Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinářův rok: Kolika auty jsme se svezli za rok 2016?

David Bureš
Diskuze (13)
Práce novinářů je těžká, někdo ji ale dělat musí. Obnáší třeba jízdu s více než stovkou aut za jediný rok.

Konec roku se pomalu blíží, a tak nastává tradiční doba bilancování. Jelikož práce automobilového novináře vyvolává spoustu otázek, ohlédl jsem se za svým rokem i já, abych vám ji nastínil. A díky tomu jsem zjistil, že se automobiloví novináři opravdu nenudí, za rok 2016 jsem se svezl celkem 129 různými automobily.

Vyzkoušených aut přitom mohlo být ještě více. Bohužel jsem přišel o BMW i8 nebo Mercedes-Benz S kabriolet, které se v redakční garáži letos také mihly. I tak je mezi vyzkoušeními vozy hned několik, na které budu s láskou vzpomínat, ať už na Audi R8, Mercedes-Benz G 4x42 nebo třeba Jaguar F-Type SVR. Navíc jsem si splnil sny a poprvé vyzkoušel i Teslu (Model X) nebo Alfu Romeo (třeba Giulii QV).

Jestliže se ptáte, jak je možné takové množství aut vyzkoušet, vězte, že jsem do tohoto počtu zahrnul i modely různých kombinací motoru a převodovky – třeba Volkswagen Tiguan jsem vyzkoušel s dvěma verzemi 2.0 TDI. Počet vyzkoušených aut rychle naskakuje hlavně na mezinárodních prezentacích, kde míváme možnost jezdit s prezentovaným modelem v různých verzích. A jen těch jsem měl za letošních dvanáct měsíců 14. V tomto ohledu byla vrcholem prezentace Peugeotu 3008, v rámci níž jsem se projel hned se čtyřmi různými kousky.

Ne všechna auta však člověk pečlivě do puntíku otestoval, ne u všech totiž recenzi psal. S mnohými jel pouze tzv. kolem komína, aby si osvěžil dřívější zkušenosti, případně alespoň trochu vyzkoušel něco dosud neznámého a udělal si vlastní názor.

Když se podíváte na statistiku blíže, zjistíte, že jsem vyzkoušel auta 28 různých značek. Jestliže tipujete, že nejčastěji to jsou vozy Škoda, máte pravdu, bylo jich celkem 13. Jen o jedno auto méně má na svém kontě Volkswagen, hned v závěsu jsou pak modely Audi (11 kusů) a Renault (10).

Když bych měl vybrat nejdražší vyzkoušené auto, byla by to s přehledem Škoda VisionS. S konceptem budoucího Kodiaqu jsem ujel jen pár desítek metrů, zkušenost s konceptem, jehož stavba přišla na 70 milionů korun, mně už ale nikdo nevezme. Z té „běžné“ produkce pak tím nejdražším byl Mercedes-Benz G 4x42 s cenou 6.158.388 korun (včetně příplatků).

Nebyl to ale jen rok nových aut, usedl jsem i za volant starších aut, ať už Volkswagenu Passat CC, Renaultu Clio druhé generace nebo Škody Felicia.

A jak kompletní seznam vyzkoušených aut vypadá, se už podívejte v přiložené tabulce:

