Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Ford Focus následuje Fiestu a bude luxusnější. Prodeje to sníží, firmě to ale nevadí

Čtvrtá generace Focusu se začne prodávat v roce 2018. Aktuální Fiestou se neinspiruje jen svým vzhledem, ale také luxusnějším charakterem.
Zpět na článek
9. 10. 2017 16:21
9. 10. 2017 16:39
9. 10. 2017 17:02
9. 10. 2017 16:42
9. 10. 2017 16:48
9. 10. 2017 16:52
9. 10. 2017 17:00
9. 10. 2017 17:13
9. 10. 2017 17:24
9. 10. 2017 17:17
9. 10. 2017 17:39
9. 10. 2017 19:25
9. 10. 2017 17:40
9. 10. 2017 17:55
10. 10. 2017 10:45
10. 10. 2017 08:25
10. 10. 2017 09:40
9. 10. 2017 16:21
neviem, neviem
ja som focus pozitiv, ale na čom je položený posun k luxusu? Na lište na maske? Ak neposunú aj iné veci, neprejde im to
Rozbalit vlákno
32
Avatar - Ozzman
9. 10. 2017 16:36
Re: neviem, neviem
Ono spíše, co si pod tím představit ? Nečekal bych nic, jako prémie, možná Vignale se o to pokouší, ale běžné verze ne.

Faktem je, že poslední dobou je Fokus, který je a byl po celou svou dobu existence pořád okolo špičky ve své třídě (je jedno, jestli je v něčem lepší, nebo horší než Golf) a prodává se za diskontní ceny, dokonce i pod některými korejci, nebo francouzi. Ano, je už výběhový kus, ale pořád to není cenově zaměřené auto, typu Rapid.

Já čekám (nebo v to spíš doufám), že cenově pouze srovná krok další generace se špičkou mainstreamu - Golfem, Civicem, nebo Peugeotem (který jak je vidno po fl také není nejlevnější). Můžu jen doufat, že si cenu obhájí ;)
Avatar - woody-alien
9. 10. 2017 17:02
Re: neviem, neviem
Pravdou ovšem je také to, že podobný průběh měl i konec druhé generace. Tedy co se týká cen.
Avatar - Ozzman
9. 10. 2017 17:11
Re: neviem, neviem
To je možné, nesledoval jsem to v té době, ale myslím, že nástup III. generace také nebyl nejlevnější a cena se vytříbila až časem, pokud se nemýlím? :-)
Avatar - woody-alien
9. 10. 2017 17:25
Re: neviem, neviem
Přesně tak. Focus 3 startoval na 360t za 1.6 atmo. Vtipný na tom bylo, že kdo koupil v úplném závěru řekněme Focus kombi 1.6 benzín, tak ho mohl třeba za rok klidně prodat za stejnou cenu nebo dokonce dráž. ;-)
[odkaz]
9. 10. 2017 17:40
Re: neviem, neviem
Joj, to byly časy! :-)
9. 10. 2017 16:37
Re: neviem, neviem
Zřejmě to bude podobný prodejní průser, jak nová Fiesta. Tam prý je taky mezigenerační propad prodejů obrovský... ;-\ A o nezájmu zákazníků o předražené Fordy Vignale si už taky cvrdlikají vrabci na střeše... :-O
Avatar - fOE
9. 10. 2017 16:39
Re: neviem, neviem
Focus musi prekonat interierove golf, pokud nabidne "jen" to co dnesni golf, nebo dokonce mene, pak trh vyssi cenu nezkousne a ikdyz nabidne to co golf, nemuze ho (v evrope) cenove prerust.
Navic je cely tento pokus s rizikem, ze to ford prestreli a az si uvedomi ze mu jede linka kvuli nezajmu jen na 80%, to se teprv uvidi jestli ten novy focus vazne vydela na aute akcionarum vic nez ten soucasny.

Myslim ze doba podobnym napadum spis nespeje a od Fordu to bude preslap.
Avatar - iudex
9. 10. 2017 16:52
Re: neviem, neviem
Kvalitatívny posun Focus potrebuje, ale ako píšeš, ak to pôjde na úkor ceny, tak proti Golfu bude mať problém. A tieto dymové signály veštia viac ako symbolický nárast cien, inak by to vôbec neriešili.
Avatar - fOE
9. 10. 2017 17:02
Re: neviem, neviem
No hlavne vypoustet takoveto echa a jeste predem mi, jako neakcionarovi, prijde dost hloupe. Me je docela sumak, ze chce ford vydelavat na aute vic, to at si resi interne na valnych hromadach a nepousteji mezi zakazniky. Ja jako zakaznik chci mit predstavu, ze dostavam "co nejvic" za sve penize, a k te predstave se mam dopracovat na prodejne, pri jizde nebo pri cteni pochvalnych recenzi. Az na zaklade toho muzu (a nemusim) akceptovat vyssi cenu, ale urcite ne na zaklade reci nekoho z fordu o luxusu.

Mno clanek je prepsany mistni redakci, takze kdo vi co bylo ve zdeleni puvodne a jak to puvodne vyznelo, proto si jeste pockam. Fiesta ale moc nadeji nedava (resp. dava, pokud ford bude naslouchat a jeste nez nastreli novy focus se z neakceptace vyssich cenu u fiesty pouci).
Avatar - woody-alien
9. 10. 2017 17:08
Re: neviem, neviem
Tak. Ono je to hodně podobné jako s kdejakým mainstreamem, co vyhlašuje útok na prémii s pár chromovanejma lištama, dotykáčem a pseudo HUDem. Technika chybí, ale jinak je to prémie jako řemen a chceme za to prémiové peníze. ;-)
Avatar - miromen
9. 10. 2017 16:41
Re: neviem, neviem
No pro mě za mě ať si klidně nabizeji i nějakou luxusnějši variantu. Spiš mi vic vadi a co je zřejmě na 100% jiste, že se budou opět zvětšovat rozměry včetně rozvoru. Jinak je to zatim jen chozeni kolem horke kaše a k tomu par marketingovych prohlašeni. Navic byl novy focus vyfocen se zadni neviceprvkovou zadni napravou. Takže doufam, že šlo jen o nějaky šum nebo neevropskou verzi.
Avatar - iudex
9. 10. 2017 16:50
Re: neviem, neviem
Zväčšenie rozmerov až tak nevadí, ak bude výsledkom väčší vnútorný priestor a najmä ak to nepôjde na úkor hmotnosti. Každopádne myslím, že ten vnútorný priestor by sa dal zväčšiť aj pri súčasných vonkajších rozmeroch, keď aj minulá generácia Focusu bola na tom o dosť lepšie.
Avatar - miromen
9. 10. 2017 16:57
Re: neviem, neviem
Tak ono je to patrně hlavně tim, že součastny focus ma mohutnou palubni desku a to nejen vuči předchozi generaci, ale celkově v segmentu. Jestli to ma nějaky duvod netušim. Ja spatřuji problem akorat v tom, že ubira misto pro levou nohu u spolujezce.
Avatar - iudex
9. 10. 2017 16:45
Re: neviem, neviem
Súhlas, tieto reči sa mi moc nepáčia. Jednak majú hlavne pripraviť na plánované zdraženie modelu, čo znamená nepríjemné uvádzacie ceny (rovnako ako pri Fieste, ktorá je hodne prestrelená). Nepáči sa mi ale ani zdôrazňovanie luxusu. Focus nikdy nebol a ani nebude luxusný tovar. Ale hlavne prednosti Focusu boli inde, a to v parádne vyladenom a nadpriemerne agilnom podvozku, v druhej generácii aj nadpriemerný priestor a celkovo dobrá value for money (ak odmyslím pôvodnú cenu ST v ČR >:-[] ). Ono Focus silne potrebuje zapracovať aj na kvalite materiálov a interiéru, ale vyššia kvalita nemusí znamenať luxus, žiadne chrómované lišty ani Vignale verzia nie sú to, čo Focus potrebuje. A k jazdným zážitkom zrovna nesmeruje ani avizovaná motorová paleta, kde gro bude tvoriť 1,0 R3; o 1,5ke sa akosi nehovorí, najmä je otázne, či to bude stále R4, alebo po vzore Fiesty R3. Ak by to tak bolo, tak jediný R4 vo Focuse by mali športové verzie ST a RS.
No uvidíme, mám zmiešané očakávania, pričom pre Ford je enormne dôležité, aby sa FOcus vydaril, keďže je to jeho kľúčový model (minimálne v EU).
Avatar - miromen
9. 10. 2017 16:51
Re: neviem, neviem
Nevim kde by měl focus silně zapracovat na kvalitě materialu, ktere jsou u teto generace oproti předchudcum o dost jinde. A motorova paleta to je zatim jedna velka otazka.
Avatar - iudex
9. 10. 2017 16:59
Re: neviem, neviem
No ja neviem, ale na mňa teda žiadny dojem nespravili a to som vlastnil druhú generáciu, ktorá bola na tom tiež neslávne. Jeden detail za všetky: prilepenie ukazovateľov tlaku turba a pod. v modeli ST, ktoré pôsobí ako tuzingový doplnok za 5 eur chystajúci sa každú chvíľu odpadnúť. Celkovo je ale interiér Focusu jedna veľká plastová chaotická masa pôsobiaca veľmi lacným dojmom, aktuálne jeden z najhorších interiérov v mainstreame. Nielen Golf, ale aj Astra, Megane, 308, Leon, i30 sú niekde ďalej.
Avatar - miromen
9. 10. 2017 17:10
Re: neviem, neviem
Neznam ST, ale nějake modely v nižši středni mam projite a to co pišeš tak na tom se určitě neshodnu. Ano je to celkově takove šede a ozdobne lišty nevyrazne, takže nějaky dojem luxusu tam neni. Ale to neznamena, že by to materialově bylo nějak mimo či dokonce v ramci třidy ošizene. On je třeba i velky rozdil zaklad, kde to je docela bida a nejvyšši vybava. Ale tohle plati teměř u všech např. u toho noveho Megana. A zrovna takovy Leon mi přišel v tehle třidě jako nejhorši, byť prošel FL, ktery neznam.
Avatar - woody-alien
9. 10. 2017 16:58
Re: neviem, neviem
Jak už zmínil Arese, s podobnýmpřístupem to Fiestě zatím moc nevychází. Za srpen to byl dokonalý prodejní propadák. Fiesta někde na cca 50% leadera segmentu Clia, meziroční propad prodejů kolem 40%. To není něco, nad čím by se dalo jen tak mávnout rukou a tvářit se, že to nevadí.
Avatar - iudex
9. 10. 2017 17:08
Re: neviem, neviem
A niet sa čomu diviť. Najlacnejšia 5dv. Fiesta je za 11500 eur (Trend 1,1 52 kW), a to je akože akciová cena; prvá použiteľná verzia je za 14140 eur (Business 1,0EB 74 kW) a ak by som chcel trošku k svetu vyzerajúcu verziu ST line so silnejším litrom (92 kW), tak musím vysoliť 18t eur. A za tú cenu už je Focus s 1,5EB.
