Souhlas, do emek, alespoň po trojku by manuál dával smysl do M5 a XM modelů už je to mimo, příliš velký výkon, velká auta, to si nikdo nekoupí na to, aby s tím brousil někde v pět ráno v neděli okresky a na okruhu bude rád, když těch šest set koní uřadí s pádly. Ale M2, M3, M4 tam je manuálu škoda, uvidíme, jak s novým zetkem, případně ještě sporťáčkem pod ním, na platformě aktuální 1er, to jsou vyložení adepti na manuál, alespoň jako volbu. ;-)
Nezazil som manual, ktory by prekonal radenie dobreho vodica. Bud ma problem pri posuvani sa v kolone, pred zatackou nepodradi, nepodrzi zaradeny stupen ani pri radeni packami pod volantom. No normalneho znaleho vodica automat akurat tak nasere. :no::-!
Nezažil jsem manuál, který by překonal řazení dobrého automatu. Buď s ním mám problém při posouvání se v koloně, ve městě, při běžné jízdě jako je 95% mých jízd. Těch zbylých 5% rozděluju na 4% když jedu někde ostře a to se dá přežít s páčkama a přepnutím do manuálu a to 1% přiznávám že jsou pro automat neřešitelný připady - zapadnu do sněhu, do bláta, někdy to umí dělat kraviny v určitých chvílích v hluboký břečce, ale to řeším přepnutím na man taky. Dobrého řidiče manuál tak akorát nasere.
Automatická převodovka je dobrá pro ženský, lenochy a ty, kteří se ještě nenaučili řídit auto.
Zážehový motor je líný, žravý a nebezpečný. Palivo je snadno vznětlivé a v případě požáru utečete jen stěží. Vysoká míra exhalací CO2 vyvolává globální oteplování, sucho, neúrodu, migrační vlny z oblastí, kde není dost vody na výrobu potravin a rovněž bleskové záplavy. Vznětový motor se sníženou produkcí CO2 (oproti zážehovému motoru) je jasná volba. Myslete ekologicky, nekupujte vozy s benzínovými motory!
[odkaz]
Priaznivci automatov budú tvrdiť, že je to prejav rastúceho dopytu po automatoch, v danom prípade je to však žiaľ len prejav emisných noriem, ktoré je ľahšie splniť s automatmi. V prípade tých výkonnejších, športovejšie orientovaných benzínov ako je M140i je to fakt škoda, tam si človek kupuje auto hlavne/aj pre zábavu a nútiť mu automat rozhodne nie je OK. A v prípade tých slabších/lacnejších verzií ako je 120i to zbytočne navyšuje cenu, predsalen cca. 2500 eur naviac za automat nie je málo.
No vzhledem k tomu, že příští 1er už nebude zadokolka, tak tam je to asi jedno, páč o hlavní porci zábavy to přijde tak jako tak. U 2er snad manual zůstane...
Nevidím to tak. Ty vlastne vravíš, že manuál má význam iba pre auto s pohonom zadných kolies a pre predokolku je to vlastne zbytočné. Podľa tejto logiky by celá nižšia stredná už mala mať komplet automaty, veď bez RWD tá jazda nestojí za nič.
U většiny automobilek v cenově nižší střední jde ale hlavně o cenu, což je podle mě furt ten hlavní důvod toho, že je automat nadstandardem. U prémiovek to úplně neplatí, tam se dnes manuál bere spíš jako výbava pro fajnšmekry.
Ani pri prémiovke nie je cena za automat zanedbateľná. Aj pri BMW je nejakých 2500 eur za automat dosť peňazí, hlavne ak si kupuješ slabšie motorizovaný/vybavený model. Nemenovaný kolega odtiaľto uvažoval o 1er so základným motorom 1,5, tam je príplatok za automat celkom citeľnou časťou celkovej ceny.
Ale inak máš asi pravdu v tom, že v prémii sa už automat berie pomaly ako štandard a manuál si zvolí len fajnšmeker, ktorému nejde o šetrenie (väčšinou kúpi silnejší/najsilnejší motor), ale o väčšie užitie si jazdy.
Nie je nad automat. Manual patri len do cistych sportiakov a motokar v osobakoch a SUV to len otravuje a v meste stale slapes na spojku ako babky na sudovu kapustu... >:D
Nesúhlasím. Aj keď chápem Tvoj názor vyplývajúci z Tvojej situácie, komfortný sedan vyššej strednej s naftou vo veľkom meste si automat pýta a manuál by tam len frustroval, ale nie všetci majú komfortný veľký sedan v nafte a jazdia po preplnených mestách. Ale do áut, o ktorých je článok, t.j. 1er či 3er nútiť automat je skoro hriech. Ak už, nech zostane na výber, ale brať zákazníkom možnosť voľby a vnucovať všetkým automat odmietam už z princípu.
Vlastne preco nie mali by sme mat na vyber v tom mas pravdu. Aj ked tie dnesne nove automaty radia celkom rychlo zober si taky AMG speed shift 9 G u MB alebo ZF 8 kvalt ked sme u BMW brnkacku pod kormidlom mas ... Volakedy pred 20 rokmi to bolo ine ziadne kamery menej aut a ziadny automat okrem USA , Pamatam ked som kupil v Kanade v nej roku 94 Pontiac s automatom a sklbalo to ako ked kacka dobe do kukurice...Vtedy sa ma v bazare pytaly can you drive a stick... / manual / . Ale chapem vela ludi si chce uzivat radenie a riadenie . Ak ale niekto napr. jazdi 80% po Bratislave tak bude preferovat automat...