Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Defender se bude muset „zkulturnit“

Blížící se nová generace Land Roveru Defender bude muset zaujmout více zákazníků, a to nejspíše designem.
Zpět na článek
10. 2. 2014 14:39
10. 2. 2014 18:24
11. 2. 2014 18:10
11. 2. 2014 09:15
12. 2. 2014 10:34
10. 2. 2014 14:39
Co na to rict
Pouze to,ze na co dnesni doba sahne,to zkurvi.....proc se asi vyrabel beze zmen 60 let
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Glaukos
10. 2. 2014 14:57
Re: Co na to rict
radši ať udělají novou generaci, i když horší, než aby Defender skončil úplně
Avatar - 3_diamanty
10. 2. 2014 15:06
Re: Co na to rict
dnes je zla doba, uz to nie je o krase aut a o radosti ale o biznise a plneni nezmyselnych noriem, kdeze su tie casy kedy vznikali aj auta pre radost a nikto neriesil start stop systemy , vypinanie valcov a kdejake somariny, tato hnusna doba auta doslova znici, za 20 rokov boh vie kde budeme, asi tu budeme jazdit na dvojvalcovych 4 turbovych autach a motory sa budu v servise pravidelne menit ako olej alebo vzduchovy filter :-( aby sme zamedzili ich zniceniu.
10. 2. 2014 15:06
Re: Co na to rict
S tou dobou máš sice pravdu, ale ne v tomto případě.

I jako pracovní stroj je to hrůza. Kdejaký traktor, bagr nebo lesní stroj je komfortnější, tišší, bezpečnější a spolehlivější než tohle. "Zkulturnění" mělo proběhnout už dávno, asi tak před 20ti nebo lépe 30ti lety. Tohle nemá s moderním autem, kromě 4 kol, nic společného.
Potvrdí to každý, kdo byl nucen v té věci jet častěji a na delší dobu než 10 minut. Pokud to není ovšem zaslepený fanda a masochista v jedné osobě.

Plakat nad ztrátou této fosilie může jen někdo, kdo v tom nikdy nejel.
Avatar - tomtoylc
10. 2. 2014 16:44
Re: Co na to rict
taky říkam ... to pořád vyráběný Land Cruiser 70 je ve všech směrech lepší ... ale co když v CZ se oficiálne neprodáva :/ ... a když tak za ,,pěknou,, sumičku (ale zas ne dráž než Gčko)
... a s emisemi to začína být taky problém u toho auta ... euro 5 to ještě zvládne ale už tak je ten motor zhovadenej všemožnýma filtrama a podobnýma cipovinama :/
10. 2. 2014 16:47
Re: Co na to rict
Fanda Defíka sice jsem, ale rozhodně ne zaslepený. Defender je skutečně hlavně pracovní stroj, ale zároveň má i jedinečné charisma a schopnosti. Po posledních úpravach je ovšem jeho jízdní komoft přijatelný i na středně dlouhých trasách (hodně se zlepšilo např. odhlučnění), samozřejmě si ale musíš zvyknout například na zvláštní vyosenou polohu pedálů. Je otázka, jestli po "zkulturnění" ještě půjde o Defender. "Kulturních" off-roadů má totiž LR ve výrobním programu již nyní několik (v několika velikostech), takže proč k nim potom přidávat ještě nějaký další? Pokud nemohou (nebo nechtěji) u nástupce zachovat jeho utilitární chrakter, jako důvod existence takového modelu už mě napadá jen zachování typického retrodesignu, ale i to je ve zprávě zpochybněno... Mslím, že u LR z toho mají pěkně zamotanou hlavu, přece jenom je to ikona, která "udělala" jejich značku.
10. 2. 2014 17:18
Re: Co na to rict
Nejsou to jen vyosené pedály a volant. Hluk, (říkáš, že už je to lepší - v poslední specifikaci jsem nejel), topení jen tak, tak po 30 km jízdy s bídou odmlží okno, všude táhne, odkládací box mezi sedadly z překližky potažené koženkou s víkem na pantech z králíkárny, sedačky v tramvaji jsou luxus, na silnici uskákaný a v terénu (když si chce hrát na krále terénu) je neodpustitelná absence uzávěrek diferenciálů, které konkurence i v základu mívá. Elektroinstalace a vypínače na úrovni techniky 50. let minulého století. Pokud chci vjet do vody musím zastavit a našroubovat záslepky do diferenciálů a převodovek a bůh ví do čeho ještě. 8-s
Voda, která do kabiny ihned nateče ale zase rychle vyteče. :yes: >:-[]

