Nový Fiat 500: první technická data
Prodej nového Fiatu bude zahájen hned po premiéře. Automobil, který je navržen v Itálii a bude vyráběn v polských Tychách, má délku 355 cm, šířku 165 cm, výšku 149 cm a rozvor náprav dlouhý 230 cm. Technika podvozku vychází z osvědčených komponent Seicenta. Třídveřová karoserie má design vycházející z původní pětistovky, ale podle spektra motorů nepůjde o typický miniautomobil zaměřený na maximalizaci hodnoty pro zákazníky. Cílem Fiatu bylo zřejmě zahrát na strunu emocí a nabídnout i ve velkosériově vyráběném voze mnoho možností k individuálním úpravám. Automobil, který je na prvních fotografiích má řadu chromovaných doplňků karoserie, velké střešní okno navazující na čelní sklo, exkluzivně vyhlížející mnohopaprsková kola a designově výstřední provedení interiéru. Všechny tyto prvky jsou momentálně v této kategorii raritou.
Model, který je předurčen k tomu, aby se stal pokračovatelem kultovního minifiatu, bude poháněn jedním ze tří motorů. I ten nejslabší čtyřválec 1,2 8V (50 kW) nabídne dostatek výkonu k urychlení zřejmě velmi lehkého vozu. Konkrétně polooficiální zdroje slibují akceleraci z 0 na 100 km/h za 12,9 s, nejvyšší rychlost 160 km/h a kombinovanou spotřebu 5,1 l/100 km. V nabídce ovšem budou taky motory 1,4 16V (74 kW) se zrychlením za 10,5 s, nejvyšší rychlostí 182 km/h a spotřebou paliva 6,3 l/100 km. Známý turbodiesel 1,3 16V Multijet (55 kW) se honosí kombinovanou spotřebou 4,2 l/100 km, nejvyšší rychlostí 165 km/h a slušným zrychlením z 0 na 100 km/h za 12,5 s. Vše jsou to čtyrválce, tedy žádný tříválcový syndrom v tomto případě nehrozí.
Již notnou chvíli se mluví o příchodu přeplňovaného dvouválce se zdvihovým objemem 0,9 l, který by mohl disponovat až 70 kW a pracovat se spotřebou výrazně nižší než v případě větších čtyřválcových jednotek. K dispozici budou pětistupňové a šestistupňové ručně řazené převodovky. Zavazadlový prostor v zádi má mít objem jen 170 l. Pětistovka bude mít vzhledem k malým vnějším rozměrům poměrně velká kola standardně obutá do nestandardních pneumatik 185/55 R15, za příplatek bude možno zvolit větší rozměr opět s nestandardními pneumatikami 195/45 R16. Pro minifiat se údajně počítá s předními, bočními a za příplatek také okenními airbagy a kolenním vzduchovým vakem pro řidiče. K dispozici bude ESP (za příplatek pro všechny motorizace, nejsilnější standardně) nebo kotoučové brzdy na všech kolech.
Fiat by chtěl nejen prezentovat novinku ve stejný den, ale také zopakovat obchodní úspěch. První pětistovky se za 18 let vyrobilo 3.893.293 kusů. V Polsku počítají s cílovou roční kapacitou 150 tisíc vozů ročně. Projekt vznikl ve spolupráci s Fordem, který uvede na trh novou generaci modelu Ka, sdílející s pětistovkou řadu komponent.
{videoplayer link="http://www.youtube.com/v/JgeAEpy6hRw" style="auto"}