Novitec ve Frankfurtu 2007

Novitec ve Frankfurtu 2007

 
 

Německá ladičská firma Novitec se domácí výstavě prezentovala vyšperkovaným Ferrari 599 GTB.

Novitec Rosso 599 GTB Fiorano

Sportovní kupé s italským hřebcem ve znaku má pod kapotou špičkový dvanáctiválec o objemu 6,0 l. Agregát, původem ze supersportovního Enza, je naladěn na 456 kW (620 k).

Tuner přeprogramoval řídící jednotku, optimalizoval sání a vyměnil výfukové potrubí, kde je sportovní tlumič a čtveřice chromovaných koncovek o průměru 90 mm. Tyto úpravy přidaly motoru dalších 18 kW (25 k) a nejvyšší rychlost vzrostla o 5 km/h. Novitec nicméně plánuje na rok 2008 nachystat ještě radikálnější úpravu.

Nezůstalo jen u motoru, Novitec upravil podvozek a specialista na tlumiče, společnost KW Automotive, připravil pro 599 GTB nové sportovní odpružení. Na všech kolech jsou nové kotoučové brzdy o průměru 405 mm a šestipístkové třmeny Brembo. Vše je sladěno s novými koly, kde na přední nápravě jsou 20palcové disky a vzadu jsou dokonce 21" ráfky. O dobrou trakci se starají pneumatiky Pirelli P Zero.

Karosářský paket obsahuje modifikovaný přední nárazník, vytažené blatníky, širší prahové nadstavce a oplechování zádě, kde je nový difuzor, kouřová optika zadních světel a na víku od zavazadlového prostoru se objevilo přítlačné křídlo.

Novitec Grande Punto X-One

Novitec Fiat Grande Punto X-One je nejnovějším přírůstkem do Novitec X-treme rodinky. Základem vozu je verze Grande Punto Sport, ale kompletní karosářský kit a tuning motoru poslal vůz do jiné kategorie.

U předchozí verze, Novitec Punto II X-One, byla pohonnou jednotkou přeplňovaná zážehová osmnáctistovka, která měla výkon 204 koní a s přidáním NOS bylo možno chvilkově dosáhnout až na 312 koňských sil. U Grande Punto X-One šli inženýři jinou cestou. Vyladili naftový čtyřválec 1,9 JTD a výkon vyskočil ze sériových 96 kW na 118 kW (160 k). Maximální točivý moment se zvedl o 48 Nm na celkových 328 Nm při 1 950 ot./min. Nejvyšší rychlost vozu je po úpravách 210 km/h a akcelerace z 0 km/h na 100 km/h je za 8,6 s.

Vedle úprav na motoru se kompletně přepracoval i výfukový systém, kde jsou nové sportovní katalyzátory, tlumiče a chromované koncovky o průměru 90 mm. Optické doplňky jsou všude, kam se jen podíváte: nové jsou oba nárazníky a boční prahy, světlomety dostaly krycí lišty (tzv. mračítka), na víku od motoru jsou nové výdechy, na střeše je falešná nasávací kapsa a nad zadním oknem je přítlačné křídlo. V blatnících jsou 18palcová kola z lehkých slitin, která jsou obuta do pneumatik o rozměrech 215/35 R18.

Novitec Quattroporte

Myslím že tuner udělal moc dobře, když se rozhodl zachovat elegantní linie Quattroporte. Pod kapotou již ale změny proběhly a to v podobě přeprogramování řídící jednotky ECU a posunutí omezovače na 7800 ot./min. Nový je také výfukový systém, který je nerezový a pyšní se dvěma koncovkami o průměru 83 mm na každé straně. Díky těmto úpravám vzrostl nejvyšší výkon na 304 kW ( 414 k) při 7100 ot./min. a maximální točivý moment na 468 Nm při 4650 ot./min.

Upraven byl také podvozek, který dostal nové tlumiče a možnost nastavení tuhosti. Dvacetipalcová kola z lehkých slitin jsou obuta do pneumatik Pirelli P-Zero s šířkou 285 mm vzadu a 245 mm vpředu. Díky hliníkovým podložkám (kroužkům) byl také rozšířen rozchod kol.

Novitec Brera

Karosářský paket je velmi decentní a musím pochválit tunera, že lákavé italské kupé neolepil řadou přehnaných spoilerů a křídel. Brera neztratila nic ze své elegance. Lehce modifikovaný přední nárazník má na spodní hraně spoiler, který přidává italskému vozu na dravosti. V blatnících jsou nová 20palcová kola s pneumatikami Pirelli o rozměru 255/30, ale v nabídce jsou i 18 a 19palcové disky různých designů. Záď dostala také nový nárazník, který doplňuje čtveřice nových oválných koncovek výfukového systému.

