Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai Accent na českém trhu

Ladislav Čermák
Diskuze (43)
Již šestá generace korejského subkompaktu opět přiváží zajímavý poměr cena/výkon.

Populární malý Korejec spatřil světlo světa již v šestém vydání, které opět musí urazit o něco větší kus cesty, aby svými již nespornými kvalitami odbouralo další část nedůvěry konzervativních Evropanů. Vybavil se k tomu nápadným designem, moderní technikou a jako obvykle přidává něco navíc - ve srovnání s konkurencí více vnitřního prostoru a již v základu solidní výbavu.

Nový Accent sedan narostl o 20 mm do délky, o 15 do šířky a o 75 do výšky při rozvoru, zvětšeném o 60 na výsledných 2500 mm. Karoserie je díky přidaným výztuhám o desítky procent tužší a přenáší méně hluku a vibrací. Přepracovaný podvozek se vzpěrami McPherson vpředu, torzní tyčí vzadu a zesílenými tlumiči i kotevními místy zprostředkovává bezproblémové jízdní vlastnosti. Součástí inovované výstroje je nový elektrický posilovač řízení a také výrazně posílená brzdová soustava se standardně montovaným ABS a EBD.

V nabídce jsou tři úrovně výbavy Active, Dynamic a Elegance, přičemž součástí všech bude posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, palubní počítač, otáčkoměr, imobilizér, centrální zamykání, příprava pro autorádio se 4 reproduktory a asymetricky dělená sklopná zadní opěradla. Výbava Dynamic přidává výškově stavitelné sedadlo řidiče, elektrické ovládání oken a manuální klimatizaci. Vrcholná Elegance pak ještě elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, dálkové ovládání centrálního zamykání, loketní opěrku pro přední sedadla a alarm; pro motorizace CRDi standardně ještě mlhovky a výškové reproduktory.

Startovní paleta motorů zahrnuje čtyři moderní čtyřventilové čtyřválce DOHC. Základem je opět zážehová čtrnáctistovka, se kterou se Accent rozjede na 177 km/h, stovku zvládne za 12,3 a to vše za průměrných 6,2 l/100 km. Šestnáctistovka používá variabilní časování ventilů CVVT, díky němuž vyvíjí 83 kW a umí 190 km/h a 0-100 km/h za 10,2 s při spotřebě o dvě desetiny litru vyšší. Vrcholem je moderní patnáctistovka common-rail, již dobře známá z jiných koncernových modelů; zde nabízí 81 kW, 176 km/h a stovku za 11,5 s, to vše za výborné 4,6 l/100 km. Všechny agregáty používají pětistupňovou mechanickou převodovku, čtrnáctistovku lze získat také se čtyřstupňovým automatem (168 km/h, 14,5 s, 6,9 l/100 km).

ACTIVE 4dv.
1,4i71/975-ti st. manuální264 900
1,5 CRDi VGT81/1105-ti st. manuální299 900
DYNAMIC 4dv.
1,4i71/975-ti st. manuální289 900
1,5 CRDi VGT81/1105-ti st. manuální319 900
ELEGANCE 4dv.
1,4i71/975-ti st. manuální299 900
1,4i71/974 st. automatická339 900
1,6i CVVT82/1125-ti st. manuální319 900
1,5 CRDi VGT81/1105-ti st. manuální339 900

Ladislav Čermák
Diskuze (43)