Diskuse

Nový Ford Focus konečně spatřen bez maskování. Vypadá atraktivně!

14.2.2018

Trochu překvapivě nepřiveze Modrý ovál novou generaci Focusu do Ženevy, ukáže ji až o měsíc později. Díky uniklým snímkům ale víme, jak vlastně novinka vypadá.

 

  • 32 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 14.02.  09:37

    Pekné

    No z tej prvej fotky to vyzerá vcelku pekne, aj keď trochu genericky. Z toho bočného pohľadu by nik nevedel povedať, či ide o nový Ford, Mazda, Hyundai, Fiat či Subaru, tie proporcie sú také univerzálne. Ale to asi ničomu nevadí, nič ma tam neruší a vyzerá to fajn.
    Dôležitejšia bude technika, motory (snáď nebudú samé R3), využitie vnútorného priestoru a hlavne jazda, teda či nový Focus dostojí svojmu renomé najlepšie jazdiaceho kompaktu, od ktorého sa 3. generácia trochu vzdialila. No a potom na našich trhoch to, či importér tradične neprestrelí úvodnú cenu. ;-)
    • 50 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 14.02.  09:45

      « Re: Pekné

      Když já si pořád nemyslím, že 3. generace se nějak vzdálila tomu vrcholu své třídy, to auto jezdí prostě dobře ve všech inkarnacích, je ovladatelné a v zatáčkách hbité, spíš bude problém v tom, že i konkurence už se dotahuje na ten limit, přes který se za chvíli už fyzikálně nedostane žádné auto.

      Pokud bych chtěl HB nižší střední třídy, tak to bude Focus 1.5EB.
      • 11 Reagovat !

        foto Elsin

        Elsin 14.02.  09:49

        « Re: Re: Pekné

        Konečně nevypadá jako přefouklá fiesta (to byl můj subjektivní dojem z 3. generace).
        Ale musím říct, že jsem měl možnost přímého srovnání mezi 2. a 3. generací a jízdně (podvozek, řízení, ale také projev motorů) je u té 3. daleko blíže nudnému průměru...tím nemyslím, že by to byl nudný průměr, ale to řízení mě už tolik nebavilo...
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 14.02.  10:05

          « Re: Re: Re: Pekné

          Já bohužel nikdy 2. generací nejezdil, jen 1. a 3 . před fl a po fl. ve všech variantách, hb, kombik i SUV (Kuga) a všechny verze umí velmi hbitě projet zatáčkami a i rozbitou silnici utlumit s jistotou. Věřím, že jsou auta, co umí zatáčky projíždět jetšě zábavněji, ale ve skutečnosti snad nebudou o tolik rychlejší (v poměru třídy auta, samozřejmě) a nebo nebudou komfortnější. Focus je takový příjemný mix. Rozdíly se však srovnávají s každou generací, až se totálně smažou, protože přes hranu fyzikálních zákonů se dostat nedá :-)
          • 12 Reagovat !

            foto Magister

            Magister 14.02.  10:11

            « Re: Re: Re: Re: Pekné

            Taky myslím. A zároveň u nás nedoceněný benzínový Focus ST, který je za 700 k hodně dobrou volbou.
            • 40 Reagovat !

              foto Emel

              Emel 14.02.  10:56

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

              ST je teda konkrétně za 740 a za tu cenu to žádný hit není... hlavně vzhledem k tomu, že se připlácí xenony, připlácí tempomat, připlácí zadní senzory (přední ani nejdou koupit), základní navi je za 52t...
              • 12 Reagovat !

                foto Magister

                Magister 14.02.  11:03

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                729 nyní bez metly. Má 250 k. a jízdně je zajímavější než konkurence a to je pro mě argument.
                • 51 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 14.02.  11:25

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                  Já teda vidím na ford.cz 739.890, což je shodou okolností stejně jako i30N (739.990)... která za tu cenu ale má samosvor, 275k, velké brzdy, LED světla, tempomat atd. Jestli je ST jízdně zajímavější si nejsem jistý, s tak ambiciózní cenovkou ST nepostoupilo ani do užšího výběru aut k projetí.

                  Možná je to dobré auto, ale rozhodně to není to, co já rozumím pod spojením "dobrá nabídka".
                  • 210 Reagovat !

                    foto Magister

                    Magister 14.02.  11:42

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                    Podle ceníku ford čr 725 990 Kč. Připočítáváš metalízu. Srovnávat s hujdajem odmítám, ten nikdy nevyráběl hot hatche a ani pořádná (a ani pěkná) auta. O jejich kvalitách mohou technici STK psát romány... A jak píšu, každý zákazník je jiný, pro mě je v této kategorii důležitá radost z jízdy. Měl jsme možnost zkusit a rozhodně to tento požadavek naplňovalo...přesné a citlivé řízení, není problém nezáludný zadek poslat trochu bokem atp. Jen zvuk by mohl být lepší, ale od toho jsou performance a racing parts a spol.
                    • 64 Reagovat !

                      foto iudex

                      iudex 14.02.  11:47

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                      Ad "Srovnávat s hujdajem odmítám, ten nikdy nevyráběl hot hatche". Tak toto je predsudok par excellence, lebo i30N je v skutočnosti o triedu lepším hothečom, ako Focus ST (a to píšem ako fanúšik Fordu). Ak je pre Teba dôležitá radosť z jazdy, tak práve i30N Ti ju poskytne (ak sa tomu autu má niečo vytknúť, tak sú to skôr tie "nejazdné" veci typu interiér, tablet a pod.).
                      • 36 Reagovat !

                        foto Magister

                        Magister 14.02.  11:53

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                        Vidíš, já bych si nikdy korejské auto nekoupil. Proč bych to dělal. Většinu lidí vyléči návštěva a pozorné sledování dění v Nošovicích, doporučuji. ;-)
                        • 73 Reagovat !

                          foto iudex

                          iudex 14.02.  11:57

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                          Tým len potvrdzuješ, aký si plný predsudkov, teda že neriešiš samotné auto, ktoré si kupuješ a jeho kvality, ale fabriku, menežment či zamestnancov a necháš sa ovplyvniť reklamou. 8-s
                          • 35 Reagovat !

                            foto Magister

                            Magister 14.02.  13:20

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                            Kupuji si i tradici a kvalitu. A ta je v této třídě v Evropě. A taký určitý styl. Nesouhlasím s podmínkami zaměstnanců v Nošovicích, nelíbí se mi jednání značky s dealery apod. Ta auta těžko mohou být v tomto prostředí vyráběna s láskou a péčí, kterou by si zasloužily.

                            Život je příliš krátký, abychom pili nedobré víno, řekl kdysi J. Werich....a platí to i o autech.
                            • 90 Reagovat !

                              foto iudex

                              iudex 14.02.  14:08

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                              A ako vieš, že Turek v Saarlouis, ktorý vyrába Focus ST, ho vyrába s láskou a starostlivosťou? Alebo Arab v Dieppe Megane RS? Predsudky Ti zastierajú zrak a potom povieš takú blbosť, že i30N sa nedá porovnávať s Focusom ST.
                              Opakujem, i30N (Performance) je lepším hothečom, ako Focus ST a každý súdny človek, ktorý obe autá vyskúšal, to potvrdí. :-!
                              • 16 Reagovat !

                                foto miromen

                                miromen 14.02.  14:24

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                Jenže i ta i30 je bez verze N. A ty pišeš, že focus ST patři řidičsky na dno což bych rozhodně netvrdil, naopak bych řekl, že i bez samosvoru bude řidičsky až až. Na tom řidičskem dně bych řekl, že je pravě tebou zminěny golf gti a možna pravě zrovna ta i30 bez N.
                                • 22 Reagovat !

                                  foto iudex

                                  iudex 14.02.  14:40

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                  Môže byť, že tie non-LSD verzie GTI či i30N sú horšie, to nerozporujem (ani som tie non-Performance verzie nejazdil, takže neviem, aký je rozdiel oproti Performance). Ale podstatné je, že tam tie lepšie verzie sú a popravde neviem si predstaviť, že by si niekto nepriplatil za výkonnejšiu verziu so samosvorom (notabene keď sú to zanedbateľné peniaze, pri GTI to bolo tuším 1000 eur). Kdežto u ST sa musíš uspokojiť s jedným (tým horším) variantom.
                                  Btw. na Autoexpresse je čerstvo porovnávačka CtR a i30N. A hoci podľa očakávania Civic zvíťazil (aktuálne top FWD hotheč), eNko opäť dosť vychválili (a superb hot hatch that’s – astonishingly for a newcomer – nearly as good as the best car in the class).
                                  [odkaz]
                                  • 11 Reagovat !

                                    foto miromen

                                    miromen 14.02.  14:56

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                    Jasně, ale to už je ta rozdilnost nabidky a třeba ta honda ma "pouze" to ctr no a opel třeba vubec nic. A ja už jsem tu psal, že osobně by mě vice zajimala pravě verze i30 bez N jako jediny vuz v rodině než i30N, ktera věřim, že je povedena a zabavu nabidne v ramci HH vrchovatě, ale na ukor jinych vlastnosti, ktere bych třeba nepřijal. Už jen to, že verze bez N jde posadit na menši kola a věřim, že i rozdilnějši naladěni uděla sve po strance komfortu a zřejmě nebude ani zvukově tak "hulvacka" je to co mě spolu se zakladnim GTI realně vice laka.Samozřejmě by bylo idealni vše si řadněji projet a pak si udělat obrazek, ale takhle od stolu bez srovnani bych měl strach objednat i to st od fordu.
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto woody-alien

                                      woody-alien 14.02.  15:23

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                      Opel třeba vůbec nic ? No, tak můžeme se dohadovat o postavení Astry OPC mezi HH, jestli je horší nebo lepší (třeba ten "samosvor" zrovna má), ale že by vůbec neexistovala ? ;-) [odkaz]
                                      • 00 Reagovat !

