Nový Cadillac nižší střední třídy dostane zadní pohon

 

Není žádným tajemstvím, že luxusní značka General Motors připravuje nový „malý“ model. Na rozdíl od německých soupeřů se může těšit na klasickou koncepci poháněcího ústrojí.

Nejmenší Cadillac bude patřit na horní okraj evropské nižší střední třídy, své soupeře vidí hlavně v sedanu Audi A3 a Mercedesu CLA. Sokové od našich západních sousedů jsou ale primárně předokolkami, alternativně mají poháněné obě nápravy. Kdo by to byl u Mercedesu ještě před pár lety řekl, že? Luxusně sportovní sedan v kompaktním balení však dostane platformu GM Alpha klasické koncepce, tedy s pro změnu pohonem zadním. I když konstrukce „vše vpředu“ poskytne více místa uvnitř a je výrobně mnohem levnější.

Model zatím bez konkrétního značení je menší než současná řada ATS, která sdílí tentýž podvozek. Původně se tvrdilo, že dárcem orgánů pro něj má být globální „lidovka“ Chevrolet Cruze. Prezident luxusní divize amerického koncernu Johan de Nysschen však řekl serveru Automotive News Europe: „Finanční i konstrukční výhody pohonu předních kol jsou lákavé. Ale Cadillac je soutěživou značkou. Chceme vybudovat naši pověst šiřitele výkonných aut pro řidiče... takže je lepší, když použijeme architekturu zadního pohonu.“ Doba houpavých amerických korábů s obřími osmiválci je pryč, nebo ji v současnosti zastupují SUV.

ATS má na mušce spíše větší vozy, Audi A4, BMW řady 3 a Mercedes-Benz třídy C. Jenže prodeje beztak padají, loni jen v USA klesly o 22 % na necelých 30 tisíc aut. Pokud bychom jej srovnali s menšími sedany, pořád je z v úvodu článku jmenované trojky nejoblíbenější, ale propad zájmu klientů byl v uplynulém roce značný. „Kufrové“ Audi A3 se, pravda, prodávalo jen jedenáct měsíců, takže 22 tisíc exemplářů není úplně relevantních. Ale přes 27 tisíc v případě malé hvězdy už ano. A navíc je cadillac vzhledem ke svému postavení i velikosti nejdražší, základní verze stojí v přepočtu 826 tisíc korun, zatímco CLA 783 a A3 744 tisíc Kč. Firma prostě musí přijít s levnějším a menším modelem, aby si zákazníky udržela a neutekli jí ke konkurenci.

De Nysschen zná soupeře velmi dobře, vždyť působil právě u Audi a donedávna šéfoval japonskému Infiniti. U Cadillacu působí naplno zhruba půl roku a už provedl několik radikálních opatření. Rozhodně upřednostňuje modely s konvenčními spalovacími agregáty na úkor elektromobilů, v jeho případě ELR. „Existuje mnoho priorit, máme zjevné mezery v našem sortimentu běžných aut. Měli bychom je vyplnit jako první, protože takové vozy mohou být okamžitě ziskové a pomohou financovat naše dlouhodobější ambice,“ sdělil na toto téma.

Hlavně segment dražších kompaktních sedanů prochází podle jeho slov explozivním růstem. Určitě se nemýlí, ale nechce přenechat hlavní kusy tržního koláče Němcům. Jak se k novince od Cadillacu postaví zákazníci, na to si budeme muset počkat ještě minimálně tři roky, dříve se dočkáme malého crossoveru, který je taktéž součástí investice ve výši 12 miliard dolarů (289 miliard Kč). Bohužel, v Evropě americká značka moc šancí nemá, zde je pouze alternativou pro ty, kteří německá auta z nejrůznějších důvodů nechtějí. V Severní Americe je však v pozici úplně jiné...

JAKE.AUTO.CZ: Cadillac ATS (přehled všech článků)

Spolupracujeme s TipCars.com
Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali Bělobrádek: Další vlny EET nechci. Ve vládě jsme příliš ustupovali

Podle šéfa lidovců jsou začátky dalších vln EET úmyslně…

Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům Od zavedení EET uplynulo půl roku. Činnost komplikuje hlavně drobným podnikatelům

Elektronická evidence tržeb (EET) půl roku po zavedení…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Audi Cadillac Mercedes-Benz Nižší střední třída

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení Auta a film: Zde je přehled 30 nejznámějších spojení

Také letos se do kin dostává řada filmů, kde se děj více…

Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R Čeká nás vlna hot SUV? Odstartovat by ji mohl Volkswagen T-Roc R

Teprve nedávno představil Volkswagen světu nové SUV…

 







 
Online: Velká cena Monaka 2017

Online: Velká cena Monaka 2017

Dnes 13:30

V ulicích Monte Carla se jede jeden z klenotů sezóny formule 1, Velká cena Monaka. Šestý závod sezóny sledujeme v online reportáži.




Blesk.cz

Je to tam! Monika Bagárová (22) konečně odmaturovala

Je to tam! Monika Bagárová (22) konečně odmaturovala

Krásná zpěvačka Monika Bagárová (22) to má konečně za sebou. Střední školu završila maturitou a teď už může…

Jedna z tváří projektu »Století« Hana Fejfarová (106): „Vyměnila jsem vilu za štrůdl.“

Jedna z tváří projektu »Století« Hana Fejfarová…

V roce 1911, kdy se narodila Marie Hana Fejfarová, uskutečnil Jan Kašpar historický první dálkový let v Čechách…

 

iSport.cz

Šampion Synek znovu kraluje! V Račicích slaví čtvrtý titul mistra Evropy

Šampion Synek znovu kraluje! V Račicích slaví čtvrtý…

Ondřej Synek se stal v Račicích počtvrté v kariéře mistrem Evropy na skifu. Ve finále zvítězil před obhájcem…

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v češtině, pak šli mistři do klubu

Slávistická jízda po Praze! Deli bavil dav v…

Po osmi letech ligový titul? To se musí řádně oslavit! Fotbalisté Slavie a jejich fanoušci to názorně ukázali.…

 

Reflex.cz

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný originál z jeskyně Gough

Za čedarem do vesnice Cheddar. Ochutnejte lahodný…

Víte, jak má chutnat pravý čedar? Ve vesnici Cheddar v Somersetu na jihozápadě Anglie to vědí dokonale. Jen tady…

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Prezidentské volby: ČSSD nemá lidi. Ale co Kočka?

Je opravdová legrace sledovat, jak je sociální demokracie totálně personálně vyprázněná, nejsou v ní absolutně…