Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Hyundai i30 na prvních fotkách. Zezadu vypadá jako BMW (+videa)

Jan Mička
Diskuze (110)
Hyundai oficiálně uvolnil první snímky nové generace modelu i30. Tvary budou spíše evoluční, technika však ne.

Druhá generace kompaktního hatchbacku i30 se začala v Nošovicích na Frýdecko-Místecku vyrábět už začátkem roku 2012 a ani ne půl roku na to došla na řadu varianta kombi. Dny vozu už jsou ale pomalu sečteny. Automobilka totiž oficiálně uvolnila první snímky nástupce, který se v plné parádě představí již 7. září. Zatím ale musíme vzít za vděk pouze vybranými detaily karoserie.

Jak vidno z přiložených snímků, design karoserie bude spíše evoluční. Šestiúhelníkovou masku chladiče dostal vůz již v rámci faceliftu (modernizované provedení se začalo vyrábět v lednu loňského roku), z profilu se nám trochu připomíná kompaktní modely od Infiniti. Diody denního svícení již nejsou umístěny vodorovně, ale šikmo, a při pohled na zadní část s úzkými a šikmými světlomety se nám ihned vybavilo BMW řady 1. Vůz má mít prostornější kabinu, patrně tedy dojde k prodloužení rozvoru náprav, který má aktuálně 2.650 milimetrů.

Automobilka prozatím nezveřejnila paletu motorů, pouze uvedla, že bude vůz kompletně navržen a testován v Evropě a půjde o auto pro každého. Standardní verze svými jízdními vlastnostmi nikdy výrazně nevyčnívaly z davu, ostrá varianta N mířená proti rychlých focusům a golfům by však mohla. Dohled nad ní převzal bývalý šéfinženýr divize BMW M Albert Biermann, zřejmě se tedy máme nač těšit.

V souvislosti s i30 N se hovoří o dvoulitrovém přeplňovaném čtyřválci, výkonu až 260 koní a sám Biermann slíbil maximální rychlost 250 km/h. Nabízen bude s manuální převodovkou, automat by měl dorazit v roce 2018. A prý se chystá také pohon všech kol! Jak vůz zní, uslyšíte v druhém z přiložených videí.

Jan Mička
Diskuze (110)
14. 8. 2016 20:12
Re: celkom fajn
Zezadu je to Tucson ne BMW ;)
Avatar - Emel
12. 8. 2016 19:04
Re: Pro autora...
Kdepak, ta blokáda je mnohem širší, třeba na autoforum.cz je poslední test Hyundai taky starší než tři roky, Svět motorů si myslím jednou to auto sehnal nějak bokem. Podle mě tím tratí Hyundai - sejde z očí, sejde z mysli.

ACZ tu není kvůli prosazování myšlenek, ale kvůli vysoké čtenosti a příjmům z reklamy.

i30 tím asi tolik netrpí, to se dokázalo zapsat ještě předtím jako slušné auto za dobré peníze... ale řekl bych, že to hodně poznamenalo i20. Neřeším teď jenom statistiky, kde v téhle třídě reexporty vládnou, ale prostě i normálně na silnici těch nových i20 jezdí málo, kupátko se nechytlo vůbec, nějaký ten i20 Active jsem snad taky ještě neviděl.
12. 8. 2016 11:05
Re: Pro autora...
tak zatial sa vydusilo len ACZ, kedze uz aj ti zmierlivejsi prezentuju nazor, ze je ACZ tendencne. cim ACZ straca sancu nejake nazory a myslienky presadit. ak niekto chce vidiet test na i30, je na nete plno moznosti. v tomto Hyu nijak nestraca postojom ACZ. naopak straca ACZ, ked jeho alternativy su navstevovane castejsie.
Avatar - Emel
11. 8. 2016 23:02
Re: čím dál hůř
Když chceš rodinný kombík, tak i30 s víceprvkem a GDI, s tempomatem a klimou a tak je za peníze, za které konkurence není. Za 350 koupíš auto, kterému nic zásadního nechybí.
Avatar - Emel
11. 8. 2016 22:59
Re: Pro autora...
Nepůjčovat auta na testy je volba Hyundai. ACZ by si ta auta mohlo asi obstarat i jinak, ale... na jejich místě bych asi taky nechal Hyundai vydusit, pokud si myslí že je lepší že se o Hyundai nepíše, je to jejich boj.