Je to veteránský pracovní stroj. Každá ikona musí jednou odejít. V historii automobilismu jsou jich mraky.
10. 2. 2014 18:00
Re: Co na to rict
Že je defík automobilový dinosaurus, o tom vůbec není sporu, vždyť taky jeho historie sahá do roku 1948! Neuvěřitelné, jeho přímý prapředek byl představen ve stejném roce, kdy Kléma hřímal na Staromáku ono nechvalně proslulé "Pan prezident všechny mé návrhy přijal!".
A ty nedostatky, o kterých mluvíš, o těch se vůbec nepřu, zvláště v kombinaci s dosti vysokou pořizovací cenou jsou na pováženou. Ale u mě pořád převažuje neuvěřitelné charisma tohoto stroje. A moc mě bavilo i jeho řízení, člověk si v něm připadá jako skutečný chlap, který krotí stroj. Ale máš pravdu, také on musí jednou odejít do automobilového důchodu a ta doba se nezadržitelně blíží. Takže kdo má o defíka coby o nové auto zájem, měl by si s objednávkou pospíšit!
10. 2. 2014 18:24
Re: Co na to rict
Stale tvrdia, ako im ide karta. Tak, aky hlavolam? Nech teda urobia jeden novy Defender pre ortodoxnych a druhy model, ktory patri do 21. storocia. :-)
Avatar - Ja Prvni 123
10. 2. 2014 20:15
Re: Co na to rict
jo - to by se mi taky líbilo..
;-)
Avatar - happy_driver
10. 2. 2014 18:31
Re: Co na to rict
Tak gil, odo mňa máš like, lebo je to úplna pravda. Ja pridám len toľko, že je to materiálovo tiež riadna mizéria, napr. taká poloos, to je pri využívaní auta na prácu v tvrdšom teréne normálny spotrebák a takýchto "drobností" je viac. Ti, ktorí to vyfasovali v práci, vedia, že toto je za trest. Nulová ergonómia a komfort a to sa nedá schovať za formulku pracovné auto. Ani omylom.
Avatar - Ja Prvni 123
10. 2. 2014 19:38
Re: Co na to rict
promiň.. ale kecáš.
;-)
Kolik v něm máš naježděno Ty?

Byla doba, kdy mi říkali "pan Defender"... a nedám na něj dopustit.

Jasně, SUV do města to není.. ale takových je natlusto!
10. 2. 2014 19:40
Re: Co na to rict
Kecám v čem, pane Defendere ? >:D
Avatar - Ja Prvni 123
10. 2. 2014 20:23
Re: Co na to rict
primárně v tom, že kdo v tom seděl déle než 10 minut, tak už si do toho sednout nechce...
Zájemci o svezení stáli frontu.. a čekali, až na ně přijde řada. A mnozí se po návratu postavili na konec té řady a čekali znova.
>:-[]

V zásadě máš pravdu v tom hodnocení detailů.. jen to přeháníš.
Ano, je tam hlučněji, než je dnes zvykem... ale rádio poslouchat lze - i když jen málokdy máš chuť.
Ano, při jízdě po silnici topí pomaleji, než je dnes zvykem - pokud chceš jezdit po silnici, pak to chce přídavný topení...
Ale je to o tom, proč si auto koupil.
Ten systém musí uchladit brodění blátem kamením, na redukované rychlosti, pomaleji než je rychlost chůze... a může u toho mít vlek 2 tuny!
Proto při sólo jízdě po silnici pomalu topí.
Pokud potřebuješ Defendra, pak nepotřebuješ rádio... ale oceníš, že přejedeš hráz rybníka tak, že jedny kola jsou ve vodě a druhý na té hrázy zvenku... oceníš, že vyjedeš po zimní sjezdovce přímo pod lanovkou... se svařovací soupravou vzadu, a na konci se otočíš kolem sloupu a jedeš zpátky...
Dokážeš sjet kopec, kterej bys těžko slízal po čtyřech.. a dole se otočíš a vrátíš se zpátky... to je prostředí pro Defendra.
Ne město... ani satelitní.
To, že dojede i do Tesca pro nákup je jen bonus navíc. Na to nebyl stvořenej.
To je jako si stěžovat, že Ferrari má malej kufr a blbě se do něj sedá!

