Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Fiat 500: první technická data

Ondřej Láník
Diskuze (113)
Do světové premiéry nového Fiatu 500 zbývá necelý měsíc a tak se na světlo světa dostaly nové informace. První pětistovka spatřila světlo světa 4.července 1957, nová bude oficiálně představena 4.července 2007.

Prodej nového Fiatu bude zahájen hned po premiéře. Automobil, který je navržen v Itálii a bude vyráběn v polských Tychách, má délku 355 cm, šířku 165 cm, výšku 149 cm a rozvor náprav dlouhý 230 cm. Technika podvozku vychází z osvědčených komponent Seicenta. Třídveřová karoserie má design vycházející z původní pětistovky, ale podle spektra motorů nepůjde o typický miniautomobil zaměřený na maximalizaci hodnoty pro zákazníky. Cílem Fiatu bylo zřejmě zahrát na strunu emocí a nabídnout i ve velkosériově vyráběném voze mnoho možností k individuálním úpravám. Automobil, který je na prvních fotografiích má řadu chromovaných doplňků karoserie, velké střešní okno navazující na čelní sklo, exkluzivně vyhlížející mnohopaprsková kola a designově výstřední provedení interiéru. Všechny tyto prvky jsou momentálně v této kategorii raritou.

Model, který je předurčen k tomu, aby se stal pokračovatelem kultovního minifiatu, bude poháněn jedním ze tří motorů. I ten nejslabší čtyřválec 1,2 8V (50 kW) nabídne dostatek výkonu k urychlení zřejmě velmi lehkého vozu. Konkrétně polooficiální zdroje slibují akceleraci z 0 na 100 km/h za 12,9 s, nejvyšší rychlost 160 km/h a kombinovanou spotřebu 5,1 l/100 km. V nabídce ovšem budou taky motory 1,4 16V (74 kW) se zrychlením za 10,5 s, nejvyšší rychlostí 182 km/h a spotřebou paliva 6,3 l/100 km. Známý turbodiesel 1,3 16V Multijet (55 kW) se honosí kombinovanou spotřebou 4,2 l/100 km, nejvyšší rychlostí 165 km/h a slušným zrychlením z 0 na 100 km/h za 12,5 s. Vše jsou to čtyrválce, tedy žádný tříválcový syndrom v tomto případě nehrozí.

Již notnou chvíli se mluví o příchodu přeplňovaného dvouválce se zdvihovým objemem 0,9 l, který by mohl disponovat až 70 kW a pracovat se spotřebou výrazně nižší než v případě větších čtyřválcových jednotek. K dispozici budou pětistupňové a šestistupňové ručně řazené převodovky. Zavazadlový prostor v zádi má mít objem jen 170 l. Pětistovka bude mít vzhledem k malým vnějším rozměrům poměrně velká kola standardně obutá do nestandardních pneumatik 185/55 R15, za příplatek bude možno zvolit větší rozměr opět s nestandardními pneumatikami 195/45 R16. Pro minifiat se údajně počítá s předními, bočními a za příplatek také okenními airbagy a kolenním vzduchovým vakem pro řidiče. K dispozici bude ESP (za příplatek pro všechny motorizace, nejsilnější standardně) nebo kotoučové brzdy na všech kolech.

Fiat by chtěl nejen prezentovat novinku ve stejný den, ale také zopakovat obchodní úspěch. První pětistovky se za 18 let vyrobilo 3.893.293 kusů. V Polsku počítají s cílovou roční kapacitou 150 tisíc vozů ročně. Projekt vznikl ve spolupráci s Fordem, který uvede na trh novou generaci modelu Ka, sdílející s pětistovkou řadu komponent.

{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/JgeAEpy6hRw" style="auto"}

Ondřej Láník
Diskuze (113)
6. 6. 2007 18:35
"Quando diventa grande,
diventa una Ferrari... Az vyroste, stane se z ni Ferrari." Je text, ktery na sobe vozi nejedna vyslechtena 500. Nejde jen o to auto samotne, ale o vztah, ktery k nemu maji miliony lidi napric Evropou. Jeden muj kamarad ma renovovanou starou 500 a muzu vas ubezpecit, ze na sebe strhava vic pozornosti nez kdejake Ferrari. 500 je pro Italy symbol. Neco podobneho jako pro deutschlandy prassat a golf dohromady, jenze hezci ;-)
6. 6. 2007 18:27
Re: KLID, KLID, KLID
V Ita ma cena zacinat (podle neoficialnich info) na 8 500 € v zakladni verzi odkazujici se na puvodni 500 (ocelova kola, minimalisticky interier etc.) a bude plnit roli LEVNEHO mestskeho vozitka pro masy. GP zacina v ita na 11 300€, coz je vice a navic ve meste na tom bude 500 lip spotrebou i vnejsimi rozmery... CR nebude pro fiat nikdy bernou minci a souhlasim, ze na ceskem trhu budou mit vzdy navrch praktictejsi Panda a GP. Na jihu a na zapade Evropy se po nich jen zaprasi! 3+1mistny interier pro mestske vozitko neni problem a cena zakladnich verzi nebude nijak premrstena + navic ten flair! Ten jine auta nenabizi ani za priplatek ;-)
6. 6. 2007 15:35
Re: KLID, KLID, KLID
Trefa. Přímo na komoru :yes:
Avatar - sparrow1
6. 6. 2007 14:19
Re: Super autíčko
No nevím při plánované výrobě 150tis.kusú bude muset konkurovat i Picantu jinak se ho jako stylovky prodá tak 10tis.
6. 6. 2007 13:23
Re: KLID, KLID, KLID
Pete... porovnávat tu F500, dokonce ho dávat do jedné roviny s Golfem... >:D to ti tu neschválí ani sám Zlatý ventilek ;-) Tudy cesta nevede. Zkus na fiatku jinak - přes sebevědomou úspěšnou mladou holku - nějakou živnostnici, co má krásné kadeřnictví, či prodejnu květin a před ní... berušku... to jo... Golf, to je jiná liga... samo i cenová.