Novinářův rok: Kolika auty jsme se svezli za rok 2016?
Konec roku se pomalu blíží, a tak nastává tradiční doba bilancování. Jelikož práce automobilového novináře vyvolává spoustu otázek, ohlédl jsem se za svým rokem i já, abych vám ji nastínil. A díky tomu jsem zjistil, že se automobiloví novináři opravdu nenudí, za rok 2016 jsem se svezl celkem 129 různými automobily.
Vyzkoušených aut přitom mohlo být ještě více. Bohužel jsem přišel o BMW i8 nebo Mercedes-Benz S kabriolet, které se v redakční garáži letos také mihly. I tak je mezi vyzkoušeními vozy hned několik, na které budu s láskou vzpomínat, ať už na Audi R8, Mercedes-Benz G 4x42 nebo třeba Jaguar F-Type SVR. Navíc jsem si splnil sny a poprvé vyzkoušel i Teslu (Model X) nebo Alfu Romeo (třeba Giulii QV).
Jestliže se ptáte, jak je možné takové množství aut vyzkoušet, vězte, že jsem do tohoto počtu zahrnul i modely různých kombinací motoru a převodovky – třeba Volkswagen Tiguan jsem vyzkoušel s dvěma verzemi 2.0 TDI. Počet vyzkoušených aut rychle naskakuje hlavně na mezinárodních prezentacích, kde míváme možnost jezdit s prezentovaným modelem v různých verzích. A jen těch jsem měl za letošních dvanáct měsíců 14. V tomto ohledu byla vrcholem prezentace Peugeotu 3008, v rámci níž jsem se projel hned se čtyřmi různými kousky.
Ne všechna auta však člověk pečlivě do puntíku otestoval, ne u všech totiž recenzi psal. S mnohými jel pouze tzv. kolem komína, aby si osvěžil dřívější zkušenosti, případně alespoň trochu vyzkoušel něco dosud neznámého a udělal si vlastní názor.
Když se podíváte na statistiku blíže, zjistíte, že jsem vyzkoušel auta 28 různých značek. Jestliže tipujete, že nejčastěji to jsou vozy Škoda, máte pravdu, bylo jich celkem 13. Jen o jedno auto méně má na svém kontě Volkswagen, hned v závěsu jsou pak modely Audi (11 kusů) a Renault (10).
Když bych měl vybrat nejdražší vyzkoušené auto, byla by to s přehledem Škoda VisionS. S konceptem budoucího Kodiaqu jsem ujel jen pár desítek metrů, zkušenost s konceptem, jehož stavba přišla na 70 milionů korun, mně už ale nikdo nevezme. Z té „běžné“ produkce pak tím nejdražším byl Mercedes-Benz G 4x42 s cenou 6.158.388 korun (včetně příplatků).
Nebyl to ale jen rok nových aut, usedl jsem i za volant starších aut, ať už Volkswagenu Passat CC, Renaultu Clio druhé generace nebo Škody Felicia.