Novitec upravil Breru s naftovým pětiválcem 2.4 JTD. Díky přeprogramování řídící jednotky a modifikaci výfukového systému se výkon zvedl ze sériových 147 kW na 168 kW (229 k). Silnější pohonné jednotce byl přizpůsoben i podvozek a nové tužší odpružení snížilo světlou výšku vozu o 35 mm.

Novitec F430 Tu Nero

Nápad vylepšit Ferrari a motorku ve stejném stylu se zrodil kde jinde než v baru a hlavní osoby tohoto příběhu, Marcus Walz a Wolfgang Hagedom, si položily otázku: „Co mají společného normální motorka a upravené Ferrari?“ Zřejmě došli k názoru, že nic, a rozhodli se to změnit. A tak vylepšili své miláčky (ať jednostopé nebo dvoustopé) ve stejném duchu a chtějí tím demonstrovat paralelu mezi dvoukolovým přemisťovadlem zvaným motorka a čtyřkolovým Ferrari F430.

Zpočátku to vypadalo, že šlo jenom o barové řečičky, ale o to více se pak cení úspěch spojený se jménem Tu Nero, kteří oba pánové použili pro své výtvory. Nero znamená černá barva, spíše matná černá a do tohoto hávu jsou oděny oba výtvory. Pro Walz Hardcore je to jedna z oblíbených barev, Novitec Rosso zatím takto černé Ferrari nikdy do světa nevypustil.

A aby byla tato úprava úplná, museli se ladiči samozřejmě zabývat i pohonnými jednotkami. U Novitecu to nebyl problém, pod kapotou F430 Tu Nero se nyní nachází osmiválec se dvěma kompresory o výkonu 520 kW (707 koní), o odvod výfukových plynů se stará výfukový systém Novitec Race. Vůz je obut do pneu Pirelli P Zero, vepředu jsou 19’’ a vzadu jsou 20’’ kola jak jinak než černá. Motorka Tu Nero má agregát značky RevTech o objemu 1,8 l a na zadní 18’’ kolo obuté do pneu Metzeler 280/35 přenáší výkon 89 kW (120 koní).

Interiér F430 Tu Nero je kompletně nový, dovnitř se totiž musel vejít bezpečnostní prostorový rám. A stejně jako sedadlo u motorky, je i ve vozidle použit určitě velmi příjemný materiál zvaný Superfino. Kryt motoru u motorky je stejně jako motorový prostor a mřížka chladiče u Ferrari vyroben z karbonu.

Kdo máte zájem a tučné konto k tomu, tak rychle spěchejte. Motorky jménem Walz Hardcore Tu Nero a Ferrari Novitec F430 TuNero totiž bude vyrobena omezená limitovaná série - pouhé tři kusy.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Zdroj: redakce

Štítky Frankfurt 2007

 












Blesk.cz

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie Tomsová či Anna Wetlinská?

Sraz hlasatelů po 12 letech: Jak dnes vypadají Marie…

Před lety jsme jejich tváře vídali téměř denně. Svými příjemnými hlasy nám oznamovali, o čem bude následující…

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí Lance zabíjejí živly

Přes 100 mrtvých v turistickém ráji Čechů. Na Srí…

Na Srí Lance řádí monzunové lijáky. Ty vyvolaly záplavy a sesuvy půdy, které si vyžádaly už 100 obětí, dalších…

 

iSport.cz

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší zázemí, ale větší chuť

Talent Sparty u titulu Feyenoordu: Mají horší…

Dorazil a hned slavil titul. Tedy byl součástí oslav, při kterých se v ulicích Rotterdamu sešlo na 200 tisíc…

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců srandu, říká Krch

Schick nás nejdřív neoslnil. Teď si dělá z obránců…

S Patrikem Schickem si obránce Daniel Krch zahrál rok v Bohemians 1905. Právě tam se mladý útočník odrazil k…

 

Reflex.cz

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny, jinak nemá smysl

A kde je ta bílkovina? Jídlo musí obsahovat živiny,…

Při pohledu do talíře obvykle zažívám slastné pocity, těším se na chutě, na konejšivý pocit zasycení, na to, jak…

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk Josifa Stalina

Zemřel divadelní režisér Alexandr Burdonskij. Vnuk…

Světová i česká média informovala o smrti uznávaného sedmasedmdesátiletého ruského divadelního režiséra Alexandr…