru 2.0 TDI CR je to až 10 kg. My obvykle ve vývoji bojujeme o gramy a ne o kilogramy. Z hlediska bezpečnosti chodců je nová technika také výhodnější. Konstrukční výška motoru je menší a tak mezi kapotou a motorem zůstává více prostoru pro případnou deformaci kapoty.

Auto.cz: Všimli jsme si, že dokonce i v automobilech značky Volkswagen mají totožné motory v různých modelech různý zvukový projev a vibrace. Je to způsobeno odlišným uložením motoru nebo konstrukcí pomocných rámů a uchycení v karoserii?
Nemeth: Problém obvykle tkví v nákladech na vývoj. Uložení agregátů vycházejí více méně ze stejného základu, ale liší se čas, který investujete do ladění akustiky. Čas pochopitelně něco stojí, a tak jde vždy o zvážení přínosů takové investice do vývoje. Důležité je také to, zda budou zákazníci ochotni takový přínos zaplatit.

Auto.cz: Ještě jeden dotaz směřující k projevu motoru. Budou se vyrábět i nadále motory 2.0 TDI CR s vyvažovacími hřídeli i bez nich? Ve kterých modelech najdeme ty bez vyvažovacích hřídelů?
Nemeth: Ano, poběží výroba obou provedení. Které konkrétní modely jsou vybaveny motory bez vyvažovacích hřídelů je dost závislé na národních standardech. Obecně platí, že vozy značky Audi budou mít motory 2.0 TDI CR vždy výhradně s vyvažovacími hřídeli.

Auto.cz: Děkujeme za rozhovor.

Spolupracujeme s TipCars.com
Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun Společnosti O2 i přes vyšší náklady roamingu vzrostl zisk na 4,1 miliardy korun

Operátor O2 od ledna do konce září zvýšil čistý zisk o…

Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny Zápisník Michala Tomeše: Volby a mašiny

Většina politiků v posledních letech přišla na chuť…

Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává Mercedes-Benz vypustil do světa nový trailer na třídu X. V Česku se už prodává

V novém klipu od Mercedesu na třídu X si kromě jí samotné…

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu? Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Na kluzkém povrchu mohou nejen s trakcí pomoci…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Včera

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami „spláchly“ i referenda. Jak to dopadlo?

Boj o jediný hlas a strach z žaloby: Obce s volbami…

Devět obcí v Česku spojilo vybírání nových poslanců s místními referendy. Ne všude se tím ale řešení problémů…

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Jak skladovat dýně, aby vydržely až do jara a neplesnivěly

Urodilo se vám hodně dýní a vy už nevíte, co s nimi? Pokud je správně uložíte, můžete si na nich pochutnávat…

 

iSport.cz

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili penaltu, Baroš fauloval

Sudí podle komise chybovali. Spartě odpustili…

Dvě chyby udělali podle komise rozhodčích sudí v uplynulém 11. kole první fotbalové ligy. V sobotním duelu v…

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem na červenou

Kaya hrál za juniorku Sparty. Uvedl se ostrým faulem…

Turecký reprezentant měl být jedním z klíčových hráčů "nové" Sparty trenéra Andrey Stramaccioneho. Jenže obránce…

 

Reflex.cz

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí už dlouho, pokud to média nevěděla, jejich chyba

Pravda o Švejnarovi a Babišovi: Tito dva se scházejí…

No jistě, Andrej Babiš a jeho piáristé to opět sehráli skvěle. Vítěz voleb se v neděli dopoledne setkal…

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…