Nové TDI v novém Passatu: Piezo-Pumpe-Düse

Nové TDI v novém Passatu: Piezo-Pumpe-Düse

 
 

Nový Volkswagen Passat přivede na trh vedle nových tvarů také novou techniku. VW se jako jeden z mála výrobců na světě stále drží systému vstřikování čerpadlo-tryska a jeho další vývojový stupeň se již brzy představí veřejnosti.

Nový Volkswagen Passat přivede na trh vedle nových tvarů také novou techniku. VW se jako jeden z mála výrobců na světě stále drží systému vstřikování čerpadlo-tryska a jeho další vývojový stupeň se již brzy představí veřejnosti.

V současnosti pracují v moderních vznětových motorech dva základní systémy vstřikování nafty. U systému Common-rail dodává vysokotlaké čerpadlo naftu do společného vysokotlakého vedení, ze kterého jsou vyvedeny přívody ke vstřikovacím tryskám jednotlivých válců.

Systém čerpadlo-tryska (německy pumpe-düse, PD) používá od roku 1998 jako jeden z mála výrobců německý Volkswagen. Zde je vstřikovací čerpadlo a tryska integrována do jednoho konstrukčního celku pro každý z válců, čímž bylo eliminováno vysokotlaké vedení, které je zdrojem tlakových ztrát. Ze stejného principu chtěl těžit už Rudolf Diesel, jenže v jeho epoše ještě nebyly k dispozici materiály a technologie, které by realizaci systému PD umožnily. Dnes jsou běžně dosahovány maximální vstřikovací tlaky přes 2000 bar. Výhody vstřikování čerpadlo-tryska umožnily splňovat dvouventilovým tříválcům i čtyřválcům TDI emisní normu Euro IV bez filtru pevných částic již dlouho před tím než vstoupila v platnost.

Premiéra v novém Passatu: Piezo-Pumpe-Düse

S náběhem výroby nové generace Volkswagenu Passat se do výroby dostane také inovovaný čtyřválec pro modely s označením 2.0 TDI, vybavený systémem PD. Místo magneticky ovládaného vstřikovacího ventilu od firmy Bosch bude vstřikovací jednotka opatřena piezoelektricky ovládaným ventilem dodávaným firmou Siemens VDO. Další vývojový stupeň dvoulitrového TDI zahrnuje řadu úprav vedoucích ke snížení hluku a vibrací, přesnější ovládání turbodmychadla se projeví rychlejší reakcí motoru na sešlápnutí pedálu plynu, vylepšení najdeme i na recirkulaci výfukových plynů, sacím potrubí a řemenových převodech.

Nový motor 2.0 TDI bude dodáván ve dvou výkonových verzích, slabší bude disponovat nezměněným výkonem 103 kW, silnější bude dosahovat 125 kW.

Nový piezoprvek reaguje třikrát až čtyřikrát rychleji než magneticky ovládaný prvek, takže otevření ventilu při vstřicích mohou být kratší a přesnější. Teoreticky umožňuje Piezo-Pumpe-Düse (PPD) až sedm vstřiků do jednoho válce behem jednoho pracovního cyklu, ale u tohoto čtyřválce zatím není takové množství vstřiků třeba. Podávací palivové čerpadlo dodává naftu o tlaku 10 bar do jednotek čerpadlo-tryska, kde je tlak zvýšen až na 2200 bar.

To však pořád ještě není konec systému PD, kterému po rozšíření common-railu kdekdo věštil krátký život. Na dalším vývoji pracují jak Bosch tak Siemens a kolem roku 2007 se očekává zavedení homogenního spalování nafty při částečných zatíženích motoru, které přinese další snížení produkce oxidů dusíku.

Spolupracujeme s TipCars.com
 







Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav Jeep Compass oficiálně: Známe motory i ceny všech výbav

Nová generace Jeepu Compass se sice ukáže až za dva…

Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru? Zákulisí Formule 1: Co všechno obnáší práce řidiče safety caru?

V čele závodů Formule 1 odjel 640 kol, přesto ani jednou…

 




Ojetý Volkswagen Passat B6: TDI není zárukou levného provozu Ojetý Volkswagen Passat B6: TDI není zárukou levného provozu

Volkswagen Passat patří k nejoblíbenějším ojetinám na…

Videotest ojetiny: Volkswagen Passat 2,0 TDI B6 Videotest ojetiny: Volkswagen Passat 2,0 TDI B6

Jaké chyby a nedostatky má předposlední verze v bazarech…

 



 
Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

Exkluzivní spy video: Modernizovaná Škoda Octavia (2017) poprvé na silnici

25.9. 2016

Třetí generace octavie se v rámci nadcházející modernizace dočká přepracovaného vzhledu a bohatší výbavy.




Blesk.cz

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak zjistili v polské zoo

Neberte medvědovi hračku: Mohl by to být granát, jak…

Odebrat medvědovi hračku může být docela nebezpečné, zvláště když hračkou je minometný náboj. Asi takové poučení…

Sonic Boom: Fire & Ice recenze: Když starou školu osvěží žhavé i ledové novinky

Sonic Boom: Fire & Ice recenze: Když starou…

Nejrychlejší ježek na světě má podle posměváčků své nejlepší dny už za sebou. Sega si to však nemyslí a každý…

 

iSport.cz

Pardubický střelec Hubáček: Musíme se odrazit od obrany a mírné destrukce

Pardubický střelec Hubáček: Musíme se odrazit od…

Pěkná divočina! Pardubice se v Chomutově dostaly do pořádného srabu. Pět zápasů, nula bodů, navíc po dvaceti…

VIDEO: Pardubice mají první body, Třinec dál v čele tabulky

VIDEO: Pardubice mají první body, Třinec dál v čele tabulky

Dočkali se! Hokejisté Pardubic na sedmý pokus berou první extraligové body v tomto ročníku. S novým trenérským…

 

Reflex.cz

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

David J. Peterson pro Reflex: Hra o trůny mě vážně neuživí

Jeho práce je ve světě televize a filmu zcela výjimečná. Jedná se totiž o jediného člověka v Hollywoodu, který…

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

Neomarxistka Marksová chce diskriminovat kvůli bezdětnosti

V nedělní debatě České televize jsem se dozvěděl, že nejen mne, ale všechny bezdětné lidi v této zemi chce…