Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nové vedení VW dělá první změny v modelové politice

Ondřej Láník
Diskuze (30)
Končící šéf VW Wolfgang Bernhard ještě ani neopustil automobilku a jeho nástupce již interně provádí první změny.

Nový šéf Volkswagenu Martin Winterkorn připravuje několik zásadních novinek v oblasti modelové politiky. Na program dne by se měly opět dostat dražší modely s logem VW, které před lety prosazoval současný předseda dozorčí rady Ferdinand Piëch.

Již minulý týden unikly kuloárové informace naznačující, že studie vozu s karoserií kupé, která je výsledkem rozhodnutí Wolfganga Bernharda a práce bývalého šéfdesignera Murata Günaka, nakonec nebude veřejnosti prezentována.

Nástupce Günaka Walter Maria de’Silva chce design Volkswagenu posunout do té podoby, v níž bude snadné vozy této značky snadno rozpoznat na první pohled. Podle magazínu Wirtschaftswoche se opět otevírá prostor pro vysokovýkonné verze modelů jako je připravované malé SUV Tiguan. Tento Volkswagen měl být původně kvůli udržení nízkých nákladů k dostání jen se čtyřválcovými motory zajišťujícími velké objemy prodejů.

Ondřej Láník
Diskuze (30)
31. 1. 2007 07:03
Re: mraky sa zatahuju aj nad HYBRIDMI,
Oplati, alebo neoplati. Zakratko to bude asi povinnost. Dost realna mi pripada myslienka, ze spalovaci motor ako taky uz pred sebou nema dlhy zivot akokolvek ide vyvoj dopredu.
31. 1. 2007 07:01
Re: Strategie koncernu
Ano, ono to rozhodne nie je jednoduche. Malicherne snazenie sa o luxusnu vlajkovu lod mi pripada rovnake sa hranie na velkeho ako v pripade Fiatu. Fiat a velke auto nikdy nesli dohromady, ziadny velky Fiat v historii nebol nijak zvlast uspesny. VW ma jeden velky problem - prilis vela znaciek pre prilis maly trh. Takze to delenie "ty budes vyrabat to a ty zase toto" je dost problematicke. V kazdom pripade poziciu VW vidim tam ako som to napisal hore. Pod znackou VW si urcite predstavujem aj MPV. Seatu by mala akosi automaticky patrit pozicia horkokrvneho spaniela, sportovo ladene auta sa mi k nej hodia. Sport a luxus u Audi a luxus a noblesa Bentley, ked si ho uz spomenul. A co so Skodou, nebudu sa predsa s VW trhat o ten isty kolac...Osobne by som videl Skodovku vo dvoch poziciach, obidve vychadzaju z tradicii znacky. Prva linia by mohla byt masova vyroba lacnych a praktickych aut pre siroke masy, pre vsetky mozne aj nemozne vychodne trhy, spolahlive auta s dobrou povestou v Cechach aj v Mexiku (navaznost na vozy Octavia, 1000MB az po feliciu). Druha linia by bola niekde inde, vznasala by sa niekde medzi, produktami by boli stylove, nie velmi luxusne ale prijemne a sympaticke auta kupe, roadster, ktore by boli priamymi potomkami takych aut ako stara Felicia, MBX, Garde, alebo aj novsej studie Tudor. ------tak co, pekna predstava?------
30. 1. 2007 11:02
Re: Raz hore, raz dole
Tiez mam ten pocit. Tvaria sa akoze vsetko okej, ale pritom asi nevedia co robit a stale skusaju. Robili luxusne vozy, neslo to, tak skusili nieco striedmejsie. Nejde to, skusia noveho sefa a mozno ten luxusny segment tentoraz vyjde...podla mna nemaju absolutne jasno v tom, kde znacka VW je, ake miesto jej patri a kam ma smerovat. Ak to tentoraz zase nevyjde, pride dalsi sef a mozno zase zacne presadzovat lacnejsie vozy a zase to bude "IN". Mne osobne Volswagen (=ludove auto, v preklade) absolutne nesedi ako luxusna ci dokonca premiova znacka. VW, to je stale stary dobry Golf, ktory po chrobaku postavil Nemcov na kolesa a ukazal ako ma dobre auto vyzerat. Mat doma Golf znamenalo rozumnu volbu, za dobru cenu mat dobre, spolahlive a pekne auto. Passat bol priestorovy zazrak, nezmar s obrovskym priestorom. Kde su tieto modely dnes? Skor by sa mali sustredit na to, vratit znacke byvalu prestiz, tu skutocnu prestiz, nie medialnu masaz, ktoru uz roky uplatnuju na zakaznikoch. Luxusnu triedu nech nechaju pre Audi. Volkswagen, to by mali byt dobre auta na urovni doby pre siroke masy, osobne a uzitkace, nie predrazene premiovky.
30. 1. 2007 10:52
Re: DeSilva...
DeSilva alebo DaSilva? Doteraz som ho registroval ako Waltera DaSilvu.... -----------Tvary Seatu su nadherne a nenapodobitelne, problem je len v modelovej politike....
Avatar - ManInBlack
30. 1. 2007 09:34
Nepřehlédnutelnost
Podle mýho názoru je VW na silnici nepřehlídnutelný už kvůli tomu 15-ti centrimetrovýmu logu na masce :-)