Re: Bez benzínového turbomotoru nekonkurenceshopné..
Ano, bude se jich prodávat málo pokud to srovnáš v konkurenci nižší střední. Tohle je nová generace proti které stojí nová Fabia, Corsa, Clio atd. a nemůžu si pomoct, kdo se prostě kdo se jednou projede TSI, SDI, TCe tak tohle už chtít nebude, ještě k tomu za ty peníze...
Auto je prostě těžké, aby se 100 k motorem vážilo 1135-1250 Kg je fakt dost. Od toho se bude odvíjet dynamika a spotřeba. Počkám si ale na srovnávací testy...
Re: Bez benzínového turbomotoru nekonkurenceshopné..
Uživatelskou přívětivost turbomotorů nezpochybňuju, narážím na to, že atmosférické plnění si pořád své kupce najde. Koukni na silnice, kolik jezdí benzinových hojondajů, mazd, citroenů a pod. Navíc jaké srovnání s konkurencí z nižší střední? Tady jsme v B-segmentu.
Re: Bez benzínového turbomotoru nekonkurenceshopné..
Proč jezdí? Protože ta auta byla levnější, než ty s turbomotory. Hjondaj nenabízel a zatím ani nenabízí jinou možnost, než atmosféru, stejně tak Kia a Citroen jen v nejdražších specifikacích. Mazda také nemá na výběr pokud vím.
Kia a Hjondaj s atmosférou koupíš levněji, než stejně vybavenou Škodovku s TSI. Money talks...
Navíc se podívej do diskuze, ti kupci si nikdy ani třeba to TSI nevyzkouší, díky ceně a taky přeci nebudou jezdít jednadvojkou, nebo dokonce třívalcovým litrem ( EB od Fordu). Pak tu mudrují, že je to špatné ... třeba jedne slovenský bratr je na to expert >:D Souhlasím s Kubisem, tady není o čem, Fabie nabídne dynamické turbomotory, hezky vypadá, uvnitř také malá není a kupec Škodovky přehlédne lowendové plasty... koneckonců, v téhle cenové bych to zkousl i já.
Re: Bez benzínového turbomotoru nekonkurenceshopné..
Renault má špatné renomé, 70% lidí žijí pořád s tím, že Renault dělá auta stejná, jako koncem 90. let, kdy byly poruchové. Ty by sis ho koupil? Já ano, protože vím, že to tak není...
Re: Bez benzínového turbomotoru nekonkurenceshopné..
Ano prodává se jich málo a hlavně kdo je má si na ně stěžuje. Taková 1,4 která je línější než 1,4 55KW která se chvíli dávala do jedničkové Octavie.... A 1,6 85 kw proti koncernové 1,6 74 kw taky není žádný zázrak.
Re: Bez benzínového turbomotoru nekonkurenceshopné..
o par mesiacov predstavi hyundai nove t-gdi 1.0 ;-) v i20 a aj v i30 ... predpokladam ze sa tak udeje v zeneve 2015..... ;-)
a inak 100 konova 1,4ka so 133Nm bez turba bude pre mnohych v malom aute dokonaly ideal ;-) na bezproblemovu dennodennu jazdu velkomestom .... ja predpokladam ze o predajny uspech i20 sa bat netreba... v roku 2015 hyundai v eu pekne pojde predajne hore to sa vsadim s kazdym.... ten preajny narast bude citelny ;-) a i20 k tomu prispeje nemalou mierou :yes:
Re: Bez benzínového turbomotoru nekonkurenceshopné..
Hyundai nikdy nekupovali lidé, protože se jim líbí. Hlavní argument byla vždy cena. Jestliže se dnes i20 s atmo motorem dostává na stejnou cenu jako Fabia s TSI, pak si říkám, kde je teda ten prodejní argument. Chápu to tak, že Hyundai se již cítí jako plnohodnotný konkurent. Leč obávám se, že opak je pravdou.
Re: Bez benzínového turbomotoru nekonkurenceshopné..
Může nabídnout lepší prostor a lepší interiér. Fabie je uvnitř opravdu levná, někomu to vadit může, ale v B segmentu těch kupců fakt moc nebude, Hyundai sem neseděl, ale někdo tady v diskuzi naznačoval, že má mít špičkové materiály... >:D Prostor v zadu pro mne ve Fabii není (188cm), ale jestli na tom i20 bude lépe nevíme... Jinak motorově a cenou není o čem.. tady Škodovka dala rozhodující ránu, kdy do 300 tisíc koupíš slušně vybavené TSI.
Re: Bez benzínového turbomotoru nekonkurenceshopné..
Hovoris o "zaruke 4-5 let"....lenze zrejme najväcsi konkurent i20 ju ma len 2 roky, co je a to stale tvrdim vysmech zakaznikovi.A s priplatenim si za nieco, co mam u konkeruncie v cene...za mna, nie dakujem.
Re: Bez benzínového turbomotoru nekonkurenceshopné..
Komplet. Takže 5 let nebo 100 000 Km. K tomu 5 let mobilita Plus, veškerá asistence zdarma (defekt, došel benzín atd.) za 990 Kč. Jak psal kolega výše, jen blázen by to nebral..
Re: Bez benzínového turbomotoru nekonkurenceshopné..
Ano, mám k dispozici smluvní podmínky téhle záruky. Jedná se o nabídku pouze pro RČ a krom záruky na 5 let, nebo 100 000km obsahuje i hromadu asistenčních služeb. Ty jsou samozřejmě zdarma v rámci toho "příplatku" ;-)
Re: Bez benzínového turbomotoru nekonkurenceshopné..
Jako připlatit si 990 Kč za 5 let záruky na 100 00 Km s plnohodnotnou silniční asistencí Plus (defekty atd.) se ti zdá hodně?
Podívej se na náklady za servis u Hyundai a na cenu základních spotřebních dílu (obložení, kotouče, výfuk, zrcátko atd.) a uvidíš, že jsi dal za záruku "zdarma" několik tisíc Kč. Ale každý ať vybírá podle sebe...
Re: Bez benzínového turbomotoru nekonkurenceshopné..
Nie, sam som rozumel tych 990 len za mobility...teda nie na predlzenie zaruky....ta ponuka je naozaj dobra. Zrejme sa tyka len Fabie a nie i ostatnych modelov Skoda, ale kiezby som sa mylil a bolo by to obecne.
V kazdom pripade som sa kuknul na stranky Skoda v AT, kde nieco podobne som nenasiel. Skusal som i konfigurator, ze sa mi ta ponuka ukaze niekde na konci...nic som nenasiel, takze zrejme ide len vylucne o cesku zalezitost a mozno prave na reakciu na uspechy Hy v CR,.....aj ked Hy je v AT druha najpredavanejsia znacka, takze kto vie co s tym predajca Skoda v CR zamysla.
Re: Bez benzínového turbomotoru nekonkurenceshopné..
Pozor, ono se to "zadarmo" jenom tak tváří. Doporučuji se na to dobře vyptat, ať potom každý rok nekoukáte na účet za servisní prohlídky jako tele na nový vrata. >:D
Re: Bez benzínového turbomotoru nekonkurenceshopné..
Tak třeba přidají i něco svižnějšího. Do minulé generace se montovala šestnáctistovka, tak snad ji dají i do nové generace. Ve verzi GDi by to bylo slušných 99 kW, to už by TSíčku ujelo. Problém vidím spíše v tom, že ze čtrnáctistovku se dost připlácí, protože právě ona mi přijde jako optimum pro běžného českého zákazníka. Výhodou i20 je, že i základní motorizace je dostatečná a doporučitelná.
Re: Bez benzínového turbomotoru nekonkurenceshopné..
Nepride ti trosku divne, ked 1,6 GDI 99kW len, len ze ujde 1,2 TSI 77kW ;-) Niekde je asi chyba :-)
p.s.: Ono dokonca aj ta 1,2 TSI 77kW ma jazdnym prejavom lepsi spodok a stred ako 1,6 GDI - jedine, ze to GDI ma spicku hore.
Inak povedane uz vidim tych vodicov v premavke co standardne pri kazdej prilezitosti drzia otacky 4000 ot. az obmedzovac aby to vyuzili. Vsetci to sulichaju okolo 2500 ot. ;-)
Re: Bez benzínového turbomotoru nekonkurenceshopné..
Neprijde mi to divné od té doby, co litrový tříválec Ecoboost má vyšší výkon i točivý moment než můj dvoulitr :-)
Výkonová špička se hodí při předjíždění, kdy máš jistotu, že hlř než ves teřních otáčkách to táhnout nebude. Pravdou je, že u toho GDI je to až moc š***té.
A jéje, šmějdi opět útočí >:D >:D >:D Kosmodisky, hrnce léčící rakovinu, biotronické lampy >:D Nikdo Vám nedá tolik, kolik zdrátovaný Hov.no.jdé podepřený placenými diskutéry slíbí >:D
Už se těším na srovnávací test i s obyčejnou Fabiou, která tento vývojový omyl vyklepne stylem klapzubovy jedenáctky, tedy vítězství na celé čáře >:D >:D >:D
Nemám žiadny dôvod hájiť Hyundai a človeka pri prečítaní titulku napadne, že prekročiť sebavedomé ceny Škody evokuje poriadnu mieru sebavedomia Kórejských manažérov. Stačí pohľad do cenníka a zistíme, že pán redaktor Bureš podľahol infantilnej hre vw group s názvom "cena od". Dorovnajte si výkon motora, výbavu a potom porovnajte porovnateľné.
Alebo nás čaká éra titulkov "BMW 5 za cenu Passata"?
Ja som uz redaktorou s auto.cz viac krat prosil, aby napisali a vysvetlili napr. [odkaz] alebo [odkaz] Ked slo o pokutu pre HY, auto.cz bolo prve medium, ktore sa ponahlalo tu informaciu zverejnit. Ked ide o Skodu, tak mlci a tvari sa, ved je vsetko v poriadku :-! a naposledy [odkaz]
Ja mam asi tak 5 oblubenych znaciek, ale tu mi nejde o ne, ale o objektivitu. I ja som na moje oblubene znacky casto kriticky...viz moj dnesny prispevok o necitlivosti riadenia v clanku ix35 v Yeti.
Ide mi skor o to, ze tu ta neobjektivita doslova srsi a robia z nas hlupakov.
