Zatímco v případě zážehových motorů je nový Focus díky zaváděcí akci atraktivní volbou, v případě turbodieselů je ve srovnání s konkurencí spíše dražší.
Pažout vychází zajímavě, ale má pro mne dva velké mínusy.
- icockpit - nevyhovuje mi
- vzhled kombi ( šíleně nevyvážené, v základnější výbavě až odpudivé auto)
Je až s podivem, jak v tomto světle umí GTi 308 vypadat parádně oproti výše zmíněnému kombi.
V třívalcovém benzínu tedy za mne Focus jako HB - cena i výbava, ideálněji však 92kw Ecoboost.
Naftové kombi - tady je Fokus nesmyslně drahý, to už snad radši čtyřokou princeznu z Bolky :/, či Astru s tou prapodivnou hokejkou u 5. dveří na boku.
Chybí mi tam Mégane, hlavně jako kombi má v těchto srovnatelných přednastavených parametrech dle mne nejlepší poměr výkonu, ceny a hlavně i vzhledu >:-[] Srovnatelná 1.5 Dci je od 480 (kombi) a za cenu Fíkusu a Golfa začíná lepší 1.6Dci.
Tak vynechat Kórejce respektive po O3 nejprodavanější I30 musí být schválně.Jinak to nemá logiku. Článek v kvalitě Vošický....jeden za osumnáct a druhý bez dvou..... >:-[] >:D
Nejdřiv musim mit duvod aby mě u něčeho zajimala cena. Takže i kdyby byla z nějakeho duvodu vyhodnějši a klidně i vyrazněji tak mi to muže byt vcelku jedno. Když budu řešit cenu nebo mit prostě omezeny rozpočet tak pak teprve přijdou na řadu ustupky. Nebo když budu nerozhodny mezi vice konkurenty tak muže přijit na řadu cena.
Existuje jiný důvod, proč ve srovnání benzínových verzí chybí oktávka, než že je výrazně dražší? Což u naftové verze padá, a proto už ve srovnání náhle je?
Je to taková ACZ klasika = Okta je u nás tak dominantní že tam přes jinou karoserii spíš patří. Chybí tam korejci = prostě když už tak to udělám komplet
Tady je to klasicky článek pro článek = lepší míň článků ale pořádnejch = tady radši kvantitu než kvalitu
Jak píši já, už jsem si toho všiml a jasně jsem to napsal.
I tak musím souhlasit s Hamunou, že tam to srovnání s českým nejprodávanějším autem této třídy klidně mohlo být. Ale zastřelit se kvůli tomu nezastřelím.
...psát článek typu "porovnali jsme ceny s konkurencí" a přitom u Focusu započíst tu slevu 50 tisic, a u ostatních vyrobcu slevy z ceníku naopak ignorovat.
Trend s paketem Top a případně Winter vypadá rozumně. Ale za není k dispozici ani tempomat, zvolit však můžete adaptivní tempomat, v rámci sady Assist 2 dodávaný za 20.500 korun bych jim jednu fláknul... to jsou přesně ty "naschvály", které mě v konfigurátoru dokážou vytočit (a ano, pár takových se najde všude).
Jo, taky už jsem se podíval... ta Trend Edition Plus je za +34t a je v tom navi, senzory, dojezdovka, tempomat, lepší palubní počítač a sklopná zrcátka... takže to je asi takový ten zlatý střed.
srovnání sice pěkné, jenže zapomíná třeba na to, že Mégane a Astra mají k dispozici také atmosférické motory, které cenu sráží o nezanedbatelných pár desítek tisíc níže. Pak ovšem s nimi Focus bezpečně prohrává, ať už uvažujeme úplně základní verze (Mégane Life za 339 tisíc, Astra ještě o deset tisíc levněji), či druhé stupně výbavy (Mégane sice dražší, ale vybavenější, Astra vybavenější a levnější).
A hlavne vubec nepocitaji se slevami. Na Megane 50 tisic, s leasingem 70k, na Golfa uvadi na strance 20 tisic (a jeste nedavno to bylo mnohem vice). To je proste clanek jak noha...
Zato u Focusu neopomněli vzít cenu v "zaváděcí akci". Ona sice nejspíš jako zaváděcí vydrží po celou dobu, protože jinak by byl Focus neprodejný, ale moc objektivní to pak taky není.
