skutr 125ccm novinka platí pro Čechy jen na území ČR
Takze kdyz pojedu na dovolenou, tak si nemuzu pujcit na cesky ridicak skutr s 125ccm? a co kdyz na takovem skutru prejedu hranice? a co kdyz v jinem statu ziju? to si pak musim menit ridicak, kdyz tam jejich to dovoluje????
Jak to mam chapat?
Re: skutr 125ccm novinka platí pro Čechy jen na území ČR
Musis si zjistit zda v danem statu plati to same jako u nas. Pokud ano, neni problem a muzes vyrazit v zahranici na 125 jenom s beckem.Pokud tam ale bude plati omezeni jako u nas dosud, tzn. jen 50ccm popripade 45km/h, pak tam budes jezdit ze 125kou nacerno
Re: skutr 125ccm novinka platí pro Čechy jen na území ČR
pokud tam je to povolene, tak i na cesky ridicak tam budu lego jezdit? a jeste jedna vec, pokud koupim elektroscooter, tak je pro me smerodatny vykon 11kw?
Re: skutr 125ccm novinka platí pro Čechy jen na území ČR
Ano, je to tak muzes.
Elektroskutr, podle me by nesmel prekrocit vykon 11000W. Soucasne jsou vpodstate ekvivalenty 50ek a maji vykony kolem 3000W coz je asi 3kW.
Re: skutr 125ccm novinka platí pro Čechy jen na území ČR
Ziju ve Spanelsku a tady se s Bckem muze jezdit na skutru az do 125ccm (lide se spanelskym ridicakem to tak maji). Akorat tu spanelske policisty a nejenom je, mate, ze mam na ridicaku za Ackem 150 ;-).
Jde mi to, zda opravdu to mam lego s Ceskym ridicakem anebo si ho muzu vymenit za spanelsky, coz je byrokracie a samozrejme mi tu muzou nacitat body....
Re: skutr 125ccm novinka platí pro Čechy jen na území ČR
V tomto případě máte opravdu hodně běhání kvůli výměně. Nejdříve na velvyslanectví a pak na výdej ŘP ve Španělsku. Podle úmluv jsou naše uznávané po celé EU a ve vybraných zemích dle úmluvy. Je možné, že po vás budou chtít přezkoušení.
Re: skutr 125ccm novinka platí pro Čechy jen na území ČR
tak to neni. Dikybohu. Casy se uz zmenily.
Jsme v EU, takze staci pozadat, zaplatit 10 EUR a zanechat Cesky ridicak. Problem je v tom, ze pak cca mesic jsem bez rizeni.
Re: skutr 125ccm novinka platí pro Čechy jen na území ČR
Chápej to tak, že EU kecá do křivosti okurek a staví nesmyslné rozhledny, ale věci, které by měla zajišťovat, tak toho se nedočkáš. Prostě si musíš zjistit, jak to platí tam, kam jedeš, sám.
Re: skutr 125ccm novinka platí pro Čechy jen na území ČR
Když pojedete na dovolenou tak vám platí pouze skupina B. Na motocyklu v zahraničí jezdit s B nemůžete i když přejedete "nevědomky" hranici. Na Slovensku například toto schváleno ani nemají.
Blbost! Všude samý stupidní omezení a ty bys zakázal řidičák napořád, když udělá 18-ti letej flekatej teenager pár blbostí? Pokud je to vážný, tak potrestat ale do konce života neřídit je kravina. Ve 40ceti by si řekl "jóó, kdybych nebyl jako mladej blbej, mohl jsem teď jezdit". Ty seš dokonalej a bez chyb? Pokud se vyboduje, beru že bude mít další šanci třeba za 5 let, to je dlouhá doba a myslím si dobrej trest... Ale sakra člověk by měl i žít, samozřejmě se slušností k ostatním, s dobrou morálkou a ctí ale já nechci abysme v budoucnu jen přežívali v nějakým policejním státě s kamerama a s GPS čipama v prd.... Toť můj názor. Slušnost a zodpovědnost ano, ale přehnaná bezpečnost na úkor osobní svobody NIKDY!
No mně jde hlavně o to, aby trest toho flekatého řidiče napřed postrašil natolik, aby si uvědomil, že se vybodovat nemá. Jinak je pravda, že pět let je dost dlouhá doba a možná bych ten svůj názor trochu poupravil, nicméně se o ní v článku bohužel nepíše. Jinak abych odpověděl, dokonalý bohužel nejsem a popravdě bych rád byl, ale své body mám pořád všechny a to jezdím celkem pravidelně s dvou a půl ročním řidičákem. Ještě mě nechytli :-!
