reklama


Nové motory 2.0 TDI CR: 5 otázek pro inženýry Volkswagenu

Nové motory 2.0 TDI CR: 5 otázek pro inženýry Volkswagenu

 

Na nedávné prezentaci Volkswagenu Tiguan jsme se nejen poprvé svezli s novými Tiguany s novým motorem 2.0 TDI CR, ale také jsme se zeptali jednoho z motorářů Volkswagenu na pozadí vývoje nové generace motorů TDI.

Zpovídali jsme pana Mihály Nemetha, z vývojového oddělení firmy Volkswagen, které připravuje vznětové motory.

Auto.cz: Pane Nemethe, dlouhá léta jste ve spolupráci s firmou Bosch vyráběli vznětové motory TDI se systémem přímého vstřikování čerpadlo-tryska. Kdo je dodavatelem systému common-rail?
Nemeth: Ano, máte pravdu v tom, že čtyřválcové motory TDI PD patřily řadu let neodmyslitelně k vozům Volkswagen, ale je to už nějaký čas, co se vznětové vidlicové šestiválce dodávají se systémem common-rail. U nové generace motorů 2.0 TDI je i nadále dodavatelem vstřikovacího systému firma Bosch.

Auto.cz: Výhodou systému čerpadlo-tryska byly před lety extrémně vysoké špičkové hodnoty (2050 bar) vstřikovacích tlaků. Dnes máte common-rail s tlaky 1800 bar. Dočkáme se v nejbližší době dalšího zvyšování?
Nemeth: Ano, na motorech TDI CR se vstřikovacími tlaky až 2000 bar již pracujeme, nejprve se představí ve vozech značky Audi.

Auto.cz: Můžete stručně srovnat výhody a nevýhody obou systémů vstřikování?
Nemeth: Systém čerpadlo-tryska dokázal dopravit palivo do válců pod vysokým tlakem už v době, kdy konkurenční systémy nic takového neuměly. Nevýhodou bylo, že maximální hodnota byla k dispozici jen po krátký okamžik. Výhodou common-railu je tedy dodávka paliva pod relativně konstantním tlakem s až sedmi vstřiky během jednoho pracovního cyklu motoru. To nám umožní pracovat s procesem spalování, ovlivňovat hluk, vibrace i spotřebu paliva. Příliš se nemluví o hmotnostní úspoře. U motoru 2.0 TDI CR je to až 10 kg. My obvykle ve vývoji bojujeme o gramy a ne o kilogramy. Z hlediska bezpečnosti chodců je nová technika také výhodnější. Konstrukční výška motoru je menší a tak mezi kapotou a motorem zůstává více prostoru pro případnou deformaci kapoty.

Auto.cz: Všimli jsme si, že dokonce i v automobilech značky Volkswagen mají totožné motory v různých modelech různý zvukový projev a vibrace. Je to způsobeno odlišným uložením motoru nebo konstrukcí pomocných rámů a uchycení v karoserii?
Nemeth: Problém obvykle tkví v nákladech na vývoj. Uložení agregátů vycházejí více méně ze stejného základu, ale liší se čas, který investujete do ladění akustiky. Čas pochopitelně něco stojí, a tak jde vždy o zvážení přínosů takové investice do vývoje. Důležité je také to, zda budou zákazníci ochotni takový přínos zaplatit.

Auto.cz: Ještě jeden dotaz směřující k projevu motoru. Budou se vyrábět i nadále motory 2.0 TDI CR s vyvažovacími hřídeli i bez nich? Ve kterých modelech najdeme ty bez vyvažovacích hřídelů?
Nemeth: Ano, poběží výroba obou provedení. Které konkrétní modely jsou vybaveny motory bez vyvažovacích hřídelů je dost závislé na národních standardech. Obecně platí, že vozy značky Audi budou mít motory 2.0 TDI CR vždy výhradně s vyvažovacími hřídeli.

Auto.cz: Děkujeme za rozhovor.

Spolupracujeme s TipCars.com
Za Stalina! Podívejte se, jak se volalo k volbám v Sovětském svazu Za Stalina! Podívejte se, jak se volalo k volbám v Sovětském svazu

Při devětadevadesátiprocentních volebních úspěších nebyly…

Jihomoravská ČSSD se staví proti Chovancovi. Chce místo něj Tejce Jihomoravská ČSSD se staví proti Chovancovi. Chce místo něj Tejce

Jihomoravská ČSSD dnes na krajské konferenci v Brně…

Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“? Auta nabírají na váze. Které modely nejvíce „ztloustly“?

Auta v průběhu desetiletí ztloustla. Vyrostla nejen…

Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený Skok do neznáma: ruský tisk z Trumpa není nadšený

Zdrženlivě až kriticky přistupuje ruský tisk k inauguraci…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 






 
U BMW končí šéfdesignér. Kam se vydá?

U BMW končí šéfdesignér. Kam se vydá?

Dnes 15:15

Šéfdesignér BMW prý odchází ze své funkce a míří zřejmě na obdobný post u konkurence!




Blesk.cz

Zloděj Pavel, kterého postřelil Milan Kňažko: Hrozila mu amputace!

Zloděj Pavel, kterého postřelil Milan Kňažko:…

Svůj zločin si určitě bude vyčítat až do konce života. Čech Pavel Novotný (49), který se minulý týden vloupal do…

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a Galaxy X1 Plus

Samsung vyvíjí skládací tableto-mobily Galaxy X1 a…

Každý bude něčím osobitý, něčím jiný. Samsung podle jihokorejského zdroje připravuje na příští rok hned dvojici…

 

iSport.cz

Reprezentant Droppa mění klub. Z Ruska jde hrát druhou ligu v Turecku

Reprezentant Droppa mění klub. Z Ruska jde hrát…

Fotbalový reprezentant Lukáš Droppa po konci angažmá v Tomsku zamířil do tureckého Bandirmasporu. Druholigový…

Senzační obrat! Plíšková vyhrála ztracený zápas, dál jde i Strýcová

Senzační obrat! Plíšková vyhrála ztracený zápas, dál…

Tenistka Karolína Plíšková a Barbora Strýcová postoupily do osmifinále Australian Open. Zatímco turnajová…

 

Reflex.cz

Komiksová modrovlasá holčička Hilda se vrací!

Komiksová modrovlasá holčička Hilda se vrací!

Hilda je přemoudřelá holčička odkudsi od trolů. Tedy ze Skandinávie. A protože život na venkově kdesi na dalekém…

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh tygra kaspického

Vědci věří, že se jim povede oživit vymřelý druh…

Jednalo se o jedny z největších kočkovitých šelem, jaké kdy kráčely po zemi. Samci dorůstali délky takřka tří…

 
 
reklama