                                        foto miromen

                                        miromen 14.02.  15:32

                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                        Tak to se přiznam, že jsem vubec netušil a měl za to, že s novou generaci astry automaticky skončilo vše kolem te předchozi. A navic koukam, že vubec neni za špatnou cenu.
                              • 22 Reagovat !

                                foto CHerokee

                                CHerokee 14.02.  15:28

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                Ani na chvíli nepochybuju, že to Britové a Němci vyrábějí v a vymýšlejí v lepších podmínkách než zaměstnanci Korejců. V Nošovicích bych fakt dělat nechtěl, jsem z Ostravy a slýchám na ně stížnosti pořád.

                                Je dobře, že se najdou lidé, kteří jdou proti proudu, ty sis ten Hyundai opravdu koupil? Já bych dal taky přednost Fordu, zvláště s mou zkušeností s vynikající Fiestou ST. A z toho samosvoru si nedělej zaklínadlo, kromě závodní dráhy ho prakticky nepotřebuješ, ačkoliv uznávám, že v příplatkové výbavě být mohl.
                                • 10 Reagovat !

                                  foto iudex

                                  iudex 14.02.  16:17

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                  Nie som si istý, či reaguješ na mňa (tie linky sa už strácajú), ale zrejme áno.
                                  Nie, i30N som si nekúpil, pretože som ju skúšal ex post, keď už som mal vybrané. Ale byť dnes v pozícii ako v minulosti, teda vyberajúc prvý hotheč, bola by určite vo finále, spolu s GTIP, Cuprou a MRS. Spomedzi nich by to už bolo o pocite a dobrej cenovej ponuke.
                                  Zo samosvoru zaklínadlo nerobím, ale na hrane to naozaj robí rozdiel, či ideš už nosom zo zákruty, alebo ťa zo zákruty vytiahne, a to nielen na okruhu, ale aj na okreske. Pri predokolke práve samosvor je cesta, ako prekonať hranicu cca. 250 koní, ktorú podľa mňa predokolky s otvoreným difom nevedia prekonať (a ST je toho dobrým príkladom).
                                  • 11 Reagovat !

                                    foto pradeda7

                                    praděda7 14.02.  16:38

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                    Pri predokolke práve samosvor je cesta, ako prekonať hranicu cca. 250 koní, ktorú podľa mňa predokolky s otvoreným difom nevedia prekonať (a ST je toho dobrým príkladom)....no já bych řekl, že 250 koní pro FWD HH je maximum s anebo bez LSD.... ;-)
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto iudex

                                      iudex 14.02.  16:45

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                      No nový type R som neskúšal, ale všade píšu, že predok tých 320 koní zvláda v pohode, Cupra detto nemá problém s 300k (resp. 310k v Cupre R); takže pre LSD je zjavne tá hranica ďalej.
                                      • 10 Reagovat !

                                        foto pradeda7

                                        praděda7 14.02.  17:07

                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                        Kámoš z Ostravy právě novou CTR koupil. Slíbil, že se tu u mě ukáže. Tak to budu mít z první ruky. ;-)
                                • 12 Reagovat !

                                  foto -Karel-

                                  _Karel_ 14.02.  19:13

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                  Zase se ti popletl nick.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Mansart

                        Mansart 14.02.  13:56

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                        Se mi líbí, jak všichni končí ST, ale je tu RS jako HH. ST je pro ty, kterým je základní verze málo a RS moc.
                        • 01 Reagovat !

                          foto white-label

                          white label 14.02.  14:01

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                          No a, Focus ST (v benzínu!) snad proto není hh?
                        • 10 Reagovat !

                          foto CHerokee

                          CHerokee 14.02.  15:34

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                          Tak RS bezesporu je špica, ale stojí o hodně více a prakticky nemá moc kufr. Stejně jako výše zmíněý opel limituje chybějící pár dveří, to pak už nejsou moc auta na každý den.
                    • 00 Reagovat !

                      foto maXX-CZ

                      maXX_CZ 14.02.  18:42

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                      Mel jsem ho v nejuzsim vyberu. Nakonec jsem se nesel ani projet, ta cenovka byla v porovnani s konkurentem proste smesna (zamerne nepisu s jakym).
                      A I30N. To je podle me uplne jinde, akorat ta auta stoji stejne.
                      ST by bylo super auto, tak za 650...
                      Vzdyt se vubec, ale VUBEC neprodava, videl jsem tusim dve za nekolik let (bez polepu dealera).
                      • 00 Reagovat !

                        foto miromen

                        miromen 14.02.  19:23

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                        Jo s konkurentem a to jakym. Stači se podivat kolik ta opravdova konkurence stoji a ta cena razem nevypada tak jak se snažiš naznačit byť podbiziva určitě neni. A s tim prodejem, přesněji podilem prodeju to si snad dělaš * ne. :-O
                        • 00 Reagovat !

                          foto maXX-CZ

                          maXX_CZ 14.02.  20:28

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                          Miro ja chapu, ze jsi velky Focus fanboy, ale trochu to prehanis.
                          Donutil si me na minutu otevrit cenik focusu ST a (treba) Cupry, jestli se neco nezmenilo.
                          Ne, je to furt ten samej vtip, kdy mensi auto s 40 konovym deficitem stoji pri stejne vybave to same, nebo snad vic (detailne to studovat znova nehodlam, to jsem delal pred rokem).
                          • 00 Reagovat !

                            foto CHerokee

                            CHerokee 14.02.  20:35

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                            Nic proti Cupře, ale taky dostaneš u ní to, co platíš...tedy naprosto gumový a nepřesný manuál a interiér jak ze starého auta. Je to věc volby no. Je to jeden z mála hot hatchů, který bych doporučil s automatem.
                          • 10 Reagovat !

                            foto miromen

                            miromen 14.02.  20:40

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                            To, že něco neni na prvni pohled vyhodnějši nabidka ještě neznamena, že si tu cenu nezaslouži. Je ti přece jasne, že se jedna o dvě ruzne automobilky. Mě taky z te ceny ST přijde jak pišu, že rozhodně neni podbiziva, ale neřekl bych, že se nějak vymyka cenovemu rozpěti mezi HH. Proč je ta cena sebevědomějši netušim. A ještě podotknu, že ja nejsem ten co se da utahnout na vařenou nudly a realně nejdu po tom co ma na prvni pohled vice pruhu, protože v tom připadě bych třeba dnes jezdil jinym autem.
                        • 00 Reagovat !

                          foto Emel

                          Emel 14.02.  21:49

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                          Kolik se jich prodá by mě docela zajímalo... ale rozhodně vidím víc RS než ST - když už, tak už.

                          Cena je přepálená, respektive za tu cenu (730) už v tom měly být minimálně xenony, tempomat a zadní senzory aby to bylo aspoň v nějaké rozumné rovině. I když se držím zpátky a přihodím jen obyč tempomat, obyč navi, xenony a zadní senzory, metalízu... tak jsem výrazně přes 800 ceník a to je prostě hodně.
                          • 00 Reagovat !

                            foto miromen

                            miromen 14.02.  23:00

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                            Neznam skladbu vybavy u ST a jak pišeš nic extra, ale když vim jak to je u běžnych vybav tak ani ta u nas nejvyšši titanium neni nic extra a da se řict, že je to z dnešniho pohledu holatko a je tu značny prostor pro individualizaci. Takže by se dalo řict, že ani zde to prostě neni takova lace jak to muže na prvni pohled u určitych kombinaci vypadat. Hodně podstatne je taky jak by vypadala finalni realna cena oproti tomu ceniku. Někdo tu však poznamenal, že ST značně podražilo a opět, těžko řict jaky k tomu byl duvod a jestli si je ford jisty v tom co děla.
                            • 00 Reagovat !

                              foto Emel

                              Emel 15.02.  09:01

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                              Já nevím, udělal jsem úplně stejnou zkušenost před 3-4 lety... taky byl Focus ST v širším výběru, ale i tehdy stál nepatrně víc než třeba Octavia RS TSI s tím, že po dovybavení to bylo cca. +100t... a byla to úplně stejná písnička jako dneska.
                              • 00 Reagovat !

                                foto iudex

                                iudex 15.02.  09:08

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                Hovoríš o rozdiele cenníkovej ceny alebo už po zľave? Už som tu spomínal, že ja som po troche tlačenia dostal na ST 14% zľavu a zrejme teraz ku konci životnosti by sa dalo aj viac. Neviem, koľko bolo na Octaviu RS, ale toľko asi nie, či?
                                • 00 Reagovat !

                                  foto Emel

                                  Emel 15.02.  09:19

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                  Na Octavii bylo tehdy 12 bez nějakého tlačení (jedno auto na firmu), měl jsem nabídky i za 13 mimo Prahu. Mám konfiguraci před sebou...

                                  Combi, manuál TSI, modrá race, alarm, střešní nosič, vyhřívané sklo, rezerva, šedé 18" Gemini, multifunkční volant, malá navi, hlasové ovládání, parkovací senzory vpředu + vzadu, zatmavená skla, prodloužená záruka.