To site sa tyka ziadosti odstranit z auto.cz odkaz BLESK, co boo podpisane velkym poctom citatelov, lebo to ide pod uroven citatelov....nic z toho, dostavaju zaplatene od VW i od Blesku, uroven a hodnoty ich nezaujimaju 8-s:no:
Informace které jsou v médiích jsou jen ty, za které někdo pořádně zaplatil... média tu nejsou aby hlásala pravdu. Média jsou primárně k postrkování ovčanů tím směrem, který se hodí těm, kteří tahají za nitky :-!
Proč asi dostává v našich komerčních médiích tolik místa "politická mrtvola Kraďousek" :-)
Je pro mne nepochopitelné, kam až sahají prsty toho vypitého mafiána...
I ve srovnatelné výbavě je Fabia levnější: 1,0 MPI/55 kW stojí 252.900 Kč + paket Active Plus za 5.000,- (klimatizace, elektrické ovládání oken vpředu, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka), což máme 257.900 Kč vs 259.990 Kč i20 ve verzi Family+
Ondore napisal: "Dorovnajte si výkon motora, výbavu a potom porovnajte porovnateľné."
pri vsetkej ucte snad nechcete tvrdit ze 3valec 1.0 55/95 je zrovnatelny so 4valcom 1.25 55/121.
faktom je, ze za cenu malo vyssiu ponuka i20 silnejsi motor v zaklade ako Fabka a naopak za cenu malo nizsiu ponuka Fabia silnejsi motor na hornej strane benzinovej ponuky.
boze z Vas (auto.cz) ten Skoda marketing doslova svtieti jak xenon.
Redaktor auto.cz si přes okřídlený šíp nevidí do pusy. Napsal jste: " i ve srovnatelné výbavě", to tedy obsahuje i asistent rozjezdu do kopce, 15" kola a palubní počítač MFA. No a jsme na 265 tis. Základní cena 55kw motorizací je o víc jak 10t výhodnější u i20 s vyšší výbavou.
Nemám a nikdy jsem neměl Hyundai a v rámci třídy bych volil jinak než tyto dva zmiňované vozy, ale vadí mi tyto praktiky z novinářské žumpy, kam se svojí novinářskou úrovní patříte. Bylo by příjemné na tomto webu číst články bez otáčení pravd jak se to Škodě Auto hodí.
O rozdílném projevu 3válce 1.0 s 95Nm a 4válce 1,25 s 121Nm neptřeba hovořit
Edit: Když jsem ještě koukl do konfigurátoru škody, tak je třeba ještě zmínit dálkové centrální zamykání (+4t), rádio u obou ( H za 5,9t/ Š za 6,5t) a rezervu u Fabie za 1100,-
Tedy ve stejné výbavě u stejně výkonných auto ( chybějící válec a 26Nm nebudu teď řešit) je škoda za Fabii 275.590,- vs i20 265.490,- .
Definitivně to, kdo je z dvojice FIII a i20 lepší, rozhodne až srovnávací test, snad se ho tady dočkáme. Do té doby to bude jen taková přetahovaná. ;-)
"... což máme 257.900 Kč vs 259.990 Kč i20 ve verzi Family+ "
To neni humorne, ani kdyz to vezmu jako _pokus_ o blby vtip.
Dneska psat o rozhodujicich 2 tisicich Kc pri koupi auta za 0.25 Mega? Ehmmm. :-!
Tiez ma napadlo cosi podobne, ze treba porovnavat to, co je porovnatelne. Respektive ten rozdiel ~5000Kc u najlacnejsich modelov je bohate vykompenzovany (+1 valec, +10kW vykonu, a zrychlenie 0-100 o dve sekundy menej).
Já to spíš vidím tak, že Fabka vypadá přeci jen sportovněji, ale tradičně trochu konzervativně, I20 je líbivé auto a budou ho volit hlavně ženský, jako třeba P208. Podle mě je nejhezčí a nejlepší volba v tomto segmentu Clio.
Diky moc tohle jsem opravdu nevěděl a to jsem googlil až se ze mě kouřilo.
No a žadny učeny z nebe nespadl a diky tobě jsem opět o něco chytřejši.
A jen tak nahodou neviš kdy H/K přijde s turbobenziny ? Už je to tušim několik let co je slibuji a ono pořad nic.
tak cena i20 je podstatně vyšší než jsem čekal, i když v porovnání s Fabií III vychází příznivěji - nepočítám motory s chybějícím válcem...vidím jako mnohem lepší variantu clio nebo si malinko připlatit a jít do většího auta :no:
U i40, kde je ošizené skoro všechno a cena napálená se dá jít snadněji dolů. Je to podobné jako u těch hrnců v TV nedáte ani 50tis. ani 30tis. jen 10tis.!!! a nakonec je blbouni za těch 10tis. koupí i když nestojí ani za tu tisícovku. A ti "chytřejší" se neváhají ještě zadlužit.
Možná že mě někdo bude považovat za bláhového, ale já vzhledem k tomu, co Mr. Vošický praktikuje v posledních měsících/letech na trhu, jsem si opravdu myslel, že přivede na trh holou verzi za 199 900 Kč a s tou se pak bude vytahovat v televizních reklamách na další NadAuto. Nestalo se tak však, ale výsledkem toho je litý boj, který se tu rozzuřel mezi oběma znepřátelenými tábory Š a H. Možná že i toto je výplod jeho mozku, velmi taktický a promyšlený, a možná že málo kdo z nás tuší, co to v příštích měsících přinese. Bojím se, a je to dost silný pocit, že tento pán má něco za lubem, resp. v záloze. A že se všichni budeme divit. Cenami i20 to celé jen začíná.
Tak jsem dal fabii do konfigurátoru a při stejné výbavě stála cca 306 tis. a měla 3 válcovej mrtvej motor oproti 266 tis. s 4 válcovým motorem.... a 5 let záruka je super , ale zkuste se zeptat zda to zajišťuje přímo továrna a nebo to je pojištěno nějakou pojištovnou jako produkt .... což je dost velký rozdil . A Samozřejmě je omezena KM .
Jo a sleva 44 tis. byla na i10 od prvního dne prodeje, jako podpora. Kupoval jsem ji do firmy .
306 tis ? to sis nakonfiguroval rapida, ne ?:D... mě fábka vyšla v té výbavě na cca 276 tis. Hjondééé se mi líbí víc jak zvenku, tak ze vnitř, někdo tady ale argumentoval tím, že má "kvalitnější" interiér, to bych tvrdil až po 50 tis. km kdo má kvalitnější interiér >:D
Kdybych kupoval nový vůz v této třídě, hjondé by to nebyl. Bohužel ani Fábia >:D
V českém prostoru bude zjevně největší srovnání s domácí Fábií. A zde to vpadá, jako by si role jasně rozdělily. V slabších motorizacích se mi nabídka korejce zdá lepší, zejména tedy s ohledem na rozdíl v motorech samotných. Při přesunu k těm výkonnějším přebírá silu češka, kde se dle mě na něj i20 až tolik nechytá a to ať už absencí turbomotoru, tak i cenou. Jsem zvědav na reálné srovnání obou.
PS: na srovnávací test na jiných webech, nebo svůj >:D
Jinak pokud vím, tak ty motory dělají skoro od nepaměti (s drobnými úpravami), tak by teoreticky měli být méně poruchové, než TSi, na druhou stranu s trochu větší spotřebou. Teda alespoň taková je má zkušenost.
Nechcem držať stranu ani jednému táboru. Nie som ani zástancom Hyundaia ani Hyundai fúúúúj. Tešme sa, že v segmente B sú dva nové modely, ktoré oba sú omnoho krajšie a modernejšie ako ich predchodcovia. Názory sú názory, nakoniec zákazník si vyberie sám a žiadne fúúúj to neovplyvní, nakoľko nemôže.Marketingoví manažéri všetkých značiek nie sú žiadní hlupáci, a preto je cena každého nového modelu stanovená tak, aby si model našiel zákazníka. Nakoniec chvalabohu je dnes v segmente B celkom dusno, Fabia, COrsa a I20 sú úplne čerstvé novinky (a všimnite si, ako výrobcovia čakali jeden na druhého), aj ten zvyšok sú pekné autička. Z môjho pohľadu sú všetky tri novinky veľmi rovnocenné, predovšetkým cenovo. Všimnite si taktiku všetkých výrobcov. Za relatívne peknú cenu dostanete skoro holý automobil (napr. všetky tri modely sú bez rádia!!!, bez klímy, apod.) so základným a slabým motorom. Niekto použil motor so segmentu A (Škoda), Korejci a Nemci prečipovali pôvodný motor na nižší výkon. A za všetko navyše si pekne priplatíte! Ešte raz sa vraciam k tomu, a je to môj názor, ktorý nikomu nevnucujem, že testovať by sa mali základné výbavy, nie nadupané a naložené autá, ktorý si každý nakonfiguruje v konfigurátore, ale reálne si kúpi čosi lacnejšie. Nakoniec už som o tom neraz písal, že tie "dobre vybavené a motorizované autá" sú nezmysel, nakoľko za ich nákupnú cenu už môžete mať základný model z vyššieho segmentu. A môžete mi nadávať koľko chcete, aj vy zistíte, nakoľko je Rapid pohodlnejší ako Fabia, pričom to isté platí o Corse a Astre ako i i20 a i30. No rozdiel je priepastný. Ešte jedno tajomstvo. Všetci výrobcovia na základných modeloch krvácajú, ich úloha nie je trhať rekordy v predaji, ale dať do inzerátu cena od! Naopak, tie "dobre vybavené a nadupané" autíčka sú pre výrobcu zlatou baňou. A tiež mi esšte uveríte, že či sedíte vo Fábii za 234 tisíc, alebo v Corse za 219 tisíc, alebo v najdrahšej možnej konfigurácii toho istého modelu, sedíte v tom istom aute. Žiadna výbava nepridá centimeter priestoru, ani hviezdičku v bezpečnosti...
"Ešte raz sa vraciam k tomu, a je to môj názor, ktorý nikomu nevnucujem, že testovať by sa mali základné výbavy"
Nesouhlas. Vzor by mel byt ten styl vybavovani co funguje v USA. Auto bez tempomatu, ci se svihadly vzadu, bez klimatizace nelze poridit. Bodka. V realite, aut ve stylu "holobytu" se moc neproda ani v CR, si troufam spekulovat.
