Nové motory od Mitsubishi

Nové motory od Mitsubishi

 

Mitsubishi Motors Corporation vyvinulo nové celohliníkové motory MIVEC určené pro nový model Outlander a mini vůz.

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) vyvinulo nové celohliníkové motory MIVEC určené pro dva nové modely, které budou uvedeny na japonském trhu v průběhu letošního finančního roku. Nový Outlander, který vstoupí do japonských autosalonů již v říjnu letošního roku, bude poháněn novým čtyřválcem MIVEC s objemem 2,4 litru. Nový koncept minivozu „i“, jehož výroba odstartuje na začátku ledna příštího, dostane nový tříválec s objemem 660 cc.

Nový čtyřválce MIVEC

Nový čtyřválec MIVEC 2,4 litru používá vlastní MMC systém uspořádání sání a výfuku v hlavě válců, systém elektronicky řízeného proměnlivého časování a zdvihu ventilů MIVEC, nerezové výfukové potrubí s dvojitou stěnou a vysoce výkonný katalický konventor. Výsledkem je, že nový motor dosahuje více než 5% nárůst výkonu oproti běžnému motoru MIVEC 2,4 litru typu AG69. Outlander bude využívat tento nový motor a očekává se, že dosáhne hodnocení 4 LEV pro hodnoty emisí, což je o 75% nižší úroveň než požadují japonské předpisy v roce 2005.

Mitsubishi zároveň uvádí, že ekonomika spotřeby paliva bude o 5% nižší než udávají japonské standardy spotřeby paliva pro rok 2010. Dále byla vylepšena charakteristika procesu spalování směsi hlavně díky aplikaci systému MIVEC pro sací i výfukové ventily. Konstruktéři použili modul integrované olejové pumpy a tichý rozvodový řetěz, což přispívá ke snížení hladiny hluku v celém rozsahu otáček motoru. Použitím výfukového potrubí na zadní straně motoru bylo dosaženo snížení zástavbových rozměrů celého agregátu a zvětšili se tak přední deformační zóny.

Základ designu nového 2,4 litru MIVEC byl vyvinut v rámci projektu „World Engine“, tj. v rámci aliance mezi Mitsubishi Motors Corporation, Chrysler Group a Hyundai Motors. Nový motor 2,4 litru se dostane do výroby v továrně MMC v refektuře Shiga v září. Nový motor se má stát hlavní pohonnou jednotkou MMC, a společnost plánuje, že jednotkou začne osazovat do budoucích modelů počínaje novým outlanderem.

Nový tříválec MIVEC

Nový tříválec MIVEC s objemem 660cc poskytuje výkon 47 kW. Systém proměnného časování ventilů MIVEC pomáhá snížit spotřebu až o 15%, při zkušebních testech bylo dosaženo 3 LEV pro hodnocení emisí, což je o 50% méně než požaduje japonská norma pro rok 2005. Použití elektronicky řízené škrtící klapky se pozitivně projevuje na průběhu akcelerace a potlačuje tak prodlevu turbodmychadla. Pozornost byla věnována snížení hluku a vibrací přenášených do interiéru vozu. Na motoru je použit tichý rozvodový řetěz a velice tuhá kliková olejová vana; ta tvoří výztuhu bloku motoru. Nový tříválec se bude vyrábět v továrně MMC v Mizushima.

specifikacenový čtyřválec MIVECnový tříválec MIVEC
počet válců43
objem (cc)2 359659
vrtání x zdvih (mm)88 × 9765,4 × 65,4
max. výkon (kW/k)125 (170)47 (64)
max. točivý moment (Nm)226 (23.0)ještě nebyl upřesněn
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018 Komentář Roberta Maleckého: Mobilizace verze 2018

Hnutí ANO mobilizuje své voliče. Volte Zemana, burcuje. A…

Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku Stíhání Babiše s Faltýnkem došlo k dalšímu mezikroku

Státní zástupce obdržel od policie vyrozumění Sněmovny o…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru Na evropský trh má zamířit nová Dacia! Pick-up odvozený od Dusteru

Také evropští zákazníci se údajně dočkají pick-upu…

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné…

 





 
Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Překvapivý výsledek velkého testu pneumatik: Na suchu je lepší sjetá guma! Ale…

Dnes 08:00

Exkluzivní test kolegů z Auto Bildu ukazuje, že nová pneumatika nemusí fungovat nejlépe za všech podmínek. Jak se liší vlastnosti obutí s hloubkou dezénu osm, čtyři a dva milimetry?




Blesk.cz

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky kandidátů i rozohněné publikum

První „bitva“ Zeman vs. Drahoš: Ostré přestřelky…

Televize Prima vysílala z pražského karlínského divadla první prezidentský duel mezi Milošem Zeman a Jiřím…

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf policie nováčky. Amerika je v šoku

„Když to bude černoch, střílejte,“ školil šéf…

Americkou veřejnost šokoval případ policejního šéfa z Kentucky Todda Shawa (50), který své svěřence nabádal…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan (ne)vzal jeho sedmičku

Alexis nelhal, odmala fandí United. Mchitarjan…

Vždycky jsem chtěl hrát za váš klub, je to můj sen od dětství... Hloupá PR fráze, která je nutným zlem každého…

 

Reflex.cz

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A celá debata byla naprosto k ničemu

Zeman byl v prvním duelu lepší, Drahoš ho ustál. A…

Primě se duel prezidentských kandidátů nevyvedl. To je základní dojem z jejich prvního opravdového střetu. Miloš…

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový systém vyvolal mocenské převraty, říká Pečinka

Proč volíme prezidenta ve dvou kolech? Jednokolový…

V dvoukolové volbě může být v prvním kole zvolen jen ten, kdo získá více než 50 % hlasů. Když nikdo takový není,…