A jak kompletní seznam vyzkoušených aut vypadá, se už podívejte v přiložené tabulce:
Rok 2016 pohledem novináře: Seznam vyzkoušených automobilů | ||
Značka | Model | Motor |
Alfa Romeo | 4C Spider | 1750 Tbi/177 kW TCT |
Alfa Romeo | Giulia | 2.2D/132 kW |
Alfa Romeo | Giulia | 2.2D/132 kW A/T |
Alfa Romeo | Giulia QV | 3.0 TT V6/375 kW |
Alfa Romeo | Giulietta | 1.6 JTDM/88 kW TCT |
Audi | A5 kupé | 2.0 TDI/140 kW |
Audi | A5 kupé | 2.0 TFSI quattro/185 kW |
Audi | A5 kupé | 3.0 TDI quattro/210 kW |
Audi | A8 | 4.2 TDI quattro/283 kW |
Audi | Q2 | 1.4 TFSI/110 kW |
Audi | Q5 | 2.0 TDI quattro/110 kW |
Audi | R8 V10 plus | 5.2 FSI/449 kW |
Audi | RS7 Performance | 4.0 TFSI/445 kW |
Audi | S5 kupé | 3.0 TFSI quattro/260 kW |
Audi | SQ7 | 4.0 TDI/320 kW |
Audi | TT RS | 2.5 TFSI quattro/194 kW |
BMW | 2 | 25xe/165 kW |
BMW | 3 | 30e/185 kW |
BMW | 3 | 20d Efficient Dynamics/120 kW |
BMW | 3 GT | xDrive20i/135 kW |
BMW | 1 | M140i xDrive/250 kW |
BMW | X1 | xDrive25i/170 kW |
BMW | X1 | xDrive20d/140 kW |
BMW | X6 | 30d/190 kW |
Citroën | C3 | 1.2 PureTech/60 kW |
Citroën | C3 | 1.2 PureTech/81 kW |
Dacia | Duster | 1.5 dCi/80 kW |
Fiat | Tipo | 1.4i/70 kW |
Ford | Edge | 2.0 TDCI/147 kW Powershift |
Ford | Fiesta ST | 1.6 EcoBoost/134 kW |
Ford | Focus RS | 2.3 EcoBoost/257 kW |
Ford | Focus ST | 2.0 TDCi/136 kW Powershift |
Ford | Galaxy | 2.0 TDCi/132 kW Powershift |
Ford | Kuga | 2.0 TDCi/132 kW Powershift |
Ford | Ranger | 3.2 TDCi/147 kW A/T |
Honda | Civic Type R | 2.0 VTEC Turbo/228 kW |
Honda | CR-V | 1.6 i-DTEC/118 kW A/T |
Honda | HR-V | 1.5 i-VTEC/96 kW CVT |
Honda | Jazz | 1.3 i-VTEC/75 kW CVT |
Jaguar | F-Pace | 3.0d/221 kW |
Jaguar | F-Type SVR | 5.0 V8/423 kW |
Jaguar | XF | 3.0d/221 kW |
Jaguar | XJ | 3.0d/221 kW |
Kia | Niro | 1.6 Hybrid/104 kW |
Kia | Optima | 1.7 CRDi/104 kW |
Kia | Optima SW | 2.0 T-GDI/180 kW |
Kia | Sportage | 1.7 CRDi/85 kW |
Kia | Sportage | 1.6 T-GDI/130 kW |
Kia | Sportage | 2.0 CRDi/100 kW |
Lexus | RC | 200t/180 kW |
Mazda | 6 | 2.2d/129 kW |
Mercedes-Benz | CLA SB | 220 d 4Matic/130 kW |
Mercedes-Benz | G 4x4x2 | 500/310 kW |
Mercedes-Benz | SL | 400/270 kW |
Mercedes-Benz | SLC | 200/135 kW |
Mercedes-Benz | S kupé | 500/335 kW |
Mini | Cabrio JCW | 2.0T/170 kW |
Mitsubishi | Outlander | 2.0 LPG/110 kW |
Nissan | GT-R | 3.8TT/419 kW |
Nissan | Leaf 24 kW | elektro/80 kW |
Nissan | Leaf 30 kW | elektro/80 kW |
Nissan | Navara | 2.3 dCi/140 kW |
Nissan | Qashqai | 1.6 dCi/96 kW |