" A môžete mi nadávať koľko chcete, aj vy zistíte, nakoľko je Rapid pohodlnejší ako Fabia, pričom to isté platí o Corse a Astre ako i i20 a i30. No rozdiel je priepastný. "
OK, idiotsky nazor! >:D Diky za nadavaci povolenku.
Srovnavat Corsa a Astra v kontextu pohodli a davat mezi ne rovnitko je projev ignorantstvi. Rapid a Fabia jsou OK pro trpajzliky. ;-)
Souhlasim ze "jiz od" formulace je zrovna takova kravina jako udavana spotreba. Avsak, ten kdo ma zlato - pise zakony, tezko lze ocekavat zmenu v neprospech autoindustry.
Zkus se přenést z minulosti do současnosti. Dneska již u velké většiny novinek je právě otázka bezpečnosti na jednom z předních míst a připlácet za bezpečnostní výbavu například v podobě vaků lze pomalu považovat za faux pas.
Do základů se dostalo hlavně to, co je povinné, nebo podstatné pro slušný výsledek v EuroNCAP. Za "pytle" se připlácí i dnes, třeba i u Audi... A6. Než zavedli ESP povinně, tak se kolikrát nedalo ani dokoupit do základní výbavy. A to není zase tak dávno.
Ale souhlasím s tím, že dnes bývá bezpečnostní základ i u levnějších aut slušný a těžko srovnatelný se situací deset, patnáct let zpět.
Máte pravdu, pred 10 rokmi, ked Ste Fabku kupoval, tak to platilo. Dnes je plná bezpečnostná výbava v cenníku od základnej verzie, platí to aj u Fabie III aj u Hyundai. Skuste sa tam pozrieť!!!
Ale to je snad dobře, nebo? Na tom je nejlíp vidět, jak se vývoj automobilové výroby posunul vpřed. Auto co dnes stojí polovinu toho co před iks lety nabízí dvojnásobnou výbavu proti tomu co před iks lety. Já to vnímám velmi pozitivně :yes:
km? Pěkně prosím... ;-)
Jinak ze zahraničních testů vyplývá, že i20 je komfrotem nad úrovní průměru kompaktů - velmi tichá a s perfektním podvozek - naopak, domácí "spička třídy je kritizovaná za "nezvládání záplat" - 1.4 za 324k je výborná nabídka, lepší než FIII Style se směšným MirrorLinkem.
Dotaz asi takový jako by ses ptal, kolik stojí klimatizace k základní výbavě i20... 1,4 za 324 je fajn a 306 či 320 za Fabii je hrůza? Zvláštní hodnocení. ML, i20 také žádnou navi nemá...
osobne u mirrorlinku nevidim ziadnu vyhodu oproti vacsiemu displeju. Zaujimava ficura to je, ale povedzme si to takto - na to auto nejazdi :-)
i20 vyzera vlmi pekne ale nemyslim si ze sa v CR bude moc predavat. Ludia co chcu Hyundai pojdu skor do i30 a skodovkari si nic ine okrem Fabie znova nekupia
Já neobhajuji ML, jen nevím proč se upozorňuje na něco, co druhé auto nemá a nemá ani jeho "náhradu". Auto na to určitě nejezdí.
Myslím, že prodeje i20 budou viset zejména v nižších výbavách a slabších motorizacích. Fabia si zákazníky určitě najde, mnoho z nich čeká na uvedení kombi verze do prodeje.
Souhlasím, jako fičura je to super, ale když se marně pokoušíš přimět smartphone s aplikacema, aby se ti zobrazovaly na displeji auta, přestože connect je ok, když ti při každém pokusu o zadání navigace po rozjezdu zhasne obrazovka s tím, že aplikace se nesmí používat při jízdě, že je to nebezpečné, když musíš mít telefon vraženej s kabelem do zásuvky USB, jinak smůla, když je kvůli tomu mobil rozpálenej jako kamna, a když furt čučíš kamsi dolů před páku, co ten mobil dělá, že to zase nic nedělá, tak si řeknu že tuto fičuru v autě fakt nepotřebuju.
Díky, ale fakt ne. Já bych za ni tedy rozhodně nepřiplatil a nechtěl bych ji ani zadarmo, bylo by mi to k ničemu, vím to. Internetový rádio neposlouchám, stačí mi normální stanice, na navigaci mám mobil nebo přenosnou, a ostatní aplikace k řízení nepotřebuju, s těma mi to auto stejně rychlejc nepojede.
Vzhledem k poměrně příznivé ceně TSi vsázím na něj. MPI si objednají pouze jezdci kolem komína a to raději pouze ve městě. Všude jinde je TSi jasnou volbou. HTP se dobře prodávalo díky ceně, na nic víc mnohdy lidé neměli peníze. A co si budem povídat, HTP je mnohem lepší základní volba jako MPi.
"Ale 1.4 atmo nestačí na nejsilnější TSI, to je holý fakt. "
Na und?
Aby to co jsi napsal melo vahu faktu, bys to musel podlozit nejakymi merenimi.
co to je "nestaci"?
;-\
Ze zahraničních testů vyplývá pravý opak, podvozek je nejslabší stránka i20
and the ride in the i20 is probably its weakest area.
Speed bumps and longer undulations are well absorbed, but any sharp ridges or expansion joints expose a seeming lack of suspension travel, sending a big thump into the cabin.
[odkaz]
Naopak Fabia má podvozek chválený a zařazený mezi silné stránky
Better still the excellent body control is matched by fluid steering response making it possible to get this Fabia into a very satisfying quick-flowing rhythm on mountainous Portuguese roads. That it delivered such genuine ability and driving satisfaction was a most unexpected side to this urban car, but shows a significant return to form by Skoda’s chassis team, after the brittle and unforgiving performance of the Rapid and Octavia at their respective launches.
[odkaz]
Jiný v čem? Spíš jenom popisují a opisují údaje výrobců, případně srovnávají s přechůdcem než že by plnohodnotně testovali a popisovali vlastnosti podvozku, podobně jako u Fabie.
[odkaz]
Řeč byla o podvozku, dal jsi jenom další test, kde tester vychválil do nebes podvozek Fabie.
A tvrdit, že na rozdíl od českých novinářů se nebojí kritizovat? Vždyť kritizuje jenom tvrdé plasty v interiéru a to kritizovala už hromada českých testů, olizovači plastů jsou všude.
Koukám, žes zjevně nečetl moje osobní postřehy z litrové Fabie z minulé soboty. Dovolím si je ti sem nakopírovat znovu. i20 jsem viděl zatím jen na fotografiích, takže tam nemůžu sloužit, ale s FIII jsem už jel a nesouhlasím s tebou, že nezvládá záplaty. Já naopak tvrdím, a mám to z vlastní hlavy a nikoli někde vyčtené, že tak příjemný podvozek jako má nová Fabia nemá dosud žádná Škoda.
A teď ty dojmy - jízdní, z kabiny, i s MR:
Osobní zkušenost s 1.0 MPI
Ahoj všem, tak jsem v sobotu zašel k dealerovi a krátce se svezl s Fabií s litrovým tříválcem 55 kW, jako měl pan Chamilla v testu. Koho to auto zajímá, tak tady je pár mých postřehů:
Design se přiznám, se mi víc líbil na fotkách, než v reálu, chybí tomu takový wow efekt, ale pěkná ta Fabia je, to se musí nechat. A řidiči co jezdili kolem panečku koukali:-) Mě se teda nelíběj moc ty světla vepředu, přijdou mi až příliš velký, zato zezadu to auto vypadá parádně. Hlavně pak efekt černýho rámečku kolem zadních lamp se povedl.
Za volant se dobře dostává, dozadu je to ale horší, tam vadí široké prahy a vykousnuté blatníky, ale žádná tragédie to není. Uvnitř vše jak má být, nastavit volant a sedadlo bylo otázkou chvíle. Místo klíčku bylo tlačítko, nastartování bylo v pořádku. A pak - nic, ticho, žádný klepání motoru nebo vibrace, vůbec nic. Kdyby se otáčkoměr nezved pod tisíc otáček, myslel bych si, že ten motor vůbec nenaskočil.
Řazení je další velký plus Fabie, něco tak lehkýho a přesnýho dosud uměl jen Ford. A spojka jakbysmet, taky neskutečně lehká, až si říkám jestli vydrží aspoň 50 000 km. Rozjezd úplně bezproblémovej, šup za dvě a jedeme. Ale ouha, motor byl úplně studenej a já asi přidal moc plynu, protože místo akcelerace se dotavilo takový to zhoupnutí, jako vám udělá třeba robotická převodovka, a auto ne a ne se rozjet. Tak jsem povolil plyn a za asi pět vteřin bylo vše v cajku a motor začal normálně zabírat. Toto se mi stalo jenom při prvním startu a rozjezdu, když byl motor studenej, pak už vůbec ne.
Volant mi dobře padnul do ruky, posilovač nastavenej tak akorát. To co jsem psal o tý spojce je moc důležitý, protože řadit budete dost často. Motoru totiž chybí pružnost, jespíš takovej lineární, ale když víte kdy a kde přeřadit, není s jízdnou žádnej problém. Trochu mi vadil levý dolní roh panelu pod klimatizací, sice je zaoblenej, ale občas jsem do něj nepříjemně narazil kolenem. Stejně tak nevím, jestli jsem tak nešikovnej, ale dvakrát co jsem vystupoval z auta jsem si asi kolenem vypnul světla.
Hodně se tu diskutovalo o tom, jak si ten litr povede na dálnici. Já to vyzkoušel a musím vám říct, že motor to zvládne úplně v pohodě. Těch 4300 otáček při dálniční rychlosti vypadá dramaticky napsaný na papíře, ve skutečnosti to ale nijak nevadí a rozhodně to neznamená, že byste se v kabině kvůli tomu neslyšeli.
To je další plus Fabie, i při rychlé jízdě je uvnitř vozu neskutečné ticho a ani vzduch kolem předních sloupků skoro neslyšíte. Nad hlavou jsem měl místa dost, co mi ale vadilo, byla chybějící opěrka zad u opěradla řidiče. To předváděcí auto ji nemělo a já vím, že bych si ji musel určitě přikoupit.
Ale úplně největší bomba je podvozek, žádná Škodovka co jsem kdy jel se tak parádně nechovala. Neskutečně komfortní naladění, příčná roleta na dálnici nedělá problém, a ani ve městě jsem si nemohl stěžovat. Odfiltrovat kanál sice auto úplně nedokáže, ale to jak tlumí hlavně příčný zvlnění je neuvěřitelný.