Nemyslím jenom za volantem. Člověk prostě chybuje. Jinak úvaha, že se vybodovat prostě nemá je taky poměrně krátkozraká. Můžeš jezdit jako hovado v obci mezi barákama, do zatáček, kam není vidět atp., a nemusíš mít ani bod. A nebo na druhou stranu můžeš být blbec, který si nechá sebrat papíry tím, že si zapomíná brát pásy. Aspoň zrušili body za svícení a tak (ne že by se mi to stávalo, taky jsem nepřišel o jediný bod). Nejdůležitější věc za volantem je předvídavost a rozum. Kdyby to bylo u každého řidiče, spousta značek a limitů by nebylo potřeba. Někdy jedu na 90-tce 150, a ohrozím maximálně zajíce, co mi tam hupsne, někdy jedu na 50-tce 30 a mám oči na šťopkách, aby mi tak někdo neskočil. O zatáčkách je to pak další kapitola, kterou si každý domyslí... :-)
Ak by šlo o body za hrubé priestupky, alebo dokonca za spôsobenie nehody, tak by to bolo vpohode. Ale ak to platí na všetko, tak človek aby sa bál sadnúť za volant, kým neskončí skúšobná doba... a po piatich rokoch sadne za ten volant človek, čo už si ani nepamätá, že niekedy bol v autoškole a nerozozná brzdu od plynu...
Jo, to je pravda. Mělo by se to omezit na zvlášť závažné přestupky, protože brát řidičák za to, že párkrát překročí rychlost na konci obce a má "štěstí" na hlídku je asi hloupost, to je fakt. Jinak s Dundeem souhlas.
Přesně tak. Kdyby politika policie a městské policie nebyla jen kasírovat, měřili by jen tam, kde to má význam. U škol, v centrech měst a na druhou stranu bych i dával pokuty lidem pobíhajícím před a mezi auty pár metrů od přechodu a podobně. Pokud viditelně nic blízko nic nejede, ať si přechází kde chtějí, ale ty skokani u silnice, se kterými se setkávám každý den ve městě aby si zkrátili cestu o pár sekund a metrů, bych taky trestal. A nad lidmi, kteří zdržují na přechodu, když je pustím a jdou jak na procházku, se nebudu ani rozčilovat.
Tak tak, za pět let při druhém pokusu si ty hrubé přestupky rozmyslíš a ten zbytek vyjezdíš jako každý jiný. Nikdo neumí dostatečně dobře řídit po autoškole, na to se tam toho málo najezdí, ale s opatrností začátečníka se každý rozjezdí už sám.
Z toho článku mi přijde, že by to tak mohlo být... Bohužel je ten článek ještě chaotičtější, než ty skupiny, tak na to spolíhat nebudu. Každopadně kdyby někdo měl odkaz na to, jak to teda vlastně bude se současnou A0 a jestli se teda kvůli tomu vyplatí ten řidičák vyměnit, tak sem s ním pls!
A0 s omezením na 25 kW ti zůstane i poté, co začne platit nový zákon. Když by si poté vyměnil ŘP, tak na zadní straně bude uvedena sk. A2, ale v poznámkách u ní budeš mít uvedený harmonizační kód, který bude znamenat omezení na 25 Kw.
Sk. A2 s omezením na 35 kW se bude vydávat až po začátku platnosti nového zákona.
Takže abys dostal jasnou odpověď na Tvou otázku: Pokud máš sk. A0, tak budeš moci i nadále řídit moto do 25 kW stažené z jakéhokoliv výkonu. Pokud si uděláš sk. A2, tak můžeš řídit moto do 35 kW stažené max. z dvounásobného výkonu (takže ze 70 kW).
udělal bych řidičák na motroky a1 řizení předního kola, a1-2 řřizení zadního kola, na auta je málo skupin, takže b1 pro provoz pravého přední kola, b2 provoz levého předního, b3 pz b4 lz, no a kdo bude mít tyto všechny skupiny , tak si je může rozšířit o možnost provozovat rezervu...
DĚTE DO ***ÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉ !!!!!!!!!!!!!! KO-KO-TI!!!
Udělám si v 18 letech řidičák na auto a můžu sednout třeba do Ferrari a je to legální a v pohodě. Žádné skupiny, žádné rozlišování. Proč to je na motorce?
Podle mně řidič, který si udělá řidičský kurz na motorku je mnohem míň nebezpečný na litrové motorce, než někdo, kdo se rozhodne "využít té výhody"
a koupí si 125ku skutra bez toho, aby na ní někdy seděl...