                                  Základ byl tehdy 666.900, po slevě s výbavou 667.000.
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto iudex

                                    iudex 15.02.  09:26

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                    Tam zrejme bude rozdiel podnikateľ/nepodnikateľ, ja som mal ponuku ako pre nepodnikateľa. Ak by to bolo na IČO, zľava by zrejme bola väčšia (resp. naopak tá Octavia pre FO - nepodnikateľa by asi nemala takú zľavu). Ak by to ale bolo 12% vs 14%, tak nie je o čom, ten Focus nie je cenovo zaujímavý.
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto Emel

                                      Emel 15.02.  09:31

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                      Jako nepodnikatel by to tehdy bylo 10%.
                              • 00 Reagovat !

                                foto miromen

                                miromen 15.02.  12:04

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                Tak pro mě je třeba škodovka kompletně nezajimava a i když to neni tak podstatne tak octavia rs neni HH takže to neni přimy konkurent. Ale vim, že se hodně psalo o tom, že určitou dobu byla za zajimave penize což se zlomilo, ale nevim kddy. Možna s přichodem faceliftu.
                                • 00 Reagovat !

                                  foto iudex

                                  iudex 15.02.  15:38

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                  Pochopiteľne že Octavia nie je hothatch, ona totiž nie je hatchback vôbec. ;-)
                                  Naopak v kombíku to je najpriamejšia konkurencia pre ST: celkovo tých hot-kombi moc nie je, okrem ST je to práve Octavia RS, Cupra ST a Golf R. 310k GR s 4WD je niekde inde, rovnako aj Cupra má náskok 50 koní (plus samosvor), takže najbližšie k ST kombi je práve ORS (230, resp. 245 koní).
                                  • 00 Reagovat !

                                    foto miromen

                                    miromen 15.02.  16:05

                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                    To je fakt, ale prostě RS je jen rychla škodovka, ktera je někde mezi ostryma a běžnyma verzma. Podobně jako megan gt, 308 gt, leon fr.
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto Emel

                                      Emel 15.02.  16:18

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                      Asi tak, jako je ST jen rychlý Ford. V tom pro mě není žádný rozdíl.

                                      Octavia RS má už v základu víceprvek, lepší podvozek, má brzdy z GTI performance atd. Cca. od roku 2015 může navíc mít adaptivní tlumiče. Viděl jsem asi tři srovnáváky Focus ST vs. Octa RS a všechny vyhrála Octavia, včetně toho, že byla rychlejší na okruhu [odkaz]
                                      • 00 Reagovat !

                                        foto miromen

                                        miromen 15.02.  16:20

                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                        Jo jak řikal koubak, češi budou RS považovat za HH, ale ať se jim to libi nebo ne tohle mezi ně opravdu nepatři.
                                        • 00 Reagovat !

                                          foto Emel

                                          Emel 15.02.  16:31

                                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                          Jen proto, že to není hatch? No budiž, to mi je celkem šumák. Technicky Octa RS byla a je ekvivalent Golfu GTI (dokonce má lepší brzdy než VW), RS230 (dneska 245) je technický ekvivalent GTI-P, a to je bez diskusí technika HH.

                                          Focus ST vidím na úrovni Octavie RS nebo Golfu GTI, GTI Perf vidím díky samosvoru o kus výš. Ty srovnávačky o kterých mluvím nebyly české, ale německé a anglické. Ale každému dle jeho gusta...
                                          • 00 Reagovat !

                                            foto miromen

                                            miromen 15.02.  16:41

                                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                            Ne proto, že to neni hatch, ale to auto neni ani myšleno pro "řidiče" ani tak nefunguje. A to zdaleka nepotvrzuje jen koubek...

                                            [odkaz]
                                            • 00 Reagovat !

                                              foto Emel

                                              Emel 15.02.  17:20

                                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                              Podle mě v tom Koubek docela plave. Adaptivní tlumiče ani samosvor nejsou žádná novinka u RS245, oboje tam bylo už dřív... a oboje posouvá ORS do vyšší ligy HH.

                                              Z podstaty věci je krátký hatch agilnější (ne nutně rychlejší) než kombík nebo lift, to je jasné... a to je taky celé, nic dalšího to GTI navíc nemá. Já se ale v obou případech zajímal o kombík a tam se ten rozdíl podle mě dokonale stírá.

                                              V těch testech co jsem četl (tj. combi proti combi) bylo vesměs konstatováno, že Focus nedokáže přetavit svých 22kW výkonu navíc v žádnou dynamickou výhodu, byl pomalejší jak v měřených disciplínách, tak v času na kolo (to bylo pouze v jednom testu).
                                              • 00 Reagovat !

                                                foto miromen

                                                miromen 15.02.  17:38

                                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                K tomu se neda nic jineho napsat, jen to že pak v tom neplave jen koubek. Vykon nebo časy nemaji nic společneho s funkčnosti auta. Jajk jsem tu napsal k novemu civicu, ktery nema s 1.5T ani vykon ani samosvor a ja nevim co ještě tak to auto muže byt vic pomyslnym HH než třeba takove GTI i když jim samozřejmě neni.
                                                • 00 Reagovat !

                                                  foto Emel

                                                  Emel 15.02.  17:50

                                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                  Jak říkám... pokud jde o názory testerů, tak testů jsem četl hodně a obecně mi z nich žádná převaha Focusu nevyplývá, co si pamatuju tak Focus ST žádnou srovnávačku nevyhrál. V některých disciplínách jako je řízení nebo zvuk je možná kousek vpředu, v jiných zase kousek vzadu, ale v celkovém hodnocení nevidím nic, co by u ST ospravedlnilo vyšší cenovku, než u GTI.

                                                  Civic s 1.5 jsem projel, není to špatné, ale upřímně... v přímém srovnání bych dal asi o chlup přednost Meganu GT, plnotučné HH jsou někde jinde.
                                                  • 00 Reagovat !

                                                    foto miromen

                                                    miromen 15.02.  17:54

                                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                    Ano plnotučne HH jsou někde jinde a to plati pravě i pro to RS toť nazor nejen testeru.
                                                    • 00 Reagovat !

                                                      foto Emel

                                                      Emel 15.02.  18:06

                                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                      HH dneska nejsou jedna kategorie, ale několik.
                                                      - WarmHatche - výkon cca. 200k a bez větších úprav - Astra 1.6t, Megane GT, byl tu Ceed GT, dejme tomu Leon FR.
                                                      - Základní HH - ORS, Focus ST, Golf GTI, zřejmě základní Megane RS, ta levnější i30N - FWD, opendiff, výkon cca. 170kW+.
                                                      - Mezistupeň - tyto stejné, ale se samosvorem - GTI-P, ORS245.
                                                      - Top HH se samosvorem nebo 4x4 a cca. 300k+ - Cupra, TypeR, Golf R, Focus RS, i30N a MegRS v té lepší verzi.

                                                      Pokud to vidíš jinak tak budiž, pro mě je Octa RS plně na úrovni základního GTI nebo Focusu ST.
                                    • 00 Reagovat !

                                      foto maXX-CZ

                                      maXX_CZ 15.02.  19:12

                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                      To same je i focus ST, akorat ma o par koni vic oproti ostatnim GT vozum. Neni to focus RS. Ty mi pripadas cim dal tim vic mimo :-)

                                      Resp takhle.
                                      Bud je FF (i vzhledem k cene) suverenne nejhorsi HH na trhu.
                                      Nebo je (vzhledem k cene JENOM) pomerne zajimavy warm-hatch/kombi.
                                      Vyber si. Placas se v tom uplne strasne. Mit tech koni o 20-30 min, vubec by tahle divna debata nemusela vzniknout.

                                      HH ma (dle me) v dnesni dobe Min. 250 koni a SAMOSVOR.
                                      • 00 Reagovat !

                                        foto miromen

                                        miromen 15.02.  19:24

                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                        A takovej Golf GTI je parodie na HH. No tak teď si to rozseknul ty suverene. Ukazkovej plakatovej placal dle suchych čisel.
                                      • 00 Reagovat !

                                        foto Emel

                                        Emel 15.02.  21:10

                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                        Ani jedno, ani druhé. Je to normální obyč HH bez samosvoru, jako základní GTI nebo základní Octa RS. V něčem horší, v něčem lepší.
                                        • 00 Reagovat !

                                          foto miromen

                                          miromen 16.02.  07:11

                                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                          Snad vždy platilo, že GTI byl ten uhlazenějši oproti ST u ktereho je potřebny vice řidičsky UM, kdežto GTI ti to da "zadarmo" a k tomu mu nepomuže ani samosvor, ktery přida na schopnosti. A jinak řizeni je u koncernu problemovějši už dlouhe roky, ale dnes je to určitě lepši než v předchozi generaci tedy GTI 6 generace u ktereho a to jsem važně ziral, byly všechny komponenty, ktere se tykaly řizeni shodne s běžnym golfem i se zakladni motorizaci. A progresivni řizeni je tak trochu dvousečna zbraň a koncern by udělal možna lepe kdyby jej nepoužil.
                                          • 00 Reagovat !

                                            foto Emel

                                            Emel 16.02.  08:52

                                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                            Že je GTI uhlazenější a ST divočejší, to beru... a samosvor na tom samozřejmě nic nemění. Samosvor pomáhá efektivitě, přenosu výkonu a rychlosti.