Okamžitou spotřebu jsem odečítal při jízdě z PP: ve městě kolem 5-5,5 litru, na dálnici 7,5-10,0 litru, no a když přišel kopec a já ho chtěl vyjet aspoň relativně svižně, tak PP ukazoval i přes 20 litrů. Na tom dealerským autě byl průměr 7,1 litru, ale to bych přičítal k tomu, že s tím zákazníci přede mnou jezdili hlava nehlava:-)
Celkově můžu říct, že se nová Fabia fakt povedla a kdo přemejšlí o tom, že si ji koupí s litrovým tříválcem, neprohloupí. Teda pokud umí řadit a má to v hlavě srovnaný, čímž chci říct, že na nějakou velkou dynamiku to nebude, ale určitě to neznamená, ež byste s tím mototem byli připoutaný do města.
Jen na jednu věc s klidem zapomeňte - MirrorLink. To je taková kravina, že to svět neviděl. Spárovat to pořádně nejde, furt to nefunguje. V podstatě to jen promítá displej mobilu na displej auta, mobil musí při tom bejt pořád v USB spojenej kabelem, byl rozpálenej jak blázen a ovládání mi žádnou výhodu nepřineslo. Když budu chtít navigaci, přilepím si na sklo přenosnou navigaci za pár stovek a hotovo. MirrorLink mě nejen že nenadchnul, on mi doslova vadil.
Pokud by někoho zajímali další detaily, napište a já se pokusím odpovědět.
Kterej Ford má lehkou převodovku? Takovej sem snad jeste nevidel >:D Já teda s tou ve Fabii zkoušel jen na prázdno, chodila hezky v dráze bez odporu jak ty řikáš, jen byla strašně utopená, pro mne největší problém Fabie :-)
Taky se docela divim. Mě spiš přijde že Fordi převodovky maji delši drahy než by se mi libilo jinak docela na pohodu. Jak je to však u nejnovějšich modelu nevim.
Staré modely nevím, ale nové mi přijdou přesné, ale tuhé (kladou trochu odpor, ale když zařadíš, víš, že tam rychlost je), dlouhé dráhy sem nepozoroval, nebo jestli ano, tak od koncernu se to extra neliší, neví s čím srovnáváš :-)
Tak ja měl jedničkoveho Focuse a dobře znam i dvojkoveho. Dale Mondeo 2.0 r.v. 2005
a kratce Fiestu 2010. A da se řict že je to jak pišeš tužši ale přesne jen u všech delši drahy než u meho součastneho Golfa.
Pěkné :yes: Tak nějak jsem to očekával až na to, že podvozek je laděn pohodlně a měkkce, to jsem k ostrým hranám nečekal, ale je to dobře.
Mirror link - čekal jsem, že to za ty peníze bude vymakanější. O co to je lepší než třeba ten držák na mobil, BT a spojení přes aplikaci chytrého telefonu, který je k mání v Twingu tuším u druhého stupně bez příplatku? Asi jen v tom, že to drží v palubovce, ale za ty peníze? No a když jsme u toho mirror linku, jakkou to má odetzvu na dotyk, když to musí komunikovat data s mobilem?
Jinak dobré řazení to nevím jestli Ford, ale určitě Honda.
Děkuji. Ten podvozek je bez přehánění suprovej, doporučuji vyzkoušet na vlastní kůži.
MR - odezva je překvapivě rychlá, v podstatě jsem nepozoroval nějaký zpoždění co by stálo za řeč. Chová se to jako takovej velkej displej telefonu, je jedno kde zrovna ty funkce ovládáte, jde to současně na displeji mobilu i na displeji v autě.
Co však stálo za řeč, a těch slov jsem vypustil několik a několikrát a publikovat se zde nedají, to je samotný smysl funkce MR. Kdybych to měl mít v autě zadarmo, prosím, tak se s tím asi po čase nějak sžiju, ale rozhodně bych to nevyužíval nijak často, to si sem jistej. Ale mám-li za to připlácet a docela dardu, tak to pardon, v tom smysl této fičury vůbec nespatřuji. To bych ty peníze fakt vrazil radši do nějaké jiné výbavy, bez MR bych se obešel. Tím jsem si jistý.
Honda, ano, to je pravda,a le taky Fordy, mám s nima dost odježděno, takže hovořím z vlastní zkušenosti.
Hm blativa a dlouha spojka je věc ktera mě štve u meho Golfa. Ale jak to tak čtu tak k celkovemu charakteru nove Fabie to sedi.
Jinak za tento postřeh :yes:
Díky. Mě ta spojka taky překvapila, ale k tý fabii jak píšeš to prostě celkově pasuje, čili tam s tím není problém, pokud to tedy spojka sama o sobě vydrží.
se vždy zapotíš. Je ale jasně patrný rozdíl v přístupu. Zatímco Hyundai drží mety seč mu síly stačí, tak Škoda jasně rezignovala ve prospěch výbavy. Docela slušný obrat o 180 st. ...
Fabia v základu byla vždy symbolem dokonalého ožebračení modelu "až na plech". Dnes v dostáváte Fabii v poměrně rozumné kombinaci, při troše rozvahy rovnou s klimou... Ve Fabii se nezapotíš, tedy ne v důsledku teploty. Zato při předjíždění s MPI propotíš i trenky...
Hyundai nabízí v základu zcela dostatečnou motorizaci, nicméně klima se stává standardem i u těchto vozů, nebudeme si nalhávat něco jiného. Základ i20 ve Family plus na 260 není přestřelený, jenže Škoda prostě díky podseknutí motorizací je levnější. Je na zákazníkovi, aby si vybral. 121 vs. 95 Nm však představuje dost kruté KO :-!
Stačí ale opustit základ, kde pak za lehce nacipovanou i20 je příplatek 10 litrů a u FIII je za 16 o třídu lepší TSI. Pak jsme s klimou na cenách 270 vs 274.
To ano, ale pokud hledáš opravdu nové auto s dost napnutým rozpočtem, tak i20 je díky silnějšímu základu lepší. Myslím, že tam bude volba Hyundaie třeba u důchodců a starších lidí, co mají auto na krátké cesty po městě a občas pojedou na výlet a na dálnici taky chce jet s davem, přecijen důchodce nemusí být 80tiletý starík, co už nevidí >:D
Kdo shání malé auto do města, nebo i jako levný rodinny kombik, tam je Fabie jasnou volbou s TSI :-)
U Škodovky je teď paradoxně Fabia vcelku rozumně vybavena, zatímco třeba Oktávka stále nemá v základu ani tónovaná skla,takže v létě si uvnitř můžeš udělat saunu. Na druhou stranu, do Fabie museíš i v nejvyšší výbavě připlácet třeba za tempomat.
Je pravda, že Korejci v Evropě přešli na "německou" taktiku, tzn. za výbavu si nechají pořádně zaplatit a ty opravdu levné verze jsou poměrně chudé motoricky i výbavově.
Já redaktory hájit nebudu, ale o tvé inteligenci (-) a dedukci (+) si tady udělá obrázek každý sám.
Přečti si ten nadpis znovu a zamysli se nad tím, cos napsal. Pomůžu ti, abys nemusel tolik scrollovat kolečkem na myši: Nový Hyundai i20 zná české ceny, je dražší než Škoda Fabia. To je ten titulek, který zmiňuješ. Kde se v něm píše o 55kW verzi, můžeš mi to prosím ukázat? Asi těžko, že?
Abych parafrázoval tvoje slova: Achjo, nevím, co si redaktoři Auto.cz myslí o tobě... Já si myslím, žes to úplně nevychytal. Za mě :no::no::no:
Edit: Zatímco Jayman napsal evidentní blud, já ho na to správně (a slušně) upozornil a za to jsem chytil dva palce dolů? Jako za co, pánové? :'-(
"....blud, já ho na to správně (a slušně) upozornil a za to jsem chytil dva palce dolů? Jako za co, pánové?"
Lyncujici mob s horicimi loucemi zvednutymi vysoce nad hlavu se nepta na detaily!
Nenech se odradit, ja ti fandim (zpovzdali) ;-)
Mastis tu klavesnici spravnymi myslenkami, kapishe? ;-)
Dnes už ani náhodou. Pri pozornejšom preskúmaní cenníkov (rozumej neporovnávať cenu "od", ale porovnávaj podobne vybavené autá) a zvážení dizajnu sú dnes najlepšou voľbou jednoznačne i20, Mazda2 a Clio (Clio vyhráva, lebo je pekné, technika je tiež fajn (Tce) a aj vnútri sa človek cíti celkom fajn). Aziati zaostávajú absenciou turbomotorov, to je ich najväčší problém, ale malým autom dokáže príjemne hýbať aj vyladená atmosféra a v meste sa lietať aj tak veľmi nedá.
Ale povedzme, že toto bude jeden z najväčších faktorov, pre ktoré sa bude zákazník rozmýšľať ešte stále pre VW group (netreba zabúdať ani na DSG). Lenže nejakým spôsobom mám z tých mnou menovaných lepší pocit, ako keby sa automobilky naozaj snažili prilákať zákazníkov tým, že im ponúknu trochu viac. Naopak ak sadnem do nových áut od VW group, priam ma vytáča, že je z toho cítiť, že sa šetrilo všade kde to len bolo možné. Pôsobí to ako produkt veľkovýroby, kde prim hrá šetrenie nákladov a umelé hranie sa na prémiový produkt.
Mali by sa zobudiť. Ak aziati poskytnú malé turbobenzíny a ak nepolavia v snahe zlepšovať svoje štandardy a výbavu, potom čaká VW group o pár rokov veľmi ťažké obdobie. Stačí pozrieť, kam sa za posledné roky posunuli Hyundai/KIA. A Mazda ako šlape v poslednom období, to je jednoducho radosť... Kiežby takýto progress nastavili všetky automobilky. To by bola radosť vyberať nové auto!
Nezapomeň, že snad nikdo, kdo si půjde koupit auto, zvláště v kategorii B segmentu či C sgmentu jentak nenakonfiguruje vůz a neobjedná za tuto cenu. Každý se poptá na skladovky, tam to funguje taky trochu jinak než v kofigurátoru :-) Potom, pokud si nevybere vstupují do hry různé nabídky a pobídky na slevu... (to i u skladovky samozřejmě).
