Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně!

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na vidlicové uspořádání. Nyní se vrací zpět řadová koncepce, ale důvody jsou trochu jiné, než si myslíte.
Zpět na článek
1. 11. 2016 13:48
1. 11. 2016 13:57
1. 11. 2016 14:06
1. 11. 2016 14:24
1. 11. 2016 16:36
1. 11. 2016 17:08
1. 11. 2016 18:50
1. 11. 2016 13:58
1. 11. 2016 14:43
1. 11. 2016 17:01
1. 11. 2016 13:59
1. 11. 2016 14:08
1. 11. 2016 14:14
1. 11. 2016 14:18
1. 11. 2016 14:26
1. 11. 2016 14:38
1. 11. 2016 14:55
2. 11. 2016 07:31
2. 11. 2016 07:40
2. 11. 2016 08:32
2. 11. 2016 11:02
2. 11. 2016 11:31
2. 11. 2016 12:03
1. 11. 2016 19:20
1. 11. 2016 14:39
1. 11. 2016 15:08
1. 11. 2016 19:15
19. 2. 2017 08:42
Avatar - Hammunasakra
1. 11. 2016 13:42
Slušný čtení
Takhle by měl vypadat aspoň každej druhej článek = taky cítíte ten drobnej rozdíl? >:-[]
Rozbalit vlákno
18
1. 11. 2016 14:26
Re: Slušný čtení
pane jo, Hammuna je zpet :-) vcera jsem si zrovna rikal, uz jsem te nejak dlouho nevidel, co se delo ?
Avatar - Hammunasakra
1. 11. 2016 14:32
Re: Slušný čtení
Nic jen mě nějak nebavilo :-|

Ale tahle úroveň se mi líbí = já i dřív čet spíš jinde a tady jen pokecal, ale naposled sem dal pět odkazů proti nule a protidiskutujícího to neodradilo od toho mlít to svý = a to byla nějak poslední kapka

Ale když sem náhodou zahlíd tenhle článek tak to prostě nešlo nepochválit :-)
Avatar - AUDIRS6
1. 11. 2016 20:31
Re: Slušný čtení
Hehe, dalsi navratilec ako ja. >:D

Tiez som mal cca 2 tyzdne pauzu. Clanok som este necital, ani diskusiu, len som ta tu zazrel, tak ma to "prilakalo" >:-[]
Welcome back ;-)
A posluchaj... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
2. 11. 2016 00:23
Re: Slušný čtení
Dík :-)

Ty posluchaj Vaculíka = lepší info hned tak nebude ;-)
2. 11. 2016 07:17
Re: Slušný čtení
Správně, poslouchat! Tak to musí být, jinak bude bit! Už se mi po demagogii stýskalo :-! ;-)
Avatar - Hammunasakra
2. 11. 2016 08:21
Re: Slušný čtení
Koukám taky všechno při starym [odkaz]

Když to musí bejt upravuju na: Když se budeš rozhodovat jestli Vaculík nebo webpaja = víš koho žejo? >:-[]
2. 11. 2016 08:33
Re: Slušný čtení
Je to sice mlácení prázdné slámy, ale když se budeš rozhodovat, jestli tvůj vlastní názor nebo jakýkoliv novinář, či kdokoliv jiný...pak platí, že autem budeš jezdit ty a pocity ostatních jsou tak v zásadě bezpředmětné ;-)
Avatar - Hammunasakra
2. 11. 2016 08:41
Re: Slušný čtení
Vim že si myslíš že tvý závěry sou vysoce nad Vaculíkovejma = dost důkladně sme to probírali :-)

A vim že totéž platí i pro jiný obory = si to aspoň myslíš ;-)

Tak ti přeju abys měl svuj den a třeba jednou ze 100 případů to fakt platilo
2. 11. 2016 08:56
Re: Slušný čtení
Víš kulové samosebou. Ano, co se týká aut, zajímá mě jak se jezdí mě a ne jak Vaculíkovi. Auta si řídím, on mě nevozí. Tato paralela pak platí i pro ostatní aspekty a obory, které mě zajímají.

