Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky v pneumatikách Goodyear: Servis a produkty

Ladislav Černý
Diskuze (0)
Společnost Goodyear Dunlop vynakládá velké úsilí v rozšiřování sítě TruckForce a podporuje ji novými pneumatikami s větší užitnou hodnotou.

Celoevropský pokles prodeje pneumatik pro užitková vozidla provází silná snaha společnosti Goodyear Dunlop ještě zdokonalit servis pro dopravní firmy. Ty jsou ve velkém tlaku a potřebují minimální prodlevy nejen kvůli automobilové technice, ale také pneumatikám. Servis TruckForce je první celoevropskou sítí společnosti Goodyear Dunlop poskytující kompletní služby v pneuhospodářství. Začíná poradenskou službou ve výběru obutí, pokračuje udržováním obutí v optimálních podmínkách pro maximální kilometrový proběh a končí nabídkou a uskutečněním prořezávání a protektorování.

Nonstop

Díky nepřetržité telefonní lince Goodyear ServiceLine 24h je síť TruckForce celodenní asistenční službou fungující v třiceti zemích. Vyškolený operátor linky zajišťuje, že problém s pneumatikou lze lokalizovat a odstranit přímo na místě nezávisle na tom, kde se vozidlo nachází. Ať už je problém jakýkoliv, nejbližší partner sítě TruckForce je díky servisnímu vozidlu a člověku s nepřetržitou službou schopen ihned reagovat na telefonický požadavek.

TruckForce také zahrnuje službu sledování tlaku plášťů u vozových parků, aby bylo dosaženo co nejnižší spotřeby a maximální životnosti obutí. Naměřená data zadává poskytoval servisu Truck- Force do systému FleetOnlineSolutions společnosti Goodyear. Internetový systém shromážděné údaje vyhodnocuje a fleetový zákazník těží z optimálního huštění pneumatik, přesného plánování jejich prořezávání či protektorování a také velmi jasné představy o budoucích nákladech na obutí.

Díky FleetOnlineSolutions dopravce jasně vidí všechny fakturované položky, které jsou centralizované, tudíž méně náročné na administrativu dopravce, což šetří i druhotné náklady na provoz firmy.

Garance cen všude

Operátoři telefonní linky ServiceLine 24h sídlící v Belgii hovoří dvanácti jazyky včetně češtiny a jsou technicky vyškoleni v okruhu pneumatik pro užitková vozidla. Díky celoevropské působnosti služby TruckForce jsou za jednotlivé úkony garantovány stejné ceny například v Česku, Francii i Velké Británii. Řidič a potažmo dopravce se tak nemusí obávat zavolat asistenční službu kdekoliv v Evropě, protože službu dostane za jednotnou částku.

Zima něco vyžaduje

Společnost Goodyear Dunlop si klade za cíl více informovat majitele užitkových vozů a vozových parků o důležitosti zajištění bezpečného silničního provozu na podchlazené či sněhem pokryté vozovce. O zimních pneumatikách panuje často mylná představa, že jsou vhodné pouze na sníh a led. Ve skutečnosti je zimní obutí vyvinuto nejen do extrémních povětrnostních podmínek, ale obecně za nízkých teplot díky optimalizovaným dezénům a směsím fungují lépe než jiné pláště. Vzhledem k vysoké přilnavosti k vozovce zimní pneumatiky výrazně zlepšují jízdní vlastnosti, zkracují brzdnou dráhu vozidla v mrazivých podmínkách a zlepšují záběr hnaných kol. Ten je důležitý zejména u návěsových souprav křižujících Evropu po nížinách i horách a také na křižovatkách, na nichž při zalomení soupravy a odbočování působí obrovský valivý odpor návěsu.

Je běžně rozšířenou mylnou představou, že všechny pneumatiky označené M + S (Mud and Snow) nebo jinými zkratkami M.S či M & S jsou zimní. Některé pláště s tímto označením nemusí nabízet stejnou úroveň výkonnosti jako zimní, ani nemohou být vhodné pro všechny zimní podmínky.

Zimní speciály povinně

Proto se v rámci Unie připravuje zavedení nového nařízení, které zajistí, že pneumatiky vhodné pro zimní podmínky budou jasně identifi kovány na bočnici symbolem hory s vločkou.

Řada těchto zimních pneumatik pro užitková vozidla společnosti Goodyear se nazývá Ultra Grip. Je dostupná v široké škále rozměrů a zahrnuje produkty Ultra Grip WTS pro řízenou nápravu, WTD pro hnanou nápravu a WTT pro návěsy. Ultra Grip WTS pro řízenou nápravu má široký a hluboký vzorek běhounu, speciální lamely ve tvaru písmene Z a běhounovou směs vhodnou pro zimní podmínky. To vše poskytuje obutí požadovaný kilometrový proběh a zlepšuje brzdění na mokrých, zasněžených a zledovatělých silnicích.