A rozdíly se mohou krásně smazat, najít se s trochou píle dají opravdu zajímavé kusy a pokud nemáš prachy nazbyt a nehledáš nějakou raritu, vybereš si často pod cenou konfigurátoru :-)
No ale stále tu je ten faktor - "pocit z auta". Trochu odbočím do nižšej strednej triedy. Práve vyberám v tomto segmente. V úzkom výbere mi zostali nový Golf, nový Leon, Mazda 3 a Ceed. V týchto autách som sedel veľa krát a absolvoval som aj testovacie jazdy. Sprvu bol najväčším favoritom Leon. Dizajn, proste nádhera. Motoricky tiež fajn. Lenže keď si do toho auta sadnem a to vyberám z najvyšších výbav, tak proste ako Leon, tak aj Golf sú proste paródia na svoju cenu. Za výplne dverí by som tam dával výpovede. Ak si sadnem do Mazdy alebo Kie, jednoducho sa v tom aute cítim lepšie. A to som nespomenul aktuálnu generáciu Astry (ktorá prišla v 2011!), ktorú mám v Cosmo výbave a tam je oproti stávajúcej konkurencii doslovne a bez preháňania prémiový interiér. Na ten sa nechytá ani jedna z cenovo porovnateľných automobiliek. Jednoducho, nech má VW group akokoľvek pokročilú techniku čo sa motorov týka, tak jednoducho mám vnútri ich áut pocit, že sa šetrilo kde sa dalo, len aby boli čo najnižšie výrobné náklady. Naproti tomu cítim u konkurencie snahu získať si zákazníka za každú cenu. Pravidelne tu krútim hlavou nad hovadinami typu, že konkurencia za VW group zaostáva použitými materiálmi v interiéroch. To je neskutočná blbosť. Toto mám overené na vlastnej koži a ak sa ma bude niekto snažiť presvedčiť o opaku, tak si o ňom potom môžem pomyslieť jedine to, že v tých autách nikdy nesedel.
No a takto to vnímam aj u triedy malých automobilov. Zrovna pred týždňom som si prvýkrát sadol do nového Clia. Po pravde, Francúzi nie sú moja šálka kávy a tak nejak mám problém veriť ich kvalite, ale zostal som neskutočne príjemne prekvapený ako dobre som sa v tom aute cítil, ako boli materiály príjemné na dotyk, ako som sa v tom aute cítil ako šofér. To keď porovnám s aktuálnym Polom alebo Ibizou (vo Fabii som nesedel, neviem), tak jednoducho VW group na mňa oproti Cliu pôsobil ako paródia na čínsku hračku. Nehovoriac o dizajne, kde som mal tiež jasného víťaza. Sorry, ale to boli moje pocity. A ukamenujte ma, ale Fabia na tom nebude lepšie. Stačí si pozrieť na fotografie kufrov, kde Škoda sa ani neráčila nejak upraviť priestor ale nechali tam holé plechy. Preboha veď toto som naposledy videl snáď ešte vo Felicii. Potom chápem, že podobné serveri ako auto.cz, kde je cítiť silná pro VW orientácia si budú hájiť svojich aj za cenu písania úplných nezmyslov a dehonestovania konkurencie. Sú z toho predsa peniaze. Ale jednoducho nerozumiem tomu, ako môže byť národ stále tak slepý a stále toľko preferovať produkty, z ktorých cítiť neskutočnú snahu o čo najväčšie ojebanie zákaznika o peniaze. Ale sila marketingu je proste neskutočná. Čo narobíme... ;-)
Jestli to nebude tím, že co člověk, to názor. Někdo potřebuje ochmatávat plasty a tím se ujišťovat, jak má super auto, jiný zase dá přednost raději lepšímu pohonu atd. Výběr auta je pouze o osobních preferencích a přesně podle toho máš možnost svého výběru. Tvůj pocit ti nikdo brát nemůže, stejně tak jej nelze aplikovat automaticky na ostatní...
Ale áno, súhlasím. A neboj, zrovna nepatrím medzi tých, čo masturbujú nad plastami v interiéry. Skôr som tým chcel poukázať na môj pocit z celkového prevedenia auta a toho ako sa v ňom cítim. Ako vnímam kvalitu, ktorú dostávam za svoje peniaze. Či tú investíciu v tom aj aute aj reálne cítim alebo či nemám pocit, že tie peniaze z toho auta necítiť. Ale súhlasím, každý máme svoje preferencie. U mňa je to tak, že keby M3 bola v kombíku, tak mám jasno. A to aj pri mojom nájazde 40-50 tisíc ročne by som okamžite bral benzínový Skyactiv. Ale čo, kombi nemajú a s hatchbakom by som nemohol fungovať. Takto asi pôjdem naozaj do tej Kie. Ale to odbáčam od článku. Len nahlas rozmýšľam... >:D
Neber to až tak osobně, bral jsem to obecné tvrzení toho, že každý zákazník může preferovat něco jiného a pocity jednoho nelze přenést na druhého. Mazda 3 má opravdu smůlu pouze v jedné karoserii. mnoho zákazníků tedy musí jinam jako v tvém případě ;-)
Súhlasím s tebou, že konkurencia v interiéri za VW nezaostáva. V lete som rozmýšľal, aké auto z nižšej strednej si mám kúpiť. Skoro 10 rokov som mal Hyundai Getz, tak pre mňa bolo všetko nové, nemal som s čím porovnávať. Veľkým favoritom bola nová M3 sedan. Zaľúbil som sa do nej (odpusť mi drahá ;-) ), ale pár krát som sa previezol s dieslom aj 2,0 benzínom, poriadne popozeral a vadili mi nejaké veci: tapacírung v kufri, (ne)uchytenie zadných sedákov, hlavové opierky vpredu, nutnosť dokúpiť rezervné koleso a strach o životnosť kože na madlách dverí. Skúšal som aj Auris 1,6 benzín, P308 1,6 diesel, Astru diesel, Focus 1,0 EB, i30 1,4 benzín a 1,6 GDI, Octaviu RS diesel >:-[] (bol deň otvorených dverí), Golf 1,6 diesel, Leon a Ceed som len pozeral bez skúšobnej jazdy. Môj názor je, že všetky nové autá v tejto triede sú fajn, idú pekne, nikde nič nebúcha, neklepe a výber je o tom, komu sa čo páči a aké má podmienky. U mňa to bol benzínový motor bez turba. Kľudne mi môžete nadávať, že nejdem s dobou, že to musím vytáčať a veľa radiť, ale turbo som vyslovene nechcel. Tak som kúpil i30 1,6 GDI. Mám ho mesiac, najazdených 1400 km a som veľmi spokojný. Uvidíme čo poviem po pár rokoch. Keď pôjde tak dobre a bez porúch ako išiel a stále ide Getz, tak to bude super. A keby som sa rozhodoval, či kúpiť novú Fabiu alebo i20, tak by to bola určite i20. Držím palce pri rozhodovaní.
A kdyz tech 100 lidi je 100 doktoru, pak to je 130 nazoru.
U inzenyru je to presne 141.2 nazoru. ;-)
"... ten faktor - "pocit z auta". " postrehy od Zino.
Mas muj souhlas kolego. ASTRA me taky prekvapila PRAVE v TETO oblasti.
Tam se nejak ztrati i ty Nm a L/km.
"...národ stále tak slepý a stále toľko preferovať produkty, z ktorých cítiť neskutočnú snahu o čo najväčšie ojebanie zákaznika o peniaze."
S tim se tezko bojuje, tento styl je globalni jev. Jsme na ceste do Absurdistanu.
Super prispevek. :yes:
K autům o kterých mluvíš se mohu také vyjádřit a do velké míry s tebou souhlasím s vyjímkou Golfu. Nevím, v jakém si seděl/jel, ale ten je uvnitř vzhledem k době a konkurenci pořád mezi nejlepšími. U Leonu souhlasím, výplně dveří jsou na úrovni Rapida, Oktávka III je podobná (možná trochu lepší) a do Fabie si tedy nesedej, budeš zklamán, tam je také interiér z tvrdých plastů. Odhalené plechy v kufru sem tam ale nenašel a naopak se mi líbilo, že je všechno potaženo zátěžovým kobercem.
Ceed je z korejců nejlepší, zatím, o tom nepochybuji a kdo to zkusil, tak ti to potvrdí, Astra je také velice solidní v interiéru, ale ta ztrácí na jízdě díky nadváze ( prý, já ji nejel). Renault je opomíjený díky problémům na přelomu tisícícletí, ale už i dvojková Laguna měla měkčenou palubku a textilní výplně dveří. Dneska Megane i Clio patří k tomu lepšímu v interiéru a souhlasím, že Clio je uvnitř dobré. Ona ta Fabie ale není špatná a v této třídě ty materiály jakž takž odpustíš, pokud to teda nesrovnáš se špičkovou 1. generací, tam až zůstává rozum stát, jak to dříve vypadalo a jak se dnes šetří. Navíc k Fabii přihoď pružný (a snad již napravený) TSI, 16tky, metalízu a máš dost silného hráče B segmentu
Na Astre mám aktuálne najazdené 130 tisíc. Takže myslím, že ju veľmi dobre poznám. Mám ju v 2.0 CDTi s automatom (160k 350 Nm - Cosmo). Neviem si vynachváliť. Interiér je výborný, auto stále pekné a motor ťahá tiež veľmi pekne. Mne len ten benzín bol vždy bližší ako tie diesle a tak druhé auto do rodiny bude benzín. Dokonca by som po tohtoročnom jazdení v USA na požičaných autách už benzín bral aj do väčšieho SUV. S tým benzínom to je jednoducho väčšia zábava a to dokážem akceptovať aj na úkor spotreby.
Ten Golf som jazdil vo výbave highline a nejak to na mňa nezapôsobilo. Motoricky veľmi príjemné (1.4 TSI + DSG) ale v interiéry to bolo také prázdne. Asi mám radšej ak ma auto trochu obklopí a pôsobí mohutnejšie. Mám väčší pocit bezpečnosti.
K tým Renaultom. Megane som skúšal ešte pred FL a nevedel som si tam sadnúť. Asi mi nevyhovovali sedačky. Za to v takej Lagune som sa cítil výborne...