;-)
11. 2. 2014 18:10
Re: Co na to rict
Vies, doba, ked Defender bol "Ja jediny" je uz nenavratne prec. Na trhu je teraz mrte krajsich, lepsich, ...
10. 2. 2014 17:46
Defender ma charismu, ...
ktoru si vsak krmi v sebe majitel.
Vo vnutri to nielenze vyzera ako v IV. cenovej skupine, ale aj komfort je taky. :'-(
Rozbalit vlákno
13
Avatar - KANKUNEN
10. 2. 2014 18:03
Re: Defender ma charismu, ...
Prostě V3Ska. Kdo Defender obdivuje, nikdy s ním nejel.
Avatar - Ja Prvni 123
10. 2. 2014 19:40
Re: Defender ma charismu, ...
ano.. Defender má hodnotu pro majitele... sousedům v ulici je to jedno.

Jde jen o to, co chceš - a proč opatřuješ teréňáka.
10. 2. 2014 19:56
Re: Defender ma charismu, ...
Je docela naprd, když s ikonickým Defenderem, který se zavrtal díky absenci uzávěrek do bahna až po pás musíš čekat, až tě vytáhne Toyota Land Cruiser v kůži a s klimatizací, navigací, DVD a ....... jako nic. A brodit může bez ucpávání převodových segmentů.
Jak píše happy_driver - za trest.
Avatar - Ja Prvni 123
10. 2. 2014 20:27
Re: Defender ma charismu, ...
a tos fakt zažil?

Ale jinak Land Cuiser je - nebo aspoň byl - dobrej off-road.
Před pár lety byla taková pěkná novinářská akce na Zebíně u Jičína.. sjeli se tam skoro všichni tehdejší importéři off-roadů... a někdo přišel s nápadem, že pojedeme po tankové dráze - a kdo nejdál dojede.
Land Cruiser byl poslední, kdo se za mnou držel... a dodneška mám trochu špatný svědomí, že jsem tu pěknou novinářku zatáhnul do maléru. Jinak by asi dojela na konec stejně jako já s Defendrem.
Zneužil jsem toho, že je to novinářka a v místě, kde na mě nedohlídla jsem udělal kličku a přejel terénní vlnu šikmo... a ona pak za mnou jela rovně - a zapíchla to.
Defendr má taká křížení náprav, že v reálném světě de facto tu nápravovou uzávěrku nepotřebuješ.
A mezináprava tam pochopitelně je.
Avatar - tomtoylc
10. 2. 2014 20:52
Re: Defender ma charismu, ...
na tvůj příspěvek nebudu reagovat ... napíšu jenom: ... když do toho auta sedneš tak na defendra v té sekundě zapomeneš , věř tomu
... jak sem psal nahoře ... smůla je to , že se neprodává oficielně ... v CZ je jenom jeden dovozce
[odkaz]

[odkaz]

... a Toyotu mám doma nejednou a už by neměnil ... a to mi přešlo rukama celkem dost ,,off-aut,,
Avatar - Ja Prvni 123
10. 2. 2014 20:58
Re: Defender ma charismu, ...
já myslím, že je to jako s otázkou, jestli je lepší blondýna, černovláska nebo zrzka.
;-)

Seděl jsem v tom... a na Defíka jsem nezanevřel. I když proti "sedmdesátce" stojí spíš Discovera.
Avatar - tomtoylc
11. 2. 2014 14:11
Re: Defender ma charismu, ...
Discovery ? >:D
... 70tka je od discovery na míle vzdálená
Avatar - happy_driver
10. 2. 2014 21:16
Re: Defender ma charismu, ...
Konečne poriadne auto - t.z. tuhé nápravy, rám, cez 2500ccm a aspoň šesťvalec. :yes:

To čo máš v odkaze je proste poriadne terénne auto, v AU sa predáva so solídnym 4,5l TD V8, obe uzávierky v sérii, no proste nádhera. Voči tomu je Defík len chudobný rebriňák.
Avatar - tomtoylc
11. 2. 2014 14:22
Re: Defender ma charismu, ...
samozřejmě tohle vím ... Arabi zas rádi benál tak tam vládne 4.0 V6 VVT-i ...
10. 2. 2014 21:16
Re: Defender ma charismu, ...
"Defendr má taká křížení náprav, že v reálném světě de facto tu nápravovou uzávěrku nepotřebuješ."

