Novinky v pneumatikách Continental: Třetí vydání

 

Continental odhalil novou generaci obutí, která má příští rok zahrnout všechny nápravy užitkových vozidel i autobusů.

V polovině letošního roku přijde od Continentalu smršť novinek, jakou tento koncern v celé 140leté historii neznal.

Od poloviny léta převede německý výrobce postupně všechny pneumatiky pro řízené, záběrové a vlečené nápravy na celém světě na takzvanou třetí generaci. Výchozím bodem pro vývoj pneumatik se stal úspěch druhého vydání pneumatik.

Autobusy začínají

Start posledního vydání pneumatik tvoří autobusové. Ty budou k dispozici od jara. Nové obutí pro osobní dopravu, použitelné na všech pozicích náprav – Conti Coach, Conti CityPlus a Conti Urban, je vyvinuto s ohledem na vysokou bezpečnost a hospodárnost. Struktury dezénů nového druhu s hlubokými lamelami umožňují podstatně lepší kilometrový výkon s vysokou úrovní komfortu a zlepšenými záběrovými vlastnostmi po celou dobu životnosti pneumatiky. Inovace v oblasti materiálů vedou k výrazně sníženému valivému odporu proti předchozí generaci.

Conti CityPlus je zcela nová řada, která byla projektována podle zvláštních požadavků regionální přepravy osob. Cílem vývoje bylo nízké opotřebení při maximální bezpečnosti a nejvyšší možné úspornosti. Pneumatiky třetí generace pro hromadnou přepravu osob jsou stejně jako jejich protějšky z oblasti transportu zboží optimalizovány pro maximální užitek dopravců.

Rysy třetí generace

Různorodé podmínky používání pneumatik pro osobní i nákladní dopravu vyžadují cílenou optimalizaci všech parametrů podle zvláštních požadavků. Proto nezůstalo během vývoje nové generace téměř nic bez povšimnutí. Od běhounu přes konstrukci nárazníků až po kostru a patku optimalizovali inženýři podobu pláště i směs.

Díky tomu bylo možné stlačit valivý odpor u jednotlivých typů. Například u návěsového obutí Conti EcoPlus HT3 na méně než čtyři kilogramy na tunu, čímž bylo dosaženo třídy energetické efektivity A na EU štítku. Nové obutí ještě lépe splňuje vysoké nároky na více životních cyklů a protektorování. Proti druhé generaci zdokonalená kostra Goods vylepšuje odolnost pneumatiky a tím i její protektorovatelnost.

Přínos pro dopravce

„S novou generací přinášíme zákazníkům z odvětví dopravy a logistiky vyspělé pneumatiky, které jim do budoucna umožní ještě efektivněji provozovat vozové parky ve stále tvrdším konkurenčním prostředí,“ říká Herbert Mensching, vedoucí společnosti Marketing and Sales Truck Tires pro Evropu, Střední východ a Afriku. Poprvé představil Continental s třetí generací kompletní program pneumatik i v oblasti autobusů zaměřený na konkrétní cílové skupiny, vyvinutý speciálně podle požadavků bezpečné a komfortní přepravy osob.

Continental nabídku výrobků jako vždy průběžně obměňuje. Také v rámci jedné generace došlo k mnoha vylepšením produktů, která se bezprostředně dostala i do sériové výroby.

Scandinavia pro zimu

Sérií zimních pneumatik označených Scandinavia pro užitková vozidla i autobusy výrazně překonává zákonné požadavky na vybavení záběrových náprav plášti s označením M + S. V některých evropských zemích je povinně stanoveno používání zimních pneumatik pro nákladní vozidla s limity hloubky dezénu až 6 milimetrů. Při porušení této povinnosti hrozí peněžitá pokuta do 5000 eur.

Pneumatiky pro řídicí nápravu HSW 2 se vyznačují kombinací strukturovaných podélných drážek, přerušovaným žebrem a mikrolamelami, které umožňují díky efektu ozubení dlouhodobě dobré záběrové vlastnosti na hladkém povrchu vozovky.