                                            Progresivní řízení mi přijde přirozené, v tom problém není. Nějak moc citu v něm není, je to laděné na kompromis, aby to moc netahalo za ruce... z mého pohledu uživatele rodinného auta ok, na okruh bych si to primárně nekoupil... to ale asi žádné FWD auto. Docela by mě zajímalo projet MegRS... zatím jsem nikdy z řízení u FWD auta moc na větvi nebyl.
                                            • 00 Reagovat !

                                              foto miromen

                                              miromen 16.02.  09:12

                                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                              Za mě to tahani za ruce a vyšši citlivost je něco co bych určitě ocenil a tohle bylo u jedničkoveho focuse. Vim, že to dosti lidem vadilo a považovali to za až nekomfortni, ale ja s tim neměl problem. A když jsem řidil RCZ-R tak jsem si hned vybavil řizeni z focuse a byl sem hodně potěšen jak bylo potřeba auto mit pořad pod dohledem. Prvni kilometry jsem měl z toho auta respekt až strach, ale pak jsem si zbytek jizdy naramně užil.
                                              • 00 Reagovat !

                                                foto Emel

                                                Emel 16.02.  11:40

                                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                Já taky nejsem apriori proti, tam je to fakt o prioritách... pro delší služebky je tahání za volant dost otrava, občas při nečekaném setkání s vyjetýma kolejema až nebezpečná, pro svezení se po okresce je to zábava.

                                                U Focusu I záleží na gumách. U běžné 1.6 (tuším že měla 195 nebo tak něco) mi to přišlo v pohodě, ale pak jsem jel nějakým strojem s širokýma nízkoprofilama (tj. tehdy třeba 215) a tam už se mi to nelíbilo.
                                                • 00 Reagovat !

                                                  foto miromen

                                                  miromen 16.02.  11:59

                                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                  No ja měl podvozek od wolfa a k tomu pravě ty 215 na 17" a je pravda, že dlouheho trvani to obuti nemělo. Ale ne kvuly řizeni, mě to nevadilo, neunavovalo ani nějak jinak neobtěžovalo a to ani při delšich cestach po evropě. Ani dnes bych s tim neměl problem. Ale tahle kombinece a naše cesty prostě nešly dohromady. Menši nastrahy to ještě zvladalo obstojně, ale i menši dira už byla nejen mě, ale pocitově autu velmi nepřijemna a davalo to dost na zřetel.
                                          • 00 Reagovat !

                                            foto white-label

                                            white label 16.02.  16:07

                                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                            To jsou zase bláboly.... Zapomněl si (na rozdíl od ostatních), že když si měl ještě běžnou verzi G6, tak to podle tebe bylo nekriticky nejlepší a nehezčí auto na světě, pak si ho vyměnil za běžnou verzi Focusu a nejlepším a nejhezčím autem se stal přes noc Focus.
                                            Klišé ohledně GTI/ST si strč za klobouk, ani jedno z nich si neměl, tak nedělej vlny. Ani u GTI5/6 není přední náprava shodná s běžnými verzemi, podobně jako naladění posilovače řízení. Ale můžeš se rozepsat kde a jak si přesně zíral na všechny ty komponenty, které se týkaly řízení, odborníku na slovo vzatý...
                                            Skutečnou perlou je pak tvá poslední "dvousečná" věta! Co si asi tak myslíš, že má FoST? Samozřejmě, že progresivní řízení, dokonce ještě o něco progresivnější, než GTI, ale protože je to vlastní garáž (Ford), tak u něj by tě blábol s dvousečnou zbraní naopak ani nenapadl.
                                            • 00 Reagovat !

                                              foto miromen

                                              miromen 17.02.  10:17

                                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                              Ja ti to psal, že zřejmě trpiš nějakym postiženim. Nevim kde jsi přišel na to, že jsem G6 považoval za nejhezči auto. Naopak tohle bylo zatim auto, ktere se mi nejmeně libilo, když neberu v potaz obstarožni škodovky co jsem měl. Dokonce jsem v legraci psal, že když jsem golfa tehdy zaparkoval vedle tehdejši astry tak jsem si připadal jako meněcenny.
                                              Vubec se nedivim, že zrovna ty pišeš o kliše což možna tak akorat vypada, ale on je to prostě fakt. A představ si, že moc dobře vim o tom, že ST ma progresivni řizeni , ale když dva dělaji totež neni to totež. Řizeni je něco co se ještě u koncernu nenaučili dotahnout do konce to je prostě fakt. A představ si, že jsem u svojeho golfa řizeni řešil a to dokonce se servisem včetně etky takže něco malo jsem o tom věděl.
                                              • 00 Reagovat !

                                                foto white-label

                                                white label 17.02.  16:45

                                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                Teď už to najednou víš taky, když jsem ti to napsal... >:D
                                                Takže zase nic konkrétního, pouze další klišé typu: "Když dva dělají totéž...", zapomněl jsi k tomu dodat, že když dva dělají totéž, tak "tvůj" Ford to vždycky dělá nesrovnatelně lépe, než konkurence.
                                                >:-[]
                                                Zvedni zadek od klávesnice a běž se s těmi auty projet, ať tu konečně někdy můžeš napsat něco konkrétního a ne jen plácat naučené fráze..., nebo si aspoň přečti nějaké zahraniční recenze. Jestli je tam Fo3ST za něco kritizován, tak (mimo jiné) za "scrappy" řízení, taháni za volant (a to přitom nemá ani samosvor, se kterým by se to ještě dalo tolerovat) a trakci přední nápravy. A celkově se často v top hh nedostává Fo3ST ani do TOP10 hh. Takže ano, když dva dělají totéž, nemusí to být vždy totéž, ale rozhodně ne vždy tak, jak by se to líbilo zrovna tobě.

                                                [odkaz]
                                                [odkaz]
                                                • 00 Reagovat !

                                                  foto miromen

                                                  miromen 17.02.  17:51

                                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                  Ono je to pravě naopak a řizeni neumi dotahnou ten koncern ani u nejostřejšich verzy. A u některych to zasadně měni pohled na auto jako na zabavu a je zajimave, že jako kliše se to stale piše. O tom tahani se tu psalo včetně mě takže zbytečně připominaš něco o čem tu řeč už byla. No je zajimave, že často se s hodnocenim ST otira pravě zrovna o GTI ve smyslu, že tohle u něj nezažijete, myšleno pravě v te zabavě a roztahnuti huby. A možna kdyby si ty ST měl v ruce tak bys potvrdil respektive raději pomlčel o nejen lepe zmaknutou progresi tak přimějši funkčnost. Jinak "fajn" odkazy, koukam octavka nesmi chybět nikde ani tam kde nepatři. Ještě, že ford nebo kdokoliv jiny neděla tak všestranna auta jako ten VW, pak by ty tabulky vypadaly zřejmě jinak a to by se ti tak trochu mohl zhroutil svět.
                                                  • 00 Reagovat !

                                                    foto white-label

                                                    white label 17.02.  18:51

                                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                    Na rozdíl od tebe mám s těmito konkrétními auty i osobní zkušenost. Jistě, zaslepení fanoušci Fordu tvého typu udělají i z kritizované slabiny nakonec přednost (co jim taky jiného zbývá), to když se člověk i u auta bez samosvoru pere s volantem nakonec nemusí být slabina, ale naopak "velká zábava" a zrovna u klasického hh typu FoST! >:D
                                                    Ale hlavně ses stále nerozepsal, co je (podle tebe) údajně tak hrozného na progresivitě řízení G7GTI a naopak skvělého na progresivitě řízení Fo3ST?

                                                    P.S. Můžeš napsat třeba do WhatCar, že tu kritiku řízení Focusu ST dali omylem do mínusů, a že by podle tebe měla být naopak v plusech. >:-[]
                                                    • 00 Reagovat !

                                                      foto miromen

                                                      miromen 17.02.  19:09

                                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                      Ja snad někde pišu, že to neni slabina ? Nevim proč bych měl někde psat a někoho o něčem přesvědčovat. Je řada ať už povolanych či nepovolanych lidi, kteři dokažou popsat rozdilnosti a zhodnotit jak kladne tak stinne stranky např. u toho řizeni.
                                                      • 00 Reagovat !

                                                        foto white-label

                                                        white label 17.02.  19:17

                                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                        Ale já chci konkrétně to porovnání progresivity, o kterém jsi psal, slyšet od tebe. Přece když něco tvrdíš, tak bys k tomu měl mít i nějaký racionální argument, ideálně osobní zkušenost/srovnání. Já jsem osobně, čistě ohledně progresivity řízení, žádnou významnou rozdílnost nezaznamenal, ST má sice řízení ještě o něco málo progresivnější, ale v praxi to nemá žádný významnější vliv.
                                                        • 00 Reagovat !

                                                          foto miromen

                                                          miromen 17.02.  19:29

                                                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                          U obou se projevuje nepřirozenost progresivity, kterou vic potlačuje ST. A jinak nazor některych je ten, že lepši by bylo řizeni s pevnym převodem.
                                                          • 00 Reagovat !

                                                            foto white-label

                                                            white label 17.02.  19:40

                                                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                            Ale původně jsi to napsal čistě jako kritiku koncernu (VW): "A progresivni řizeni je tak trochu dvousečna zbraň a koncern by udělal možna lepe kdyby jej nepoužil."
                                                            Teď to ale vypadá, že to ani u toho STéčka nepovažuješ za úplně ideální řešení, tak to teda nakonec je?
                                                            Zatím jsem totiž nikde nečetl něco ve smyslu, že u G7GTI je progresivita řízení špatně a naopak u Fo3ST dobře.
                                                            • 00 Reagovat !

