Novitec ve Frankfurtu 2007

Novitec ve Frankfurtu 2007

 
 

Německá ladičská firma Novitec se domácí výstavě prezentovala vyšperkovaným Ferrari 599 GTB.

Novitec Rosso 599 GTB Fiorano

Sportovní kupé s italským hřebcem ve znaku má pod kapotou špičkový dvanáctiválec o objemu 6,0 l. Agregát, původem ze supersportovního Enza, je naladěn na 456 kW (620 k).

Tuner přeprogramoval řídící jednotku, optimalizoval sání a vyměnil výfukové potrubí, kde je sportovní tlumič a čtveřice chromovaných koncovek o průměru 90 mm. Tyto úpravy přidaly motoru dalších 18 kW (25 k) a nejvyšší rychlost vzrostla o 5 km/h. Novitec nicméně plánuje na rok 2008 nachystat ještě radikálnější úpravu.

Nezůstalo jen u motoru, Novitec upravil podvozek a specialista na tlumiče, společnost KW Automotive, připravil pro 599 GTB nové sportovní odpružení. Na všech kolech jsou nové kotoučové brzdy o průměru 405 mm a šestipístkové třmeny Brembo. Vše je sladěno s novými koly, kde na přední nápravě jsou 20palcové disky a vzadu jsou dokonce 21" ráfky. O dobrou trakci se starají pneumatiky Pirelli P Zero.

Karosářský paket obsahuje modifikovaný přední nárazník, vytažené blatníky, širší prahové nadstavce a oplechování zádě, kde je nový difuzor, kouřová optika zadních světel a na víku od zavazadlového prostoru se objevilo přítlačné křídlo.

Novitec Grande Punto X-One

Novitec Fiat Grande Punto X-One je nejnovějším přírůstkem do Novitec X-treme rodinky. Základem vozu je verze Grande Punto Sport, ale kompletní karosářský kit a tuning motoru poslal vůz do jiné kategorie.

U předchozí verze, Novitec Punto II X-One, byla pohonnou jednotkou přeplňovaná zážehová osmnáctistovka, která měla výkon 204 koní a s přidáním NOS bylo možno chvilkově dosáhnout až na 312 koňských sil. U Grande Punto X-One šli inženýři jinou cestou. Vyladili naftový čtyřválec 1,9 JTD a výkon vyskočil ze sériových 96 kW na 118 kW (160 k). Maximální točivý moment se zvedl o 48 Nm na celkových 328 Nm při 1 950 ot./min. Nejvyšší rychlost vozu je po úpravách 210 km/h a akcelerace z 0 km/h na 100 km/h je za 8,6 s.

Vedle úprav na motoru se kompletně přepracoval i výfukový systém, kde jsou nové sportovní katalyzátory, tlumiče a chromované koncovky o průměru 90 mm. Optické doplňky jsou všude, kam se jen podíváte: nové jsou oba nárazníky a boční prahy, světlomety dostaly krycí lišty (tzv. mračítka), na víku od motoru jsou nové výdechy, na střeše je falešná nasávací kapsa a nad zadním oknem je přítlačné křídlo. V blatnících jsou 18palcová kola z lehkých slitin, která jsou obuta do pneumatik o rozměrech 215/35 R18.

Novitec Quattroporte

Myslím že tuner udělal moc dobře, když se rozhodl zachovat elegantní linie Quattroporte. Pod kapotou již ale změny proběhly a to v podobě přeprogramování řídící jednotky ECU a posunutí omezovače na 7800 ot./min. Nový je také výfukový systém, který je nerezový a pyšní se dvěma koncovkami o průměru 83 mm na každé straně. Díky těmto úpravám vzrostl nejvyšší výkon na 304 kW ( 414 k) při 7100 ot./min. a maximální točivý moment na 468 Nm při 4650 ot./min.

Upraven byl také podvozek, který dostal nové tlumiče a možnost nastavení tuhosti. Dvacetipalcová kola z lehkých slitin jsou obuta do pneumatik Pirelli P-Zero s šířkou 285 mm vzadu a 245 mm vpředu. Díky hliníkovým podložkám (kroužkům) byl také rozšířen rozchod kol.

Novitec Brera

Karosářský paket je velmi decentní a musím pochválit tunera, že lákavé italské kupé neolepil řadou přehnaných spoilerů a křídel. Brera neztratila nic ze své elegance. Lehce modifikovaný přední nárazník má na spodní hraně spoiler, který přidává italskému vozu na dravosti. V blatnících jsou nová 20palcová kola s pneumatikami Pirelli o rozměru 255/30, ale v nabídce jsou i 18 a 19palcové disky různých designů. Záď dostala také nový nárazník, který doplňuje čtveřice nových oválných koncovek výfukového systému.

Novitec upravil Breru s naftovým pětiválcem 2.4 JTD. Díky přeprogramování řídící jednotky a modifikaci výfukového systému se výkon zvedl ze sériových 147 kW na 168 kW (229 k). Silnější pohonné jednotce byl přizpůsoben i podvozek a nové tužší odpružení snížilo světlou výšku vozu o 35 mm.

