Nový Fiat Punto: návrat ke kořenům

Nový Fiat Punto: návrat ke kořenům

 
 

Punto je pro Fiat klíčovým modelem. První generace, která vystřídala uno v roce 1993, vybojovala titul Automobil roku, druhá generace takové štěstí neměla. Třetí generaci spatří veřejnost ve Frankfurtu.

Když v roce 1993 střídalo hranaté uno kulaťoučké punto, byla to veliká událost. Giugiaro zase jednou předvedl, že umí navrhnout krásné auto, které se dostane zákazníkům pod kůži a přinese do automobilového světa prvky, jež budou ostatní automobilky zanedlouhou kopírovat. Punto první generace se okamžitě zařadilo alespoň v Itálii mezi nejprodávanější vozy a v roce 1995 získalo titul Automobil roku (stejný úspěch zopakovala minulý rok Panda).

V roce 1999 kouzlo oblých tvarů sice nevyprchalo, ale technicky punto zestárlo natolik, že nutně potřebovalo nástupce. Druhá generace ztratila tvarovou výjimečnost a přidala v souladu s tehdejším trendem více hran. Poslední změna přišla v létě 2003 a týkala se především přední části vozu. Punto získalo rozměrné světlomety a nárazník. "Zkrášlený" plastickou operací vyrazil automobil vstříc dalším dvěma letům na trhu.

Narozdíl od generace první nebyla "dvojka" prodejním trhákem a v mnoha případech nepřesvědčila majitele, aby svoji milovanou první generaci opustili. Facelift na tomto stavu mnoho nezměnil, a tak všichni čekají, co Fiat předvede s generací třetí. Oficiální uvedení nového punta se navzdory původním předpokladům neodehraje na autosalonu v Ženevě, ale ve Frankfurtu. Podle očekávání naopak zmizí hrany a opět zavládnou oblé tvary.

Přední části budou dominovat veliké světlomety, jež doplní výrazná mřížka chladiče připomínající poslední vozy z Ingostadtu a částečně i sourozence s hadem a křížem ve znaku. Při pohledu z boku vynikne dynamický tvar, předchůdce asi nejvíce připomene zadní část. Co se rozměrů týče, nové punto bude měřit 3900 mm na délku, současný rozvor 2460 mm zůstane zachován. Punto stane na nové platformě společné i pro nový Opel Corsa.

Fiat slibuje posun v kvalitě a bezpečnosti, což značí kvalitnější materiály v interiéru a lepší výsledky v nárazových zkouškách. Paleta motorů bude velmi bohatá. Podle informací serveru Italiaspeed se mohou zákazníci zpočátku těšit na tři zážehové (1.2 48 kW, 1.4 59 kW, 1.4 74 kW) a tři vznětové motory (1.3 JTD M-Jet 51 kW, 1.3 JTD M-Jet 66 kW, 1.9 JTD M-Jet 88 kW).

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Program ODS a příliš mnoho slov Komentář Bohumila Pečinky: Program ODS a příliš mnoho slov

Ve Formanově filmu Amadeus je scéna, která se skvěle hodí…

Konečné výsledky ve Francii: Macron zvítězil jen těsně Konečné výsledky ve Francii: Macron zvítězil jen těsně

V nedělním prvním kole prezidentských voleb ve Francii…

ODS cílí na podnikatele a učitele, chce zrušit zákaz kouření ODS cílí na podnikatele a učitele, chce zrušit zákaz kouření

Strana představila 190 programových návrhů, které budou…

Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie Le Penová mobilizuje před druhým kolem voleb. V sázce je prý přežití Francie

Kandidátka krajně pravicové Národní fronty Marine Le…

 

Štítky Fiat Opel

 







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají Nechcete mít tuctové auto? Zde je přehled vozů, které se málo prodávají

S velkými čísly prodejů se výrobci vždy rádi pochlubí.…

12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům 12 úžasných aut, která dokazují, že 90. léta patřila japonským výrobcům

Devadesátá léta minulého století platí za nejlepší, ale…

 






 
Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Koncepce pohonu aut: Jaké jsou výhody klasické koncepce nebo motoru uprostřed?

Včera

Pohon předních kol a motor vpředu je dnes nejrozšířenější u osobních aut. Jaké má výhody a nevýhody? A proč mají automobiloví nadšenci tak rádi klasickou koncepci pohonu?




Blesk.cz

„Naše fasáda také nemočí na Vašeho psa!“ Lidé bojují proti pejskařům

„Naše fasáda také nemočí na Vašeho psa!“ Lidé bojují…

Lidé stále častěji přicházejí s originálními cedulemi, kterými bojují proti čůrajícím a kakajícím psům. Po Praze…

Volby ve Francii ovládla Le Penová a Macron: Ona chce změnu, on stmelit zemi

Volby ve Francii ovládla Le Penová a Macron: Ona…

V prvním kole francouzských prezidentských voleb se ve vedení usadila Marine Le Penová a Emmanuel Macron.…

 

iSport.cz

Rada: Vyhrál jsem pro pochybovače. Chválil Bičíka, klanil se Vatajeluovi

Rada: Vyhrál jsem pro pochybovače. Chválil Bičíka,…

Pod vedením Petra Rady velké zápasy fotbalistům Sparty jdou. V nedělním šlágru 25. kola ePojisteni.cz ligy doma…

Smutná zpráva z Turecka. Explzeňský obránce Rajtoral spáchal sebevraždu

Smutná zpráva z Turecka. Explzeňský obránce Rajtoral…

Fotbalový svět zasáhla tragická událost. František Rajtoral spáchal sebevraždu. Bývalý český reprezentant a hráč…

 

Reflex.cz

Z prvního kola postupují Macron a Le Penová, shodují se odhady

Z prvního kola postupují Macron a Le Penová, shodují…

V první kole francouzských prezidentských voleb zvítězil centristický kandidát Emmanuel Macron, do druhého kola…

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb. Online komentuje politolog Petr Sokol

Ve Francii probíhá první kolo prezidentských voleb.…

Ve Francii začalo dnes první kolo prezidentských voleb, ve kterém 47 milionů voličů rozhodne o tom, kteří dva z…