Novinky od Renaultu: Čtvrtá Laguna a crossovery
Modelová paleta Renaultu potřebuje zásadní obměnu. Francouzi sice mají relativně nové Clio, které je v Evropě bestsellerem, čerstvé Twingo i Espace, ale v dalších poměrně důležitých segmentech přežívají stávající řady. A to se změní velmi rychle! Výkonný viceprezident skupiny Stefan Müller se rozpovídal v interview pro německý Auto Motor und Sport.
Prvním novým modelem bude čtvrtá generace Laguny, která už potřebuje nástupce jako sůl. Sympatické je to, že se Renault svých pozic ve střední třídě nevzdá a stále hodlá bojovat proti převážně německé konkurenci. Oblíbení kříženci dostanou také nějaké nové přírůstky, dokonce i ty, které nemají žádné předchůdce. Malému Capturu se daří velmi dobře, na obchodní výsledky zmíněného Espace, který se přetransformoval právě do role luxusního crossoveru, si budeme muset ještě počkat. Müller pochopitelně nebyl konkrétní, ale hovořil o vysoce kvalitních a přitom cenově dostupných produktech, které si odpustí „zbytečně drahé věci.“
Renault se v poslední době soustředil hlavně na elektromobily, i když se jim zrovna obchodně moc nedaří a předpovědi po masivním odbytu nevyšly. Do září 2014 si je koupilo celosvětově 200 tisíc klientů, jenže to nejsou čísla za jediný rok a navíc naopak společná s Nissanem. Letos se ovšem odbyt zvýšil o 80 % oproti loňsku a klientela je nyní třeba s malým Zoe velmi spokojena. Pro Müllera je taková forma rozumnou volbou, očekává zvyšování dotací v různých zemích i nárůst počtu dobíjecích stanic. Konkurence však sází na plug-in hybridy a třeba i vodík. Výkonný šéf ovšem první možnost v tuto chvíli vyloučil. Baterie Renaultů nebude zatím možné dobíjet z běžné elektrické zásuvky a kombinaci konvenční spalovací pohonné jednotky s elektromotorem v útrobách produkčních vozů této značky nenajdeme. Proč? Propojit funkčnost obou agregátů je dle jeho slov „příliš složité a finančně náročné.“ Pokud se poptávka po takových vozech v krátkodobém časovém horizontu zvýší, pak může celkem bez problémů použít techniku aliančního partnera Nissanu.
A ještě na závěr něco málo o novém Méganu. Taktéž čtvrtá generace slibovala radikální design, vizualizace naznačovaly přední světla protažená směrem dolů k nárazníku, či vizuálně rozdělený zadní sloupek. Sportovnější tvary by se měly každopádně inspirovat úsporným konceptem Eolab. Velké logo na přídi zůstane, Mégane na platformě CMF zhubne a dostane nový informační systém. Představí se příští rok ve Frankfurtu a prodávat se začne v úvodu sezóny 2016. Záhy jej doplní i Scénic.
Renault chce zůstat hlavně masovým výrobcem a hodlá být v Evropě ziskový. Do roku 2017 se chce dostat na starém kontinentu v odbytu osobních a užitkových vozů na druhé místo za VW. Loni prodal 1,3 milionu aut, letos své přírůstky určitě navýší.