Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novitec Rosso Ferrari 360 F1 Supersport – přes 600 koní!!

Miroslav Kudělka
Diskuze (21)
Na světě není mnoho úpravců vozů Ferrari. Do této elitní třídy tunerů se letos zařadila německá společnost Novitec, která je zaměřena na úpravy italských vozů. Její zásah do základu Ferrari 360 F1 posouvá tento vůz do říše snů.

Na světě není mnoho úpravců vozů Ferrari. Do této elitní třídy tunerů se letos zařadila německá společnost Novitec, která je zaměřena na úpravy italských vozů. Její zásah do základu Ferrari 360 F1 posouvá tento vůz do říše snů.

Když se řekně Ferrari, jen málokdo zapochybuje o jejím výrobním programu. Najdou se však tací, kterým se stále zdají rudé vozy z Maranella málo výkonné a příliš obyčejné. Právě těm je teď nabízena zcela přepracovaná 360, které dostala nevídanou porci výkonu. Její vidlicový osmiválec 3,6 litru byl osazen dvěma mechanickými kompresory se samostatným mazáním a mezichladičem vzduchu. Upravena byla řídící elektronika motoru, vstřikovače paliva, osazen nový airbox. Tyto úpravy vdechly motoru zcela nový život, který vrcholí naprosto zničujícími parametry. Špičkový výkon se vyhoupl na 446 kW (606 k) při 8600 ot/min a točivý moment má hodnotu 615 Nm při 6250 ot/min. Pro srovnání, základ před úpravou má o 200 k méně! Patřičný zvuk tomuto divokému spřežení propůjčuje nové výfukové potrubí z nerezivějící oceli.

Vyššímu výkonu byl přizpůsoben také podvozek. Tlumiče pérování mají hliníkové pláště a jsou všestranně seřiditelné a naklánění omezují zesílené zkrutné stabilizátory. Velkou práci musí zastat brzdy, které jsou chloubou úpravce. Novitec totiž osadil své Ferrari keramickými brzdami vlastní konstrukce. Kotouče mají na obou nápravách průměr 380 mm, vpředu jsou třmeny s osmi pístky, vzadu stačí čtyři. Brzdy jsou zakryty koly z lehkých slitin o průměru 19“ a obuty do pneumatik 245/30 ZR 19 vpředu a 355/25 ZR 19 vzadu.

Změny se dotkly také exteriéru. Zde najdeme nový přední spoiler, přibyl zadní spoiler nad odtokovou hranou a nový je také zadní nárazník se spoilerem. Vše sleduje jediný cíl – zlepšení aerodynamiky při vysokých rychlostech. Do interiéru se dostalo spoustu doplňků čalounění vyrobených z uhlíkového kompozitu a také hliníku, jako jsou pedály či opěrky levé nohy. Celý interiér může být čalouněn v kůži jakékoli barvy.

Co udělal nárůst výkonu s dynamikou vozu? Zrychlení z 0-100 km/h za 3,7 sekundy a maximální rychlost 344 km/h!! To vše můžete mít, když zaplatíte cca 9,5 mil. korun.

Pro ty, kteří mají raději otevřené vozy, má Novitec připravenou podobnou úpravu i pro Spider 360, jen s tím rozdílem, že výkon motoru je „pouhých“ 408 kW…

Miroslav Kudělka
Diskuze (21)