Nový Fiat 500: první technická data

Nový Fiat 500: první technická data

 
 

Do světové premiéry nového Fiatu 500 zbývá necelý měsíc a tak se na světlo světa dostaly nové informace. První pětistovka spatřila světlo světa 4.července 1957, nová bude oficiálně představena 4.července 2007.

Prodej nového Fiatu bude zahájen hned po premiéře. Automobil, který je navržen v Itálii a bude vyráběn v polských Tychách, má délku 355 cm, šířku 165 cm, výšku 149 cm a rozvor náprav dlouhý 230 cm. Technika podvozku vychází z osvědčených komponent Seicenta. Třídveřová karoserie má design vycházející z původní pětistovky, ale podle spektra motorů nepůjde o typický miniautomobil zaměřený na maximalizaci hodnoty pro zákazníky. Cílem Fiatu bylo zřejmě zahrát na strunu emocí a nabídnout i ve velkosériově vyráběném voze mnoho možností k individuálním úpravám. Automobil, který je na prvních fotografiích má řadu chromovaných doplňků karoserie, velké střešní okno navazující na čelní sklo, exkluzivně vyhlížející mnohopaprsková kola a designově výstřední provedení interiéru. Všechny tyto prvky jsou momentálně v této kategorii raritou.

Model, který je předurčen k tomu, aby se stal pokračovatelem kultovního minifiatu, bude poháněn jedním ze tří motorů. I ten nejslabší čtyřválec 1,2 8V (50 kW) nabídne dostatek výkonu k urychlení zřejmě velmi lehkého vozu. Konkrétně polooficiální zdroje slibují akceleraci z 0 na 100 km/h za 12,9 s, nejvyšší rychlost 160 km/h a kombinovanou spotřebu 5,1 l/100 km. V nabídce ovšem budou taky motory 1,4 16V (74 kW) se zrychlením za 10,5 s, nejvyšší rychlostí 182 km/h a spotřebou paliva 6,3 l/100 km. Známý turbodiesel 1,3 16V Multijet (55 kW) se honosí kombinovanou spotřebou 4,2 l/100 km, nejvyšší rychlostí 165 km/h a slušným zrychlením z 0 na 100 km/h za 12,5 s. Vše jsou to čtyrválce, tedy žádný tříválcový syndrom v tomto případě nehrozí.

Již notnou chvíli se mluví o příchodu přeplňovaného dvouválce se zdvihovým objemem 0,9 l, který by mohl disponovat až 70 kW a pracovat se spotřebou výrazně nižší než v případě větších čtyřválcových jednotek. K dispozici budou pětistupňové a šestistupňové ručně řazené převodovky. Zavazadlový prostor v zádi má mít objem jen 170 l. Pětistovka bude mít vzhledem k malým vnějším rozměrům poměrně velká kola standardně obutá do nestandardních pneumatik 185/55 R15, za příplatek bude možno zvolit větší rozměr opět s nestandardními pneumatikami 195/45 R16. Pro minifiat se údajně počítá s předními, bočními a za příplatek také okenními airbagy a kolenním vzduchovým vakem pro řidiče. K dispozici bude ESP (za příplatek pro všechny motorizace, nejsilnější standardně) nebo kotoučové brzdy na všech kolech.

Fiat by chtěl nejen prezentovat novinku ve stejný den, ale také zopakovat obchodní úspěch. První pětistovky se za 18 let vyrobilo 3.893.293 kusů. V Polsku počítají s cílovou roční kapacitou 150 tisíc vozů ročně. Projekt vznikl ve spolupráci s Fordem, který uvede na trh novou generaci modelu Ka, sdílející s pětistovkou řadu komponent.

Video

Anketa

Ohodnoťe design Fiatu 500 jako ve škole.
Spolupracujeme s TipCars.com
Senátoři vyzvali premiéra, aby nepřijal demisi Valachové Senátoři vyzvali premiéra, aby nepřijal demisi Valachové

Senátní podvýbor pro sport dnes vyzval premiéra Bohuslava…

Část zaměstnanců aerolinek Alitalia zůstane nuceně doma Část zaměstnanců aerolinek Alitalia zůstane nuceně doma

Italské aerolinky pod nucenou správou Alitalia zavedou…

Čínské akcie zažily nejlepší den od loňského srpna Čínské akcie zažily nejlepší den od loňského srpna

Čínské akcie dnes výrazně posílily, a to navzdory…

Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: Bez investic koruna neposílí Akcie, měny & názory Jana Vejmělka: Bez investic koruna neposílí

Nedávno zveřejněné první odhady HDP ukázaly, že se české…

 

Štítky Design Technika Fiat

 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Nový Fiat 500: první technická data







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí Legendární Lancia opouští svět aut. 7 milníků, které stojí za připomenutí

Není žádným tajemstvím, že dříve slavná italská…

Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

 






 
Škoda Karoq Coupe: Pro zákazníky yetiho?

Škoda Karoq Coupe: Pro zákazníky yetiho?

Dnes 10:51

SUV Karoq prý cílí na trochu jinou klientelu, než dosavadní yeti. A co by jeho majitelé říkali na stylovější variantu s klesající zádí?




Blesk.cz

Kuchař Ridi potí krev kvůli Hunčárové: Tvrdě dře v ringu

Kuchař Ridi potí krev kvůli Hunčárové: Tvrdě dře v ringu

Udělal by pro ni snad úplně všechno. Poblázněný Emanuele Ridi (43) nerozmazluje Lucii Hunčárovou (31) jen…

Dálnice D1 směrem do centra Prahy stojí: Záchranáři bojují o život řidiče

Dálnice D1 směrem do centra Prahy stojí: Záchranáři…

Nehoda pěti nákladních automobilů na prvním kilometru dálnice D1 směrem do centra zastavila veškerou dopravu.…

 

iSport.cz

Triumf United! Zlatana zaujal vtipný vzkaz, Mourinho se smál kritice

Triumf United! Zlatana zaujal vtipný vzkaz, Mourinho…

Tohle si pořádně užili! Fotbalisté Manchesteru United porazili Ajax 2:0 a vyhráli Evropskou ligu. Nadšení byli…

Plzeň na lovu! Z Brna získá Řezníčka, prioritou je sparťan Čermák

Plzeň na lovu! Z Brna získá Řezníčka, prioritou je…

Plzeň je stále v boji o titul, mužstvo se chystá na sobotní ligové finále proti Jihlavě. Klubové kanceláře ve…

 

Reflex.cz

Pamela Andersonová: Bývalá sexy plavčice přijela do Cannes zabít nudu. A nikdo ji nepoznal

Pamela Andersonová: Bývalá sexy plavčice přijela do…

Nebýt médií, která u červených koberců dostávají nápovědu v podobě fotek se jmény hvězd, prošla by Pamela…

Podivný osud největšího hotelu na světě: Hitlerův čtyřkilometrový kolos nepřivítal jediného hosta

Podivný osud největšího hotelu na světě: Hitlerův…

Sklony k megalomanii jsou typické pro takřka všechny diktátory a nacistický vůdce nebyl žádnou výjimkou. Už jen…