V soukromém i profesním životě si pak vážím všech, kteří mají svůj názor a nepapouškují. Takových se najde vždy dost ;-)
Avatar - Hammunasakra
2. 11. 2016 09:23
Re: Slušný čtení
Jj těch co neuznávaj názor odbornejch š***k je dost a dost [odkaz] = teď de která polovina ho volila = tipuju že ty jo >:-[]

Wikipedie: "Já vim všechno!" Google: "Já najdu všechno!" Facebook: "Já znám všechny!" Internet: "Beze mě ste v *!"
Elektřina: Tak se uklidníme jo?
2. 11. 2016 09:30
Re: Slušný čtení
Tipuj si co chceš, tyhle akademické debaty se mi příčí. Nemají smysl a obzvláště ne na autoserveru.

Nemáš koule na to přiznat, že zbytečně mlžíš. Proto ty výhybky. Jestli máš něco v hlavě, tak i ty sám přihlédneš k názoru jiných, ale směrodatné zůstává, jak daná věc (ne)vyhovuje tobě samému.

K motorům M-B a článku: skvělá práce a článek erudovaný, plný, informativní.
Avatar - Hammunasakra
2. 11. 2016 09:35
Re: Slušný čtení
Jasně souhlasim že vlastní pocit je nad cokoli a nejdůležitější je jak co vyhovuje každýmu člověku

Už míň když to nadřazuje nad..

K motorum M-B :yes: :yes:
2. 11. 2016 09:39
Re: Slušný čtení
;-) :yes:

Jsou chvíle, kdy nadřadit musíš.
Avatar - _Karel_
2. 11. 2016 16:36
Re: Slušný čtení
;-\ :yes: a je to tu zase.
Avatar - Hammunasakra
2. 11. 2016 17:27
Re: Slušný čtení
No když chceš = ten s tou nulou odkazů proti pěti co zatvrzele trvá na svym = tos byl ty >:-[]
Avatar - _Karel_
2. 11. 2016 19:38
Re: Slušný čtení
Já vím. A ten, co nedokázal ani napotřetí pochopit, že nešprechtím, tos byl ty.
Avatar - Hammunasakra
2. 11. 2016 22:50
Re: Slušný čtení
To se pochopit dá, že nepoužiješ překladač už míň + jeden byl česky
26. 1. 2017 12:08
Re: Slušný čtení
Jo, cítím drobný rozdíl, a to zejména oproti panu Foktovi a jeho nedávné recenzi nového crossoveru od Toyoty. Tu jsem nedočetl ani do poloviny první věty. >:D
Avatar - Barry Lyndon
1. 11. 2016 13:47
divím se, že to mikrohybridní řešení už není běžné...
... stejně jako se divím, že nasadili i kompromisní řemenovou variantu.
Rozbalit vlákno
1
2. 11. 2016 17:42
Re: divím se, že to mikrohybridní řešení už není běžné...
Nějaké byly. Nejlépe si vybavuji předchozí generaci Smartu. PSA myslím také něco mělo. Mám takový pocit, že BMW to má v rámci EfficientDynamics. Určitě budou i další. 12 V systémy jsou malorážky, prakticky nepostřehnutelné. Snad cokoli s ISG (kombinovaný alternátor a startér) může tuhle funkci mít a ty byly typicky spojené se stop-start systémy. A 48 V síť je pořád novinka, zatím ji má jen Audi. Příští evoluce Golfu ji má mít a mluvilo se i o hybridu tohoto typu.
1. 11. 2016 13:48
mikrohybrid
aku mikrohybridu 0.9kWh, tedy během delší jizdy stihne klidne i několik desitek cyklu vybit/nabiti.
nepochybuju o tom, ze aku vydrzi několik let, tedy v realu cca 10tis cyklu.
kazdopadne pokrok...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
1. 11. 2016 13:48
Díky za pořádný článek o motorech
Nové R6 budou pro MB velkou nadějí. Už nebudou ti v zadu.
Rozbalit vlákno
9
1. 11. 2016 14:19
Re: Díky za pořádný článek o motorech
No nemyslím si, že by byli "v zadu":)
určitě ne kvůli motorům.
1. 11. 2016 14:21
Re: Díky za pořádný článek o motorech
By mne zajímalo, když jsou "ti vzadu" kdo je podle Vás "ten vpředu".
Avatar - Dinar
1. 11. 2016 14:34
Re: Díky za pořádný článek o motorech
Aktuálně hlavní benzinová motorizace, tj. benzinový dvoulitr (jeho běžné verze) pro B,C a příp. D segment je horší než stejné motory relevantní konkurence (zbytek D3), jak dynamicky, tak spotřebou. Proto je nový R4 benzin tak očekáván.