Ano, Opel tě obklopí... dost mne zklama Insighnia, která mi uvnitř přišla stísněnější, než ta Astra dokonce. K té motorizaci, ty máš silný motor, ale slabší verze Astry oproti obdobným konkurentům jsou prý znatelně méně dynamické. Já bych tu napsal svůj tip na vůz/kombi nižší střední, ale zase by mne někdo nařkl k jednostranné sympatizaci, ale i tak, zkoušel si se podívat po Focusu Ecoboost? Přichází facelift a předfaceliftované skladové vozy sou za super ceny a je to docela vyvážené auto a Ecoboost jede taky pěkně :-)
Přítelkyně po ní koukala, místo Octavie, tak sme se na ni vydali podívat a velké zklamání, jak je z venku velká a hezká, tak ten interiér je malý, ale celkem slušně zpracovaný. Ač to já nemusim (MPV), tak od Opelu mne nejvíce bere Zafira, ta je uvnitř nejlepší z nich :-)
Inak k tým MPV, mne doslovne vyrazila dych nová KIA Carens. Na obrázku nič moc, ale vrelo odporúčam pozrieť naživo. Pre mňa momentálne asi najväčšie automobilové prekvapenie. Sa mi páčila dokonca viac ako Mercedes B. Naozaj výborné auto. Kebyže som ochotný pridať k rozpočtu ďalších 5000€, tak idem do toho.
Já sem ji prolezl, ta je dobrá, spolu s Ceedem. Já jezdil tou předchozí a když opomenu to zpracování interiéru tak to nebylo zas tak zlé, byla to doba prvních Ceedu.
Má 180cm, takže do Fabie ji nedostanu, minimálně Oktávka/nižší střední a musí to být kombik, aby odvezla psa (i když už vzala v potaz SUV či liftback bez plata) >:D Zatím se výměna neplánuje, to by musela být dobrá nabídka, nebo by se nedejbože muselo potkat to nešťastné TSI, randál dělá už slušnej a záruka je od září v tahu :/
Áno pozeral, samozrejme. Po FL ešte príťažlivejšie auto, v ktorom sa aj dobre cítim. Pre mňa má ale Ford jeden veľký a nepochopiteľný nedostatok. K Ecoboostom neponúkajú automat. Inak by bol určite vo výbere. A mne sa v 21. storočí už nechce kvedlať tou pákou. Zvykol som si na automaty a manuál už nikdy nechcem.
Jenže se také výrazně posunuli cenově, viz. i tento článek, kde ta dlouho údajně predrazena škodovka má prakticky stejné ceny jako levný korejec.
A třeba ve vyšších motorizacich nemají co nabídnout už jen proti evropskému průměru obecně, takže turba jsou nutností, ale pochybuji, že pak zde bude nějaký zásadní cenový odskok od konkurence.
S tým tiež nesúhlasím. Politika japoncov a kórejcov je skôr taká, že ti ponúknu niekoľko úrovní výbavy a len malé možnosti doplatkov za ďalšiu výbavu. Opäť odbočím do inej triedy, ale len na prezentáciu prístupu k cenotvorbe jednotlivých automobiliek. Teraz mám napríklad dobre zvládnutý cenník novej Mazdy3, Kie Ceed a nového Golfa. Ak si vyberiem najvyššie vybavenú M3 a Ceeda, dostanem sa približne na úroveň +- 21 000€. No skús si na podobnú úroveň dovybaviť toho Golfa. A to tam stále nemáme niektoré luxusnejšie prvký výbav, ktoré ako Mazda tak aj Kia už majú v najvyšších výbavách, zatiaľ čo u VW si treba znovu ďalej priplácať. A nie málo. U toho sa len za xenóny a LED okamžite dostaneš o neskutočné peniaze vyššie. A skladovky majú aj kórejci. Len na tú Mazdu sa čaká dlho... ;-\
Co dovybavit, hlavně poptat, ne? Vzhledem k tomu, kde se slevy kolikrát pohybují, nemá smysl brát ceník nějak vážně. Tohle je hodně individuální. Ve chvíli, kdy se ti balíčky trefí do noty, tak je to tvrdá konkurence, o tom žádná.
"...ste se * na obě značky a koupili citroena."
Treba u C4 neni ani meridlo na teplotu chladici kapaliny. Jako indikator slouzi bily, ci cerny dym proudici z pod kapoty. ;-)
Je to gauc na kolech.
když jsem četl článek, hned jsem si představoval, jak se v diskuzi do sebe budou pouštět příznivci škody a hyundaie... jsem škodovák, přiznávám... a možná i právě proto jsem si otevřel ceník i20 - raději bych konfigurátor, ale tam zatím nová i20 není...
jelikož přemýšlím o voze této kategorie, mám i rozmyšleno, jakou chci výbavu, tak jsem si udělal porovnání i20 vs. fabia
ve voze chci: motor cca 90 koní, rádio, klimatizaci, kožený volant, tempomat, výhřev.př.sedadel, zadní park. senzory, 15´´hliníkáče, metalíza.
ceny i20: 1.2 85k comfort = 321.000,- (nemá ale 15´´hliníkáče)
fabia 1.2 TSI 90k ambition + příplatky = 321.000,- (333.000,- včetně hliníkáčů).
rozdíl se tedy v mé konkrétní konfiguraci rovná cca 0,-
vidím to asi na souboj nabídnutých slev jednotlivými prodejci...
TSI nedas do lpg, resp. s problemami, ak by si chcel setrit na phm, tu 1,2od hjonde nemas problem, druha vec, ze co nemas v motore, to sa ti nepokazi, TSI je z toho pohladu omnoho zlozitejsi motor, cize pravedpodobnost poruch je vyssia a aj ich oprava drahsia - neplati /vacsinou/, ak si to auto chces nechal len po dobu zaruky a potom predat
Jak jsem psal minule. Při vyší výbavě nemá ambition vůbec smysl a je lepší vzít rovnou style s lepší výbavou a cenově pak výhodnejší než doklikávat. Jinak pokut vidím dobře tak ti I20ka nesplňuje ještě vyhř. př. sedadel... Který je až za 35k ale dokonce i s volantem .)
Re: No, nevím... ale proč tak lacině lžete - má to FAKT Fab
Titulek na dvě věci, ale lhaní? Dá se vyložit různě, já to beru jako základ proti základu - prakticky o ničem.
Souhlasím, že dělají Fabii medvědí službu. Někdo si myslí, že redakci platí Škoda, respektive Volkswagen. Já bych řekl, že je živa z reklamy a zajímají je zobrazení a kliknutí. Skupina VW rozhodně není jediným inzerentem na ACZ (nemám ponětí, jakou roli hraje v rámci celého vydavatelství, ale řekl bych, že ještě menší).
Pokud je chceš za podobné titulky vytrestat, tak takové články nečti, ani se nesnaž v diskuzi přilévat olej do ohně. Čím více lidí to udělá, tím více se tyhle praktiky minou účinkem. Bohužel mám takový pocit, že na to většina reagovat bude.
a vypadá to skoro na prémiový přístup ke konstrukci ceníku:
rádio ani v první ale ani v druhé výbavě
příplatek za klimu 35 t je také "solidní" zářez
výškově a podélně nastavitelný volant za příplatek
Skoro to vypadá, že do cenových válek se Hyundai už nějak moc nehrne.
Je sice patrné, že je nový Hyundai I20 v základu o něco dražší, ale když porovnám obě auta, a dovybavím je o stejnou výbavu, tak I20 z toho vychází daleko výhodněji. Nemluvím o tom, že Fabia nabízí za základní cenu, tříválcový motor s 44Kw, kdežto I20 má osvědčenou jednadvojku s výkonnějším motorem a lepší výbavu. Cenovou politiku Hyundai s výbavovými pakety moc nemusím, ale pakety jsou za přijatelnou cenu, a nabízí vše potřebné. Navíc se mi nová I20 moc libí i desingově, ale to i Fabia je hezká. Ale v konečném závěru, je Hyundai výhodnější lépe vybavenější a s lepším motorem než je tomu u Fabie. A nevím, proč se tady stále tak dnešní novináři podbízí škodovce, a dělají ze solidních článku, jen propagační dílo. Je to už hloupé, jak všichni nové modely od Škody vychvaluji. Osobně bych mezi dvěma vozy váhal, ale nakonec bych koupil Hyundai, z důvodu lepší ceny a výbavy. Navíc má delší záruku a vypadá opravdu originálně.
"spotřeba tě nezajímá?"
Mne ne. Tu mam ja osobne moznost a schonost ovlivnit nejvice.
Jestli si koupim V8 5L, nebo R4 1.2L ovlivnim vyberem pri koupi.
Pak uz je to mimo.
P.S. V8 5L nemusi zrat vice nez Tce 1.2
A copak jsi tím chtěl říct? To má být ten důkaz, že pětilitrový osmiválec nemusí žrát míň jak 1,2 TCe? Hmm, vcelku zvláštní, zatím nic nevidím a čtu hodně pomalu.... 8-s
".. To má být ten důkaz, že pětilitrový osmiválec nemusí žrát míň"
Ztratil jsi se. Pojd, vezmu te za ruku a projdeme se znovu od zacatku, hm?
Krok cislo 1: Spotreba te nezajima?
Ne, nezajima.
Jestli mam $65,000 na auto s V8 6.2L, pak mne nezajima kolik stoji galon benzinu. A jestli si nekam vyjedu v klidu, a sezere to 12L/100 km,
fajn.
Krok cislo 2: Jestli mam problem po rozbiti prasatka dat dohromady 300 tisic Kc na nakup auta s foukanym trisalkem 1.2L a verim ze budu jezdit za 5 L, ale ono si to cucne 10+ L, tak to je pruser.
Konec vysilani, vycistit zuby a sup do postylky! ;-)
Krása uchyláku, takže jsi ukázal, že pětilitr bude mít prakticky vždy větší spotřebu než 1,2 TCe, nikoliv naopak. Na těch 10+ jsi přišel předtím nebo potom, co ses praštil do hlavy? V klidu budeš jezdit kolem 6-6,5, zde si vymýšlet nemusíš.