                                                              foto miromen

                                                              miromen 17.02.  19:51

                                                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                              Nechytej zas tak za slova. Pokud by to bylo ku prospěchu tak by bylo lepši se progrese prostě zbavit. Samozřejmě zaleži jestli by to třeba nemělo marketingově nějaky dopad, i když si nemyslim, že tohle je zrovna věc ktera by byla tou stěžejni a těch co tohle řeši bude podstatna menšina.
                                              • 10 Reagovat !

                                                foto Emel

                                                Emel 17.02.  21:02

                                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                No každopádně byl Focus v dobách vlastnictví Golfu "nepřijatelný", to si pamatuju docela dobře :-)
                                                • 00 Reagovat !

                                                  foto miromen

                                                  miromen 17.02.  21:18

                                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                  Však to tak vicemeně bylo a když jsem v te době auto vybiral tak jsem si byl jisty, že tehdejši dvojkovy focus to nebude, protože jsem to auto znal. Proto jsem hledal alternativu jinde.
                                                  • 00 Reagovat !

                                                    foto white-label

                                                    white label 17.02.  22:42

                                                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                    Tak to musel tenkrát ten trojkový Focus udělat nesmírný pokrok, proti předchozí generaci..., tím spíš, že designově (a vlastně i prostorově) to s ním šlo spíš (postupně) z kopce. ;-)
                                                    • 00 Reagovat !

                                                      foto miromen

                                                      miromen 17.02.  23:19

                                                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                      Když neviš tak se raději nevyjadřuj a to plati i pro tvuj druhy přispěvek. A jestli to někde šlo z kopce tak to je pravě u toho golfa včetně toho vzhledu.
                                                      • 00 Reagovat !

                                                        foto white-label

                                                        white label 17.02.  23:56

                                                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                        Za to ty víš "svoje", jako obvykle... >:D
                                                        Až budeš zase měnit auto, dej vědět předem, které auto (pro změnu) nebude mít chybu. >:-[]
                                                        • 00 Reagovat !

                                                          foto miromen

                                                          miromen 18.02.  00:09

                                                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                          Zatim co ja pojmenuju věci tak jak jsou tak ty maš jasne přesvědčeni co je nadřazene a to je jen to jedno jedine a nenapadně to vnucuješ kudy zde chodiš. Ale znam i osobně lidi u kterych je koncern VW jediny vesmir. A jestli ti to nikdo neřekl tak každe auto ma chybu nebo každy si ji dokaže najit.
                                                          • 00 Reagovat !

                                                            foto white-label

                                                            white label 18.02.  00:20

                                                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                            Vážně, každé auto má chybu, to je od tebe překvapující, já už jsem si pomalu myslel, že chyby má jen konkurence trojkového Focusu.
                                                            VW byl nadřazený podle tebe (nikoli podle mě), teda dokud jsi měl G6, teď je to pro změnu "překvapivě" trojkový Focus, proto jsem se ptal, co to bude příště?
                                                            • 00 Reagovat !

                                                              foto miromen

                                                              miromen 18.02.  00:29

                                                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                              Jen potvrzuješ to, že ať už vědomě nebo nevědomě maš fixaci nebo paměť jen na to co by mě jakože mělo z něčeho usvědčit. Historie přispěvku by se občas hodila a možna bych měl některe věci častěji omilat, aby pak nedochazelo k podobnym "obviněnim".
                                                              • 00 Reagovat !

                                                                foto white-label

                                                                white label 18.02.  00:42

                                                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                                Zřejmě tady bude víc těch, kterým, podle potřeby, vypadává paměť..., co si ale pamatuji dobře je, že jsem si vždycky říkal, že podobně zaujatě (jako ty) bojovat za vlastní garáž je vyloženě kontraproduktivní, a to samozřejmě platí i dnes po tvé změně značky/modelu.
                                                • 00 Reagovat !

                                                  foto white-label

                                                  white label 17.02.  22:31

                                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                                  Přesně tak, a určitě nejsi sám, kdo si to tady moc dobře pamatuje...
                                                  >:-[]
                                • 00 Reagovat !

                                  foto Emel

                                  Emel 15.02.  15:56

                                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                                  Za zajímavé peníze je pořád, minimálně tedy ve srovnání s Focusem :-)

                                  Základní RS sice podražila na cca. 700, ale zase má pár věcí navíc... je tam bezklíč, parkovací senzory vpředu i vzadu, multifunkční volant, smartlink, hlasové ovládání, nějaké blbinky typu cornerlight nebo osvětlení prostoru pro nohy vzadu... to se dřív připlácelo.

                                  Za mě je spíš problematická RS245... aspoň že už tam je alcantara a ne kůže, ale pořád... musíš vzít elektrický sedačky s vyšším posazem, 19" kola, je tam mizernej výběr barev atd.
                          • 00 Reagovat !

                            foto iudex

                            iudex 15.02.  09:05

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                            Ťažko sa dopátrať k niečomu relevantnému a aktuálnemu, našiel som len dáta z 2016 v USA a tam vraj rýchle Focusy tvorili 7% zo všetkých Focusov, z toho RS 1% a 6% ST. Samozrejme to je iný trh a iný rok, ale i tak sa mi to zdá ako výborné číslo, notabene keď si spomínam, že VW uvádzal podiel svojich rýchlych Golfov niekde okolo 10% (a VW ich má viac: GTI/GTIP/R/GTD). U nás to ale zjavne bude výrazne nižšia cifra. Aj keď občas nejaký ten Focus ST vidím (prekvapivo väčšinou kombi), je to veľmi sporadické, popri takej Cupre sú to úplní exoti.
              • 24 Reagovat !

                foto iudex

                iudex 14.02.  11:05

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                15% zľava to spraví. ;-)
                Ale nie, Focus ST som nevybral už pred 4 rokmi a dnes je medzi hothečmi na chvoste. Tebe vadí chýbajúca výbava, mne viac vadí chýbajúci samosvor či silný torque-steer. Skrátka konkurencia od Cupry cez GTI až po i30N je dnes už niekde ďalej a treba novú generáciu, aby ST opäť hralo prvú ligu.
                • 20 Reagovat !

                  foto Emel

                  Emel 14.02.  11:13

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                  Komentuju původní příspěvek, který říká, že za 700 je to dobrá volba. Za prvé není za 700, ale za 739... a za druhé je potřeba připomenout, že mu chybí pár věcí ve výbavě, které třeba ta Cupra ve standardu má (hlavně světla). A pokud tam ty věci doplníš, no tak se holt dostaneš nad cenu té Cupry, která má 300k a samosvor a adaptivní tlumiče.

                  Já bych zvážil ST v benzínu a kombíku jako rodinné auto, ale za cenu Cupry je to prostě drahé. Kdyby bylo slušně vybavené auto za 700, tak bych tomu třebas i ten samosvor odpustil, na své rodinné ježdění ho úplně nutně nepotřebuju.
                  • 22 Reagovat !

                    foto iudex

                    iudex 14.02.  11:32

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                    No na rodinné jazdenie kombík nepotrebuje ani 250 koní, to potom možno stačí aj warm-kombi typu Megane GT, 205 koní za 625t. (a svetlá má sériovo). Ale je pravda, že tých hot-kombi je veľmi málo a tým Focus boduje (ako konkurencia ma okrem Cupry napadá len Octavia; Golf R je už predsalen inde).
                    • 20 Reagovat !

                      foto Emel

                      Emel 14.02.  11:35

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                      205 koní, to kopyto jako já ani bezpečně nenajede na dálnici >:D

                      Prostě... já bych ST kombi bral jako alternativu třeba k běžné Octavii RS, více hot, méně praktickou... ale to by nesměl být ten Focus reálně o 100t dražší.
                • 23 Reagovat !

                  foto Magister

                  Magister 14.02.  11:21

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                  Od té doby prodělal facelift a výrazně má přepracovaný podvozek a přední nápravu. Je to jiné auto. Měl jsem ho půjčený, je designově zajímavější než Cupra a zábavnější než Golf. Se samosvorem by byl dražší.
                • 00 Reagovat !

                  foto miromen

                  miromen 14.02.  11:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                  Jak piše magister, tak u fl došlo k značnemu přepracovani a z testu vyplyva, že došlo ke značne změně. Někde je test srovnani všech 3 generaci ST, kde bylo trojkovy focus po faceliftu a tu trojku označili za velice dobře fungujici a zabavnějši než druhou generaci a navic naraželi, že tohle u koncerovych HH nezažijete. Samozřejmě samosvor chyby a je až u RS.
                  • 01 Reagovat !

                    foto iudex

                    iudex 14.02.  12:04

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                    Samosvor v RS práveže normálne nie je (s ohľadom na 4x4 to ani nie je treba). Až teraz nejaká limitka ho má: [odkaz]
                    Ale u predokolkového ST ten samosvor chýba citeľne: tých 250 koní je už dosť a Focus to niekedy nevie preniesť efektívne na cestu, najmä v zákrutách. Plus ten torque steer, ako auto chce ísť rovno a trhá volant z ruky. ST je tuším jediný hotheč, ktorý samosvor nemá (aj tí konkurenti, ktorí ho v slabšej verzii nemajú, ho v silnejšej majú, napr. GTI či i30N).
                    • 10 Reagovat !

                      foto miromen

                      miromen 14.02.  12:11

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                      No tušim, že u RS se da za samosvor připlatit a je v nějakem baličku. Jinak škoda že nemužu dohledat to srovnani generaci tam tu jizdu docela slušně popisuji a tušim i včetně te rozdilnosti oproti předFLverze. Vim, že i bez samosvoru slušně potlačili ten neduh v podobě torque steer, ale celkově je to auto řidičsky dosti nadchlo. Tušim i koubek hovoři o značnem pokroku po FL.
                      Takže tak...