Podobně je to u dýzlových šestiválců, aktuálně hlavní to motorizace D a lux. segmentu. Stávající V6 je jen v jedné výkonové variantě, parametrově odpovídající max. základním variantám u konkurence. Proto je nový R6 dýzl biturbo naprostá nutnost.
Avatar - MarTin1
1. 11. 2016 14:41
Re: Díky za pořádný článek o motorech
Obecně se dá říci, že v Dieslech je MB za konkurencí výkonově.... alespoň to dohání spolehlivostí, ale v případě benzínů zvláště velkoobjemových je situace naprosto opačná viz. problémy BMW s 50i (ten novej má 1026 změn a je v prodeji max rok)
1. 11. 2016 15:04
Re: Díky za pořádný článek o motorech
Přesně na to jsem narážel. Protože se spolehlivostí MB u motorů problémy nemá a v benzínech, obzvlášť AMG, má co nabídnout.
Avatar - Dinar
2. 11. 2016 07:26
Re: Díky za pořádný článek o motorech
Myslím, že jsem to napsal zcela jasně, mluvím o dvou kategoriích motorů, které jsou v daných třídách těmi hlavními. Argumentace spolehlivostí?? Ony se benz. dvoulitry a dýzlové šestiválce audi a bmw ve srovnání s těmi od MB rozpadají, nebo jak to myslíš? A jak s těmito dvěma motorizacemi souvisí benzinová V8? Prostě zmatečné!
2. 11. 2016 12:21
Re: Díky za pořádný článek o motorech
Jestli si dobře vzpomínám, problémy byly s tím prvním přeplňovaným 4,4 V8 a už 6GC mělo od uvedení inovovanou verzi (twinscroll turbíny atd.), zbytek tuhle verzi dostal snad do roka.
Avatar - KANKUNEN
1. 11. 2016 15:38
Re: Díky za pořádný článek o motorech
V testech dopadá MB dobře, myslím R4, ale dieslech 6 snad už ani v testech není.
Avatar - Dinar
2. 11. 2016 07:27
Re: Díky za pořádný článek o motorech
Ano, nový dýzlový dvoulitr je pro konkurenci tvrdej vořech.
1. 11. 2016 13:57
Proč?
Proč se stále vyvíjí nové a komplikovanější spalovací motory, aby se zvětšila jejich účinnost o pár procent a o pár procent se snížily emise, když už dávno existují elektromotory, které emise neprodukují, nemá se na nich téměř co pokazit, možná tak ložiska a samozřejmě baterie, ale i ty mají v dnešní době životnost stovky tisíc km, nevyžadují údržbu a šetrné zacházení jako studené motory, náchylná turba a vstřikovače, filtry pevných částic,... že by šlo jenom o peníze? :-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Hittman
1. 11. 2016 14:06
Re: Proč?
Ještě jsem neviděl elektromotor neprodukovat žádné emise, leda že by mělo auto solár na střeše a nebralo šťávu ze zdrojů jako je jádro či uhlí, které tvoří drtivou většinou zdroje výroby ele. energie ;-)
1. 11. 2016 14:24
Re: Proč?
Jasně, že jde "jenom" o peníze. Kde na sídlišti, kde hledáš 20 minut místo na zaparkování, nabiješ akumulátor? Sorry, ale 1,5 km dlouhou prodlužovačku fakt nemám. Navíc by ji naši sběrači pokladů za 2 minuty ufikli....
Avatar - MGRR
1. 11. 2016 16:36
Re: Proč?
Až půjdete večer, nebo nad ránem sídlištěm, kde chodníky budou plné, volně ležících, neoznačených hobby prodlužovaček... to je na pracovní úraz, být omotán a shozen k zemi kusem kabelu. Až tam budou 400V volně ležící kabely, a bude pořádný liják, skoro bych ven nechodil :-)
Avatar - Barry Lyndon
1. 11. 2016 15:06
Re: Proč?
pokud vyloučíme pantografy a stokilometrové prodlužovačky, pak ty úžasné elektromotory potřebují baterie (a ty už tak úžasné rozhodně nejsou a navíc jsou i pekelně drahé)
Avatar - Ham.
1. 11. 2016 17:08
Re: Proč?
Nejčastější příčinou poruch dnešních aut je elektronika a té je v elektroautech ještě víc než v autech se spalovacím motorem. Takže s tou spolehlivostí elektroaut to ve výsledku dopadá tak, že rozhodně nejsou nejspolehlivější, ale právě naopak:
[odkaz]
Avatar - white label
1. 11. 2016 18:50
Re: Proč?
Tobě zase nic nefunguje, včetně odkazu.
Avatar - Hammunasakra
1. 11. 2016 19:03
Re: Proč?
Jj vidim = tak další autoweb kterej je tu zablokovanej :yes: :yes: >:D

Zase? Nic? Vidim že u tebe všechno při starym :-)
Avatar - MarTin1
1. 11. 2016 13:58
Chyba??
M278 4.7 V8 není HOT V.... hot V je motor 4.0 V8 AMG v GT apod.