Myslím, že ti to vysílání nějak hapruje, příště zkus nějakej jinej kanál ;-)
On Hyundai dokáže zaujmout zejména ve v méně výkonnějších a méně vybavených verzích. Na TSI zatím nemá odpověď. Ona v průběhu výroby přijde, ale aktuálně je v těchto patrech na koni Fabia.
na TSI pride odpoved o par mesiacov...... 1.0 t-gdi bude predstavena v i20 predpokladam uz v zeneve... a rovno aj vo faceliftovanej i30 ;-) ktora bude taktiez v zeneve
..
ocakavam niekolko vykonovych variant 1.0 t-gdi tak som zvedavy co potom budu vsetci pisat.. zatial sa kazdy vyhovara na to ze hyundai nema turbo... ( ktore popravde nie je v malej triede az take superdolezite pre potreby maleho auta ) .... cas ked hyundai/kia bude aj v tejto oblasti ( turbomotory ) uz plne na urovni najlepsich sa blizi.... este par mesiacov a aj tato strata bude zmazana.... chlapci vydrzte.. uz v lete 2015 sa mnohi povozite s oturbenou novucickou i20 ... ono to zbehne rychlo....
Vím, že se odpověď chystá, ale v aktuální nabídce není a je to aktuálně mínus.
Bude velice zajímavé sledovat, jak se do doby uvedení změní ceník i20, protože kdyby se měly turbo motory dostat nad ceny aktuální nejvýkonnější atmosféry, nebude to na českém trhu velký trhák. Ale uvidíme, do té doby času dost...
ja len dufam ze ta 100 konova 1,4ka ostane v ponuke ;-) ... co najdlhsie... ved ono sa to s turbom nijako bit nebude ... ved aj taka corsa ma 66kw turbo a aj 66KW 1,4ku.... a nebiju sa navzajom .... kazdy motor je iny ... a kazdy zakaznik si aspon vyberie...
presne tak ... tie turba v malych autach sa trosku precenuju... 90 percent malych aut ktore na cestach stretavame jazdi stale s klasickymi atmosferami...
ale aj dodnes jazdi kopec novych fabii prave s htp ;-) ... nemam presne cisla ale vsdim sa ze polovica novych fabii po facelifte ( kedy prislo uz aj turbo ) su stejne s htp
a aj kopec renaultov clio s 1,2 alebo fabie tiez s 1,4kou okrem spominaneho htp ..... mazda tiez nema turbobenziny a v pohode... pritom skyactiv uprimne az na super spotreby nie je ziadny vykonovy zazrak a s turbami sa tiez nemoze rovnat.... ten kroutak u turba je jasne inde
vidim vela novych ( sucasnych 2kovych faceliftovanych ) fabii s napisom 16V na kufri... to budu tie 1,4ky 63kw ... takze nie kazda fabia po facelifte ma automaticky tsi... to je teoria .. prax je ina
To co vidíš je teoria (je to jen kolem tebe, ne v celé SR/ČR, já netvrdil že každá je TSI. Srovnávals s HTP, já jel tu 1.4ku v Ibize a nic moc... nejelo to o moc víc, než to HTP do stovky. To stará 100konova 1.4 ve Fabii litala daleko lépe, ale ta už neni....
kazdopadne 1,4 63kw je dodnes velmi oblubena atmosfera.... nemslim si ze kazdy automaticky hyka nadsenim ze musi prejst k turbu..... ono ten motor bohate stacil... lenze dnes uz iny nemas... kedze atmosfery v ponuke neostali
Byla, dnes už ji u Škodovky dostaneš pouze v doprodeji skladovek. Motor byl klasickou dobrou atmosférou, jenž byla na vůz dané kategorie dostatečná. Pokud někdo dnes nechce turbo, ještě stále může vybrat. I když třeba nezůstane u své oblíbené značky ;-)
Tak zatím je na srovnání brzo, u nás ještě Mazdu 2 nikdo nejel. Ono je těžké říct, že si někdo nestěžuje. Příznivci moderního downsizingu určitě nadšení nebudou. Mazda jde jiným směrem jako většina produkce a jde jí to dobře, aspoň dle toho, co mohu z vlastní zkušenosti soudit. V tomto jí fandím :yes:
Chce nechce.... těch je málo, dost je spíš teoretiků, co to nikdy nejelo, jak se řešilo na začátku diskuze. Já jel jak to slavné 1.4 od VW, tak i TSI a i přes nevoli a špatnou zkušenost musím dát hlas TSI, ta dynamika je nesrovnatelná, bohužel. Nevím, jak jedou atmosféry v i20, ale ty volkswagnovské ohledně dynamiky dost atmosféry z vlastní stáje válcují a to i spotřebou. Alternativu bych viděl akorát v 1.6 MPI, ta má i objem, takže se nechá točit, jenže ta se prodávali ve FAbii jen chvíli.
Dynamikou není o čem, tam opravdu vyhrává TSI a je to jasné a logické. Ideální srovnání lze vidět s těmi 1,6. Ovšem i přes lepší dynamiku byl strašák jménem spolehlivost hodně pádným argumentem pro klasickou atmosféru...
Já si myslím, že ten strašák je to až teď, když to prasklo... dost lidí se bojí TSI co sem tak slyšel. Nevědí o nové koncepci rozvodů a podobně... dokonce mi to potvrdil i prodejce, že nedůvěra přetrvává, každopádně jediným srovnatelným koncernovým motorem s těmi jednadvojkami je 1.6 MPI, teda výkonem, spotřebou zaostává, dynamika se pak odvíjí od stylu jízdy. Dnes bych neviděl ani jeden duvod jít v této třídě do atmosféry, vyjma o hodně nižší ceny.
Mluvit se o tom začalo již dříve, zase tak čerstvé to není. Osobně bych se již nově vyrobených kusů nebál. Nedůvěra určitě přetrvává a bude chvilku trvat než se obecné povědomí zase bude o motoru vyjadřovat i ve spojitosti se spolehlivostí. V této třídě vidím TSI jako jednu z TOP možností volby. ;-)
Turba nejsou jen o TSI. Problémy trpělo i 1.6THP, ale třeba o EB, TCe nebo motorech od Opelu, Fiatu jsem (u nás) nečetl dosposud ani řádku co do obecných problémů.
Navíc, tím, jak se dnes turbo dává na motor násobně více bude padat i jeho cena. Už dnes se dá koupit na nejběžnější motorizace někde od 7 tKč ... Tzn. za pár let, až je bude možná opravdu potřeba u ojetin měnit, to bude otázka 200 EUR ...
No ten EB je až neobvykle bez poskrvny, což se mi ani nechce věřit. Při jeho koupi mi servisák říkal, že ty jednašestky vůbec, jednomu snad měnili nějaké těsnění olejové, ale to bylo z tisíce prodaných kusů za snad 4 roky ( nebo jak dlouh ta jednašestka jezdí), nicméně o těch třívalcích už se semtam prý něco objeví, ale taková věc, jako potkaný se ještě nestala. Tady někdo nedávno dával ale problémy s 1.6 EB, u jednoho tuším Smaxe? Možná to sem někdo zas postne, nepamatuji si to přesně.
K báječnému TSI len toľko, že prvá generácia bol totálny škandál. Reťaze vydržali aasi 40 tisíc, čo je stráášne málo na takú drahú opravu. Škodovka to zahmlievala o zlom stroji výrobcu (že vraj opotrebený stroj pri úplne novom výrobku. no na totálneho amatéra to stačí...) Pravda bola v tom, že osemventilové TSI trpeli krúteniu bloku od torzných kmitov, proste tam nevydrží ani retiazka z raketoplanu... NArýchlo sa urobil nový TSI, 16 ventil s remeňom. Povedzte, kto už na ňom najazdil 200 tisíc km bez závady? Ja by som radšej počkal, nehovorím že nový TSI bude zlý, ale aj ten pôvodný sme vítali s nadšením...
Nová 1,2 nebyla dělaná jako rychlá záplata. Spíš naopak. Na novou konstrukci by se čekalo o několik let déle a takový motor chtěli - tak spíchli dočasné řešení. O nových motorech se mluvilo před více než deseti lety a vývoj prakticky z gruntu je zdlouhavý. Jak velké budou mít problémy, se uvidí. Nepředpokládám, že se jim úplně vyhnou. Problémy s motory jsou bohužel relativně rozšířené.
Jestli i nadále bude značka nabízet dva druhy plnění je otázkou. Domnívám se, že slabší motorizace zůstanou atmosférické, ale u silnějších bude atmo nahrazena turbem.
Downsizingové motorizace v malých vozech zde nejsou tak dlouhou dobu, aby jich na silnicích byla většina, ale i na to v následujících letech dojde. :-)
No, my se povozíme, ty o ní budeš jen psát >:D To už víš, že nové motory budou na úrovni nejlepších? :D:D
V této třídě jsou více než důležité tyto motory, jak sem psal výše, dvoulitr do takového auta těžko někdo dá ( ano už i jednašestku vyjma ostrých verzích) a tyto oturbené motory nabídnou velmi dobrou dynamiku a výkon i z polovičního objemu... tady je to budoucnost více, než ve vyšších třídách.
ja som zvedavy na ten 1.0 t-gdi..... ma byt vo viacerych vykonovych verziach a mozno nahradi aj vacsi GDi v ceede a i30...... necham sa prekvapit
planujes kupit i20? .... povozit sa povozim ked chcem... to nie je zase nejaky velky problem .. v predoslej i20 som siel.... pacili sa mi tvrde sedacky
Neplánuju, ale pro přehled se rád svezu v čemkoliv a kdyz budu mít cestu kolem, tak ji vyzkouším, Fabii ještě neměli minulý týden na značkách, tak sem ji nejel, jen prolezl.
Naživo vypadá nová i20 jako zmenšená i30 z Nošovic, trochu „říznutá“ extravagantním Velosterem. Brousí si zuby na Škodu Fabia, ale upřímně - má na to? >:D
Re: A kdy se tady objeví tahle informace? To je docela síla
ta kvalita vyroby u vw teda nie je zrovna moc ukazkova v poslednej dobe... pred rokom sa u auta roku ( anketa jak bejk ) riesli zase tieto problemy: [odkaz]
Re: A kdy se tady objeví tahle informace? To je docela síla
vlastně docela nechápu, jak je toto vůbec možné? Přeci pokud mám dobře nastavené hlídání kvality výroby, tak zmetek prostě neprojde...
Už si nepamatuji, jak to třeba měli v boeslavi, ale i při výrobě mají na lince přímo kontrolní body, kde se každá karoserie kontroluje. KAŽDÁ.