                      "Sada RS Edition
                      - mechanický samosvorný diferenciál na přední nápravě (zlepšuje rozdělení točivého momentu
                      mezi přední kola a tím zajišťuje lepší dynamiku a hbitost vozidla)
                      - barva karoserie modrá Nitrous
                      - 19" x 8.0 kovaná kola s 5x2 paprsky v černé barvě, s logem RS, pneu Michelin Pilot Super Sport
                      235/35 R19
                      - modře lakované brzdové třmeny s logem Brembo
                      - střecha, vnější zpětná zrcátka a zadní spojler RS v matné černé barvě
                      - skořepinová sedadla RS RECARO s koženými boky v barvě modrá Nitrous"
                    • 20 Reagovat !

                      foto -MT-

                      _MT_ 14.02.  13:23

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                      Uvědomuješ si, že svorný může torque steer výrazně zhoršit? Co bys říkal pak?
                      • 00 Reagovat !

                        foto iudex

                        iudex 14.02.  14:02

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                        Ako píše dolu wl, záleží od typu samosvoru. Klasický mechanický, typicky Torsen áno, ale elektronicky ovládaný VAQ naopak pomáha eliminovať.
                        • 10 Reagovat !

                          foto -MT-

                          _MT_ 14.02.  15:37

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                          Eliminuje ho těžko. Jen je tam složitější logika. Nesepnutím to nebude lepší než s otevřeným. A nikde není psáno, že by použili zrovna elektronicky řízený, že. Ani sis tu podmínku nekladl.
                          • 00 Reagovat !

                            foto white-label

                            white label 14.02.  15:43

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                            Ano, a v podstatě u GGTI ani nemá moc co eliminovat, proti FoST tímto neduhem netrpí ani nonperformance verze s otevřeným diffem.
                      • 00 Reagovat !

                        foto pradeda7

                        praděda7 14.02.  16:47

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                        Přesně! Torque steer s LSD je horší. Na limitu, řekněme s vytočené 1 a na 2 ti vyrve volant z ruk jako nic a auto skáče po silnici z leva do prava a naopak....zažil sem (MMPS).....přežil sem.... ;-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto Dany

                          Dany 15.02.  07:56

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                          MPS trpela týmto neduhom asi najviac
                    • 00 Reagovat !

                      foto white-label

                      white label 14.02.  13:55

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                      Ale klasický "samosvor" obvykle torque steer "zesiluje", na rozdíl od koncernovwého řešení, které je např. v GGTIP, takže optikou zkušeností s ním (které máš) to soudit nemůžeš.
                • 00 Reagovat !

                  foto majklgo

                  majklgo 14.02.  14:07

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                  Jenže od té chvíle se STčko ještě změnilo, proběhl Facelift, kterej z toho udělal úplně jiný auto (poFL verzi mám, předFL verzi jsem zkoušel). Ta cena je úlet, ve Fordu jim ruplo v bedně, když jsem ho kupoval (1,5 roku zpět, byl ještě pod 700k, pro tenhle modelovej rok to ale navýšili).

                  Čeká mě testovací jízda i30n, tak pak budu mít i porovnání. Už jenom proto, že i30n je fakticky o 6 let novější, očekávám, že to bude jiný divadlo, ale okresky rozhodnou.
                  • 00 Reagovat !

                    foto iudex

                    iudex 14.02.  16:05

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                    Ja som jazdil obe autá a teda porovnanie mám. Čo majú obe autá spoločné, je určitá hrubosť a živelnosť, obe pôsobia tak trochu hulvátsky a je s nimi zábava väčšia, ako s pokojnejším a uhladenejším GTIP. Ale čo mi na ST vadilo bol fakt, že nedokázal ten plný výkon efektívne preniesť na cestu, skrátka na otvorený dif toho výkonu bolo už veľa, auto pôsobilo s 250k miestami premotorovane. Samozrejme beriem, že po f/l sa mohlo u ST mnohé zlepšiť, ale obávam sa, že s prenosom výkonu ani vyladenie elektroniky zázraky nespraví. Kdežto pri i30N to bol práve ten bezproblémový prenos 275 koní na cestu, čo ma oslovilo, jednoznačne podvozok bol rýchlejší, ako motor a kľudne by zniesol aj 300 koní. A ešte jeden detail: u i30N sa dá ten ostrý N mód vypnúť a z auta sa môže stať relatívne kultivované a tiché auto, čo u ST logicky nejde. Takže i30N je aj univerzálnejšie.
                    Skrátka a dobre mať na výber medzi i30N a FST, beriem bez váhania N.
                    • 00 Reagovat !

                      foto majklgo

                      majklgo 14.02.  16:17

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                      Já v zásadě souhlasím :-)

                      Ten přenos síly je u FL už lepší, výrazně, auto je zábavnější atd. Ale i30n je proti ST úplně jiná liga (i když, ono je to pochopitelný, ST je základ 2011, i30n je 2017).
                      • 00 Reagovat !

                        foto miromen

                        miromen 14.02.  18:01

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                        Docela by mě to srovnani zajimalo a snad se k němu dostaneš. Ja když jsem viděl to srovnani generaci a jak jsem zjistil, z netu bylo bohužel odstraněno tak to FL prověřovali 2 testeři a byly z něj dost nadšeni a zabavnost stavěli na uroveň prvni generace ST a pravě tam padlo i něco o zaporech před fl verze, ktera FL odstranila. Vim, že tam dost chvalili pravě drženi stopy a byly z toho docela vypleštěni. Jinak asi se nepletu, že jsi jeden z učastniku fordklubu se žlutym st...no každopadně co se musi nechat je vzhled, ktery je u trojky po fl opravdu paradni a v ST v te žlute je to docela slušne "porno" na ktere je radost pohledět. A když vidim na fotce ten nastřel nove generace, kde podle všeho jde o ST-Line ne li dokonce přimo ST tak to už takova hitparada zřejmě nebude.
                        • 00 Reagovat !

                          foto majklgo

                          majklgo 15.02.  21:21

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                          Jsem to já :). Dojmy určitě napíšu, chci teď po cca roce a půl sepsat i nějaké obsáhlejší dojmy z auta, co mi vadí, co mě potěšilo apod. Dám to na klub a asi taky na jeden z konkurenčních serverů, kde mají lepší prostor pro blogy. Někdy kolem ženevy
                          • 00 Reagovat !

                            foto miromen

                            miromen 16.02.  07:20

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                            OK zkusim si to pohlidat.
                    • 10 Reagovat !

                      foto pradeda7

                      praděda7 14.02.  16:50

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                      ......já taky nekupuju kostelecké párky......... ;-)
          • 20 Reagovat !

            foto Dany

            Dany 14.02.  10:42

            « Re: Re: Re: Re: Pekné

            Pokiaľ si dobre pamätám si trochu vyššieho vzrastu. Nemáš s Focusom priestorový problém? Je tam dosť rozšafne riešená palubka, stredový tunel, vyšší posed. Ja mám teda len 183, ale príjemné miesto k životu som si tam nenašiel...
            • 10 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 14.02.  11:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

              Ahoj, mám 188cm a problém jsem rozhodně neměl, nejvíce mám najeto s Kugou, která je vyšší, pak na dovolené jsem pár tisíc najezdil s HB ve 3 lidech, kdy další posádka měla kolem 180-175 cm a i v zadu nebyl problém, já za volantem také nic negativního, není to obývák, ale že bych se tísnil, to opravdu ne.
              • 00 Reagovat !

                foto Dany

                Dany 14.02.  12:16

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                Ja len pre to, že inklinuješ k väčším autám a zrovna Fokus má najviac obmedzujúci interiér v triede. Ale jazdí pekne, to sa musí nechať ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 14.02.  12:23

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                  Ano, protože mám rád prostor na všemožné zavazadla a věci, ale za volantem to zvládám :-) Nebo ještě jinak, Fokus je pro mne auto, které není velké, ale není tak malé, abych v něm nemohl cestovat, jako třeba namátkou nějaké auta z Bsegmentu. Samozřejmě, že Mondeo je na dlouhou cestu lepším společníkem, ale poslední dobou vážně přemýšlím, že další auto už bude asi kombi nižší střední, protože tak nějak stačí, kufr je dost velký a ty centimetry při přeplněných cestách a parkovacích místech, které má střední třída navíc, mi za ty nervy přestává stát >:D
              • 00 Reagovat !

                foto woody-alien

                woody-alien 14.02.  12:18

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                Protože jsi zvyklej z motokáry...oproti té je i ten Focus prostornej luxusně. >:-[] ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 14.02.  12:20

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                  Alespoň do Fokusu nemusim v kombinéze a helmě! >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Elsin

            Elsin 14.02.  10:44

            « Re: Re: Re: Re: Pekné

            Já měl prakticky toto:
            [odkaz]
            A na to, že to byla nafta...fakt bomba, neuvěřitelně agilní auto a i na 18" pohodlné. Proto asi testovací 3.generace od dealera mě trochu zklamala
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 14.02.  11:03

              « Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

              Zkus Ecoboost ;) Je to příjemné svezení a trochu ho chyť pod krkem, potřebuje držet v otáčkách.
              • 00 Reagovat !

