Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Bandit od Suzuki: bestseller je zpět!

Tomáš Votruba
Diskuze (9)
Suzuki Bandit už potřeboval nástupce jako sůl, jinak by ve světle konkurence začal chátrat. Výrobce si to naštěstí uvědomil a představil letos na podzim nového Bandita 650, který si díky použití již osvědčených dílů určitě zachová i nízkou cenu.

Suzuki Bandit už potřeboval nástupce jako sůl, jinak by ve světle konkurence začal chátrat. Výrobce si to naštěstí uvědomil a představil letos na podzim nového Bandita 650, který si díky použití již osvědčených dílů určitě zachová i nízkou cenu.

Bandit je legendou

Z továrny Suzuki letos vyjel nový supersport GSX-R 1000 a také zajímavý supermotard DR-Z450SM. Zajímavější je situace s Banditem, který sice dostal novou tvář a posilněný motor, ve skutečnosti jde ale opět pouze o facelift. Nic radikálního se nestalo, kdyby Bandit dostal alespoň motor ze supersportovní šestistovky GSX-R, to by bylo něco. Na druhou stranu asi není důvod k velké změně, tento bestseller je díky použití klasických dílů levný a proto se prodává.

Suzuki Bandit patří mezi nejznámější motorky na světě a nemůžeme mu upřít roli jednoho z největších symbolů klasických nahatých motorek. Jeho rodokmen je obdivuhodný, dokázal být na trhu bez výrazných zásahů neuvěřitelně dlouhou dobu a teprve nyní máme tu čest poznat nástupce. I když nástupce jen v uvozovkách, změny nejsou nijak významné, konstruktéři se zaměřili na inovaci těch prvků, které již v kontrastu s moderními stroji konkurence značně pokulhávaly. Technická i designován koncepce v podstatě zůstala.

Je libo nahotu nebo polokapotáž?

Pokud máte zájem o silnější dvanáctistovku, na její novou verzi si musíte počkat, na letošním INTERMOTu 2004 měla premiéru pouze šestistovka, a to jak v nahaté, tak v polokapotované verzi. Zatímco v prvním případě mluvíme o čistokrevném naháči, který dává na odiv veškerou svalovou hmotu v podobě zcela odkrytého motoru, předního kulatého světla a minimální ochrany jezdce před větrem, v druhém případě jde o tentýž motocykl, jehož agresivita byla zmírněna pouze přední maskou, štítkem a jiným světlem. Zájemcům o turistiku to jistě přijde vhod.

Omlazení Banditu lze vidět na obou verzích. Zatímco naháč se může chlubit novým miništítkem nad světlometem, polokapotovaná verze „S“ dostala o mnoho atraktivnější masku. Dál už je všechno stejné. Inovace proběhla i na přístrojové desce, která se nyní chlubí digitálním rychloměrem – otáčkoměr zůstal věrný klasice a ukazuje formou ručičky. Jezdec nemůže být zklamán, motocykl je nyní užší a nabízí také polohovatelnou výšku sedla i řidítek. Po vzoru konkurence mohou být obě verze vybaveny systémem ABS.

Osvědčený, ale přesto silnější motor

Klasický vzduchem a olejem chlazený čtyřválec zůstal na svém místě, jen přibral 56 kubických centimetrů, a to díky zvětšení vrtání o 3 mm, což znamená finální objem 656 cm3. Počet koní se od minulé verze nebude nijak dramaticky lišit, můžeme očekávat solidní porci cca 80 koní. Úprava motoru znamená posílení výkonu a zejména točivého momentu v nižších otáčkách. Šestkový Bandit byl v minulosti hodně náchylný na otáčky, jeho motor musel jezdec hodně točit, aby dosáhnul odpovídajícího zrychlení. Teď už to snad bude lepší.

Vše ostatní je na motorce zachováno. Suchá hmotnost 204 kilogramů nebude lámat rekordy, stejně jako dvoupístkové brzdiče na předním i zadním kole. O přenos síly na cestu se stará šestistupňová převodovka, pneumatiky jsou rozměru 120/70 ZR17 (vpředu) a 160/60 ZR17 (vzadu). Do nádrže lze natankovat až dvacet litrů, což je pro tuto třídu motocyklu zcela dostačující. Bandit nepřekypuje moderní technikou, na druhou stranu můžeme očekávat příznivou cenu.

Tomáš Votruba
Diskuze (9)