Nové motory 2.0 TDI CR: 5 otázek pro inženýry Volkswagenu

Nové motory 2.0 TDI CR: 5 otázek pro inženýry Volkswagenu

 

Na nedávné prezentaci Volkswagenu Tiguan jsme se nejen poprvé svezli s novými Tiguany s novým motorem 2.0 TDI CR, ale také jsme se zeptali jednoho z motorářů Volkswagenu na pozadí vývoje nové generace motorů TDI.

Zpovídali jsme pana Mihály Nemetha, z vývojového oddělení firmy Volkswagen, které připravuje vznětové motory.

Auto.cz: Pane Nemethe, dlouhá léta jste ve spolupráci s firmou Bosch vyráběli vznětové motory TDI se systémem přímého vstřikování čerpadlo-tryska. Kdo je dodavatelem systému common-rail?
Nemeth: Ano, máte pravdu v tom, že čtyřválcové motory TDI PD patřily řadu let neodmyslitelně k vozům Volkswagen, ale je to už nějaký čas, co se vznětové vidlicové šestiválce dodávají se systémem common-rail. U nové generace motorů 2.0 TDI je i nadále dodavatelem vstřikovacího systému firma Bosch.

Auto.cz: Výhodou systému čerpadlo-tryska byly před lety extrémně vysoké špičkové hodnoty (2050 bar) vstřikovacích tlaků. Dnes máte common-rail s tlaky 1800 bar. Dočkáme se v nejbližší době dalšího zvyšování?
Nemeth: Ano, na motorech TDI CR se vstřikovacími tlaky až 2000 bar již pracujeme, nejprve se představí ve vozech značky Audi.

Auto.cz: Můžete stručně srovnat výhody a nevýhody obou systémů vstřikování?
Nemeth: Systém čerpadlo-tryska dokázal dopravit palivo do válců pod vysokým tlakem už v době, kdy konkurenční systémy nic takového neuměly. Nevýhodou bylo, že maximální hodnota byla k dispozici jen po krátký okamžik. Výhodou common-railu je tedy dodávka paliva pod relativně konstantním tlakem s až sedmi vstřiky během jednoho pracovního cyklu motoru. To nám umožní pracovat s procesem spalování, ovlivňovat hluk, vibrace i spotřebu paliva. Příliš se nemluví o hmotnostní úspoře. U motoru 2.0 TDI CR je to až 10 kg. My obvykle ve vývoji bojujeme o gramy a ne o kilogramy. Z hlediska bezpečnosti chodců je nová technika také výhodnější. Konstrukční výška motoru je menší a tak mezi kapotou a motorem zůstává více prostoru pro případnou deformaci kapoty.

Auto.cz: Všimli jsme si, že dokonce i v automobilech značky Volkswagen mají totožné motory v různých modelech různý zvukový projev a vibrace. Je to způsobeno odlišným uložením motoru nebo konstrukcí pomocných rámů a uchycení v karoserii?
Nemeth: Problém obvykle tkví v nákladech na vývoj. Uložení agregátů vycházejí více méně ze stejného základu, ale liší se čas, který investujete do ladění akustiky. Čas pochopitelně něco stojí, a tak jde vždy o zvážení přínosů takové investice do vývoje. Důležité je také to, zda budou zákazníci ochotni takový přínos zaplatit.

Auto.cz: Ještě jeden dotaz směřující k projevu motoru. Budou se vyrábět i nadále motory 2.0 TDI CR s vyvažovacími hřídeli i bez nich? Ve kterých modelech najdeme ty bez vyvažovacích hřídelů?
Nemeth: Ano, poběží výroba obou provedení. Které konkrétní modely jsou vybaveny motory bez vyvažovacích hřídelů je dost závislé na národních standardech. Obecně platí, že vozy značky Audi budou mít motory 2.0 TDI CR vždy výhradně s vyvažovacími hřídeli.

Auto.cz: Děkujeme za rozhovor.

Spolupracujeme s TipCars.com
Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010 Na trhu s traktory je krize, Zetor vyrobil nejméně strojů od roku 2010

Brněnský Zetor tractors loni vyrobil 3144 traktorů, což…

Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru Po atentátu na koncertu se evakuuje nákupní centrum v Manchesteru

Dvaadvacet mrtvých včetně dětí si vyžádal v noci na…

Vrah Kajínek omilostněný Zemanem opustil vězení Vrah Kajínek omilostněný Zemanem opustil vězení

Dvojnásobný nájemný vrah Jiří Kajínek byl dnes propuštěn…

Letitý spor mezi Applem a Nokií je zažehnán, firmy začnou spolupracovat Letitý spor mezi Applem a Nokií je zažehnán, firmy začnou spolupracovat

Boj mezi americkým Applem a společností Nokia končí…

 
 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal 10 neznámých kabrioletů, jejichž život často skončil dříve než začal

Otevřené automobily u nás nepatří k nejrozšířenějším,…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 






 
Renault Mégane R.S.: Představení potvrzeno na GP Monaka

Renault Mégane R.S.: Představení potvrzeno na GP Monaka

Dnes 12:53

Francouzi opět stylově přestaví svůj nový sportovní model Mégane Renault Sport v rámci Velké ceny Monaka formule 1.




Blesk.cz

Nová Výměna manželek: Lenka dostane na krk 7 dětí a šokem sotva mluví

Nová Výměna manželek: Lenka dostane na krk 7 dětí a…

Ve středeční premiérové Výměně manželek uvidíme rodinu z Opavy, kterou tvoří Lenka (35), Rostislav (42) a…

Nokia prodává tři smartphony, ale na videu ukazuje čtyři. Chystá se Nokia 8 nebo 9?

Nokia prodává tři smartphony, ale na videu ukazuje…

Smartphony Nokia se právě v těchto dnech po dlouhé odmlce trvající dva a půl roku vracejí na český trh.

 

iSport.cz

ZLATÁ PÍŠŤALKA: Duely o vše sudí zvládli, Lafatův gól ale neměl platit

ZLATÁ PÍŠŤALKA: Duely o vše sudí zvládli, Lafatův…

V předposledním kole ePojisteni.cz ligy se rozhodovalo o sestupujících a jasno mohlo být i o titulu. A přestože…

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy, Ronaldo nadával

Hořké oslavy Realu: Kde je pohár? divily se hvězdy,…

Úkol zně jasně: Získejte minimálně bod a trofej pro mistra španělské ligy je vaše! Real Madrid nakonec…

 

Reflex.cz

Kajínek je na svobodě, svým příznivcům poděkoval za podporu

Kajínek je na svobodě, svým příznivcům poděkoval za podporu

Dvojnásobný nájemný vrah Jiří Kajínek byl dnes propuštěn z rýnovické věznice v Jablonci nad Nisou. Byl odsouzen…

Zázraky se dějí: Se 104 let starým fotoaparátem se dají krásně fotit i rychlé vozy Formule 1

Zázraky se dějí: Se 104 let starým fotoaparátem se…

Mohou vypadat fotografie závodů Formule 1 pořízené fotoaparátem z roku 1913 dramaticky? Vozy totiž jezdí tak…