Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky v pneumatikách Continental: Třetí vydání

Petr Dalecký
Diskuze (0)
Continental odhalil novou generaci obutí, která má příští rok zahrnout všechny nápravy užitkových vozidel i autobusů.

V polovině letošního roku přijde od Continentalu smršť novinek, jakou tento koncern v celé 140leté historii neznal.

Od poloviny léta převede německý výrobce postupně všechny pneumatiky pro řízené, záběrové a vlečené nápravy na celém světě na takzvanou třetí generaci. Výchozím bodem pro vývoj pneumatik se stal úspěch druhého vydání pneumatik.

Autobusy začínají

Start posledního vydání pneumatik tvoří autobusové. Ty budou k dispozici od jara. Nové obutí pro osobní dopravu, použitelné na všech pozicích náprav – Conti Coach, Conti CityPlus a Conti Urban, je vyvinuto s ohledem na vysokou bezpečnost a hospodárnost. Struktury dezénů nového druhu s hlubokými lamelami umožňují podstatně lepší kilometrový výkon s vysokou úrovní komfortu a zlepšenými záběrovými vlastnostmi po celou dobu životnosti pneumatiky. Inovace v oblasti materiálů vedou k výrazně sníženému valivému odporu proti předchozí generaci.

Conti CityPlus je zcela nová řada, která byla projektována podle zvláštních požadavků regionální přepravy osob. Cílem vývoje bylo nízké opotřebení při maximální bezpečnosti a nejvyšší možné úspornosti. Pneumatiky třetí generace pro hromadnou přepravu osob jsou stejně jako jejich protějšky z oblasti transportu zboží optimalizovány pro maximální užitek dopravců.

Rysy třetí generace

Různorodé podmínky používání pneumatik pro osobní i nákladní dopravu vyžadují cílenou optimalizaci všech parametrů podle zvláštních požadavků. Proto nezůstalo během vývoje nové generace téměř nic bez povšimnutí. Od běhounu přes konstrukci nárazníků až po kostru a patku optimalizovali inženýři podobu pláště i směs.

Díky tomu bylo možné stlačit valivý odpor u jednotlivých typů. Například u návěsového obutí Conti EcoPlus HT3 na méně než čtyři kilogramy na tunu, čímž bylo dosaženo třídy energetické efektivity A na EU štítku. Nové obutí ještě lépe splňuje vysoké nároky na více životních cyklů a protektorování. Proti druhé generaci zdokonalená kostra Goods vylepšuje odolnost pneumatiky a tím i její protektorovatelnost.

Přínos pro dopravce

„S novou generací přinášíme zákazníkům z odvětví dopravy a logistiky vyspělé pneumatiky, které jim do budoucna umožní ještě efektivněji provozovat vozové parky ve stále tvrdším konkurenčním prostředí,“ říká Herbert Mensching, vedoucí společnosti Marketing and Sales Truck Tires pro Evropu, Střední východ a Afriku. Poprvé představil Continental s třetí generací kompletní program pneumatik i v oblasti autobusů zaměřený na konkrétní cílové

skupiny, vyvinutý speciálně podle požadavků bezpečné a komfortní přepravy osob.

Continental nabídku výrobků jako vždy průběžně obměňuje. Také v rámci jedné generace došlo k mnoha vylepšením produktů, která se bezprostředně dostala i do sériové výroby.

Scandinavia pro zimu

Sérií zimních pneumatik označených Scandinavia pro užitková vozidla i autobusy výrazně překonává zákonné požadavky na vybavení záběrových náprav plášti s označením M + S. V některých evropských zemích je povinně stanoveno používání zimních pneumatik pro nákladní vozidla s limity hloubky dezénu až 6 milimetrů. Při porušení této povinnosti hrozí peněžitá pokuta do 5000 eur.

Pneumatiky pro řídicí nápravu HSW 2 se vyznačují kombinací strukturovaných podélných drážek, přerušovaným žebrem a mikrolamelami, které umožňují díky efektu ozubení dlouhodobě dobré záběrové vlastnosti na hladkém povrchu vozovky.

Typ HDW 2 pro záběrovou nápravu pracuje s optimalizovaným blokovým dezénem, který se s vysokými záběrovými silami hran doslova zařízne do sněhu a bláta. Strukturální stabilita lamelové konstrukce s trojrozměrně vytvořenými blokovými prvky umožňuje dosáhnout hloubky dezénu až 22 milimetrů, což zaručuje dlouhou životnost v zimním provozu. V kombinaci se špičkovými pneumatikami pro tahače plní návěsové pláště HTW 2, které byly taktéž konstruované speciálně pro zimní použití, speciální požadavky náročného ročního období. Jejich optimalizovaná struktura dezénu dokonale přenáší brzdnou sílu a boční namáhání šesti pneumatik návěsu také na kluzkém povrchu vozovky.

Zvláštní požadavky na každou nápravu jako optimální ovladatelnost a směrové vedení pro přední nápravu, maximální záběr a přenos brzdné síly na záběrové nápravě a přenos brzdné síly a směrová stabilita návěsových pneumatik jsou u speciálních zimních typů Scandinavia splněny.

Proměna na letní

Zvláštnost řady Scandinavia pro užitková vozidla zajišťuje, že zimní pneumatiky během životního cyklu mění charakter, protože mají dvoufázovou strukturu dezénu. V zimním provozu poskytují díky maximu záběrových hran nejvyšší možný přenos sil. V dalším průběhu opotřebení se dezén mění na letní pneumatiku s výrazně vyšším podílem pryže, která dále kladně ovlivňuje stabilitu jízdy a spotřebu.

Také pro přepravu osob v moderních autobusech odpověděl Continental na různé nároky zimního provozu vyvinutím obutí HSW 2 Coach. S uzavřeným pásovým dezénem s trojrozměrnými mikrolamelami, vyvinutým pro použití u autobusů, přenáší HSW 2 Coach na vozovku velkou záběrovou či brzdnou sílu a tím přispívá k rychlosti i bezpečnosti přepravy osob.

Petr Dalecký
Diskuze (0)