Pokud tedy vezmeme akční ceny, je levnější i 308. Zbývá Mazda...
Nedalo mi to a srovnal jsem cenu s minulou generací v motorizaci, která mě zajímala. Takže 1.5 Ecoboost 110 kW kombi vyšel ve výbavě Titanium na cca 450.000,-Kč. No a nyní 1.5 HTP 110 kW kombi Titanium je za 540.000,-Kč. Takže za uříznutí jednoho válce si Ford účtuje cca 90.000,-Kč. A to se vyplatí. (Nevím, jestli je tam nějaká výbava navíc, ale staré Titanium má vše, co bych potřeboval)
Když už to takhle srovnavaš tak by bylo fer na rozdilnost vybav kouknout. To co tobě dostačuje nemusi dostačovat druhemu a pro třetiho to muže byt až zbytečne. A vybava titanium u te zatim ještě součastne generace je v ceniku za 459tkč a vim, že jeji obsah nebyl zrovna nějak košaty. Vubec bych si nebyl jisty, že uřiznutim valce je motor automaticky levnějši, klidně tomu muže byt opačně. A určitě je třeba brat v potaz to, že porovnavaš vyběhovy model s uplnou novinkou.
Ta součastna cena 459tkč bych řekl je nejnižši nebo jedna z nejnižšich co jsem postřehnul. V kompu mam ještě stare PDF z doby, kdy jsem kupoval ja a tam je třeba cena 475tkč a vim, že došlo i ke zdražovani.
Zcela chybi porovnani s nejlepsim ceskym hatchbackem, pardon liftbackem >:D Uplne me zarazilo, ze v akcnim ceniku neni 1.0 tgi, ale jenom stara 1.4 cvvt.
To bylo keců, jak je Civic drahej a podívejme se na Focus.
Civic comfort 430k stejně jako Focus Trend edition, v automatu Civic o 20k levnější.
Civic vs Focus:
multilink vs torzka
vyhřívaná přední sedadla vs nic
automatická klima vs manuální
adaptivní tempomat vs žádný
8 repro vs 6 repro
Kufr 420-478 vs 375 l
Ford má navíc kožený volant, display místo rádia.
Tak co proti té Hondě všichni mají? Všichni píšou, jak je drahá a teď přijde Ford s torzkou, menší, hůř vybavenej a za stejný prachy a cena je v pořádku (podle autora článku je s benzínovými motory velmi výhodný)? Tohle nepobírám... :-/
To jsou ovšem akční ceny pro rok 2018 se zvýhodněním 80t, když se o cenách Civicu diskutovalo, tak ty slevy nebyly.
Co je ale problém... ty slevy platí jen pro 1.0VTEC. 1.5VTEC má jen -10t, takže začíná na 644.900. A tady už je Focus (s víceprvkem a adaptivním tempomatem) levnější o víc jak 100t. Výbava to částečně kompenzuje, ale jako startovací cena za slušný motor je to prostě hodně.
PS: mě osobně na začátku cena Civicu nešokovala, stejně bych chtěl v autě lepší světla a silnější motor, z ceníkové 650 uměla Honda udělat 575 nebo tak něco... to je adekvátní technice a výbavě.
Obě ceny jsou po slevě, je jedno, jaká je sleva, důležitá je finální cena.
A Honda vždycky dává velké slevy těsně po uvedení na trh (kromě top specifikací), bylo to jasné, jak to dopadne ;-).
Honda by to zmiňované zlevnění z 650 na 575 podle mě udělat mohla, ale podle mě je o silnější Civic dostatečný zájem na to, aby se podbízet cenou nemuseli, u tříválce to asi bude jinak :-D.
575 není částka vycucaná z prstu, ale nabídka, kterou jsem na Civic dostal... před půl rokem, na první dobrou bez smlouvání, na konfigurované auto pro koupi na firmu... 1.5VTEC Sport MT. Připlácela by se metalíza, takže cca. 590 finál.
Jasně že důležitá je finální cena... po slevě od prodejce, což se těžko porovnává. Ale já se s tebou nehádám - po zlevnění o 80t už ten litr drahý není, na začátku drahý byl, proto se to říkalo. Ani 1.5 není vzhledem k výbavě vysloveně předražená, jen může být pro někoho problém, že se nedá koupit v nižší výbavě.
