Nový Fiat 500: první technická data

Nový Fiat 500: první technická data

 
 

Do světové premiéry nového Fiatu 500 zbývá necelý měsíc a tak se na světlo světa dostaly nové informace. První pětistovka spatřila světlo světa 4.července 1957, nová bude oficiálně představena 4.července 2007.

Prodej nového Fiatu bude zahájen hned po premiéře. Automobil, který je navržen v Itálii a bude vyráběn v polských Tychách, má délku 355 cm, šířku 165 cm, výšku 149 cm a rozvor náprav dlouhý 230 cm. Technika podvozku vychází z osvědčených komponent Seicenta. Třídveřová karoserie má design vycházející z původní pětistovky, ale podle spektra motorů nepůjde o typický miniautomobil zaměřený na maximalizaci hodnoty pro zákazníky. Cílem Fiatu bylo zřejmě zahrát na strunu emocí a nabídnout i ve velkosériově vyráběném voze mnoho možností k individuálním úpravám. Automobil, který je na prvních fotografiích má řadu chromovaných doplňků karoserie, velké střešní okno navazující na čelní sklo, exkluzivně vyhlížející mnohopaprsková kola a designově výstřední provedení interiéru. Všechny tyto prvky jsou momentálně v této kategorii raritou.

Model, který je předurčen k tomu, aby se stal pokračovatelem kultovního minifiatu, bude poháněn jedním ze tří motorů. I ten nejslabší čtyřválec 1,2 8V (50 kW) nabídne dostatek výkonu k urychlení zřejmě velmi lehkého vozu. Konkrétně polooficiální zdroje slibují akceleraci z 0 na 100 km/h za 12,9 s, nejvyšší rychlost 160 km/h a kombinovanou spotřebu 5,1 l/100 km. V nabídce ovšem budou taky motory 1,4 16V (74 kW) se zrychlením za 10,5 s, nejvyšší rychlostí 182 km/h a spotřebou paliva 6,3 l/100 km. Známý turbodiesel 1,3 16V Multijet (55 kW) se honosí kombinovanou spotřebou 4,2 l/100 km, nejvyšší rychlostí 165 km/h a slušným zrychlením z 0 na 100 km/h za 12,5 s. Vše jsou to čtyrválce, tedy žádný tříválcový syndrom v tomto případě nehrozí.

Již notnou chvíli se mluví o příchodu přeplňovaného dvouválce se zdvihovým objemem 0,9 l, který by mohl disponovat až 70 kW a pracovat se spotřebou výrazně nižší než v případě větších čtyřválcových jednotek. K dispozici budou pětistupňové a šestistupňové ručně řazené převodovky. Zavazadlový prostor v zádi má mít objem jen 170 l. Pětistovka bude mít vzhledem k malým vnějším rozměrům poměrně velká kola standardně obutá do nestandardních pneumatik 185/55 R15, za příplatek bude možno zvolit větší rozměr opět s nestandardními pneumatikami 195/45 R16. Pro minifiat se údajně počítá s předními, bočními a za příplatek také okenními airbagy a kolenním vzduchovým vakem pro řidiče. K dispozici bude ESP (za příplatek pro všechny motorizace, nejsilnější standardně) nebo kotoučové brzdy na všech kolech.

Fiat by chtěl nejen prezentovat novinku ve stejný den, ale také zopakovat obchodní úspěch. První pětistovky se za 18 let vyrobilo 3.893.293 kusů. V Polsku počítají s cílovou roční kapacitou 150 tisíc vozů ročně. Projekt vznikl ve spolupráci s Fordem, který uvede na trh novou generaci modelu Ka, sdílející s pětistovkou řadu komponent.

Video

Anketa

Ohodnoťe design Fiatu 500 jako ve škole.
Spolupracujeme s TipCars.com

Štítky Design Technika Fiat

 

Tapety


Přidat názorDiskuse: Nový Fiat 500: první technická data







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

Jermanová „zařízla“ koalici: Středočeské ANO vypovědělo smlouvu Starostům a ODS

Jermanová „zařízla“ koalici: Středočeské ANO…

Hnutí ANO vypovědělo ve Středočeském kraji koaliční smlouvu svým partnerům. Pakt ANO, STAN, ODS a Nezávislých…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…