Seat sice ještě pár měsíců nepředstaví novou Ibizu, ale stávající model bude moci těžit z inovovaných motorů, které tvoří jádro odbytu modelové řady. Novinky španělšká automobilka přichystala také v modelové řadě Leon a Altea.
Tady Bertoňák. Jarda tvrdí, že ta technická byla fiasko. Já nevím, co je fiasko, tak nehodnotím, moje zásada. Každopádně technickou prošel akorát Jarda. Má novej horní můstek, křenil se tam i na dědka ve vrátnici a tak mu to dali. Dostal nálepku na čelo. Nesmí si mejt vlasy a hubu. Další kontrolu má za dva roky. Snad vydrží. Já dopad´ hůř. Odmítl jsem jim nalehnout na hever, tak mě vyšetřovali vestoje. Emise mám dobrý, tam jsem v normě, horší prej je to s pérem. Teda asi s pérama, už si to přesně nepamatuju. Bylo to celý dost náročný, hlavně ty emise. Musel jsem se předklonit. Vylekal mě průměr hadice, zatnul jsem zuby, ale na hever jsem jim nevlez. Nepomohly mi ani papíry, co mám na hlavu. Mám je už dlouho a dlouho taky propadlý. Budu si je muset prodloužit. Jarda říkal, že v mým případě to nebude problém. Nevím, co je problém, tak nehodnotím, znáte mě. Bohužel nejhůř dopad´ Leon. Najížděl jsem s ním dovnitř a Jarda navigoval. Umí to z depa. Já ne. Dvakrát se nám Leon sesmekl z heveru. Nakonec jsme je umluvili a prohlídli ho na zemi. Hlavní problém byl, že jsme přijeli jen na třech kolech. Teda problém to byl ne pro Leona, ale pro toho technika. Říkal, že zná akorát Velorex, ale našeho Leona, že v tabulkách nemá. Blb. Jak by mohl, přebouchaná stopětka na Leona. Za nádražácký lampy, sáně, vanu a obrácený kabrio jsme nakonec dostali body k dobru, ale ty jsme vzápětí ztratili, protože jsme neměli vyběhanej zbroják na to zákluzný dělo. Prostě pech. Pozvali si nás znovu, až to budeme mít všecko v šusu. Bude to hračka. Bertoňák. P.S. Závidím Jardovi tu nálepku na čele. Mě ty emise přilepili pod záda a tam na to nevidim ani já sám. Škoda. Tuning forever. Bertoňák.
Tady Bertoňák. Leona nemáme. Ale abych to vysvětlil. Po té nepodařené technické jsme zas potmě v garáži dolaďovali Leona, Jarda říkal, že teď bude bez konkurence. Já nevím co je konkurence, tak nehodnotím, moje zásada. V pondělí mi hladce prodloužili papíry na hlavu, jsem dobrej. V úterý dostal Leon povolávací rozkaz na společný manévry NATO a to bylo horší. Já dodnes nevím jestli by nebylo bejvalo lepší mít to zákluzný dělo ilegálně, ale Jarda říkal, že přišel náš čas a přihlásil ho na vojenský správě. Dnes s odstupem musím přiznat, že ten čas teda vůbec nepřišel. V Bruselu se jela přehlídka vojenský techniky a my s Leonem jeli poslední. Jarda říkal, že to je proto, že ty nejlepší si generalita nechává nakonec. No nevím, Leon na třech kolech to zvládl jen tak tak. Druhej den byly manévry a jelo se na ostrý. V poli jsme vydrželi patnáct vteřin. Jarda ani nestačil nabít zákluzný dělo, když jsme ji chytli šejdrem přes vanu. Musela to bejt protitanková protože se dodnes s Jardou domlouváme jen posuňkama. Tuhle ránu ještě Leon přežil. Druhou už ne. My jo. Jak to do nás poprvé řachlo, Jarda zmizel, tak já taky. Chudák Leon, byl dobrej. Jarda je taky dobrej. Cestou domu, jeli jsme vlakem, vykoumal další fajnovej tuning. Nevím jestli teda jsem ho přesně pochopil, ta posuňková řeč, to není nic jednoduchýho. Prostě, zejtra s Jardou rozjíždíme parádní tuningový číslo. Budem u něj v práci v depu tuningovat vlaky. Jo, bude to facha, přeci jen, vlak není stopětka, ale Jarda říkal, teda ukazoval, že to bude hračka, má už vyhlídnutej nějakej elektrickej vlak, co se jmenuje Pendolino. Tak začnem tím, že ho přes noc přeboucháme na páru. To bude dílo. Už se těším. Bertoňák. P.S. Napíšu pak o tom na internet, prej tam to Pendolino má svý stránky... Tuning forever.
Tady Bertoňák. Tak se zas s Jardou hlásíme. Už konečně slyšíme oba. Jarda na levý, já na pravý, ale zjistili jsme, že nás to při tuningu moc neomezuje. Víte, že boucháme teď v depu to Pendolino. Je to teda facha. Jarda říkal, že možná dostanem posilu, nějakej bejvalej parťák se prej asi vrátí do depa, někam si jen odskočil do Prahy. No, já nevím, co je Praha, tak nehodnotím, moje zásada. Musím se vám svěřit s tím Pendolinem. Je to velkej záhul. Dostali jsme se zatím k třetímu vagónu. Ten nám dal. Byl to jídelňák a zabudovat do něj otevřenej táborák, to nebylo jednoduchý ani pro nás, co vyznávaj klasickej tuning. Nakonec jsme museli odstranit střechu, protože jsme se při generálce málem udusili. Ale všechno chce čas. Jarda má známýho na letišti a od něho sehnal jedno vyřazený křídlo z Tupoleva. Tak až doboucháme poslední vagon, půjde nahoru. Takový křídlo tady nevalej ani jezdci na Barumce. Zatím jsme nesehnali parní kotel, Jarda o jednom ví, ale platí se tam vstupný, tak uvidíme. Každopádně Pendolino na páru bude, to tvrdím. Jo, taky je novej Passat. Jarda mě vytáhl do prodejny. No, vybouchali to hezky, ale nemá to tu šťávu, jako měl náš nebožtík Leon. Doufám, že pamatujete. Ach jo... zákluzný dělo, sáně... to byly doby. Alfa se stále neozvala, myslím, že jak jsem jim v Ženevě přebouchal holejma pěstma tu 147ku na Breru, tak že se šokli a ještě to nerozdejchali. To víte, klasickej tuning, to je umění mistrů. Tak - tuning forever. Bertoňák.