Já s tím v automatu jel. Ne že by to CVT bylo vyloženě hrozný, ale jednak má omezenej krouťák a znatelně horší dynamiku, za druhý je manuál u Hondy super a je škoda se o něj připravit...
Honda vždycky měla hned po uvedení na trh výrazné slevy na benzínové verze, stačí se mrknout do všech ceníků. A tady se uvádí taky cena Fordu po slevě, ne základní, která nikoho nezajímá, pokud existuje akční nabídka.
Hromada lidí kritická byla, teď přijde Ford a cena je podle nich v pořádku, ale křivda vůči výrazně levnějšímu Civicu (alespoň v případě tříválce) zůstává a do tabulky jej radši ani nikdo nedal... :-/
Vždyť každa automobilka si to děla po svem tak nevim co tu řešiš. Ty řešiš jeden nějaky přiklad, ktery se ti hodi do kramu, ale jak je vidět nesedi ti to na celek. Co je na tom, že ford si dal do ceniku jako že sleva -50tkč, i kdyby tam měl -100tkč tak podstatnějši je kolonka "finalni" cena. A nejpodstatnějši je realna cena, ktera je u focuse zatim ve hvězdach.
Mám za to, že ze začátku žádné slevy nebyly (na rozdíl od Focusu). Je to blbost importéra, že Civicu ujetým naceněním zajistil image nedostupného zboží.
Ceny Civicu šly razantně dolů. Tehdy jsem psal, že jsou tak o 100 k přestřelené, a přišla sleva 80 k. Pořád platí, že za 1.5 si těžce připlatíš, což je zrovna u Civicu škoda.
100 k je moc, ale 50 je reálných.
Teď je sleva 80 a už je to vzhledem k výbavě jeden z nejlevnějších tříválcových kompaktů - obzvlášť s automatem (a přitom největší a s poctivým podvozkem), takže těch 100 je přestřelených, ale 50 - 60 k, to už bych bral jako reálnou hodnotu (ne náhodou je 50 k asi nejběžnější trvalá sleva na Hondu ;-)).
Edit: Golf v plné palbě je o 17 k Kč levnější, než Civic Sport CVT, ale má kratší záruku, mnohem menší kufr, trošku užší interiér, znatelně horší výbavu (parkovací kamera, full led světlomety, el. sklopná zrcátka, navigace apod.) a po dovybavení je dražší o celých 53 k Kč, takže zlevnit to o dalších 90 k by byl masakr!!!
Normaně se musim smat, když se u civicu vytahujou takove věci jako je velikost auta, kufru nebo šiřky interieru. Jestli je něco co zrovna na golfu oceňuji tak je pravě jeho kompaktnost. Kež by civic měl jako golf cca 4.3m a ne překračovat hranici 4.5m. Co naopak cenim je u něj to, že se japonci po 2 generacich konečně uračili postavit jej na poctivy podvozek na ukor nějake praktičnosti a ma v nabidce 1.5T, protože zrovna 1.0T je pro mě nezajimavy. Takže to slevove mečovani by se mi u civicu libilo vic v opačnem gardu.
To je jasný, ne každýmu vyhovuje velikost, ale je předpoklad, že čím větší auto, tím bude dražší, respektive za stejné peníze bych dostal víc prostoru a proto to vytahuju.
Kompaktní rozměry a interiér téměř velikosti Golfu má Jazz, ale tam je to zase problém nakonfigurovat tak, aby se dala ta auta porovnat.
Slevově mečují tam, kde musí - litrový tříválec očividně moc lidí nechce (já osobně nedokážu pochopit, proč tam nedali radši tu svoji atmosférickou 1.5ku, nebo dvoulitr, kterej tam v Americe dávají normálně) a já se jim nedivím a zatím to vypadá, že 1.5ek prodávají dost na to, aby slevu dávat nemuseli ;-).
Velikost k ničemu, stejný vnitřní prostor a kufr měl už 9.g civic. Na střechu dáš max. ptačí h..no u Sportu 40kg, Sport + 0,00kg , kouli taky ne u Sportu, nesport zas nemá výfuk. Místo je tam max. na papíře, koleno se tlačí o středový tunel, na kterým by šli hrát šachy. Vzadu se dotýkají hlavou střechy i děti. Tohle se dá prodat jedině Američanům, tady to nikdo nekupuje ani po slevě. Stačí se podívat na statistiku prodejů 8g. první dva roky vs 10.g.