Nový Citroën C5: první fotografie a informace
Nejmenší francouzská značka dokončuje obnovu své modelové nabídky. Po zavedení modelů C2, C3, C4 a C8 rozšíří výrobní program inovovaná řada C5. Její design se přiblížil novému Citroënu C4, což je podle nás jedině dobře.
Citroëny patřily vždy k těm vozům, které vybočovaly z řady, díky svému designu i použité technice. Vypadá to, že se automobilka chce vrátit k těmto hodnotám a aktivně rozšiřovat řady Citroënářů. Nový Citroën C5 dostává přepracovanou příď a jako poslední model se zbavuje vykuleného výrazu, který donedávna spojoval řady Saxo-Xsara-C5. Ostřeji navržená je i zadní partie, která příznivcům značky Maserati připomene bumerangové koncové svítilny předposledního kupé italské značky. Prodloužená záď nové C5 ukrývá zavazadlový prostor s objemem zvětšeným o 15 litrů.
Model C5 je prvním vozidlem značky Citroën vybaveným samonatáčecími xenonovými světlomety, které plní funkci potkávacích i dálkových světel. Cé-pětka nabídne kromě zadního parkovacího asistenta nově také přední parkovací asistent a zobrazení parkovacího manévru a prostoru okolo vozu na multifunkčním displeji.
Citroën myslí na pohodlí a bezpečnost řidiče a proto vybavil model C5 tempomatem a omezovačem rychlosti. Pokud je omezovač rychlosti zapnutý, umožňuje klidnou a nerušenou jízdu a jistotu nepřekročení řidičem nastavené rychlosti, bez nutnosti její neustálé kontroly. Systém je vybaven funkcí „kick-down“, která při sešlápnutí plynového pedálu dodá vozidlu potřebné zrychlení, například při předjíždění.
Stejně jako C4, dostává i větší C5 systém AFIL, který na dálnicích nebo rychlostních komunikacích umožňuje automatickou kontrolu neúmyslného přejetí dělicí čáry jízdního pruhu při nesepnutém směrovém ukazateli. V případě nepozornosti řidiče, který neúmyslně přejede dělicí čáru, jej systém na tuto skutečnost upozorní vibrací na té straně sedadla, na které došlo k přejetí čáry.
Dalšími bezpečnostními prvky, kterými je nový model C5 vybaven je nová generace elektronického stabilizačního systému (ESP), jenž je nyní mnohem účinnější a přesnější, a sedm airbagů, včetně kolenního airbagu řidiče umístěného ve sloupku řízení.
Nový Citroën C5 bude k dispozici se třemi zážehovými motory: čtyřválci 1.8i 16V (86 kW), 2.0 16V (105 kW) a šestiválcem 3.0i V6 24V (155 kW) se systémem proměnlivého časování ventilů VVT. Tento motor je vybaven novou šestistupňovou automatickou převodovkou. Vznětové motory HDi s technologií přímého vysokotlakého vstřikování paliva Common Rail druhé generace mají výkony od 81 do 100 kW. Nejvýkonnější vznětový motor v nabídce je dodáván s manuální šestistupňovou převodovkou. K dispozici budou i filtry pevných částic (FAP).
Při návrhu nového modelu C5 byl kladen důraz zejména na dosažení nízké hladiny hluku a vibrací uvnitř vozu. Vysokou úroveň pohodlí Citroënům už léta zajišťuje hydropneumatické odpružení, v modelu C5 ve verzi Hydractive 3. Systém umožňuje automatické udržování světlé výšky vozu bez ohledu na jeho zatížení. V závislosti na požadovaném stylu jízdy jej lze nastavit do komfortního nebo dynamického režimu.
Na přání lze model C5 vybavit také bočními okny z vrstveného skla, které přispívají k vysokému akustickému komfortu na palubě.