Novitec F430 Tu Nero

Nápad vylepšit Ferrari a motorku ve stejném stylu se zrodil kde jinde než v baru a hlavní osoby tohoto příběhu, Marcus Walz a Wolfgang Hagedom, si položily otázku: „Co mají společného normální motorka a upravené Ferrari?“ Zřejmě došli k názoru, že nic, a rozhodli se to změnit. A tak vylepšili své miláčky (ať jednostopé nebo dvoustopé) ve stejném duchu a chtějí tím demonstrovat paralelu mezi dvoukolovým přemisťovadlem zvaným motorka a čtyřkolovým Ferrari F430.

Zpočátku to vypadalo, že šlo jenom o barové řečičky, ale o to více se pak cení úspěch spojený se jménem Tu Nero, kteří oba pánové použili pro své výtvory. Nero znamená černá barva, spíše matná černá a do tohoto hávu jsou oděny oba výtvory. Pro Walz Hardcore je to jedna z oblíbených barev, Novitec Rosso zatím takto černé Ferrari nikdy do světa nevypustil.

A aby byla tato úprava úplná, museli se ladiči samozřejmě zabývat i pohonnými jednotkami. U Novitecu to nebyl problém, pod kapotou F430 Tu Nero se nyní nachází osmiválec se dvěma kompresory o výkonu 520 kW (707 koní), o odvod výfukových plynů se stará výfukový systém Novitec Race. Vůz je obut do pneu Pirelli P Zero, vepředu jsou 19’’ a vzadu jsou 20’’ kola jak jinak než černá. Motorka Tu Nero má agregát značky RevTech o objemu 1,8 l a na zadní 18’’ kolo obuté do pneu Metzeler 280/35 přenáší výkon 89 kW (120 koní).

Interiér F430 Tu Nero je kompletně nový, dovnitř se totiž musel vejít bezpečnostní prostorový rám. A stejně jako sedadlo u motorky, je i ve vozidle použit určitě velmi příjemný materiál zvaný Superfino. Kryt motoru u motorky je stejně jako motorový prostor a mřížka chladiče u Ferrari vyroben z karbonu.

Kdo máte zájem a tučné konto k tomu, tak rychle spěchejte. Motorky jménem Walz Hardcore Tu Nero a Ferrari Novitec F430 TuNero totiž bude vyrobena omezená limitovaná série - pouhé tři kusy.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Glosa Martina Čabana: Visegrádský šprajc Glosa Martina Čabana: Visegrádský šprajc

Česko je o krok blíž k řízení před Soudním dvorem EU…

Česko je rekordně zadlužené, dluh ale není žádný Otesánek Česko je rekordně zadlužené, dluh ale není žádný Otesánek

Státní dluh České republiky ke konci června dosahoval…

Výroba aut v Česku v pololetí prudce stoupla, růst táhla Škoda Auto Výroba aut v Česku v pololetí prudce stoupla, růst táhla Škoda Auto

V Česku se v letošním prvním pololetí vyrobilo rekordních…

Innogy rozšiřuje v Německu síť dobíječek pro elektromobily, dotace na ně ale nezabírají Innogy rozšiřuje v Německu síť dobíječek pro elektromobily, dotace na ně ale nezabírají

V Německu by už za čtyři roky měl podle představ vlády…

 
Zdroj: redakce

Štítky Frankfurt 2007

 











Blesk.cz

Krach hereckého páru: Žilková řeší nečekaný rozchod!

Krach hereckého páru: Žilková řeší nečekaný rozchod!

Nejdřív ji nechtěl a odháněl ji, pak se nechal sbalit, a teď mu zlomila srdce! Syn Veroniky Žilkové (55) Vincent…

Takhle hlídá děda Petr Novotný. 7 dětí a on si v klidu čte!

Takhle hlídá děda Petr Novotný. 7 dětí a on si v klidu čte!

Bavič Petr Novotný (69) na začátku roku doslova utekl hrobníkovi z lopaty. Po několika operacích, kdy mu selhalo…

 

iSport.cz

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla koupit líp, tvrdí Dobiáš

Hráči a data: Danny je neuvěřitelný, Sparta mohla…

Rozmarné, či spíše rozmařilé přestupové léto trhá rekordy českého fotbalu a přivádí zajímavé zahraniční hráče.…

Stramaccioni: Posila z Neapole? Věřím, že to dotáhneme tenhle týden

Stramaccioni: Posila z Neapole? Věřím, že to…

PŘÍMO Z BĚLEHRADU | Už deset posil přivedla do svého kádru před startem nové sezony Sparta. A tohle číslo v…

 

Reflex.cz

Zřícenina plná tajemných legend. To je hrad Starý Jičín v severním podhůří Beskyd

Zřícenina plná tajemných legend. To je hrad Starý…

„Bílá paní na starojickém hradě byla prý manželkou posledního majitele rodu pánů z Kravař. Poprvé ji lidé uzřeli…

Jaroslav Kubera: Zeman si v kampani ukojí ego, ale pak prezidentství položí

Jaroslav Kubera: Zeman si v kampani ukojí ego, ale…

Když děláte rozhovor se senátorem a možným prezidentským kandidátem Jaroslavem Kuberou (70), máte pocit, že…