Nový Citroën Berlingo: podrobné představení a velká fotogalerie
1,76 milionu dodávek a odvozených osobních verzí, to je slušný výsledek na zcela nový model. Citroën Berlingo se v letech 1996-2007 zapsal do firemní historie jako úspěšná epizoda, která po 11 letech dostane druhé pokračování.
Nový Citroën Berlingo je dvojčetem Peugeotu Partner, tak jako dosud. V luxusní osobní verzi bude mít elegantní vzhled, který nebude značce dělat ani trochu ostudu. Designové prvky převzaté z nového C4 Picasso a Grand Picasso, nové C4 a C5 zasadili designéři do tradiční dvouprostorové karoserie. Vybrané verze nebudou mít na povrchu karoserie ani kousek černého plastu, ale i užitkové verze s tmavými nárazníky a příkladně velkými plastovými lištami po stranách nevypadají zle. Významnější roli bude asi tentokrát hrát verze XTR, která zaujme výrazně individualizovaným designem, využívajícím řadu stříbrně lakovaných prvků ve stylu aut do terénu.
Karoserie má vnější rozměry, které výrazně překonávají předchůdce. Automobil je nyní o 24 cm delší (4,38 m), o 8 cm širší (1,81 m) a rozvor má o 3,5 cm delší (2,73 m). Osobní verze dokáže převážet 5 cestujících a současně 675 l (mezigeneračně +51 l) zavazadel (po plato), případně 1350 l (po střechu). Když zadní řadu nevyužijete, vzroste ložný objem v dvoumístném uspořádání na 3000 l (s vyjmutými sedadly druhé řady). Obestavěný prostor je přístupný s podobnou velkorysostí. V nabídce jsou posuvné dveře na jedné nebo obou stranách, vzhůru výklopné víko s příplatkovým samostatně otevíraným sklem nebo alternativně asymetrické křídlové dveře, které se otevírají pod úhlem 177°.
Rozlehlejší vnější rozměry se projevily větším prostorem v interiéru. V první řadě lze mít poprvé v této třídě až tři místa (u užitkové verze), ve druhé řadě jsou u osobních provedení tři samostatné individuálně demontovatelné sedačky. Variabilita (sklápění, demontáž sedadel ve druhé řadě, sklápění opěradla spolujezdce) připomíná dražší velkoprostorové vozy, ale velikost sedadel a prostor, který budou mít cestující ve druhé řadě v Berlingu k dispozici, bude ještě o kus lepší.
Úložné prostory v osobním Berlingu mohou mít objem až 170 l, výrobce je pyšný hlavně na dále rozpracovaný Modutop, který vhodně využívá místo nad hlavami cestujících.Velkou schránku nyní konstruktéři umístili v zadní části stropu.
Z C4 Picasso adoptovalo Berlingo nejen podvozek, ale také praktickou dobíjecí baterku, která má své místo v prolisu stěny zavazadlového prostoru. Z moderních osobních Citroënů pocházejí prvky jako ESP, hill-start assist nebo hands-free sada s Bluetooth. Nové Berlingo jezdí na kolech s pneumatikami 205/65 R15 nebo 215/55 R16, verze XTR má o 10 mm zvýšený podvozek. K dispozici je až 6 airbagů.
Dva motory jsou nabízeny v celkem pěti verzích. Vznětové jednotky jsou připraveny na 30% směs motorové nafty s bionaftou, aniž by bylo třeba dalších úprav.
Citroën Berlingo | |||||
Motor | 1.6 16V (66 kW) | 1.6 16V (80 kW) | 1.6 HDi (55 kW) | 1.6 HDi (66 kW) | 1.6 HDi (80 kW) DPF |
Zdvihový objem [cm3] | 1587 | 1587 | 1560 | 1560 | 1560 |
válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 66/5500 | 80/5800 | 55/4000 | 66/4000 | 80/4000 |
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min] | 132/2500 | 147/4000 | 185/1750 | 215/1750 | 240 (254)/2000 |
Max. rychlost [km/h] | - | - | - | - | - |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | - | - | - | - | - |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | - | - | - | - | - |
Dlouhý život užitkové C15 možná Citroën napodobí pokračováním výroby prvního Berlinga, které bude pod názvem Berlingo First hrát roli levnější alternativy k vysokému standardu nové generace.