Nissan | X-Trail | 1.6 dCi/96 kW |
Nissan | X-Trail | 2.0 dCi/130 kW |
Opel | Astra | 1.0T/77 kW |
Opel | Astra | 1.6 CDTI/100 kW |
Opel | Astra ST | 1.6 CDTI/118 kW |
Opel | Mokka X | 1.6 CDTI/100 kW |
Peugeot | 2008 | 1.6 BlueHDi/88 kW |
Peugeot | 208 GTi | 1.6 THP/153 kW |
Peugeot | 3008 | 1.2 PureTech/96 kW |
Peugeot | 3008 | 1.6 BlueHDi/88 kW |
Peugeot | 3008 | 1.6 THP/121 kW |
Peugeot | 3008 | 2.0 BlueHDi/133 kW |
Peugeot | 308 Gti | 1.6 THP/200 kW |
Porsche | 911 Carrera S | 3.0T/309 kW |
Range Rover | Evoque | TD4/132 kW |
Range Rover | Evoque Cabrio | Si4/177 kW |
Range Rover | Evoque Cabrio | TD4/132 kW |
Renault | Clio | 0.9 TCe/70 kW |
Renault | Clio | 1.2 16v/55 kW |
Renault | Clio RS Trophy | 1.6 Turbo/162 kW |
Renault | Kadjar | 1.6 dCi/96 kW |
Renault | Mégane | 1.6 dCi/96 kW |
Renault | Mégane GT | 1.6 Tce/151 kW |
Renault | Mégane | 1.2 Tce/97 kW |
Renault | Mégane Grandcoupé | 1.5 dCi/81 kW |
Renault | Mégane Grandcoupé | 1.6 dCi/96 kW |
Renault | Talisman Grandtour | 1.6 dCi/118 kW |
Seat | Alhambra | 2.0 TSI/162 kW |
Seat | Ateca | 1.4 TSI/110 kW |
Seat | Ateca | 2.0 TDI/110 kW |
Seat | Ibiza Cupra | 1.8 TSI/141 kW |
Seat | Leon Cupra | 2.0 TSI/213 kW |
Subaru | WRX STI | 2.5T/221 kW |
Suzuki | S-Cross | 1.4 BoosterJet/103 kW |
Suzuki | Swift | 1.2 VVT/69 kW |
Suzuki | Vitara | 1.6 DDiS/88 kW |
Škoda | Citigo | 1.0 MPI G-Tec/50 kW |
Škoda | Fabia | 1.2 TSI/66 kW |
Škoda | Felicia | 1.3 MPI/50 kW |
Škoda | Kodiaq | 1.4 TSI/110 kW |
Škoda | Kodiaq | 2.0 TDI/110 kW |
Škoda | Octavia | 1.0 TSI/85 kW |
Škoda | Octavia | 1.6 MPI/74 kW |
Škoda | Octavia | 1.0 TSI/ 85 kW DSG |
Škoda | Rapid | 1.2 TSI/66 kW |
Škoda | Superb | 2.0 TDI/140 kW |
Škoda | Superb | 2.5 TDI/120 kW |
Škoda | VisionS | elektro |
Škoda | Yeti | 2.0 TDI/120 kW |
Tesla | Model X | 90D/380 kW |
Toyota | C-HR | Hybrid/90 kW |
Toyota | C-HR | 1.2T/85 kW |
Toyota | Prius | 1.8 Hybrid/90 kW |
Toyota | Yaris | 1.5 Hybrid/74 kW |
Volkswagen | Amarok | 3.0 TDI/165 kW |
Volkswagen | Caravelle | 2.0 TDI/150 kW |
Volkswagen | CrossPolo | 1.2 TSI/66 kW |
Volkswagen | Golf GTi Clubsport | 2.0 TSI/195 kW |
Volkswagen | Golf R | 2.0 TSI/221 kW |
Volkswagen | Passat CC | 2.0 TDI/103 kW |
Volkswagen | Passat R-Line | 2.0 TSI/206 kW |
Volkswagen | Tiguan | 2.0 TDI/140 kW |
Volkswagen | Tiguan | 2.0 TDI/110 kW |
Volkswagen | Touran | 2.0 TDI/110 kW |
Volkswagen | Transporter California | 2.0 TDI/150 kW |
Volkswagen | Up! | 1.0 TSI/66 kW |