Podle mě to musí být především selhání kontrolních mechanismů, což je mnohem horší. Jasně to totiž dokazuje, že výrobní linkou můžou projít naprosté zmetky 8-s
Re: A kdy se tady objeví tahle informace? To je docela síla
toto by sa japoncom nestalo to je pravda .... ich system manazerstva kvality je uplne inde a na inej urovni ako koncernova kvantitou nahnana rychlo vyroba XYZ verzi vsetkeho mozneho aj nemozneho .... kde prve slovo ma kvantita....
osobne uz dnes aj korejcom verim viac ako nemcom co sa tyka kvality vyroby a celkoveho know-how a modernych technologii ..... tu nie je o com... aziati su uz davno davno pred europou :yes: a naskok nadalej zvysuju :yes:
kto ma chce presvedcit o opaku prosim..... debate sa nebranim... ;-):yes:
Re: A kdy se tady objeví tahle informace? To je docela síla
Nezlob se na mě, ale to je tak naivní pohled na svět. Myslíš, že jedni pracují hlavně na kvantitu a druzí se zaměřují speciálně na kvalitu? V dnešní době se automobil stává naprosto běžným spotřebním zbožím a kvalitou si všichni výrobci nemají moc co vyčítat... Jednou má špatnej týden jeden a jindy zase druhej. Idealizace v této oblasti je nesmyslná.
Re: A kdy se tady objeví tahle informace? To je docela síla
v prvom rade clovek je rozhodujucim a limitujucim faktorom .... a japoncom a korejcom verim viac pokial ide o kontroly kvality a serioznost vyroby.... mozno je to naivne ale este ma to nikdy nezabilo ;-)
Re: A kdy se tady objeví tahle informace? To je docela síla
Jasně, tady namátkou z posledního roku:
Japonská automobilka Toyota svolává ke kontrole po celém světě 361 800 vozů kvůli třem různým defektům.
5.11.2014
21.10.2014 0:00 Toyota svolává v USA téměř čtvrt milionu vozů kvůli airbagům
Japonská automobilka Toyota Motor Corporation svolá ke kontrole po celém světě zhruba 1,7 milionu vozů. Důvodem jsou tři možné závady, které se týkají mimo jiné brzdového systému.
26.8.2014
Toyota Motor Corp. svolává ke kontrole po celém světě 1,9 milionu hybridních vozů Prius vyrobených od března 2009 do února 2014. Důvodem je závada v softwaru, kvůli které se může stát, že vůz zastaví (ČTK)
10.2.201
Toyota je blízko narovnání v rozsahu 1 mld. USD kvůli samovolného zrychlování vozů (WSJ)
4.2.2014
Japonská automobilka Toyota Motor sdělila prodejcům svých aut v Severní Americe, aby přestali prodávat šest jejích modelů s vyhřívanými sedačkami. Látka v nich prý nesplňuje bezpečnostní normy pro hořlavost. Americké bezpečnostní standardy podle mluvčího firmy Johna Hansona nesplňuje jeden měkký materiál pod potahy sedadel (ČTK)
28.1. 2014
----
A třeba tdy jsou odhady, že možná bude potřeba svolat až 20M aut ... odkaď je ten výrobce airbagů?
Re: A kdy se tady objeví tahle informace? To je docela síla
A věrny až fanaticky fanoušek VW. Ty už snad musiš dostavat i nějakou gaži.
Tohle je opravdu hrozna až drasticka chyba ktera muže zpusobit upadek celeho koncernu.
Každopadně nejen tobě se alespoň touto formou velice omlouvame.
[odkaz]
>:D , na 99% to je tříškopek, stačí se podívat na net a objem 1120 cm3 je totožný třeba s 1,1 CRDi v Riu, ale to by museli mít jistí novináři chuť do práce, lepší znalosti a vyvinout aktivitu navíc.... Vaculíka na ně!!!
Jsem od malička škodovák, ve škodovce jsem vyrostl, první auto byla škodovka, současné je a vím, že i v budoucnosti nebude jiná značka. Pro škodovku i pracuju, zkrátka mám srdce probodnuté okřídleným šípem.
Ale přesto už i mě mrzí a docela štve, jak jsou ty články ovlivněné a mystifikované, až se začínám za svého zaměstnavatele stydět. Taky jsem si porovnal podobné úrovně výbav a motorizací a název článku je jednoznačně nepravdivý. Vozy jsou na tom co do výbavy a výkonu při srovnání shodných verzí cenově prakticky shodné!
Věřím, že Fabia má nejen v Česku slušný potenciál pro prodeje a není potřeba ji "předhazovat" nepravdivými údaji!
To, že jsem fanoušek jedné značky přece neznamená, že jsem zaslepenej a nemám objektivní pohled na věc. 3 roky bylo mou náplní práce vytvářet cenové indexy, kdy jsem porovnával modely škody s konkurencí a musel jsem vždycky celou konkurenci postavit na stejnou úroveň a pak až se dalo říct, kdo je dražší a kdo levnější.
Docela mě překvapila Tvoje reakce...fanoušek jedné značky musí být hned fanatikem, co na všechny ostatní hází jen špínu? 8-s
Georgu, asi si evidentně nerozumíme. Já ti tedy svými slovy popíšu to, jak chápu tvůj první příspěvek.
Jsem Škodovák tělem i duší, miluju Škodovky, měl jsem a mám Škodovky a navždycky bude Škoda moje Number 1. Ale co mi fakt vadí je to, jak všichni hájí Fabii III, ona to přece vůbec nepotřebuje, už se kvůli tomu stydím i za svého zaměstnavatele Škodovku.
Teď už si rozumíme? ;-)
Pro srovnání přidávám tvůj originální text:
Jsem od malička škodovák, ve škodovce jsem vyrostl, první auto byla škodovka, současné je a vím, že i v budoucnosti nebude jiná značka. Pro škodovku i pracuju, zkrátka mám srdce probodnuté okřídleným šípem.
Ale přesto už i mě mrzí a docela štve, jak jsou ty články ovlivněné a mystifikované, až se začínám za svého zaměstnavatele stydět. Taky jsem si porovnal podobné úrovně výbav a motorizací a název článku je jednoznačně nepravdivý. Vozy jsou na tom co do výbavy a výkonu při srovnání shodných verzí cenově prakticky shodné!
Věřím, že Fabia má nejen v Česku slušný potenciál pro prodeje a není potřeba ji "předhazovat" nepravdivými údaji!
Nenapsal jsem, že mi vadí, že všichni hájí Fabii. Ale to, že některé články jsou ovlivněné a mystifikované. A právě toto si myslím, že Fabie nepotřebuje - neobjektivní recenze. To auto je podle mě cenově i výbavově na tom hodně dobře, tak proč ještě psát články, které jsou svým nadpisem dost zavádějící.
Za zaměstnavatele se budu stydět, pokud bude tohle podporovat nebo snad dokonce za to platit (opravdu se nestydím za to, že je Fabia dobrá :-) )
Když 98% lidí napíše, že se jim líbí Fabie a že ji považují za dobré auto, budu s nimi souhlasit a určitě mi to nebude vadit. Naopak budu pyšný na to, že se na jejím prodeji podílím. Ale zároveň nebudu tvrdit, že je Fabie levnější než i20, když v případě podobných motorizací a výbavy to tak není.
Případně se tedy omlouvám za stylistiku, kterou jsem ten původní příspěvek napsal.
Pro nové auto je samozřejmě lepší volit moderní motor, ale..
...uvidíme časem poptávku v bazarech. V ojetých vozech budou podstatně žádanější méně výkonné atmosféry, oproti moderním turbomotorkům. Kdo bude chtít hrát ruskou ruletu s olítaným foukaným pidimotorem, jehož oprava převýší nákupní cenu auta????
Vynikající podvozek, výtečné odhlučnění (nejspíš to bude nejtišší vůz ve třídě), výborné zpracování a matetiály, výborná prostornost. Základ 121 Nm nepůsobí zrovna dynamicky. Tolik v kostce výňatek od jednoho výtečného slovenského automobilového novináře.
Osobně myslím, že i20 bude dotaženější než Fabia. Výhodu Fabie vidím zatím v TSI 81 kW a v možnostech individualizace. Kombi pravděpodobně dostane i i20.
i20 - nevím, takto rezolutně (od stolu) tvrdit něco jako ten Slovák jak píšeš, to je více než troufalé. Ale čas ukáže, až redakce postaví obě auta proti sobě, budeme mít jasno. Těším se na to.
TSI motory jsou jednoznačně plus, ale i Hyundai přijde s turbem, už příští rok.
Každopádně myslím, že Fabia III má vážný problém (nemyslím tím prodejně, ale co do kvalitativního srovnání). i20 totiž jak se zdá, cílí na stejnou skupinu, který hledá malé velké auto.
Gilgítwágen dotaženější? Si Hov.ňák postav k obrubníku a snaž se natočit kola, tyčky řízené docela želé >:-[]:no: Nejlepší je test na plasty, obsah fenolů či co to je se uvolňuje v masakrální úrovni, podvozek pohnilý někdy už na páse. Řízení neumí udělat dodnes, navíc to je z Turecka, kontakty k airbagům po zimě prohnilé hehe. Aspoň to budou mít Sandero, Kalina, Punto a takoví jednodušší. No Hov.ňák, no stres.
Mě při návštěvě Hjondé webu spíše dost překvapilo, že je u nás již v prodeji nový Genesis sedan. Ačkoli už jen vzhledem k tomu, že veškerá konfigurovatelnost končí výběrem barvy, jej asi příliš potkávat nebudeme.
p. redaktore Vaší redakci už z toho protěžování F III není na bl..í?
Pokud porovnáte srovnatelné motory F III prohrává, to víte sám. V Paříži byla F III prezentována jako světová bomba, i 20 jste pohanili a tečka. F III to nepotřebuje, a kde zůstala novinářská ČEST? :no::no::no:
Jenže ony ty motory moc srovnatelné nejsou. 55kW od H bude logicky díky objemu i přes elektronické přiškrcení lepší než litr od Škody. Ale naopak dva výkonnější motory od H už jsou horší, než následující motorizace od Škody (slabší TSi).
Tzn. Škodě chybí "střed" nabídky, protože skok mezi MPi a TSi je obrovský. A k tomu má ještě slabší i výkonnější motor. Naopak H "nacpal" všechny 3 motory mezi dvě prostřední škodovácké motorizace ...
chci se zeptat, jaké jsou ty turbo-diesely hyundai? zajímá mě výhradně spolehlivost. kazí se, nekazí se? v podstatě nic jiného mě u auta nezajímá. díky! :-):yes: