Podla mna NCAP vobec nieje objektivne.Ked sa pozriete na to,ako je auto pri rychlosti tych 64-70 km/h znicene v reale,tak myslim,ze to je ine,ako ked narazi na pevnu prekazku,ktora sa ani neposunie,pricom kazda ma rovnake deformacne zony(ak vobec ma nejake).Stoji tam a auto sa demoluje.A kazde auto ma celkovo ine deformacne zony,ktore tú energiu pohlcujú a prenášajú ju dalej do auta a neostava niekde na tej debne ci co to je...Malo by sa to robit inak si myslim...CO VY NA TO? :-!
S druhou částí věty souhlas ale s první absolutní nesouhlas, například já se začal přivazovat až v novém autě, kde nejde vypnout pípání jinak než že se přivážu a takových lidí je víc, takže jsem pro zachování bodů za připomínače pásů.
obecně bych řekl,že metody NCAP jsou až moc laboratorní a ne moc "real life"...měli by se poučit od američanů,ti testují nárazy určitého auta do aut všech tříd,od malých,přez střední sedany až po pickupy a to pod různými úhly a v rýzných rychlostech,do stojícho vozu,roll-over testy a i nárazy zezadu...to vše zahrnují do posouzení bezpečnosti...nezdá se vám to komplexnější? :-)
Presne tak,myslim,ze to nieje "real life".Ten naraz zozadu je dobry napad,to ma ani nenapadlo vlastne,ako sa auto vtedy zachova.
A je trochu trapne,ked davaju body za pripomínače pásov,lebo tie sice upozornia,ze sa treba zapnut,ale ako celok auta a to neovplyvni,aj ked bezpecnost posadky ano.A dakedy je lepsie byt nezapnuty.Ale len vo velmi malo pripadoch.
Este k tym Američanom:Ak to robia s kazdym autom,čo si napísal,tak sa necudujem,ze krachuju pomaly a maju tolko vela vrakovisk... ;-);-):-)
NCAP hodnotí bezpečnost aut pro posádku, když nejsi připoutanej, tak nemůže například vyhodnotit efektivnost nafukování airbagů a další věci, proto je nezbytné aby cestujicí byli připoutání, proto udělování bodů za připomínače pásů nejsou hloupost, navíc jestliže jsou v autě airbagy a nejsi připoutanej je to pro tebe vice nebezpečné než nepřipoutanej v autě bez airbagů
No protoze nejvic fatalnich narazu je prave zepredu a na bok a tomu se taky venuje maximalni usili a automobilky se v tomto smeru predhaneji.
Naraz zezadu je vicemeneokrajov zalezitost (vetsinou e jezdi autem dopredu >:D ). Objevuje se pouze v malych rychlostech nekde v kolone, kdyz to nekdo nedobrzdi pri popojizdeni a pak v mlze na dalnici kdyz to proste nekdo napali do stojici kolony.
A delaji narazy urciteho auta vzdy do tech samych aut? protoze jesti vzdycky vyberou jinyho zastupce maly, stredni tridy, tak podminky nejsou identicke, a tudiz neporovnatelne :)
No ja si mslim ze NCAP samozrejme neodpovida skutecnosti, ale nabizi srovnani ruznych aut za identickych podminek. (Pozn.Prekazka je deformovatelna.)
Jiny dopad bude mit posadka BMW 7xx kdyz narazi do pilire mostu jinak to skonci kdyz prevalcuje Fiat Punto. I kdyz oba maji 5 hvezd tak logicky je adept na preziti 2tunovy auto.
Pokud chteji neco zdokonait, tak to neni jen tak ze si reknou, tak a ted to bude jinak. Na vsechno musi vyprcovat procedury, algoritmy apod. Novym zpusobem oznamkovat auta a zaroven zajistit i jejich zpetnou porovnatelnost. A verim tomu ze to zdokonalit chteji a ze na tom jiz pracuji, protoze v dobe kdy vsechna auta budou dosahovat 5 hvezd tak system musi byt uz pripravenej.
Jééé.Tady je někdo namlsanej!!Kdysi vám nevadilo že jste jezdily ve škodovkách který mělo EuroNCAP -10Hvězdiček!! :-) >:D
Samozdřejmě!!Čim budou bezpěčnější tím líp!!Ale pravda je ,že se o to snaží!!Já bych dal už 7-mi hvězdičkovou stupnici!! :-) Zachvíli budou mít všichni 5 a co potom...Jo a nekoupil bych si Korejce..Ti na to * jak cíp!!Kdejaké Clio má 5 hvězdiček,ale nenašel jsem zde na Auto.cz jediného korejce,aby měl 5 hvězd..Nejblíže je pouze Hnujdaj se 4-mi :-) .Co si o tom myslíte Vy??
a co yaris, prius, avensis, corolla, corolla verso, nový auris nebo lexus is a gs300 nebo mazda 5 vše 5* v EuroNCAP a mimochodem podle nhtsa je v americe nejbezpečnější malé suv subaru forester, tak nevím nevím, ale všechny tyhle auta dělají japonci ;-)