reklama


Nový Fiat Punto: návrat ke kořenům

Nový Fiat Punto: návrat ke kořenům

 
 

Punto je pro Fiat klíčovým modelem. První generace, která vystřídala uno v roce 1993, vybojovala titul Automobil roku, druhá generace takové štěstí neměla. Třetí generaci spatří veřejnost ve Frankfurtu.

Když v roce 1993 střídalo hranaté uno kulaťoučké punto, byla to veliká událost. Giugiaro zase jednou předvedl, že umí navrhnout krásné auto, které se dostane zákazníkům pod kůži a přinese do automobilového světa prvky, jež budou ostatní automobilky zanedlouhou kopírovat. Punto první generace se okamžitě zařadilo alespoň v Itálii mezi nejprodávanější vozy a v roce 1995 získalo titul Automobil roku (stejný úspěch zopakovala minulý rok Panda).

V roce 1999 kouzlo oblých tvarů sice nevyprchalo, ale technicky punto zestárlo natolik, že nutně potřebovalo nástupce. Druhá generace ztratila tvarovou výjimečnost a přidala v souladu s tehdejším trendem více hran. Poslední změna přišla v létě 2003 a týkala se především přední části vozu. Punto získalo rozměrné světlomety a nárazník. "Zkrášlený" plastickou operací vyrazil automobil vstříc dalším dvěma letům na trhu.

Narozdíl od generace první nebyla "dvojka" prodejním trhákem a v mnoha případech nepřesvědčila majitele, aby svoji milovanou první generaci opustili. Facelift na tomto stavu mnoho nezměnil, a tak všichni čekají, co Fiat předvede s generací třetí. Oficiální uvedení nového punta se navzdory původním předpokladům neodehraje na autosalonu v Ženevě, ale ve Frankfurtu. Podle očekávání naopak zmizí hrany a opět zavládnou oblé tvary.

Přední části budou dominovat veliké světlomety, jež doplní výrazná mřížka chladiče připomínající poslední vozy z Ingostadtu a částečně i sourozence s hadem a křížem ve znaku. Při pohledu z boku vynikne dynamický tvar, předchůdce asi nejvíce připomene zadní část. Co se rozměrů týče, nové punto bude měřit 3900 mm na délku, současný rozvor 2460 mm zůstane zachován. Punto stane na nové platformě společné i pro nový Opel Corsa.

Fiat slibuje posun v kvalitě a bezpečnosti, což značí kvalitnější materiály v interiéru a lepší výsledky v nárazových zkouškách. Paleta motorů bude velmi bohatá. Podle informací serveru Italiaspeed se mohou zákazníci zpočátku těšit na tři zážehové (1.2 48 kW, 1.4 59 kW, 1.4 74 kW) a tři vznětové motory (1.3 JTD M-Jet 51 kW, 1.3 JTD M-Jet 66 kW, 1.9 JTD M-Jet 88 kW).

Spolupracujeme s TipCars.com
Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity Kam s hotovostí? Do bezpečí anonymity

To, že pro úschovu peněz není vaše domácnost tím…

Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky Smog zahalil Česko. Podívejte se na nejzajímavější fotky

Celkem v deseti krajích Česka jsou zhoršené rozptylové…

Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků Stropnický nabírá, rád by měl přes 30 tisíc vojáků

Ministerstvo obrany letos počítá s navýšením počtu vojáků…

Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi Chorvatská vláda chce získat zpět kontrolu nad rafineriemi

Chorvatské rafinerie kontroluje maďarská petrochemická…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček Mazda bude mít už příští rok benzinový motor bez svíček

Japonská automobilka chce pro spalování benzinu využívat…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Mercedes-Benz C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Mercedes C291 (1991): Prototyp s plochým dvanáctiválcem a neskutečným zvukem

Včera

Mercedes-Benz C291 - prototypy skupiny C, skrývá zajímavou techniku a má úžasný zvuk!




Blesk.cz

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41): Věří, že bude znovu chodit?

Zpověď ochrnutého moderátora Michala Jančaříka (41):…

V poslední době se Michalu Jančaříkovi (41) lepí smůla na paty. Nejdřív ho zlobila ledvina, po transplantaci se…

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu nepřežilo 36 lidí

Vlak nedaleko indické metropole vykolejil, nehodu…

Nejméně 36 mrtvých a desítky zraněných si podle nejnovější bilance vyžádala nehoda vlaku, který v sobotu večer…

 

iSport.cz

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo třineckého Irgla

Všichni nás kritizují, ale my jsme druzí, mrzelo…

Sami dobře věděli, že se jim vstup do kalendářního roku 2017 nevydařil. Třinečtí Oceláři prohráli pět ze šesti…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav Klaus ml. otevřel Centrum pro občanské svobody

Vadí mi nálepkování lidí s opačnými názory. Václav…

Pravicový think tank Centrum pro občanské svobody včera v pražském hotelu Don Giovanni oficiálně otevřel Václav…

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje právní stát

Pelikán jako inkvizitor a kádrovák aneb Kdo ohrožuje…

Jakékoli prokázané zasahování do nezávislého rozhodování soudu by měl stát bez milosti a exemplárně postihovat.…

 
 
reklama