Typ HDW 2 pro záběrovou nápravu pracuje s optimalizovaným blokovým dezénem, který se s vysokými záběrovými silami hran doslova zařízne do sněhu a bláta. Strukturální stabilita lamelové konstrukce s trojrozměrně vytvořenými blokovými prvky umožňuje dosáhnout hloubky dezénu až 22 milimetrů, což zaručuje dlouhou životnost v zimním provozu. V kombinaci se špičkovými pneumatikami pro tahače plní návěsové pláště HTW 2, které byly taktéž konstruované speciálně pro zimní použití, speciální požadavky náročného ročního období. Jejich optimalizovaná struktura dezénu dokonale přenáší brzdnou sílu a boční namáhání šesti pneumatik návěsu také na kluzkém povrchu vozovky.

Zvláštní požadavky na každou nápravu jako optimální ovladatelnost a směrové vedení pro přední nápravu, maximální záběr a přenos brzdné síly na záběrové nápravě a přenos brzdné síly a směrová stabilita návěsových pneumatik jsou u speciálních zimních typů Scandinavia splněny.

Proměna na letní

Zvláštnost řady Scandinavia pro užitková vozidla zajišťuje, že zimní pneumatiky během životního cyklu mění charakter, protože mají dvoufázovou strukturu dezénu. V zimním provozu poskytují díky maximu záběrových hran nejvyšší možný přenos sil. V dalším průběhu opotřebení se dezén mění na letní pneumatiku s výrazně vyšším podílem pryže, která dále kladně ovlivňuje stabilitu jízdy a spotřebu.

Také pro přepravu osob v moderních autobusech odpověděl Continental na různé nároky zimního provozu vyvinutím obutí HSW 2 Coach. S uzavřeným pásovým dezénem s trojrozměrnými mikrolamelami, vyvinutým pro použití u autobusů, přenáší HSW 2 Coach na vozovku velkou záběrovou či brzdnou sílu a tím přispívá k rychlosti i bezpečnosti přepravy osob.

Spolupracujeme s TipCars.com
OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek OBRAZEM: V Praze se sešli odpůrci Sobotky a islámu, bylo jich jen pár stovek

Centrum Prahy bylo v obležení desítek policistů. Kromě…

Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi Skupina G7 Rusku připomněla povinnost plnit dohody z Minsku, hrozí přísnějšími sankcemi

Státy skupiny sedmi nejvyspělejších ekonomik světa (G7)…

Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu Spojené státy se jako jediné ze skupiny G7 nezavázaly podpořit dohodu o klimatu

Šest ze sedmi zemí skupiny nejvyspělejších ekonomik světa…

 

Štítky Profi Pneu

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Mnichovská automobilka oficiálně představila BMW řady 8,…

 






 
Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Volkswagen Up! GTI poprvé naživo: Jedničkový Golf GTI je zpátky! (+videa)

Včera

Jenom málokterý sportovní hatchback má tak velkou skupinu zastánců, jako Volkswagen Golf GTI. Nový Up! GTI se vrací ke kořenům a vzpomíná na dobu před jednačtyřiceti lety.




Blesk.cz

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí perspektivy?

Úchvatné záběry okem dronu: Jak vypadá svět z ptačí…

Snad každý z nás by se rád podíval na to, jak svět vypadá z výšky. Moderní technologie nám teď zpřístupňuje…

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel: Kvůli zdraví rušil koncerty

Bývalý manžel Cher, rocker Gregg Allman zemřel:…

Ve věku 69 let dnes zemřel americký rockový hudebník Gregg Allman, který se proslavil jako zpěvák a klávesista…

 

iSport.cz

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech proti Chelsea nechytal

Arsenal zakončil sezonu triumfem v FA Cupu! Čech…

Fotbalisté Arsenalu získali potřinácté v historii Anglický pohár a jsou novými rekordmany této nejstarší světové…

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal se brankáře Brna

Hodně se mi po titulu ulevilo, řekl Šilhavý. Zastal…

Přišel na začátku sezony, když se Slavii nedařilo. Bojovat o titul? To byla tehdy v Edenu utopie. Tým měl pět…

 

Reflex.cz

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření vodou ale může znamenat zdravotní rizika

Startuje dotační “Dešťovka” za 100 milionů. Šetření…

Neschopnost dohlédnout důsledků legislativních aktivit i možných variant uplatnění příslušných projektů v reálné…

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Ujetost roku: Pojišťovák s plnicím perem v nose

Výhodou rozvíjejícího se komiksového trhu v České republice – ano, stále jsme rozvojová země – není jen zvýšení…