Nový Hyundai Accent na českém trhu
Populární malý Korejec spatřil světlo světa již v šestém vydání, které opět musí urazit o něco větší kus cesty, aby svými již nespornými kvalitami odbouralo další část nedůvěry konzervativních Evropanů. Vybavil se k tomu nápadným designem, moderní technikou a jako obvykle přidává něco navíc - ve srovnání s konkurencí více vnitřního prostoru a již v základu solidní výbavu.
Nový Accent sedan narostl o 20 mm do délky, o 15 do šířky a o 75 do výšky při rozvoru, zvětšeném o 60 na výsledných 2500 mm. Karoserie je díky přidaným výztuhám o desítky procent tužší a přenáší méně hluku a vibrací. Přepracovaný podvozek se vzpěrami McPherson vpředu, torzní tyčí vzadu a zesílenými tlumiči i kotevními místy zprostředkovává bezproblémové jízdní vlastnosti. Součástí inovované výstroje je nový elektrický posilovač řízení a také výrazně posílená brzdová soustava se standardně montovaným ABS a EBD.
V nabídce jsou tři úrovně výbavy Active, Dynamic a Elegance, přičemž součástí všech bude posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, palubní počítač, otáčkoměr, imobilizér, centrální zamykání, příprava pro autorádio se 4 reproduktory a asymetricky dělená sklopná zadní opěradla. Výbava Dynamic přidává výškově stavitelné sedadlo řidiče, elektrické ovládání oken a manuální klimatizaci. Vrcholná Elegance pak ještě elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, dálkové ovládání centrálního zamykání, loketní opěrku pro přední sedadla a alarm; pro motorizace CRDi standardně ještě mlhovky a výškové reproduktory.
Startovní paleta motorů zahrnuje čtyři moderní čtyřventilové čtyřválce DOHC. Základem je opět zážehová čtrnáctistovka, se kterou se Accent rozjede na 177 km/h, stovku zvládne za 12,3 a to vše za průměrných 6,2 l/100 km. Šestnáctistovka používá variabilní časování ventilů CVVT, díky němuž vyvíjí 83 kW a umí 190 km/h a 0-100 km/h za 10,2 s při spotřebě o dvě desetiny litru vyšší. Vrcholem je moderní patnáctistovka common-rail, již dobře známá z jiných koncernových modelů; zde nabízí 81 kW, 176 km/h a stovku za 11,5 s, to vše za výborné 4,6 l/100 km. Všechny agregáty používají pětistupňovou mechanickou převodovku, čtrnáctistovku lze získat také se čtyřstupňovým automatem (168 km/h, 14,5 s, 6,9 l/100 km).
ACTIVE 4dv. | |||
1,4i | 71/97 | 5-ti st. manuální | 264 900 |
1,5 CRDi VGT | 81/110 | 5-ti st. manuální | 299 900 |
DYNAMIC 4dv. | |||
1,4i | 71/97 | 5-ti st. manuální | 289 900 |
1,5 CRDi VGT | 81/110 | 5-ti st. manuální | 319 900 |
ELEGANCE 4dv. | |||
1,4i | 71/97 | 5-ti st. manuální | 299 900 |
1,4i | 71/97 | 4 st. automatická | 339 900 |
1,6i CVVT | 82/112 | 5-ti st. manuální | 319 900 |
1,5 CRDi VGT | 81/110 | 5-ti st. manuální | 339 900 |