Skrátka to s tými cenami Ford silne prestrelil a ja osobne sa ani nedivím, že som ešte novú Fiestu v premávke nevidel.
Avatar - speedfred
9. 10. 2017 17:19
Re: neviem, neviem
tak ja som už videl nejakú peknú červenú asi aj ST line a vypadala parádne :yes:
Avatar - iudex
9. 10. 2017 17:26
Re: neviem, neviem
O to pokoj, ST line sa mi páči, ale furt je to len béčkový segment a dať za subkompakt 18t eur, to by som sa musel zblázniť.
Avatar - woody-alien
9. 10. 2017 17:35
Re: neviem, neviem
18t eur je btw cena, za kterou bylo možno v ČR koupit FieSTu s 1.6 turbo. U vás byla tuším citelně dražší. No a v téže době byl Focus 3 ST u vás cca o 150t levnější než v ČR. To není cenová politika ale těžká schíza. 8-s ;-)
Avatar - speedfred
9. 10. 2017 18:12
Re: neviem, neviem
jasné cenu nekomentujem,len ma zaujala exterierovo. Fakt pekná.
9. 10. 2017 17:24
Re: neviem, neviem
na súdy je ešte skoro, ale zavarili si. Chcú maržu, ale to je chyba. Môžu tým položiť top modely (fiesta, focus) a vyliať s vodou aj dieťa. Najviac asi doplatili na nevydarené modely (bmax a pod.). Napr. ka+ je teraz ďalší model, ktorý pomôže značke k luxusu >:D
9. 10. 2017 19:53
Re: neviem, neviem
Myslet si, že modely určené původně pro rozvojové trhy (Ka+, Ecosport) se po dílčích úpravách v Evropě budou dobře prodávat, je čiré bláznovstv (marketingového oddělení Fordu)... :-O
10. 10. 2017 08:50
Re: neviem, neviem
najmä ak nastupuje nová fiesta a focus s marketingom luxusu a paralelne uvádzajú ka+ a ecosport v leveli dacia.
Avatar - wakantanka
10. 10. 2017 11:03
Re: neviem, neviem
čo tak pozerám [odkaz] tak Ecosport 1-8 2017 predaj 44250 oproti 1-8 2016 predaj 38328 ks, podľa rovnakého zdroja KA+ 1-8 2017 34972 ks, naproti tomu také CitiGo v rovnakom období 23160 ks. No ten Ford to je hotová tragédia. :-)
9. 10. 2017 18:03
Re: neviem, neviem
Prodeje za srpen jsou nicneříkající. V srpnu byly dodány vozy, které si kupující ani neprojeli. Je třeba ještě pár měsíců počkat na konečný soud.
Avatar - Ozzman
9. 10. 2017 17:15
Re: neviem, neviem
Proti Vignale nic nemám, pokud mi nikdo nebude tvrdit, že je to prémiovka rovna BMW... Naopak i Škodovka má v nižší střední svůj LaK, tak proč ne Ford?
9. 10. 2017 19:42
Re: neviem, neviem
Ohledně těch motorů je to přesný, pokud bude benzínová paleta jen o R3, jelikož se o 1.5EB nehovoří, tak to bude v podstatě průšvih. Protože, kdo by chtěl v nižší střední naftu, že? ;-)
9. 10. 2017 20:45
Re: neviem, neviem
I kdyby se hovořilo, tipoval bych už nový tříválec. Jen pro Fiestu ST ten motor určitě nedělali.
9. 10. 2017 20:55
Re: neviem, neviem
Tak pak ať si ho nechají a R3 pro Fiestu ST je výsměch :no:
9. 10. 2017 16:42
?
Obalujú to ako trafení a keď to vyjde von tak to bude zväčšená Fiesta >:D , inak inžinieri sa mali zamerať skôr na zväčšenie kufra u tohto auta, lebo 316L je veľmi málo...
Rozbalit vlákno
9
Avatar - iudex
9. 10. 2017 16:48
Re: ?
Jj, notabene keď také Polo má 350 l. A ešte dôležitejšie, ako zväčšenie kufra je lepšie využitie vnútorného priestoru, kde je Focus na tom dosť zle.
Avatar - fOE
9. 10. 2017 16:52
Re: ?
Nejen focus, prikladem jak to nedelat je i aktualni mondeo, kteremu by uz taky nova generace jen prospela.
Avatar - miromen
9. 10. 2017 17:00
Re: ?
On ten kufr neni velky to je fakt, ale postav si ho k trojkove Fabii, ktera ma na papiře 330l a budeš mit s těmi čisly docela problem. Prakticky je těch 316l na podobne urovni jako jsem měl u šestkoveho golfa, ktery měl papirovych 350l.
9. 10. 2017 17:13
Re: ?
tie litrové objemy naozaj klamú, niektoré značky rátajú aj objem vzduchových bublín v rezerve. O to viac sa divím, že servery robia len občas praktické testy objemu kufra. Naozaj rozhodujúce je, aké veľké predmety naložím do hlavnej časti a nie či niekam pod blatník viem napchať toaleťáky.
Avatar - miromen
9. 10. 2017 17:24
Re: ?
Co jsem viděl kufry u konkurence, tak je ten ve focusu dnes už troufnu si tvrdit zřejmě nejmenši i prakticky s dojezdovou rezervou. Ten komu však nevadi jezdit s lepici sadou, pak je ten kufr v ramci třidy řekl bych i mirně nadpruměrny. Ja jsem pravě věděl, že se u focusu piše hodnota 316l a tušim 366l s lepici sadou. Takže jsem měl mirne obavy, že těch 316l bude snad malo a přistoupim na variantu s lepici sadou pokud se pro toto auto rozhodnu. Stačil však pohled na variantu s 316l a věděl jsem, že lepici sada nebude potřebna.
Avatar - Ozzman
9. 10. 2017 17:17
Re: ?
Fokus HB nemá veliký zavazedelník a pro mne je to fakt nouzovka, ale... jak píšeš, ona konkurence v HB na tom možná je lépe papírově, ale ve skutečnosti o moc více nenaložíš. Naučil bych se s tím žít, odjezdil jsem s tim dovolenou..
9. 10. 2017 17:39
Re: ?
No tak "naučit se s tím žít" lze u ledasčeho, třeba východní Němci se 30 let učili žít s Trabantem, že! V principu je to ale samozřejmě úplně špatně, auto se má přizpůsobit cílové skupině zákazníků, a ne naopak! Ford ČR to nakonec řeším tím, že nabízí verzi kombi za cenu hatchbacku, ale to je samozřejmě jen z nouze ctnost... ;-\