Pro mě je nejzajímavější motor benzínový šestiválec...... už současnej 3litr V6 je luxusní!!!
Rozbalit vlákno
2
1. 11. 2016 14:43
Re: Chyba??
Souhlasim, je to nejlepsi volba.
Ja si dobre vzpominam na jizdu 2000km s V8 benzin E500, to je teprve vec a kupodivu zas tak moc to nezere, dokud teda na to nezacnes slapat (= hrat si na stihacku) ... ale ruku na srdce, kdo to potrebuje ... 6ti valec do kazde rodiny! (a ten taky neni potreba, ale v Mercedesu by mel byt) :-)
Avatar - MarTin1
1. 11. 2016 17:01
Re: Chyba??
Jak rikas kolego....ja osobne, ac se to nekomu muze zdar jako pohadka bezne kdyz jedu dalku a drzim se do 150kmh mam spotrebu do 9.5L. Mam i rekordy jako 7.7L Kaprun Prahs appd...bezne svizne praha brno kolem 9....jako kdyz na to dupes a nebo jedes 180 a vic tak ses na 12-14 to nepopiram.. a ro mam jeste 7G ted s 9G tronicem by to bylo lepsi
Avatar - Dinar
1. 11. 2016 13:59
Bezva
článek a super motory. :yes:
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Emel
1. 11. 2016 14:08
Re: Bezva
Jo, hezký čtení :yes:
Avatar - Dinar
1. 11. 2016 14:14
Re: Bezva
Docela by mě zajímalo, co by teď vedení MB říkalo, kdyby bylo konfrontováno se svými prohlášeními, např. z před pár let o tom, že od 2018 už budou MB čistě elektrické, nebo s tím letošním, že dále nepočítají s dýzly. :-)
Avatar - Londonbridge
1. 11. 2016 14:18
Re: Bezva
Dalsi chrobak do hlavy... Nie ze by mi 190 kw na presun z bodu A do bodu B v starom E nestacilo ale tento motor vyzera naozaj lakavo...kedy to ma byt seriovka? ...
Avatar - Dinar
1. 11. 2016 14:26
Re: Bezva
Myslíš-li nový R6 biturbo dýzl, tak první jej dostane 2017 S-Klasse, tipuju, že do konce roku pak i éčko.
Avatar - MarTin1
1. 11. 2016 14:38
Re: Bezva
Ano přesně tak a ihned se stěhuje do SUV modelů, kde je to největší slabina/nedostatek..... v případě S-klasse tvoří diesel jen 12% prodejů.
Avatar - boost.
1. 11. 2016 14:55
Re: Bezva
Tady to máš všechno rozepsaný. [odkaz]
Avatar - Dinar
2. 11. 2016 07:31
Re: Bezva
Pěkná práce. :yes:

Ale ten dvoulitrový dýzl v S-Klasse, uff! 8-s
A C-Klasse vůbec nedostane R6 dýzl. :no:
2. 11. 2016 07:40
Re: Bezva
C-Klasse je trága a velká škoda! ;-\
Avatar - boost.
2. 11. 2016 08:32
Re: Bezva
Jo. Ale dříve jsem četl, že by R6 měl dostat při FL. Tak buď změnili plány nebo osoba udělala v tabulce chybu. GLC minulý měsíc dostala V6 350 d. Nevim, co je to za strategii...
2. 11. 2016 11:02
Re: Bezva
R4 diesel sa montuje do S-klasse aj teraz a montoval sa aj v predchadzajucej generacii. Idealne pre hotelove vip taxi a podobne nasadenia.
2. 11. 2016 11:31
Re: Bezva
Ideal by byl spíš hybrid ne?
2. 11. 2016 12:03
Re: Bezva
Je to hybrid, R4 diesel s elektromotorom. Tusim sa to oznacuje ako S300h alebo nieco podobne. V minulosti S300 Bluetec hybrid
Avatar - Londonbridge
1. 11. 2016 19:20
Re: Bezva
Dik... Este mam 2 roky tak by to mohlo vyst >:D
1. 11. 2016 14:39
Re: Bezva
Dik pane Vaculiku za dalsi pekny clanek :-)
1. 11. 2016 15:08
kdy a kam?
Nějak tam nevidím kam a kdy se budou tyto motory montovat? Asi by to mělo být do modelů 2018, tedy v autech od července 2017? Bude se týkat změna i převodovek a nebo "nový" devítikvalt s tím již počítal? A mám pocit, že se v článku nezmiňuje kroutící moment u nového čtyřválcového dieselu, došlo totiž k jeho snížení..., což je docela škoda... Ale jinak článek kvituji, jen tak dál, chce to původní novinařinu a né jen překlady odjinud (a když, tak to alespoň pořádně zkompilovat z několika dobrých textů), díky. A první použití motoru OM656 by mělo být ve faceliftu S-Class série 222, ale kam jinam, to nevím...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
1. 11. 2016 16:07
Re: kdy a kam?
Nový čtyřválec neporovnávej s nevyšší verzí starého (150 kW 500 Nm). Zatím vytáhli jen základní verzi, bude následována špičkovou verzí cca 175 kW a od 190 kW budou následovat podladěné 6-válce. Kroutícího momentu bude víc než dost, i výkonu.
Avatar - del42sa
1. 11. 2016 15:46
6 válcové motory
za benzinovou R6 :yes: takhle to má vypadat a ne mít jen kecy , jak to nejde ( zdravím PSA a jejich DS ).... Škoda, že díky tomu nesmyslnému emisnímu loby ecoterroristů je takových motorů jako šafránu....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MGRR
1. 11. 2016 16:43
Protože staré, poctivé R6 fungovali skvěle.
...že by použili selský rozum? Jistě to doplní novou "skvělou" technologií ;-)
Rozbalit vlákno
0
1. 11. 2016 19:15
V12?
A kde je slibovaná V12 včetně verze s PHEV? Neříkejte, že stařičký nepřímovstřikový stávající motor z roku 2001 se dočká další dekády:-)..
Rozbalit vlákno
0
1. 11. 2016 19:52
82 (zdvih) a 92,3 (vrtání) ...
Akosi sa mi nezdá, že tie motory budú tak výrazne podštvorcové.
Hurá, dnes som si všimol, že ste to chvalabohu opravili.
... nie je začo.
Rozbalit vlákno
0
1. 11. 2016 19:59
Fakt super clanok
fundovane a putavo napisany - to je jedna vec. K obsahu - technológie na úrovni otázka ako to maju odskúšané. Keď začínalo bmw s celohliníkovymi motormi tak do dopadlo neslávne (praskajúce bloky, poškodené pracovné plochy valcov a nakoniec bicyklove retiazky na rozvodoch ... ). Takže aj vo forme jazdenky to bude zase iny level zátaze na penazenku.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Skipper
1. 11. 2016 23:36
Perfektní článek!
Tohle je konečné úroveň, kterou jsem si představoval a v kterou jsem už pomalu nedoufal. Článek jsem přečetl jedním dechem a to Mercedes není zrovna moje znaćka. Ale je paráda, že R6 se pomalu začínají vracet. Za mně pro běžný život ideální konfigurace.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Hammunasakra
2. 11. 2016 00:22
Re: Perfektní článek!
Za všechny :yes: :-!
2. 11. 2016 07:25
Re: Perfektní článek!
Určitě ano, snad s jednou vyjímkou. U JLR se s přechodem na R6 vypustí použití kompresoru a benzín dostane přeplňování turbodmychadlem. Zmizí tím linerární nástup výkonu a jeho gradace, která tam teď momentálně je.
Avatar - Skipper
2. 11. 2016 07:43
Re: Perfektní článek!
Kompresorový Jaguar snad vyzkouším tento týden :-) Tak jsem zvědavý na dojmy. Zatím žádnou zkušenost s kompresorem nemám, je ale pravda, že na papíŕe je mi sympatićtější než turbo.
2. 11. 2016 08:01
Re: Perfektní článek!
Dejme sraz, nebudu tuhle kočku používat moc přes zimu, je mi to líto drandit v soli. ;-)

Tedy čím dřív...
19. 2. 2017 08:42
Merci
Jsou auta a pak je Mercedes.
Rozbalit vlákno
0