Rok 2016 pohledem novináře: Seznam vyzkoušených automobilů
ZnačkaModelMotor
Alfa Romeo4C Spider1750 Tbi/177 kW TCT
Alfa RomeoGiulia2.2D/132 kW
Alfa RomeoGiulia2.2D/132 kW A/T
Alfa RomeoGiulia QV3.0 TT V6/375 kW
Alfa RomeoGiulietta1.6 JTDM/88 kW TCT
AudiA5 kupé2.0 TDI/140 kW
AudiA5 kupé2.0 TFSI quattro/185 kW
AudiA5 kupé3.0 TDI quattro/210 kW
AudiA84.2 TDI quattro/283 kW
AudiQ21.4 TFSI/110 kW
AudiQ52.0 TDI quattro/110 kW
AudiR8 V10 plus5.2 FSI/449 kW
AudiRS7 Performance4.0 TFSI/445 kW
AudiS5 kupé3.0 TFSI quattro/260 kW
AudiSQ74.0 TDI/320 kW
AudiTT RS2.5 TFSI quattro/194 kW
BMW225xe/165 kW
BMW330e/185 kW
BMW320d Efficient Dynamics/120 kW
BMW3 GTxDrive20i/135 kW
BMW1M140i xDrive/250 kW
BMWX1xDrive25i/170 kW
BMWX1xDrive20d/140 kW
BMWX630d/190 kW
CitroënC31.2 PureTech/60 kW
CitroënC31.2 PureTech/81 kW
DaciaDuster1.5 dCi/80 kW
FiatTipo1.4i/70 kW
FordEdge2.0 TDCI/147 kW Powershift
FordFiesta ST1.6 EcoBoost/134 kW
FordFocus RS2.3 EcoBoost/257 kW
FordFocus ST2.0 TDCi/136 kW Powershift
FordGalaxy2.0 TDCi/132 kW Powershift
FordKuga2.0 TDCi/132 kW Powershift
FordRanger3.2 TDCi/147 kW A/T
HondaCivic Type R2.0 VTEC Turbo/228 kW
HondaCR-V1.6 i-DTEC/118 kW A/T
HondaHR-V1.5 i-VTEC/96 kW CVT
HondaJazz1.3 i-VTEC/75 kW CVT
JaguarF-Pace3.0d/221 kW
JaguarF-Type SVR5.0 V8/423 kW
JaguarXF3.0d/221 kW
JaguarXJ3.0d/221 kW
KiaNiro1.6 Hybrid/104 kW
KiaOptima1.7 CRDi/104 kW
KiaOptima SW2.0 T-GDI/180 kW
KiaSportage1.7 CRDi/85 kW
KiaSportage1.6 T-GDI/130 kW
KiaSportage2.0 CRDi/100 kW
LexusRC200t/180 kW
Mazda62.2d/129 kW
Mercedes-BenzCLA SB220 d 4Matic/130 kW
Mercedes-BenzG 4x4x2500/310 kW
Mercedes-BenzSL400/270 kW
Mercedes-BenzSLC200/135 kW
Mercedes-BenzS kupé500/335 kW
MiniCabrio JCW2.0T/170 kW
MitsubishiOutlander2.0 LPG/110 kW
NissanGT-R3.8TT/419 kW
NissanLeaf 24 kWelektro/80 kW
NissanLeaf 30 kWelektro/80 kW
NissanNavara2.3 dCi/140 kW
NissanQashqai1.6 dCi/96 kW
NissanX-Trail1.6 dCi/96 kW
NissanX-Trail2.0 dCi/130 kW
OpelAstra1.0T/77 kW
OpelAstra1.6 CDTI/100 kW
OpelAstra ST1.6 CDTI/118 kW
OpelMokka X1.6 CDTI/100 kW
Peugeot20081.6 BlueHDi/88 kW
Peugeot208 GTi1.6 THP/153 kW
Peugeot30081.2 PureTech/96 kW
Peugeot30081.6 BlueHDi/88 kW
Peugeot30081.6 THP/121 kW
Peugeot30082.0 BlueHDi/133 kW
Peugeot308 Gti1.6 THP/200 kW
Porsche911 Carrera S3.0T/309 kW
Range RoverEvoqueTD4/132 kW
Range RoverEvoque CabrioSi4/177 kW
Range RoverEvoque CabrioTD4/132 kW
RenaultClio0.9 TCe/70 kW
RenaultClio1.2 16v/55 kW
RenaultClio RS Trophy1.6 Turbo/162 kW
RenaultKadjar1.6 dCi/96 kW
RenaultMégane1.6 dCi/96 kW
RenaultMégane GT1.6 Tce/151 kW
RenaultMégane1.2 Tce/97 kW
RenaultMégane Grandcoupé1.5 dCi/81 kW
RenaultMégane Grandcoupé1.6 dCi/96 kW
RenaultTalisman Grandtour1.6 dCi/118 kW
SeatAlhambra2.0 TSI/162 kW
SeatAteca1.4 TSI/110 kW
SeatAteca2.0 TDI/110 kW
SeatIbiza Cupra1.8 TSI/141 kW
SeatLeon Cupra2.0 TSI/213 kW
SubaruWRX STI2.5T/221 kW
SuzukiS-Cross1.4 BoosterJet/103 kW
SuzukiSwift1.2 VVT/69 kW
SuzukiVitara1.6 DDiS/88 kW
ŠkodaCitigo1.0 MPI G-Tec/50 kW
ŠkodaFabia1.2 TSI/66 kW
ŠkodaFelicia1.3 MPI/50 kW
ŠkodaKodiaq1.4 TSI/110 kW
ŠkodaKodiaq2.0 TDI/110 kW
ŠkodaOctavia1.0 TSI/85 kW
ŠkodaOctavia1.6 MPI/74 kW
ŠkodaOctavia1.0 TSI/ 85 kW DSG
ŠkodaRapid1.2 TSI/66 kW
ŠkodaSuperb2.0 TDI/140 kW
ŠkodaSuperb2.5 TDI/120 kW
ŠkodaVisionSelektro
ŠkodaYeti2.0 TDI/120 kW
TeslaModel X90D/380 kW
ToyotaC-HRHybrid/90 kW
ToyotaC-HR1.2T/85 kW
ToyotaPrius1.8 Hybrid/90 kW
ToyotaYaris1.5 Hybrid/74 kW
VolkswagenAmarok3.0 TDI/165 kW
VolkswagenCaravelle2.0 TDI/150 kW
VolkswagenCrossPolo1.2 TSI/66 kW
VolkswagenGolf GTi Clubsport2.0 TSI/195 kW
VolkswagenGolf R2.0 TSI/221 kW
VolkswagenPassat CC2.0 TDI/103 kW
VolkswagenPassat R-Line2.0 TSI/206 kW
VolkswagenTiguan2.0 TDI/140 kW
VolkswagenTiguan2.0 TDI/110 kW
VolkswagenTouran2.0 TDI/110 kW
VolkswagenTransporter California2.0 TDI/150 kW
VolkswagenUp!1.0 TSI/66 kW

