Nové Volvo XC60 odhalilo český ceník. Pod milion ho neseženete
Volvo na letošním ženevském autosalonu představilo druhou generaci modelu XC60. Krátce na to byl zveřejněn i český ceník tohoto SUV, které je z globálního pohledu nejprodávanějším vozem této švédské značky. První kousky nové XC60 se na českém trhu objeví v září.
České ceny XC60 začínají na částce 1.047.900 korun, která platí pro základní vznětový dvoulitr D3 o výkonu 110 kW a točivém momentu 320 N.m. Čtyřválcový turbodiesel za tuto cenu spolupracuje se šestistupňovým manuálem a pohání přední kola. Vedle D3 je výchozí provedení Kinetic možné pořídit i s dvakrát přeplňovaným vznětovým dvoulitrem D4 o výkonu 140 kW, který s manuálem a pohonem všech kol přijde na 1.169.900 korun. Osmistupňový automat je k tomuto motoru dodáván za 60 tisíc korun.
Volvo však zatím nezveřejnilo rozsah základní výbavy. Ta byla zveřejněna až pro druhý stupeň výbavy Momentum, který s motorem D4, manuálem a pohonem všech kol stojí 1.255.900 korun.
V tomto případě je vůz vybaven sedmi airbagy, elektricky ovládanými okny a vyhřívanými zpětnými zrcátky, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním, tempomatem nebo udržování vozu v jízdním pruhu. Dále nechybí automatické brzdění s rozpoznáním chodců, cyklistů i velkých zvířat, pomocník při vyhýbacím manévru nebo systém ochrany proti neúmyslnému sjetí z vozovky.
Ke stupni Momentum dostanete i multifunkční kožený volant, hudební systém s 10 reproduktory o výkonu 330 W, bluetooth, automatickou dvouzónovou klimatizaci, dešťový senzor, zadní parkovací senzory, diodové světlomety nebo 18palcová kola z lehkých slitin.
Stupeň Inscription vychází z verze Momentum, přidává však digitální přístrojový štít s 12,3“ obrazovkou, 19palcová kola, dřevěný dekor v interiéru, elektricky nastavitelná přední sedadla s pamětí, kožené čalounění nebo nastavení jízdních režimů.
Volvo XC60 – technické údaje nabízených verzí | ||||||
Motor | T5 | T6 | T8 Twin-Engine | D3 | D4 | D5 |
Pohon | 4x4 | 4x4 | 4x4 | 4x2 | 4x4 | 4x4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1969 | 1969 | 1969 | 1969 | 1969 | 1969 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 187/5500 | 235/5700 | 235+65/- | 110/3750 | 140/4250 | 173/4000 |
Točivý moment [N.m/min] | 350/1500-4800 | 400/2200-5400 | 400+240/- | 320/1750-3000 | 400/1750-2500 | 480/1750-2250 |
Převodovka | 8A | 8A | 8A | 6M | 6M (8A*) | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 220 | 230 | 230 | ? | ? (205) | 220 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 6,8 | 5,9 | 5,3 | ? | ? (8,4) | 7,2 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,3 | 7,7 | 2,1 | ? | ? (5,2) | 5,5 |
Cena Kinetic [Kč] | - | - | - | 1.047.900 | 1.169.900 | - |
Cena Momentum [Kč] | 1.329.900 | 1.484.900 | 1.847.700 | 1.133.900 | 1.255.900 | 1.420.900 |
Cena Inscription [Kč] | 1.452.200 | 1.607.200 | 1.957.700 | 1.256.200 | 1.378.200 | 1.543.200 |
Cena R-Design [Kč] | 1.409.300 | 1.564.300 | 1.915.600 | 1.213.300 | 1.335.300 | 1.500.300 |
*Automatická převodovka je pro všechny stupně výbavy dodávána za 60.000 korun |
Na Momentum navazuje i R-Design, který k digitální kapličce s přístroji, 19palcovým kolům nebo čalounění kombinujícímu textil s kůží přidává i sportovnější vzhled díky jiné mřížce chladiče či speciálním pedálům. Nechybí ani sportovní naladění podvozku.
K dispozici je pak i bohatá příplatková výbava. Navigace s integrací chytrého telefonu přijde na 33.000 korun, vyhřívaná přední sedadla s vyhřívanými tryskami ostřikovačů na 8.800 Kč a paket Xenium zahrnující čtyřzónovou klimatizaci, panoramatickou střechu a parkovací kameru na 53.500 Kč. Za head-up displej zaplatíte 33.000 Kč, zatímco za hudební systém Bowkers & Wilkins s 15 reproduktory o výkonu 1100 W pak 82.700 korun.
Nabídka motorů je dobře známá z devadesátkové řady. Zahrnuje výhradně dvoulitrové čtyřválce, přičemž vrcholem je plug-in hybrid T8 kombinující elektromotor o výkonu 65 kW s benzinovým dvoulitrem o výkonu 235 kW, který je dopován turbem i kompresorem.