                foto Elsin

                Elsin 14.02.  11:14

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                No právě jsem zkoušel tenkrát 150k EB a na to, že to byl benzin, mi přišel nudný a bez výkonové špičky. Možná, kdybych s ním jel dnes, tak mi to přijde v pohodě, ale tenkrát jsem ještě jako s druhým autem jezdil s R6 3,0 a tak jsem si sliboval asi více :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 14.02.  11:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                  I to je možné, a byl to 1.5 či starší 1.6 ? My máme doma, nebo teď už spíš jen naši mají doma 1.6 EB a když jsem zkoušel 1.5 (zase abych byl fér, auto mělo asi 300 km najeto, takže totálně syrový a když jsem měl bohužel možnost zkoušet 1.6 EB od nova v jednom autě, tak to chce tak 10 tisíc km na probuzení motoru... a dalších 10 tisíc na zapečení :D), tak už mi přišlo, že postrádal tu agresivitu při sešlápnutí plynu, ale, prý je ochuzen o funkci overboost, který propůjčil motoru chvilkově až 270NM, ale zase už bych po zkušenosti se spolehlivostí volil radši inovovaný 1.5 a overboost oželel >:D

                  Ale zase jak jsem nadával dříve na spotřebu, tak nyní jsem se otočil na zimních pneu v Norimberku, ve 4 lidech a s tím, že jsem jel +/- 150 km/h dálnici s výsledkem 8,4/100, což při mých dřívějších 10/100 je úspěch :-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Elsin

                    Elsin 14.02.  14:09

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                    Asi to byla t starší, testoval jsem to hned po uvedení na trh...nakonec jsem šel jinou cestou a koupil Mondeo 2,2 Tdci, teď mu bude 8 let, nikdy nezklamal, ale je taky čas na výměnu. Bohužel, Ford teď nenabízí žádnnou vhodnou alternativu, chtěl jsem trochu kompaktnější auto, silný benzín, automat...
                    • 00 Reagovat !

                      foto iudex

                      iudex 14.02.  14:19

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pekné

                      To je ten problém. Aktuálne pre majiteľa štvorkového Mondea si niet v ponuke Fordu čo vybrať. 5. generácia Mondea nie je moc progres (v niečom krok späť), plus tiež už je to fakticky model pomaly na konci životnosti. Focus je ešte starší a nový ešte nie je. Skrátka dnes u Fordu moc na výber nie je. Ale verím, že nový Focus to posunie ďalej; kritiky (Focusu i stratégie One Ford všeobecne) počul Ford zo všetkých strán dosť a z vyhlásení je zrejmé, že sú si vedomí nedostatkov a že na nich v novej generácii zapracovali, takže je vcelku verím, že nový Focus bude opäť špička.
    • 20 Reagovat !

      foto RS

      RS 14.02.  10:03

      « Re: Pekné

      Vypadá to zajímavě, ale na první dobrou to je opravdu Fiat Tipo řízlý Mercedesem A.
      • 11 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 14.02.  10:05

        « Re: Re: Pekné

        Ale hezčí, než každý zvlášť >:D
    • 01 Reagovat !

      foto miromen

      miromen 14.02.  10:25

      « Pekné

      Vzhled sice z te jedne fotky vypada na pohodu, ale je prostě takovy tuctovějši a klinovy profil trojky je pryč a určitě to chce vice fotek. Co se tyče jizdy tak nevim proč jsi hlavně zvědav na ni ve vztahu se součastou generaci, ktera jezdi vyborně a v tomhle směru určitě neslevila. Jak řekl jeden polak při testu s kterym souhlasim a to, že focus 3 generace jezdi jako by měl dobře nastaveny kompromis mezi jizdou a komfortem, ale ono tomu tak neni protože ona kompromisy nema. Ja osobně jsem nejvic zvědavy na motory.
      • 21 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 14.02.  10:59

        « Re: Pekné

        No ak si jazdil s druhou generáciou, tak si si musel všimnúť, že oproti trojke je trochu agilnejšia, mala lepšie riadenie s lepšou spätnou väzbou. Trojka je na tom lepšie čo do komfortu, ale tá ostrosť a agilnosť sa trošku otupila. A ako písal Ozzman, konkurencia sa dotiahla a kým prvá generácia "učila nižšiu strednú jazdiť", tak trojka je už "len" širšia špička.
        • 01 Reagovat !

          foto miromen

          miromen 14.02.  11:09

          « Re: Re: Pekné

          Ano ja jsem jezdil s druhou generaci a vim jake tam jsou rozdily. Realně dvojka agilnějši neni spiš naopak což dokladaji i testy, kde součastny focus vynika pravě ve slalomu nebo handlingu a je to docela tim že třeti generace je podvozkově mnohem kultivovanějši a dost uděla i skokove rozdil v odhlučněni a už jen tyto dva aspekty tak trochu řidičskou stranku potlačuji. A v řizeni samozřejmě rozdil je protože hydraulika, kterou dnes budeš marně hledat i jinde. Nicmeně jsem měl v rukach i dvojkoveho focuse 1.6 tdci a u něj řizeni nefungovalo tak dobře jako u třeti generace a mam takovy dojem, že u něj nešlo pravě ani o hydraulicke řizeni, ktere zřejmě neměli všechny motorizace u druhe generace. Každopadně čistě elektro řizeni ve trojce funguje velice dobře, ktere samozřejmě neposkytuje takovou kontrolu jako ta hydraulika, ale v ramci elekta bych řekl velice dobre. Osobně mam k němu dvě připominky větši přeposilovanost a ještě by mohlo byt o chlup strmějši. Ale rychlost a citlivost ma velice dobrou až bych řekl hranični pro běžne řidiče.
          • 11 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 14.02.  11:42

            « Re: Re: Re: Pekné

            S tým riadením sa aj mne marí, že nie všetky motorizácie dvojky to mali rovnako, tuším práve TDCi boli iné. Ja som mal ale benzín a ten mal určite hydraulický posilovač.
            • 00 Reagovat !

              foto miromen

              miromen 14.02.  11:51

              « Re: Re: Re: Re: Pekné

              Jo s atmo 1.6 ve dvojce jsem se něco najezdil a tam to bylo určitě o něčem jinem. Ja jsem se snažil pravě nějake info najit, po tom co jsem jel s tim 1.6tdci, ale nějak se mi to nepodařilo.
            • 00 Reagovat !

              foto Ondris

              Ondris 14.02.  12:57

              « Re: Re: Re: Pekné

              Je to jak píšete, všechny Mk2 kromě 1.4/1.6 Durateců a 1.6 Ti-VCT mají elektrohydraulickej posilovač. Na druhou stranu si ale i ta elektrohydraulika po přepnutí do "Sportu" zaslouží jen to nejlepší hodnocení :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Ozzman

            Ozzman 14.02.  11:58

            « Re: Re: Re: Pekné

            Jezdil jsem s Fo III Econetic 1.6 TDCi a taky mi nepřišel tak agilní, jako Ecoboost, ale viním z toho spíš těžší motor a hlavně i slabší, i přesto auto jezdilo docela zábavně i na ekopneumatikách, kterou jsem prorazil >:D A spotřeba hospodské legendy Ofce TDI >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 14.02.  10:30

      « Re: Pekné

      Jako že ti chybí typický zadek pětidvéřového Focusu >:-[] ?

      Mně se to líbí, klidně v téhle barvě s těma kolama.
      • 12 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 14.02.  10:40

        « Re: Re: Pekné

        To vieš že nie, mušľové svetlá a originalitu za každú cenu teda nemusím. >:-[] Rovnako by som túto kombo farby a diskov bral bez výhrad.
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 14.02.  11:54

        « Re: Re: Pekné

        Ty kola jsou fajn, trochu rozvíjí STline kola z aktuálního Mondea, včera jsem viděl v nabídce FoFo3 kombi před fl, s těmito koly a auto vypadalo taky parádně, na to, že je to už stařeček :-)
    • 00 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 14.02.  13:05

      « Re: Pekné

      U tej ceny som veľmi skeptický. Ford to u nás takto praktizuje už roky a neverím, že niečo budú pri Focuse meniť. Nastrelia to ambiciózne vysoko a potom budú spúšťať.
      Vzhľadom k tomu, že pri tomto FoFo je ohlasovaný návrat k pôvodným koreňom prvej generácie očakávam napriemerné jazdné vlastnosti jak do agility, tak do komfortu. Čo sa miesta týka tam nejaké orgie rozhodne neočakávam. :-)
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 14.02.  15:54

      « Re: Pekné

      zboku v tom kusok vidim mazdu 3 prvej generacie ..... co je ale dizajnova pochvala... :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto wakantanka

        wakantanka 14.02.  18:10

        « Re: Re: Pekné

        A ta mazda v hlbke blatnikov bola co? No Focus ala Mazda :-)
  • 51 Reagovat !

    foto nalimer

    nalimer 14.02.  10:05

    Looks like BMW

    Ford stráca vlastnú originalitu.
    Áno, je dizajnovo zaujimavejší ako súčasná generácia.
    Ale je to len jeden z radu výzoru BMW, Kia, Fiat či Subaru. Športový vzhľad a oblé krivky.
    • 04 Reagovat !

      foto Deadlift

      Deadlift 14.02.  10:17

      « Re: Looks like BMW

      Dne není nic originálního, všichni se kopírují. Důležité jsou detaily a ty Ford umí dotáhnout.
      • 20 Reagovat !

        foto maXX-CZ

        maXX_CZ 14.02.  19:05

        « Re: Re: Looks like BMW

        Ktere detaily konkretne ford umi dotahnout? To by me tedy opravdu, ale opravdu zajimalo.
        Kdyby je Mazda kdysi nenaucila podvozky a nekteri onanisti z toho nezili jeste doted, tak me opravdu nic moc nenapada (vnitrni prostor, pruserove ecoboosty, sync 2 a tak dale).
        • 01 Reagovat !

          foto miromen

          miromen 14.02.  19:27

          « Re: Re: Re: Looks like BMW

          Jak tě tak čtu tak se divim, že to ford rovnou nezabali, když i takovy odbornik jako ty ma v tom jasno. A jestli se ford opravdu naučil podvozky od mazdy pak tedy klobouk dolu jak se mu to podařilo.
    • 21 Reagovat !

      foto Verny-2013

      Verny_2013 14.02.  12:50

      « Re: Looks like BMW

      Když jsem to poprvé uviděl přišlo mi na mysl BMW 1. Sice první foto úplně nenadchly ale rozhodně neodpudily jak tomu bylo v případě 2 a 3 gen. Připadá mi že designéři odhodili to co bylo už vyčerpané a zkusili přidat pár zajímavých prvků od konkurence. Jsem zvědavý na interiér, protože to považuju jako největší slabinu Focusů všech tří generací.
      • 00 Reagovat !

        foto twistedTSD

        twistedTSD 14.02.  16:26

        « Re: Looks like BMW

        Podle mě by bylo mnohem lepší navázat na minulé generace. Tohle může být z boku úplně cokoli od Toyoty přes Subaru až po BMW 1. Předek je sice originální, ale ošklivý.
        • 20 Reagovat !

          foto Verny-2013

          Verny_2013 14.02.  16:59

          « Re: Re: Looks like BMW

          Tak já viděl jen pohled z boku, ostatní je maskované, takže těžko říct jak moc bude originální. Otázkou je jestli ještě je na co navazovat. Focus 1 se designově povedl zcela mimořádně a dvojka byl jednoznačně krok zpět. facelift jenom hasil požár. A trojka se mi nelíbila od začátku. Takže za mě krok správnem směrem.
    • 00 Reagovat !

      foto H-K-svwet

      H/K_svwet 14.02.  15:56

      « Re: Looks like BMW

      na kazdom aute uz dnes proste najdes iste dizajnove prvky ktore sa prekryvaju .... sablona nepusti ... originalne dnes uz nie je skoro nic.... mozno este tak soul leaf a par dalsich kuskov ale inak v principe staci tu a tam poprehadzovat znaky a loga a polovica aut by sla kludne v poho zamenit ani by to clovek nezbadal
  • 00 Reagovat !

    foto Ondris

    Ondris 14.02.  10:11

    ...

    Napůl i30, napůl Tipo, rozhodně to ale není špatně :-)
  • 13 Reagovat !

    foto Deadlift

    Deadlift 14.02.  10:15

    MK2 vr Mk3

    Současný 1,5 EB st line je výborné auto, včetně sportovniho vzhledu a jízdní vlastnosti na R19 jsou top.

    Podle mého názoru, stejně tak RS je výborné auto.

    Pokud někdo má pocit že MK2 byla lepší, tak by měl přestat užívat drogy a jiné opiáty 
    • 00 Reagovat !

      foto miromen

      miromen 14.02.  10:55

      « Re: MK2 vr Mk3

      No s novou generaci se zda, že takova ta vizualni sportovnost je tak trochu fuč a to jak z bočniho profilu tak předevšim docela tuctova zadni čast. No rozdil mezi 2 a 3 generaci je hodně velky a vlastně každa generace je dosti rozdilna.
  • 11 Reagovat !

    foto Strelec

    Střelec 14.02.  10:17

    Krasa

    Vetsina aut na fotkach vypada bidne, resp. ve skutecnosti lepe, treba I30. Nektera vypadaji bidne asi vzdy, treba zminovany Golf v clanku. Tady musim rici, ze po dlouhe dobe auto opravdu zajimave, z profilu vypada skvele, barva sedne. Na vlastni oci to bude urcite jeste lepsi. Proste pokud se povede nezmrsit predek velkou tlamou a cena bude rozumna, tak neni o cem. Prodeje musi jit sami.
    • 10 Reagovat !

      foto wakantanka

      wakantanka 14.02.  15:56

      « Re: Krasa

      Az na to ze toto je STline. Ziadny zaklad na plechacoch. :-) Ale inak ano paci sa aj mne. :-)
  • 11 Reagovat !

    foto 718

    718 14.02.  10:45

    Ford

    ....no kupujte akcie Fordu,teraz su za cca 10,50 usd....a skoro zacnu rast >:D >:D to auticko bude mat uspech >:D >:D >:D
  • 10 Reagovat !

    foto Nonsens

    Nonsens 14.02.  10:46

    zatiaľ výborné

    síce sa mi tá práve 1 a dobre kompozične nastavená fotka s dobrým svetlom zdá ako kontrolovaný únik, ale ok, vyzerá skvelo. Možno práve toto fofo potrebuje, neprovokatívny, nekontroverzný, ale vyladený športový dizajn, ktorý ak bude podporený dobrou jazdou, môže fofo vrátiť tam, kde patrí, na vrchol C mejnstrímu.
  • 00 Reagovat !

    foto stary-kluk

    starý_kluk 14.02.  11:36

    Tendence

    Jako u jiných nových:
    1) zaplať pánbů, i tady je konečně vidět zpětná tendence k zaoblování a snižování přídě a zmenšování "šestiúhelníkové vdechové tlamy"
    2) ale, bohužel, také tendence ke vzdalování spodního okraje čelního skla od svislého průmětu osy přední nápravy
  • 00 Reagovat !

    foto LuCZiano

    LuCZiano 14.02.  11:47

    ty zadní lampy

    Ta zadní světla vypadají jako z Fiatu Tipo HB
  • 00 Reagovat !

    foto pradeda7

    praděda7 14.02.  17:04

    Nemůžu si pomoc....

    ale maska chladiče na mě působí moc jednoduše.....nechci říct levně....
    Ale celkově se mě nový FF líbí. Mechanika?

    [odkaz]
  • 20 Reagovat !

    foto Chuck

    Chuck 14.02.  17:09

    Cena

    Někde jsem četl, že Ford chce mířit novým Focusem na bohatší sortu lidí (viz současná přemrštěná cena Fiesty). Bojím se, že základ bude začínat někde na 400.000 ne-li výše. To asi současné čtverce na trhu neprospěje. :-(
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 14.02.  17:37

      « Re: Cena

      Myslíš čtyřce jako čtvrté generaci nebo čtyřce jako čtvrtému nejprodávanějšímu kompaktu?

      Podle focus2move (tj. velká Evropa vč. Turecka, Ruska) je Focus #3 před Astrou.
  • 00 Reagovat !

    foto Chuck

    Chuck 14.02.  17:43

    Čtyřka

    Myslím čtvrté nejprodávanější auto v ČR.
    • 00 Reagovat !

      foto Emel

      Emel 14.02.  21:38

      « Re: Čtyřka

      ..v kompaktech? No, to záleží, kam počítáš Rapid... pokud do kompaktů, tak je FoFo až #5
  • 00 Reagovat !

    foto Arese

    Arese 14.02.  22:34

    Design parádní

    Tak pokud nezmrší masku chladiče, tak to auto opravdu vypadá moc pěkně, byť tedy z boku hodně připomíná nejnovější generaci Mazdy 3... Teď ještě jestli tu obludnou přístrojovku a středový panel předchůdce alespoň o třetinu zmenšili... :-O
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Těhotná Mesarošová měsíc před porodem: Přibírá do krásy!

Těhotná Mesarošová měsíc před porodem: Přibírá do krásy!

Přestože jí do porodu zbývá ještě měsíc, Dominika Mesarošová (32) už svému chlapečkovi založila rodinné album. A…

Nahá žena v Plzni vypustila chatařům bažanty z klece: Chtěla být blíž přírodě, za trest ji prý podrápalo křoví

Nahá žena v Plzni vypustila chatařům bažanty z…

Zmatenou nahou ženu (22) naháněli v plzeňské zahrádkářské lokalitě na Mikulce strážníci. Žena vypustila chatařům…

 

iSport.cz

Legenda F1 se rozloučí! Alonso bude po sezoně hledat nové výzvy

Legenda F1 se rozloučí! Alonso bude po sezoně hledat…

Španělský pilot Fernando Alonso ukončí po sezoně kariéru ve formuli 1. Sedmatřicetiletý mistr světa z let 2005 a…

Čecha se dotknul posměšný tweet, psal o hodnotách. Bayer se omluvil

Čecha se dotknul posměšný tweet, psal o hodnotách.…

Brankáře Arsenalu Petra Čecha se dotklo, že si fotbalový klub Bayer Leverkusen na sociálních sítích udělal…

 

Reflex.cz

Když u komunistů frčí Klaus: Marta Semelová „jede dál“

Když u komunistů frčí Klaus: Marta Semelová „jede dál“

Víkendový hrdý pochod Prahou si pro sebe - ostatně jako každý rok - ukradli hlavně extremisté. V ulicích Prahy…

Po italském mostu jel v době zřícení i kamion české dopravní firmy. Spadl dolů, ale řidič přežil

Po italském mostu jel v době zřícení i kamion české…

Z Morandiho mostu, jehož část se dnes zřítila v italském Janově, spadl i kamion pražské dopravní společnosti…