Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Fiat Ducato

Michal Fokt
Diskuze (0)
Bezprostředně po oficiálním zahájení prodeje v západní Evropě přichází Fiat Ducato i na český trh.

Bezprostředně po oficiálním zahájení prodeje v západní Evropě přichází Fiat Ducato i na český trh.

Fiat Ducato se poprvé objevil v roce 1981, a nyní přichází jeho nejnovější provedení. To je vlastně tak rozsáhlým faceliftem předchozího provedení, že lze bez nadsázky hovořit o nové generaci. V interiéru nalezneme velké množství všemožných odkládacích prostorů, které jsou vesměs velmi hluboké, bohužel ale také docela úzké, takže s uložením větších předmětů může být menší potíž. Přístrojová deska je úplně nová, přehledná a má moderní kulaté tvary, volant lze výškově nastavovat a řadicí páka je umístěna tak, že s ní lze pohybovat, aniž by loket opustil opěradlo. Sedadlo je pohodlné a řidič má dobrý výhled vpřed, do stran, a díky rozměrným vnějším zpětným zrcátkům i vzad.

Pro Ducato budou na českém trhu určeny tři přeplňované vznětové motory. Základ nabídky tvoří dvoulitr s výkonem 62 kW při 4000/min a točivým momentem 192 N.m při 1900/min. Střed palety představuje moderní motor 2,3 l s výkonem 81 kW při 3600/min a točivým momentem 270 N.m při 1800/min a nejsilnější jednotkou je čtyřválec 2.8 JTD o výkonu 93,5 kW při 3600/min a točivém momentu rovných 300 N.m při 1800/min. My jsme měli možnost vyzkoušet provedení s motorem 2.3 JTD, které nás potěšilo výborným zátahem již od 1900 otáček za minutu, který trval až do 4000/min. Jeho hluk sice pronikal do kabiny, nicméně jeho hladina byla stále na snesitelné úrovni, a nebyl problém jej potlačit zapnutím autorádia. Specialitou vozu je za příplatek takzvaný senzor předjíždění, který signalizuje blikáním červeného světla zleva se blížící vůz, který se nachází v mrtvém úhlu zrcátka, a pokud v tomto okamžiku dá řidič Fiatu směrovku doleva, je navíc varován akustickým signálem. Volant s posilovačem měl přiměřený účinek a brzdy dokázaly rozměrný automobil bez obtíží zpomalit.

Užitkový Fiat lze pořídit se čtyřmi variantami rozvoru, třemi výškami karoserie ve stejném počtu kategorií hmotnosti nákladu. K dispozici jsou nejen nákladní varianty skříňové a prosklené s jednoduchou a zdvojenou kabinou, ale i osobní v provedení Panorama a Minibus. Lze zvolit i verzi Combi pro přepravu osob i nákladu, a Fiat dodává i samotné podvozky pro umístění speciálních nástaveb. Ducato má přední kola zavěšena na vzpěrách McPherson, vzadu je tuhá náprava.

Nejlacinější Ducato v nákladním provedení stojí 515 000 Kč bez DPH, osobní verze lze pořídit již od 570 000 Kč bez DPH, a to v provedení Combi, varianta Panorama přijde na 650 000 korun a Minibus na 848 300 korun.

Michal Fokt
Diskuze (0)