Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Porsche 911 Carrera: první fotografie a informace

Ondřej Láník
Diskuze (57)
Silnější motory, aktivní podvozek, design přídě, který se vrací k původním oválným světlometům klasických Porsche-to je nová devětsetjedenáctka. Velká světová výstavní premiéra nebude asi zdržovat zahájení prodeje, které je naplánováno již na 17.července.

Největší novinkou na typické karosérii kupé značky Porsche, je návrat k tradičnímu vzhledu přídě. Poprvé od roku 1977 budou uvedeny na trh současně hned dvě varianty: základní Carrera a silnější Carrera S. Zásadní revoluce se u vyspělých devětsetjedenáctek ani teď nekoná. Dynamičtější vzhled je výsledkem mravenčího ladění detailů. K novým prvkům patří do nárazníků umístěné pomocné světlomety a směrové ukazatele, i když i to už zde bylo. Zpětná zrcátka mají nyní uchycení na dvou subtilnějších ramenech. Rozchod kol je větší o 30 mm, tvarování blatníků je také spíše návratem k tradičním hodnotám značky. Automatický spoiler na zádi prošel aerodynamickou optimalizací a záď silnější Carrery S se nyní pozná i podle dvou párů koncovek výfuku, zatímco základní model používá jedinou dvojici širších koncovek. Dojem vysoké kvality podporují zase o něco užší spáry mezi díly karosérie.

Větší jsou také standardní kola nové 911 (interní označení 997). Základní model kombinuje rozměr 235/40 ZR18 (vpředu) s 265/40 ZR18 (vzadu) a Carrera S vyjede na pneumatikách 235/35 a 295/30 obutých na devatenáctipalcových kolech.

Kokpit nového Porsche 911 je od předchozího provedení opticky odlišen více od sebe umístěnými kruhovými přístroji před řidičem a novinkou je také příplatkový Chrono paket, se stopkami umístěnými uprostřed na přístrojové desce. Ty mohou být ovládány tlačítky na multifunkčním volantu.

Slavný design Porsche se poprvé u řady 911 dotkl také motorového prostoru, kde je nyní agregát dle současného trendu pohledně “zabalen” a označen (nápis Porsche a objem motoru).

Silnější motory

Další evoluci se podrobil vodou chlazený boxer o objemu 3,6 l (239 kW), který nyní nabízí jen o pár kilowattů více než dříve. Zásadnější změna potkala hnací agregát Carrery S, který má teď zdvihový objem 3,8 l, maximální výkon 261 kW při 6600 ot./min a největší točivý moment 400 Nm při 4600 ot./min. Silnější novinka zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,8 s a ručička tachometru se zastaví až na 293 km/h.

Standardem je nová šestistupňová převodovka, její alternativou pak modifikovaný Tiptronic S s možností volby převodu tlačítky na volantu.

Sportovnější Carrera S má sériově ve výbavě aktivní tlumiče PASM (Porsche Active Suspension Management), které po stisku příslušného tlačítka „přitvrdí“ podvozek a devětsetjedenáctka bude tak reagovat poslušněji. Pokud máte v novém 911 Sport-paket Plus, změní se i chování motoru, zásahy stabilizačního systému a převodovky Tiptronic S. Proti příplatku je k dispozici o 20 mm snížený sportovní podvozek a mechanická uzávěrka diferenciálu.

Proti předchůdci vzrostla cena Porsche 911 o 700 Euro, Carrera S, která má nyní výrazně silnější motor, stojí o cca 10.000 Euro více.

Porsche 911 (řada 997)CarreraCarerra S
Typ motoru6válec, boxer6válec, boxer
Zdvihový objem3.596 cm33.824 cm3
Výkon [kW/ot/min]239/6800261/6600
Max.točivý moment [Nm/ot/min]370/4250400/4600
Zrychlení 0-100 km/h [s]54,8
Nejvyšší rychlost [km/h]285293
Rozměry d x š x v [mm]4.427/1.808/1.3104.427/1.808/1.310
Rozvor [mm]2.3502.350
Pohotovostní hmotnost [kg]1.3951.425
Cena v Německu75.200 Euro85.176 Euro

Ondřej Láník
Diskuze (57)