David Bureš
Diskuze (13)
29. 12. 2016 13:49
Tolko aut...
...a napriek tomu je mozne sa docitat v testoch, ze to a to sa zle ovlada, to a hento nefunguje a potom nasledne v diskusii diskuteri recenzentovi tieto nezmysly vyvratia a odkazu na pouzitie manualu k automobilu....
Avatar - Bubáq
28. 12. 2016 17:21
Re: Tak jsem se z příspěvku pana Bureše dozvěděl,...
Tak tady nepomůže už ani svěcená voda....
;-\
28. 12. 2016 11:20
Re: Tak jsem se z příspěvku pana Bureše dozvěděl,...
Nedá mi to a musím na váš příspěvek zareagovat. :-) Poznámka, že s některými auty jsem jel jen tzv. kolem komína, se týká těch automobilů, o kterých jsem následně test nepsal. A to je v branži naprosto běžná praxe, že zkrátka zkoušíme i auta kolegů, abychom toho na svém kontě měli co nejvíce aut a měli co nejširší rozhled. Navíc i taková krátká jízda může znamenat nějaký postřeh, kterého si kolega nevšimne...
A osvětlení vnitřní kliky u Octavie? Můžete mi ten test prosím připomenout? :-)
28. 12. 2016 09:53
Re: hjondé
Dobrý den,
s předpojatou bandou bych úplně nesouhlasil, jinak to je ale přesně tak, jak píšete. Hyundai nám v posledních letech auta k testům nepůjčuje, popravdě si teď ani nevybavím, kdy jsem Hyundai testoval naposled... Každopádně, v branži nejsme výjimkou, na stejné omezení si stěžují i ostatní kolegové,
díky,
Machi
Avatar - shone9522
28. 12. 2016 08:01
nový Ford Fiesta?
nechci rejpat, ale malá oprava u Fordu, pochybuji že ford dal do své Fiesty 2.3 Ecoboost z RS  >:D Hodilo by se opravit Fiestu ST na Focus RS.