Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Citroën C5: první fotografie a informace

Ondřej Láník
Diskuze (27)
Nejmenší francouzská značka dokončuje obnovu své modelové nabídky. Po zavedení modelů C2, C3, C4 a C8 rozšíří výrobní program inovovaná řada C5. Její design se přiblížil novému Citroënu C4, což je podle nás jedině dobře.

Nejmenší francouzská značka dokončuje obnovu své modelové nabídky. Po zavedení modelů C2, C3, C4 a C8 rozšíří výrobní program inovovaná řada C5. Její design se přiblížil novému Citroënu C4, což je podle nás jedině dobře.

Citroëny patřily vždy k těm vozům, které vybočovaly z řady, díky svému designu i použité technice. Vypadá to, že se automobilka chce vrátit k těmto hodnotám a aktivně rozšiřovat řady Citroënářů. Nový Citroën C5 dostává přepracovanou příď a jako poslední model se zbavuje vykuleného výrazu, který donedávna spojoval řady Saxo-Xsara-C5. Ostřeji navržená je i zadní partie, která příznivcům značky Maserati připomene bumerangové koncové svítilny předposledního kupé italské značky. Prodloužená záď nové C5 ukrývá zavazadlový prostor s objemem zvětšeným o 15 litrů.

Model C5 je prvním vozidlem značky Citroën vybaveným samonatáčecími xenonovými světlomety, které plní funkci potkávacích i dálkových světel. Cé-pětka nabídne kromě zadního parkovacího asistenta nově také přední parkovací asistent a zobrazení parkovacího manévru a prostoru okolo vozu na multifunkčním displeji.

Citroën myslí na pohodlí a bezpečnost řidiče a proto vybavil model C5 tempomatem a omezovačem rychlosti. Pokud je omezovač rychlosti zapnutý, umožňuje klidnou a nerušenou jízdu a jistotu nepřekročení řidičem nastavené rychlosti, bez nutnosti její neustálé kontroly. Systém je vybaven funkcí „kick-down“, která při sešlápnutí plynového pedálu dodá vozidlu potřebné zrychlení, například při předjíždění.

Stejně jako C4, dostává i větší C5 systém AFIL, který na dálnicích nebo rychlostních komunikacích umožňuje automatickou kontrolu neúmyslného přejetí dělicí čáry jízdního pruhu při nesepnutém směrovém ukazateli. V případě nepozornosti řidiče, který neúmyslně přejede dělicí čáru, jej systém na tuto skutečnost upozorní vibrací na té straně sedadla, na které došlo k přejetí čáry.

Dalšími bezpečnostními prvky, kterými je nový model C5 vybaven je nová generace elektronického stabilizačního systému (ESP), jenž je nyní mnohem účinnější a přesnější, a sedm airbagů, včetně kolenního airbagu řidiče umístěného ve sloupku řízení.

Nový Citroën C5 bude k dispozici se třemi zážehovými motory: čtyřválci 1.8i 16V (86 kW), 2.0 16V (105 kW) a šestiválcem 3.0i V6 24V (155 kW) se systémem proměnlivého časování ventilů VVT. Tento motor je vybaven novou šestistupňovou automatickou převodovkou. Vznětové motory HDi s technologií přímého vysokotlakého vstřikování paliva Common Rail druhé generace mají výkony od 81 do 100 kW. Nejvýkonnější vznětový motor v nabídce je dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou. K dispozici budou i filtry pevných částic (FAP).

Při návrhu nového modelu C5 byl kladen důraz zejména na dosažení nízké hladiny hluku a vibrací uvnitř vozu. Vysokou úroveň pohodlí Citroënům už léta zajišťuje hydropneumatické odpružení, v modelu C5 ve verzi Hydractive 3. Systém umožňuje automatické udržování světlé výšky vozu bez ohledu na jeho zatížení. V závislosti na požadovaném stylu jízdy jej lze nastavit do komfortního nebo dynamického režimu.

Na přání lze model C5 vybavit také bočními okny z vrstveného skla, které přispívají k vysokému akustickému komfortu na palubě.

Ondřej Láník
Diskuze (27)