Osobně jsem si koupil GS 1200 a první měsíc jsem jezdil krokem, až jsem se otrkal, začal jsem pomalu přidávat. No a za rok už jsem se nebál a přihlásil jsem se do autoškoly a udělal si papíry :-) Dřív jsem se na to necítil no :-)
GS 1200 a následné papíry raději nekomentuju (táta má GS 1150 takže vím osobně, co je to tele)... Aby 18-ti letej kluk u nás rozštípal Ferrari je skoro nemožný. Jasný, že se dají koupit i za pár zlaťáků silný auta ale ve většině nehod, kde se něco stane a třeba zemřou 4 mladí atd. se jedná o feldu, megána, eskorta, starou třícu atp. Na motorkách je vidět víc nehod mladých lidí... Vím, že teoreticky by se neměly dělat rozdíly, ale stačí, že to je na motorkách, natož aby ještě byly 3 třídy pro auta. Mimoto tu funguje řidičák na auto do 45km/h, co můžeš řídit od 17. Skútry s béčkem beru, normální člověk s tím problém mít nebude, ohrožovat nikoho taky nebude a trotlové, frajírci a idioti se snadno najdou i s legálníma papírama. V tom problém nevidím. Spíš mě vadí staří lidé za volantem, kteří na to vzhledem k pokročilému věku prostě nemají, provoz na silnici nestíhají a ohrožují sebe a okolí. Potkávám je dost často a 2x se mi stalo, že kdybych se neuhnul pomalu na chodník či nezastavil, tak mě prostě ten starý pán sejme, i když se ploužil po ulici zhruba dvacítkou...
Vždycky jde jenom o to, kdo je za volantem/za řídítkama. Prakticky každé auto na silnici dokáže vyvinout rychlost, ve které je náraz smrtící. Ok dokážu pochopit třídění na padesátku /teď už 125ku/ a velkou motorku, protože něco podobného je i u aut - i patnáctiletí můžou řídit takové ty autíčka s konstrukční rychlostí 50 km/h. Ale nelíbí se mi další třídění na x dalších podskupin u motorek...
Bral bych 3. Skútr/stopětadváca od 15, slabší motorka od 18 (a tady bych dal i choppery a jiné motorky s horším poměrem váha/výkon) a silná od 24 a vlastnění malé motorky aspoň rok. Přeci jenom mít mezi nohama i 200 koní na váhu 200 kilo chce nějaké ty zkušenosti....
Špatně. 50 ccm fichtl můžeš řídit se sk. B pouze v případě, že ti ta skupina byla udělena před rokem 2000. (na zdaní straně ŘP máš u sk. A1 harmonizační kód 150).
Podle současného znění zákona se sk. B udělenou po roce 2000 můžeš řídit motocykly sk. AM ( 50ccm a max. konstrukční rychlost 45km/h).
Od 19. ledna 2013 můžeš řídit motocykly sk. A1, ovšem s automatickým řazením rychlostí.
Takže pokud máš jen sk. B vydanou po roce 2000, tak ani podle zákona platného v roce 2013 nemůžeš řídit fichtla nebo jiné podobné moto s manuální převodovkou.
Ale v článku snad jasně zní " Ale pozor, zatímco u padesátky žádná omezení neplatí, pro stopětadvacítku je to 11 kW a automatická převodovka." Takže jestli to já chápu dobře, tak 125 je omezena automatickou převodovkou a pro 50 ccm motorky žádné omezení neplatí ... ??
V tom článku je to skutečně napsané trochu nešťastně. Jak už jsem psal výše, v současném znění zákona je držitelům sk. B dána možnost řídit motocykl sk. AM. Tzn. moto do 50 ccm a max. konstrukční rychlosti 45km/h. U této skupiny není omezen maximální výkon a mohou mít automatické i manuální řazení. Jediné co je třeba v tomto případě dodržet je konstrukční rychlost max. 45km/h a max. 50 ccm.
Přímo v novém zákoně 297/2011 Sb. se v § 81 Rovnocennost řidičských oprávnění píše:
d) B opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou a vozidel zařazených do skupiny B1,
a § 80a Skupiny vozidel
b) A1 jsou zařazeny
1. lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3,
2. tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW,
e) B1 jsou zařazena čtyřkolová motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmeni a), jejichž výkon nepřevyšuje 15 kW a hmotnost v nenaloženém stavu nepřevyšuje 400 kg nebo 550 kg u vozidel určených k přepravě zboží,
Lehce shrnuto - pokud máte B, tak můžete řídit motocykl do 125 cm3, ale jen s automatickou převodovkou.