Áááá, známá zaklínací formule defendristů - křížení náprav. To je sice fajn, ale......

.....když máš obě pravá kola ve s.r.a.č.k.á.ch a levá na pevném podkladě, tak bez uzávěrky alespoň zadního diferáku jsi druhej. A křížit můžeš co chceš.
Avatar - Ja Prvni 123
10. 2. 2014 21:40
Re: Defender ma charismu, ...
no - ale to je pak porucha mezi dečkou a volantem!
>:D

Ale ne, jasně.. teoreticky exituje situace, kdy uzávěrku oceníš.
Když jsem měl 110, byla vzadu uzávěrka dodělaná.. ale teď bohužel jen nostalgicky vzpomínám.
:-(

Co bych dal aspoň za Freelandera!
10. 2. 2014 21:45
Re: Defender ma charismu, ...
....a když už, tak do terénu je lepší 90.
Avatar - Ja Prvni 123
10. 2. 2014 22:01
Re: Defender ma charismu, ...
no.. v zásadě ano... ale já jsem jezdil 110... a neprojel jsem jen jednou.
A když jsme pak jeli vyproštovat traktorem ("lesákem"), tak tam napřed nemohl dojet... a pak se musel chytit kleštěma za strom a stahovat navijákem...
;-)
Avatar - KubikCv
10. 2. 2014 18:16
Škoda Defenderu
Ale pořád tady máme Nivu >:D i když není tak letitá,ale taky ne tak drahá
Rozbalit vlákno
3
10. 2. 2014 18:25
Re: Škoda Defenderu
Proč sem najednou taháš Nivu ? Jako že taky potřebuje "zkulturnit" ? >:D
Avatar - KubikCv
10. 2. 2014 21:02
Re: Škoda Defenderu
jakože je to další offroad dinosaurus >:D
10. 2. 2014 21:09
Re: Škoda Defenderu
Tak to ano. >:D
Avatar - Ja Prvni 123
10. 2. 2014 19:40
Věčná škoda...
líbivých suvéček je všude kolem dost.
:-(
Rozbalit vlákno
0
11. 2. 2014 09:12
S nasincema je sranda
Libi se mi jak Cesi zijici v jedne z infrastrukturne nejvybavenejsich zemi sveta musi mit Defender, protoze bez jeho krizeni naprav nevyjedou sjezdovku se svareci soupravou, zatimco v zemich kde uviznute nerkuli porouchane auto muze znamenat smrt posadky, protoze jedina silnice je v hlavnim meste, ma na delku 200 metru a je pouzivana pouze pro armadni prehlidky, pouzivaji vyhradne ruzne variace na tema Landcruiser, protoze nikdo tam neni takovy sebevrah aby vyrazil do divociny britskou m*dkou, ktera se rozpadne na prvni dune. :-!
Rozbalit vlákno
3
11. 2. 2014 13:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - tomtoylc
11. 2. 2014 14:18
Re: S nasincema je sranda
... je to tak ,,divoce,, napsané ale v podstate s ním souhlasím ... nikdy sem nebyl v Africe ani nikde mimo Evropu ale vím že Land Cruiser (a také Hilux) vládne na každém kontinente ... to nebude náhoda
11. 2. 2014 15:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 2. 2014 09:15
Defender
Já se tohoto vozu teda musím zastat, protože na jedné akci v Bělé pod Bezdězem, kde je trať pro off-roady jsme jezdili starším Defenderem a co to auto zvládlo za terénní nesmysly bylo neuvěřitelné.
Rozbalit vlákno
0
11. 2. 2014 17:52
Defender - Tajomstvo garáží
Videl som už tisíce súčasných domumentárnych a prírodopisných filmov, avšak Defender nikdy nikde. Zaujímavé, že Afrika, Ázia a Južná Amerika je vždy posiata Nissanmi a Toyotami.
P.S. Naposledy som Defender v TV videl, keď som omylom prepol na seriál "Zločiny v zahradách". ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - tomtoylc
11. 2. 2014 19:26
Re: Defender - Tajomstvo garáží
>:D >:D
11. 2. 2014 22:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 2. 2014 10:34
kolónie
tie defendery sa dostali do Afriky asi preto skôr, že tam boli britské kolónie
Rozbalit vlákno
0