Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové Subaru Legacy – první fotografie

Ondřej Láník
Diskuze (28)
Subaru představilo minulý pátek nástupce modelu Legacy. Na domácím japonském trhu byl již také zahájen prodej verze kombi...

Fuji Heavy Industries Ltd., výrobce automobilů značky Subaru, představil v pátek nástupce modelu Legacy. Na domácím japonském trhu byl již také zahájen prodej verze kombi, sedan se bude v Japonsku prodávat od 23. června.

Mnohem agresivnější kabát nového Legacy je nejen elegantní, ale má také příznivou aerodynamiku (sedan cx=0,28, kombi cx=0,30). Ostré hrany a prolisy na kapotě, dynamičtější tvar světlometů i masky dávají japonské novince nezaměnitelný šarm, který možná jejím předchůdcům chyběl při soupeření s evropskou konkurencí. Ve vnějších zrcátkách jsou umístěny diodové ukazatele směru, tedy řešení podobné třeba Mercedesům. Na přední kapotě je otvor pro vstup chladícího vzduchu. Čistá linie tradičně bezrámových oken bočních dveří, podtrhuje zdařilou siluetu profilu sedanu. Velmi čistě stylisticky navržené kombi má sloupky karosérie překryty vlepenými skly, která mohou být dle přání zákazníka zatmavena. Střecha je na zádi ukončena výrazným spoilerem. Výrazné zadní svítilny zasahují z větší části do boků karosérie. Pro kombi platí snad ještě více, že od funkčního designu předchozích modelů, přešli designéři k rafinované eleganci.

Přístrojová deska u nejvýkonnějších verzí bude vybavena efektními elektro-luminiscenčními ukazateli s červeno-bílým podsvícením. Ze zveřejněných fotografií lze vidět snahu výrobce o dojem hodnotného a kvalitně zpracovaného interiéru.

Asi 80% všech dílů motorů Subaru Legacy bylo přepracováno. Mimo základních verzí jsou nyní Legacy vybaveny dvěma tlumiči výfuku s efektně vyvedenými koncovkami. Výsledkem není jen vzhlednější záď, ale také lepší průběh točivého momentu motorů v celém spektru otáček. Systém aktivního časování ventilů AVCS a turbodmychadlo s jednou turbínou a dvěma dmychadly se starají o pravidelné „dýchání“ motorů. V nabídce pro Japonsko je nyní několik verzí atmosférického a přeplňovaného dvoulitru (bližší technické údaje zatím bohužel nejsou k dispozici).

Pětistupňová manuální převodovka může být nahrazena automatikou se čtyřmi nebo pěti stupni s funkcí Sportshift (sekvenční volba převodů pohybem ovladače převodovky). Samozřejmě nechybí sofistikovaný systém pohonu všech kol a množství elektroniky. Jakmile bude k dispozici více informací v některém srozumitelném světovém jazyce (japonština jím zatím není), představíme Legacy podrobněji v našem magazínu.

Ondřej Láník
Diskuze (28)