Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Porsche Boxster: první informace a fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (20)
Silnější, hezčí a údajně i levnější má být nový Boxster, který bude představen v Paříži a na evropský trh se dostane na konci listopadu.

Situace, kdy přicházela velká část příjmů německé automobilové legendy Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG z prodeje sportovně-užitkového vozu Porsche Cayenne, nebyla příliš povzbudivá. Módní vlna mohutných, vysokých, širokých a těžkých "offroadů pro dálnice" umožnila výrazné rozšíření produkce automobilky, navíc auto vzniká ve spolupráci s Volkswagenem, na čemž Porsche také ušetřilo. Obrovská touha zákazníků řídít (jakékoliv) Porsche se také podepsala na úspěchu SUV, jenže není právě toto cesta k oslabení skvělého jména? Skalní příznivci značky říkají, že je něco špatně.

O závážnosti současného stavu vypovídá i fakt, že firma, jejíž výrobní program se skládá ze čtyř řad (i když Carrera GT je spíš okrajovým byznysem), obměnila hned dvě z nich s odstupem několika málo měsíců. Po novém Porschi 911 se nyní představuje také nová generace Porsche Boxster. Toto nové jádro výrobního programu by mělo firmu vrátit zpět ke skutečně sportovním vozům.

Šestiválec 2,7 l má nyní 176 kW, tj. navíc 8, proti předchozímu modelu. Podobně jako v případě nové 911, bude současně na trh uvedena i verze Boxster jehož šestiválec má nezměněný zdvihový objem 3,2 l, ale výkon vzrostl na 206 kW. Boxster potřebuje ke zrychlení z 0 na 100 km/h 6,2 s, nejvyšší rychlost činí 256 km/h a spotřeba v kombinovaném cyklu má dosahovat 9,6 l/100 km (98 okt.), silnější verzi stačí ke sprintu 5,5 s, jede nejvíce 268 km/h a spotřeba je o 0,8 litru vyšší.

Novým Boxsterem chce Porsche navázat na obchodní úspěchy první generace. Konkurence však buď už vystřídala (BMW Z4, Nissan 350Z nebo Mazda RX-8) nebo brzy vystřídá (Audi TT) své reprezentanty a lze očekávat, že budou ve srovnatelné výbavě a se srovnatelným výkonem levnější. Porsche se snaží získal kupce na značku, německý původ a technickou vyspělost výrobku.

Silnější Boxstery by měly být rozeznatelné už na první pohled, podle inovovaných tvarů. Velká 17palcová kola jsou standardem u základní verze, silnější Boxster S má kola o průměru 18 palců. V bočním pohledu vynikají rozměrnější vstupní otvory před zadní nápravou, přivádějící vzduch k chladičům.

Výkony jsou přenášeny modernizovanou pětistupňovou manuální převodovkou, ve verzi S je nová šestistupňová převodovka; u obou převodovek byly zkráceny dráhy řazení. Alternativou v obou modelech zůstává pětistupňový Tiptronic S.

V novém Boxsteru se poprvé na světě v roadsteru dodávají hlavové airbagy (ve dveřích), které v kombinaci s bočními airbagy (v sedadlech) zvyšují úroveň ochrany posádky v případě bočního nárazu.

Cena Porsche Boxster na německém trhu činí 43 068 Euro, Boxster S příjde na 51 304 Euro. Podle Porsche jsou ceny o 9 resp. 6 procent nižší ve srovnání s minulou generací (po dorovnání výbavy), takže se možná dočkáme cenového překvapení.

V následujích letech se zřejmě dočkáme také dalších novinek. Novou klientelu by mohlo k Porschi přivést nové malé kupé odvozené od roadsteru Boxster, jež bude mít zadní, vzhůru výklopnou stěnu, podobně jako současná 911 Targa. Koncepce Boxsteru Coupé přispěje k většímu celkovému objemu dvou zavazadlových prostorů (cca 300 l) a asi také k nižší hmotnosti resp. vyšší tuhosti karosérie.

Ondřej Láník
Diskuze (20)