Plášť Ultra Grip WTD pro hnanou nápravu poskytuje pozoruhodný záběr v náročných zimních podmínkách na zasněžené a zledovatělé vozovce. Tuto pneumatiku charakterizuje ojedinělá technologie běhounové směsi a konstrukce kostry se speciální lamelovou technologií. Záběr, stabilita a brzdění jsou vynikající a zároveň poskytuje vysoký kilometrový proběh. Řadu pro specifické zimní používání doplňuje návěsový plášť Ultra Grip WTT, který je určený pro situace, kdy je zapotřebí vybavit zimními pneumatikami všechny nápravy. Produkt WTT byl vyvinut pro použití na zpevněných silnicích, ale také na nezpevněných a lesních cestách. Proto vychází z robustní kostry, která jej ochraňuje před vnějším poškozením.

„Mnoho provozovatelů vůbec o zimních pneumatikách neuvažuje, pokud zrovna nejezdí v nejsevernějších částech Evropy, hornatých oblastech nebo jim to nenařizuje zákon,“ říká Boris Stevanovic, evropský marketingový ředitel pneumatik Goodyear Dunlop pro užitková vozidla a dodává: „Zimní obutí nejenže splňuje právní požadavky tam, kde existují, ale také zajišťují vynikající přilnavost za všech podmínek, aby pomohly předejít nečekaným zpožděním a nehodám v důsledku špatných podmínek na silnici. A co víc, pneumatiky Ultra Grip nemají negativní dopad na spotřebu pohonných hmot, jak si mnozí mylně myslí. Nabízejí také vysoký kilometrový proběh.“

Pneumatika třídy AA

V rámci povinného označování pneumatik, o kterém se zmiňujeme v úvodu tohoto tématu, vyvinula společnost Goodyear Dunlop koncept obutí spadající do nejvyšší příčky AA. Je třeba zdůraznit, že se jedná o studii vyvinutou v Luxemburgu, aby měla co nejnižší valivý odpor, výbornou přilnavost na mokru a minimalizovanou hlučnost. Studie optimálního obutí co do spotřeby paliva u vozidla, jeho bezpečnosti na mokré silnici a nízké hlučnosti používala nízkoprofilové číslo 385/55 R22.5.

Pro dálkové autobusy

Goodyear představil v Evropě první pneumatiky určené pro dálkové autobusy včetně zimní pro hnanou nápravu. Plášť Marathon Coach je určený na všechny nápravy, Ultra Grip Coach směřuje na hnanou do zimních podmínek. Nové pláště pro autokary odpovídají na snahu autobusových dopravců jednak snižovat náklady na kilometr, ale také splňovat požadavky některých alpských a severských zemí na zimní pneumatiky pro autobusy.

Marathon Coach je plášť na všechny nápravy určený k používání po celý rok. Charakterizuje ji unikátní asymetrický dezén, který zajišťuje rovnoměrné opotřebení, výborný kilometrový proběh a vysokou úroveň jízdního pohodlí. Nerovnoměrné opotřebení bylo závažným problémem pneumatik u dálkových autobusů, což vedlo k nižší životnosti. Asymetrický dezén, jejž společnost Goodyear vyvinula speciálně pro Marathon Coach, tento problém řeší.

Záběr v zimě

Ultra Grip Coach je speciální zimní pneumatikou se zvýšeným záběrem na sněhu. Tento plášť tvoří výhodu pro autobusy pohybující se často v oblastech, kde jsou zledovatělé vozovky běžné a náhlé sněhové srážky mohou způsobit výrazná zpoždění. Dezén a šířka běhounu zaručují nejen výbornou přilnavost a záběr v zimních podmínkách, ale také nízkou hlučnost, což znamená vyšší pohodlí zákazníka.

Nové obutí Coach charakterizuje kombinace více technologií s názvem TravelMax. Ty zahrnují běhounovou směs Silefex, asymetrický dezén a nejnovější konstrukci kostry. Další výhodou, již obě tyto pneumatiky nabízejí, je zvýšená nosnost u rozměru 295/80 R22.5 vedoucí k indexu nosnosti 154, což představuje 3750 kg. Ačkoli je společnost Goodyear již mnoho let předním dodavatelem obutí v autobusovém průmyslu, toto jsou první pneumatiky speciálně určené pro dálkové autobusy, které společnost nabízí.

Dva roky zkoušek

Společnost Goodyear uskutečňovala po dobu téměř dvou let testy obutí Marathon Coach. Zúčastnilo se jich šest evropských společností s dálkovými autobusy s celkem 28 vozidly.

Výrobce provedl zákaznické zkoušky také u zimních verzí Ultra Grip Coach. Do zkoušek se zapojilo celkem patnáct dálkových autobusů od pěti provozovatelů v různých evropských zemích.

Ladislav Černý
Diskuze (0)