Avatar - Ozzman
9. 10. 2017 19:25
Re: ?
Ale to si mne asi zle pochopil. Na poměry HB je pro mne Fokus naprosto dostatečným autem i v oblasti prostoru. Já jsem ale zhýčkaný z kombíku a proto jsem se musel uskromnit, po pár dnech už mi to ale nepřišlo (navíc jsem byl ekonomičtěji zbalen z letadla >:D to hodně pomohlo:D). V létě jsem zase třeba jel jen na víkend s Kugou + jsem pak musel přejet ještě s kombem a kytaře v hardcase. Do Mondea jsem zvyklý, že to nahážu + hadry bez ladu a skladu a vše po roletku, na víkend vystaráno s rezervou..... Tady už to bylo tak tak a to je kufr velikostně mezi Fokusem HB a Kombi....
Avatar - miromen
9. 10. 2017 17:40
Re: ?
I test na autorevue.cz, kde testovali snad 10 konkurentu v nižši středni ve variantach kombi nedopadl pro focus vubec špatně, tušim dokonce nadpruměrně a přitom měl papirově nejmenši hodnotu. Těžko řict co za metodiku ford použiva.
Stejně tak u HB, např. zde naměřili jinou hodnotu než udavanou...
[odkaz]
Avatar - M1chal
9. 10. 2017 17:31
nižší prodeje
Ford chce asi odejít z EU trhu, jinak to nevidím >:D
Rozbalit vlákno
0
9. 10. 2017 17:45
Je to o správné volbě priorit
Ford by už měl konečně pochopit, že nabízet v Evropě jen globalizované modely je cesta do záhuby. Evropští zákazníci jsou totiž nejnáročnější na světě a na žádné kompromisy ve formě amerikanizovaných či "rozvojových" modelů nejsou vůbec zvědaví. Vždy byli zvyklí, že evropské Fordy nabízejí naprosto špičkové jízdní vlastnosti a že je mimořádně zábavné je řídit. Taky byli zvyklí na jejich evropsky úhledný design a velmi dobré využití obestavěného prostoru. A právě v tomto směru současná generace Focusu totálně pohořela. Neznám auto segmentu C s více stísněným prostorem pro nohy řidiče a spolujezdce, nemluvě o velmi slabém objemu kufru. Taky nějaká, alespoň lehčí odtučňovací kůra by Focusu jistě prospěla. Takže pánové od Fordu - pokud chcete s Focusem IV v Evropě opravdu prorazit a zatápět Golfu, Astře, Meganu atd., můsíte nabídnout v prvé řadě líbivý evropský design, perfektní podvozek a špičkové využití obestavěného prostoru. A to vše za konkurenceschopnou cenu! Místo toho se ovšem dozvídáme, že hlavním cílem výrobce je na novém Focusu více vydělat... To je fakt cesta do pekel! 8-s :no:
Rozbalit vlákno
16
Avatar - miromen
9. 10. 2017 18:09
Re: Je to o správné volbě priorit
Takže ford se ma přispusobit tvym požadavkum, to by to dopadlo. A jit ve stopach modelu jako astra, megan nebo golf to bych u fordu nerad viděl. Přijit na zadi s traverzou a přetahovat se o cm v interieru od toho ať tu jsou jini. A jen tak mimochodem prostor pro řidiče je zrovna u koncernu realně menši a to jak pro nohy tak mistem pod volantem.
9. 10. 2017 18:25
Re: Je to o správné volbě priorit
Ukaž mi, kde jsem psal, že se má Focus vzdát zadní víceprvkové nápravy a "mým" požadavkům?! Stísněný interiér vpředu a malý kufr je tomuto autu vyčítán v testech po celé Evropě. A jak jsi přišel na to, že koncernová auta C segmentu mají menší místo pro nohy řidiče než Focus? Zkus si třeba změřit, o kolik cm zasahuje palubka současného focusu více do prostoru kabiny (od těsnění dveří) proti třeba Octavii. Rozdíl je patrný doslova na první pohled, ale ve prospěch Focusu to určitě není! >:D
Avatar - miromen
9. 10. 2017 18:38
Re: Je to o správné volbě priorit
To je celkově k tvemu obsahu. A co ma společne palubka s mistem pro řidiče. To jako volant vystupuje z prostředku te palubovky ? Prostě prava noha ma vice volnosti než je tomu u koncernove nižši středni tedy zřejmě krom octavie a pod volantem je vice mista. Takže při nastupovani a vystupovani je menši pravděpodobnost kontaktu s nim. Ten problem je akorat u spolujezdce a to samozřejmě s levou nohou.
9. 10. 2017 19:58
Re: Je to o správné volbě priorit
Palubka má s místěm pro řidiče sakra hodně společného. Podívej se někdy u současného Focusu při pohledu z boku, jak daleko má vůči oknu předních dveří plně vytažený volant ve srovnání třeba s Golfem. A hned ti musí být jasné, že to auto je prostorový průser...
P.S. S Focusem III jsem krátce jezdil, a podvozkově je to super auto, o tom žádná. Taky motor 1.5 Ecoboost byl fajn. Ale v žádném jiném autě jsem se při nastupování a vystupování tak často nebouchal kolenem o hranu vnějšího okraje přístrojové desky. Manželka si zase stěžovala, na úzký prostor pro nohy spolujezdce kvůli absurdně široké středové konzole. A palubka vůči ní byla vystrčená od čelního okna o dobrých 3/4 metru, byl to velmi nepříjemný pocit. To auto prostě vepředu prostorem trestuhodně plýtvá, o tom není nejmenších pochyb! Proto jsme si ho taky nekoupili :'-( Doufejme, že u nové generace už ji udělali správně, prostorově efektivně. :-O
9. 10. 2017 20:12
Re: Je to o správné volbě priorit
Souhlasím s tebou, po ročním používání služebního FoFo III Combi jsem rád, že mám zase Octávku:

+ Skvělé jízdní vlastnosti, živý motor 1.6TDCI 85kW, výborné řízení i řazení
- Katastrofální přístrojová deska - zabírá hodně místa v prostoru, uspořádání a ovládání audia a telefonu a jeho bídná kvalita, nelogický tempomat, naprosto nedostačující místo na zadních sedadlech, malý a plochý zavazadelník

Pokud to nová generace zlepší, tak fajn, ale jak tak čtu zmínka o 1.5EB nikde. Takže pokud v benzinu budou stavět jen na R3, tak jsou opět v Evropě v průseru :no:
Avatar - miromen
9. 10. 2017 20:25
Re: Je to o správné volbě priorit
Te palubovce je snad vše ostatni přispusobeno, tzn. ukotveni sedadel a pozice volantu. A pokud se do něj usadim tak mam v něm větši volnost než je tomu u G7 nebo Leona a to je to u nich o chlup lepši než u G6, kde to ani jinak nejde než, že maš pravou nohu v permanentnim kontaktu s konzoli. Volant je vice v klině takže jak jsem psal vyše. A s tvoji vyškou musiš mit ten volant snad ještě vice v klině stejně jako ti vice hrozi, že o něj při vystupovani/nastupovani zavadiš. To že se ty bouchneš ve focusu při nasedani o palubku v tom nejsi sam. Tohle neznam, naopak je problem se svažujicim přednim sklem, takže při vystupovani jsem kousek od hrany ramu dveři a u vyššich osob to určitě bude problem.
9. 10. 2017 20:52
Re: Je to o správné volbě priorit
Já prostě na současném trhu neznám jiné auto C segmentu než Focus, který by tak blbě plýtval s obestavěným prostorem - přitom hodnotu rozvoru má plně vyhovující.... Právě kvůli té proklaté stísněnosti vpředu jsme se v tom autě necítili dobře a nevybrali si ho. Což je mě moc mrzí, protože jinak by to byl náš favorit. Nic víc a nic míň. Proto doufám, že nová generace bude prostorově šikovnější. Doufejme. :-!
Avatar - miromen
9. 10. 2017 21:03
Re: Je to o správné volbě priorit
No takže opět jde jen a pouze o tve priority. Ty ja mam evidentně jine a co se prostoru tyče, tak zde mi vyhovy i řada aut o segment niže. Ja bych naopak vic uvital, kdyby se rozměrově focus alespoň zastavil. Ja třeba od jiste doby nerostu a v sočastnem focusu mam vice mista než sem jej měl v prvni generaci a pro mě je to jen pověstne vozeni vzduchu navic.
Avatar - wakantanka
9. 10. 2017 19:20
Re: Je to o správné volbě priorit
Na druhej strane ale prave pri FoFo IV ohlasili navrat ku korenom od FoFo I. A ten tiez co sa miesta vnutri ci v kufri nevynikal. Co mu urobili meno bolo ale to ako jazdil. Ak smeruju k najlepsim jazdnym vlastnostiam v triede nevidim v tom problem.
Avatar - CHerokee
9. 10. 2017 18:41
Re: Je to o správné volbě priorit
Globální model - Mustang se stal nejprodávanějším sportovním autem na světě a v tom shnilém ecosmrádečku v Evropě docela rozčeřil vodu. Na druhé straně nová Fiesta je průšvih a prodejní propadák. Problémy bych viděl dva:

1. přiliš drahé
2. tříválcové motůrky

Snad se vzpamatují a aspoň v případě Focusu tyto chyby nezopakují. A rozhodně si nemyslím, že by měli jít stejnou cestou jako konkurence, naopak měli by být sportovnější, nabízet více individualizace a klást důraz na jízdní vlastnosti a řízení. To chybí...
Avatar - Ozzman
9. 10. 2017 19:18
Re: Je to o správné volbě priorit
Ahoj Cherokee, už jsem se bál, že tu Mustang dnes nezazní. "Made my day!" >:-[]
9. 10. 2017 20:54
Re: Je to o správné volbě priorit
Mustang je prostě v Evropě zjevení - fantastické svezení a image za velmi slušné peníze. Je třeba si jich co nejvíce koupit, dokud je ti idioti v Bruselu ještě nezakázali! :'-(
Avatar - Hammunasakra
9. 10. 2017 20:57
Re: Je to o správné volbě priorit
Proč by je zakazovali? :-|

V Americe sou už od konce 60. let přísnější emisní limity než máme my = jestli myslíš tohle ;-)
Avatar - CHerokee
9. 10. 2017 21:17
Re: Je to o správné volbě priorit
Tak tak, dokud ještě poctivé víceválcové atmosféry jsou. A taky v příštích volbách to nehodit zelenorudé levici, páč je jim třeba zavřít pusu, když mluví o takových capinách jako je elektrifikace vozového parku a konec výroby spalovacích motorů nařízený shora apod.
Avatar - praděda7
9. 10. 2017 22:40
Re: Je to o správné volbě priorit
Tak za tou elektrifikací vozového parku bych spíš viděl ty samé charaktery, co tlačí Industry 4.0............. :-!
Avatar - praděda7
9. 10. 2017 22:36
Re: Je to o správné volbě priorit
CHerokee taktak....tříválcový svrbínci.....z 0-100 v ten samý den..... ;-)
9. 10. 2017 17:55
Priestrannost
Som zvedavy na priestrannost noveho Focusu. O terajsej generacii som niekolko krat uvazoval ale vzdy ked som si do Focusu sadol, mal som pocit, ze je z konkurentov v kabine najmensi. Masivna stredova konzola a zvlastne umiestneny ovladac svetiel vela priestoru na kolena nedavaju a vzdy som si kdesi buchal kolena. Pri mojej vyske 180 cm som si uz ani nedokazal pohodlne sadnut sam za seba. Takze akokolvek som pocital a preberal motory a vybavy tak to nedokazalo ospravedlnit ten uzky interier. Nova Astra alebo Golf su v interiery daleko privetivejsie.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Atlis
9. 10. 2017 18:39
Re: Priestrannost
A ty keď šoféruješ, tak sedíš za sebou? ;-)

Focus síce k rekordérom vnútorného priestoru nepatrí, ale s tými kolenami je to kktina. Tiež meriam 180cm, súkromne jazdím Mk3 už vyše 6 rokov, služobne som mal jak Golf Mk7 tak teraz Focus Mk3 po fl, diesel, kombi a nemám dojem, že by bol Golf bol pocitovo väčší. Focus je inak zastavaný, ale inak je to to isté v modrobielom.
9. 10. 2017 20:57
Re: Priestrannost
Ano, současný Focus je "inak zastavaný", bohužel blbě. O tom tady právě hovoříme, že snad nástupce bude s obestavěným prostorem hospodařit mnohem efektivněji... :-O
Avatar - hulk rulius
11. 10. 2017 02:22
Re: Priestrannost
Sednu si FF3 za sebe, mám 193cm. Názory jsou dost rozdílné někdo píše, že je místa dost někdo naopak. Když jsem v něm seděl na autosalónu, zdálo se mi že v pohodě, např oproti Aurisu
Avatar - Atlis
9. 10. 2017 18:39
Re: Priestrannost
Omylom dvakrát odoslané.
Avatar - Ja Prvni 123
9. 10. 2017 19:38
Koho to opravdu zajímá - zajděte jinam, třeba na fórum.
[odkaz]

Jen zvenku, ale lepší než nic.

Jo fórum sportovně blokují... aby ta ubohost zůstala utajena?

Tak třeba tady to bude lepší:

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
9. 10. 2017 19:57
Správna cesta ale v ČR to trhák nebude
Pokud se Fordu podaří nabídnout lepší interiér a zachovají jizdní komfort bude to výborné auto ale asi ne pro ČR. Focus v ČR se prodává jen v žebráckých výbavách... třeba přesvědčí nové zákazníky ale spíš ne.
Rozbalit vlákno
0
9. 10. 2017 20:39
Cenova politika
aj ked sa to podari pri MK4 ,tak importer na SK to zabije svojou cenovou politikou.
Mal som 2× Focus a po tretikrat pri C-maxe ma dorazili. A takto odplašili strasne vela zakaznikov. Nakoniec som skoncil u konkurencie (Sportsvan) comu este stale nemozem uverit ale zatial mozem poklopkat
Rozbalit vlákno
1
Avatar - wakantanka
10. 10. 2017 08:54
Re: Cenova politika
To s tými cenami je už taký folklór, najskôr nastrelia vysoko a potom spúšťajú.
9. 10. 2017 22:22
Prototyp v ČR
Jen pro zajímavost :-)

Cca 2 týdny zpátky jsem ho zřejmě potkal v Praze na magistrále. Přemýšlel jsem co to může být, mělo to německou SPZ, ale maskování, tvary atd. bylo úplně stejné jako na fotkách. Nepotkali jste to někdo taky?
Rozbalit vlákno
1
10. 10. 2017 10:45
Re: Prototyp v ČR
Mozna Kugelwagen

[odkaz]
10. 10. 2017 08:25
C max
Aktuální C-max byl představen ještě dříve než FoFo III, čekal bych proto, že nová generace zde bude dřívo než Focus. Nemá někdo info, kdy bude nová gen. C-maxe? Nebo u Fordu podlehli aktuální módě a MPV bude nahrazeno nějakým pseudo SUV?
Rozbalit vlákno
0
10. 10. 2017 09:40
Fordi luxus...
...mi nejak nehraje.
Trihrnek, lesenovka vzadu misto napravy, interier obslehnuty z Hjondeee i30 a cenovka od Mercedesu..?
No tak to mohou cekat ne "mensi prodeje", ale totalni debakl, minimalne na EU trhu,kde uz se tak jako tak Fordu nijak moc nedari.
A auta pro emeriku vyrobena v Cine?
No, Trump asi nepresvedcil...
Rozbalit vlákno
0
10. 10. 2017 10:51
Vlhké sny manažerů Fordu
To je naprostá klasika Fordu, tedy alespoň na českém trhu. Přijde nový model, napálí se šílená cena, pak se dávají nejdříve malé slevy, pak trošku větší slevy a tak cca po roce až dvou to auto má reálnou cenu.

Jinak je vtipné, že chtějí více luxusu, Vignale dělají i z Focusu a Fiesty. Ale teď na začátku října vydali nové ceníky. Mondeo, S-Max a Galaxy už mají jako nejsilnější motor jen 132kW, dieselové biturbo a benzínový dvoulitr úplně vypadly z nabídky. Vignale už taky nemá samostaný ceník, ale je to jen výbavová položka v klasickém ceníku. No bodejť, když se prodává jen s jedním motorem.

Jinak si vzpomínám, že tak cca pět let nazpátek někdo z českého zastoupení Fordu prohlašoval, že končí s akčními cenami, že prostě stanoví cenu a za tu se auto bude prodávat. Vydrželo jim to tak půl roku.

Sám mám Focuse II, kupovaný jako nový, momentálně má devět let a téměř 200tis. najeto. S autem jsem maximálně spokojený a klidně bych si koupil dalšího Forda. Ale současný Focus fakt ne, to je interiérově zmršenina. No jestli si budou u příští generace hrát na prémii, tak se budu muset poohlédnout jinde . . .
Rozbalit vlákno
6
10. 10. 2017 14:37
Re: Vlhké sny manažerů Fordu
uplne ti nerozumiem.. focus II som mal tiez a teraz kupujeme focus kombi.. co ti tak vadi na interieri..? ono v II ten interier nebol ziadna slava..
Avatar - miromen
10. 10. 2017 14:48
Re: Vlhké sny manažerů Fordu
Přesně to byl i jeden z duvodu proč jsem dvojkoveho focuse nechtěl. Interier jako celek a hlavně nevyhovujici sedaky. A to bych byl ochotny strpět vysoky a dosti vzpřimeny posaz podobny jako v dodavkach.
10. 10. 2017 17:12
Re: Vlhké sny manažerů Fordu
Ano, ve dvojkovém Focusu není interiér kdovíjaká sláva. Ale spíše jen na pohled. Architektura je dle mého názoru OK.

V aktuálním Focusu III mi vadí ta šílená hora plastů vystrčená až skoro do poloviny délky kabiny. Přístroje jsou nepřehledné a ty tyrkysové ručičky tomu dodávají punc auta pro ***e.

Absolvoval jsem zkušební jízdu a pak jsem byl rád, že můžu jet domů svým o generaci starším Focusem.

Nikomu neberu, jestli proti interiéru trojkového Focuse nic nemá nebo se mu dokonce líbí, můj šálek kávy to ale není . . .
Avatar - miromen
10. 10. 2017 20:43
Re: Vlhké sny manažerů Fordu
Tak ten druhy odstavec zni až usměvně. Řikaš nepřehledně a ***sky. Kdybych neznal dvojkoveho fokala možna bych se až tak nedivil. Ja jsem naopak docela rad, že ford konečně opustil ten zeleny brčal, ktery mi neseděl už u jedničkove generace a navic kvituji pravě velice dobrou přehlednost, kde oproti dvojce nepamatuji prakticky žadny rozdil a hlavně ma znatelně lepši čitelnost prakticky za jakykoliv podminek. A škoda, že sis nepočkal na nočni jizdu, protože trojkovy fokal ma i diky ambientnimu podsviceni super atmosferu na palubě. Ty by jsis však připadal jak v gay klubu. >:D
10. 10. 2017 22:05
Re: Vlhké sny manažerů Fordu
Jenže my se bavíme každý o jiném autě. Zelený brčál měl FF2 před faceliftem. Já mám pofacelift, přístroje a ručičky jsou červenobílé. Taky celkový vzhled interiéru je po faceliftu FF2 někde jinde než před ním.
Avatar - miromen
10. 10. 2017 23:26
Re: Vlhké sny manažerů Fordu
Kaju se, i když mam s dvojkovym fokalem najeto vic než dost předevšim s před FL verzi, tak naposled jsem jezdil pravě s FL a neni tomu zas tak dlouho. Možna je to tim, že jsem s tim FL jezdil čistě ve dne. No každopadně, kdyby mě napadlo to co tebe :-O tak krom jasneho topu v podobě ružoveho podsvitu, bych tu přihřatost viděl spiš u červene barvy než u tyrkysove.
10. 10. 2017 11:01
Ford hledá svatý grál...
...a snaží se vynalézt kolo.

Přitom recept má už dvě desítky let. Je v zásadě neměnný od představení první generace Focusu, která ve většině paramatrů ošklivě nařezala nejen veškeré konkurenci, ale hlavně Golfu.
Moderní, lehké, řidičské auto, kterému člověk odpustil i pár levnějších řešení v interiéru a UFO palubku.

Na perfektně naladěný podvozek, slušně zvolené motorizace, dobrou výbavu a dnes i konektivitu uslyší všichni...a to za ceny Golfu, stejně jako tenkrát.

Vypadá to, jakoby Ford najal nějaké managery a vývojáře z PSA, tam se i perfektně postaveným autům dokáží postarat jakousi bizarností o trable.
Rozbalit vlákno
2
10. 10. 2017 15:27
Re: Ford hledá svatý grál...
Bohužel jsi to vystihl naprosto přesně! :'-( :'-( :'-(
Avatar - speedfred
10. 10. 2017 15:29
Re: Ford hledá svatý grál...
ja sa ti obávam či v PSA nie sú nejaký vizionári a jasnovidci.
Pozeral som foto novej A8 a ovládanie klimatizácie iba na dotykáči a aj to niekde pri kolenách.