reklama


Nový Cadillac nižší střední třídy dostane zadní pohon

 

Není žádným tajemstvím, že luxusní značka General Motors připravuje nový „malý“ model. Na rozdíl od německých soupeřů se může těšit na klasickou koncepci poháněcího ústrojí.

Nejmenší Cadillac bude patřit na horní okraj evropské nižší střední třídy, své soupeře vidí hlavně v sedanu Audi A3 a Mercedesu CLA. Sokové od našich západních sousedů jsou ale primárně předokolkami, alternativně mají poháněné obě nápravy. Kdo by to byl u Mercedesu ještě před pár lety řekl, že? Luxusně sportovní sedan v kompaktním balení však dostane platformu GM Alpha klasické koncepce, tedy s pro změnu pohonem zadním. I když konstrukce „vše vpředu“ poskytne více místa uvnitř a je výrobně mnohem levnější.

Model zatím bez konkrétního značení je menší než současná řada ATS, která sdílí tentýž podvozek. Původně se tvrdilo, že dárcem orgánů pro něj má být globální „lidovka“ Chevrolet Cruze. Prezident luxusní divize amerického koncernu Johan de Nysschen však řekl serveru Automotive News Europe: „Finanční i konstrukční výhody pohonu předních kol jsou lákavé. Ale Cadillac je soutěživou značkou. Chceme vybudovat naši pověst šiřitele výkonných aut pro řidiče... takže je lepší, když použijeme architekturu zadního pohonu.“ Doba houpavých amerických korábů s obřími osmiválci je pryč, nebo ji v současnosti zastupují SUV.

ATS má na mušce spíše větší vozy, Audi A4, BMW řady 3 a Mercedes-Benz třídy C. Jenže prodeje beztak padají, loni jen v USA klesly o 22 % na necelých 30 tisíc aut. Pokud bychom jej srovnali s menšími sedany, pořád je z v úvodu článku jmenované trojky nejoblíbenější, ale propad zájmu klientů byl v uplynulém roce značný. „Kufrové“ Audi A3 se, pravda, prodávalo jen jedenáct měsíců, takže 22 tisíc exemplářů není úplně relevantních. Ale přes 27 tisíc v případě malé hvězdy už ano. A navíc je cadillac vzhledem ke svému postavení i velikosti nejdražší, základní verze stojí v přepočtu 826 tisíc korun, zatímco CLA 783 a A3 744 tisíc Kč. Firma prostě musí přijít s levnějším a menším modelem, aby si zákazníky udržela a neutekli jí ke konkurenci.

De Nysschen zná soupeře velmi dobře, vždyť působil právě u Audi a donedávna šéfoval japonskému Infiniti. U Cadillacu působí naplno zhruba půl roku a už provedl několik radikálních opatření. Rozhodně upřednostňuje modely s konvenčními spalovacími agregáty na úkor elektromobilů, v jeho případě ELR. „Existuje mnoho priorit, máme zjevné mezery v našem sortimentu běžných aut. Měli bychom je vyplnit jako první, protože takové vozy mohou být okamžitě ziskové a pomohou financovat naše dlouhodobější ambice,“ sdělil na toto téma.

Hlavně segment dražších kompaktních sedanů prochází podle jeho slov explozivním růstem. Určitě se nemýlí, ale nechce přenechat hlavní kusy tržního koláče Němcům. Jak se k novince od Cadillacu postaví zákazníci, na to si budeme muset počkat ještě minimálně tři roky, dříve se dočkáme malého crossoveru, který je taktéž součástí investice ve výši 12 miliard dolarů (289 miliard Kč). Bohužel, v Evropě americká značka moc šancí nemá, zde je pouze alternativou pro ty, kteří německá auta z nejrůznějších důvodů nechtějí. V Severní Americe je však v pozici úplně jiné...

JAKE.AUTO.CZ: Cadillac ATS (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
Zdroj: Automotive News Europe
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 




Cadillac ATS-V+ by mohl dostat osmiválec o objemu 7.0 l a sedmistupňový manuál Cadillac ATS-V+ by mohl dostat osmiválec o objemu 7.0 l a sedmistupňový manuál

Výkonnější verze sportovního sedanu střední třídy…

Cadillac ATS-V: Více výkonu pro menší americká kladiva Cadillac ATS-V: Více výkonu pro menší americká kladiva

Cadillac představil ATS-V loni v listopadu v Los Angeles.…

 



 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila je na vyznačené trase

Dva Češi zemřeli pod lavinou v Rakousku. Překvapila…

Dva Češi dnes přišli o život pod lavinou v horském středisku Wildgerlostal u Krimmlu v rakouském Salcbursku. Pod…

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A nejsou se Škromachem jediní

Taky jsem měl háro, ozval se ministr Chvojka. A…

Politici se nerodí v kvádru s kravatou a taky si zažili svá divoká léta jako všichni ostatní. Rádi to pak dávají…

 

iSport.cz

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance mě hrozně mrzela

Köhler nejdřív šanci spálil, pak skóroval: Ta šance…

Doma Hradec naposledy prohrál vloni, v listopadu nestačil na Plzeň. A pak to začalo, osm výher, trhal soupeře na…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama