Jeep Compass se prezentuje jako nejschopnější SUV své kategorie. Kompaktní Američan zatím nabízí výběr mezi benzinovou čtrnáctistovkou a vznětovým dvoulitrem.
velmi pekny dospely dizajn... stylovy a prakticky zaroven pritom ani na sekundu nikto nema pochyb ze stale je to jeep ako sa patri ( lebo napr. mensi renegade mi uz takym tym skutocnym jeepom nepride ) .... a pochvala aj za dve velmi dobre posadene motorizacie.. defakto idealy ... ci uz fanda benzinu alebo dizla ... kazdy si vyberie... obe su site doslova na mieru... :yes:
velkym konkurentom bude pre tento compass aj novy 4,4m dlhy mitsubishi eclipse cross s benzinovou 1,5tkou turbo a 2,2kou dizlom... a prave tito dvaja hraci budu podla mna hadam aj najlepsi v danej triede ;-) ... jeep ma vsak eso v rukave....v podobe akejsi "trailhawk" terennej verzie compasu ktora ozaj zvladne v terene viac ako cela konkurencia... takze reci o najschopnejsom "terenaku" v danom segmente su podla mna fakt na mieste.. jeep :yes:
Víte Toppere, tentokrát Vaše nadšení nesdílím. Vím, že ve Vámi použitém slově "podarené" se schovává především hodnocení designu, ale neměl byste nechávat stranou již známé skutečnosti týkající se mechaniky a uživatelských řešení. Více podrobností najdete zde [odkaz]
A i kdybychom se soustředili jen na design, i tak nelze jinak, než vyhodnotit odvedenou práci jako nevyužitou příležitost. Compass je určitě povedenější, než Cherokee, pokud se ale podíváme de interiéru, není důvod k jakémukoliv jásání. Američané se ne a ne naučit vyrábět slušné plasty takovou technologií, aby mohli dodržet akceptovatelnou přesnost odlitků a výlisků. Výsledkem je nejen tradičně poněkud zastarávající vzhled povrchu plastů, ale především dosti "neohrabané" tvary, obrovské mezery mezi díly a neuvěřitelně primitivní kvalita slícování dílů. Je znát, že Fiat nepřispěl Jeepu vůbec ničím, což je podle mého soudu velká škoda.
Rovněž sedadla (alespoň napohled) nevykazují jakýkoliv progres od doby předchozího Compassu či Patriotu, rozhodně mě nelákají k usednutí. O provedení dveřních výplní škoda mluvit, i zde vidím design a řešení stará asi tak 10 let. Přičtěte obtížné nastupování a vystupování na zadní sedadla (zmíněné v testu Motor1) a vlastně nezbývá prostor pro radost z vlastnictví nového vozu.
Test Motor1 zmiňuje zmateně řadící 9AT: tato "vlastnost" byla kritizována již při uvedení Cherokeeho a dokonce jeho prodej byl oddálen, aby uvedené problémy byly odstraněny. Jak je vidět v případe zcela nového Compasu, žádoucí pokrok nenastal ani téměř 3 roky od uvedení Cherokeeho do prodeje.
Vážně tedy nechápu, jak jste přišel na Vaše hodnocení "povedené". S ohledem na "tradiční" tragické hodnocení spotřebitelské spokojenosti v USA týkající se všech Fiatů a Jeepů prodávaných za velkou louží pak nějak nemohu najít jediný důvod pro uvažování koupi nového Compassu.
dobra galerka.. v cervenej je bezchybny :yes: ale popravde aj ta biela mu sekne na rozdiel od vacsieho cherokee ktory je v belej fakt nekukatelny...
verim ze jeep uz zapracoval na spolahlivosti a novy compas uz na tom bude lepsie... mne sa kabina paci.. robustne SUV zase nemusi mat vsetko ako nejaka ta limuzina ... kabina je robustna a na pohlad prijemna... k SUV mi pasuje.... a urcite to v reale nebude az take zle.. ved mensi a starsi renegade je hodne uspesny a tak verim ze aj novy compas ho moze napodobnit ....
a co verzia trailhawk .. ta ma vyssiu svetlost a nejake tie vylepsenia do terenu.... konkurencia tu absolutne nema ziadnu odpoved... tu jeep jasne vitazi :yes:
Nepřehlídni, že tam píšou o jiným motoru.. 2,4 Multiair je ale úplně jinej motor, než 1,4 Multiar, kterej se nabízí u nás... a o tom, že by 500X s touhle kombinací = 1,4 Multiair + 9AT měla problém jsem ještě nečetl.
Dokonce i v okolí Land Roverů se mluví o tom, že tahle převodovka pracuje v malým iXku líp, než ve velkých Land Roverech.
Mně v tom testu v odkaze zaujal objem kufru - 770 litrů je fakt už docela dostačující...
v tom clanku v odkaze od Bubaqa to mas... tam sa o svetlej vyske pise ze standard ma tych 8,2 palca ;-) co je defakto 21cm ( pecka ) .. ale verzia trailhawk ma podla mna este kusok viac ... aj ked na foto to tazko takto odhadnut ... kazdopadne uz tych 21cm je paradnych :yes:
Ešte nábehové uhly, to áno.
Ale svetlá výška je "de facto" irelevantné číslo.
Je to spravidla údaj, ktorý sa týka miesta závesu kolesa. Treba skôr hľadať údaj svetlej výšky uprostred prednej a zadnej nápravy. ;-)
No povedený design to je zcela určitě, dokonce se mi líbí víc než Karoq. Co ale ho nejspíš srazí v ČR k neúspěchu je základní cena 825tis Kč za benzín 1.4 125kW + automatem je opravdu příliš ;-\ Beru to jako zaváděcí cenu a půjde to dolu...
Je to malé SUV a tady FCA s cenou trochu přehání, tak o 100tis Kč... No třeba není všem dnů konec, jak se píše v závěru článku a přijde benzin s manuálem 4x2 a 4x4 a dostane se někam k 600kč.
To už by mohlo zákazníky přesvědčit...
aby nebyl, když vychází z velkého GrandCherokee, ale motory sou tragédie a zmatečná 9.st převodovka ZF tomu nepřidá. Navíc tradičně nesmyslné ceny Fiatu v ČR
Motory jsou na daný segment malých SUV OK. 1,4T bude jistě lepším než 2,4 atmo, kde jsou připomínky k příliš těžkému stálému převodu ZF. Převodovka po doladění už zmatečná není, jen s atmo čtyřválcem příliš brzo odřazuje nahoru.
Vnitřek vypadá jak z nějakého "veselého", pro holky, autíčka segmentu B, designový styl neodpovídá cenovce, za osmpade už musí interier tvarově evokovat vyšší segmenty, navíc styl vnitřku neladí s tím jeepovským utilitárním designovým stylem exterieru. Použitá technika je ok, problém bude cena, evr. konkurence je levnější, compass tak nemá čím zaujmout. ;-)
Ten argument trailhawkem mám chápat tak, že compass si budou v evropských podmínkách kupovat lidé jezdící off road?
Karoq bude v cenovém rozmezí 480 - 800 tis., velmi podobně atecce, ale ano, pokud bude kupující fanda jeepu pak možná 850 za compass dá, cílová skupina kupců malých suv ale kvůli vysoké ceně compasse vynechá, image značky tuhle cenovku neutáhne, GC se prodává za ceny výrazně nižší relevantní konkurence, a přesto to není žádný prodejní trhák. Jinými slovy, proti autu samotnému (z hlediska technických kvalit) nic nemám, v jeho prodejní úspěch na evr. trhu při daných cenách nevěřím. ;-)
Z reakcí v diskusi se zdá, že cena compassu přijde spoustě lidí ok, no, potom jich budeme vídat na ulicích jistě dost, protože na ateccu 4x4 AT se čeká skoro rok, tím pádem bude mít nejspíš problém i škodovka s dodávkami karoqa, tj. volné pole pro jeep s compassem.
Ale osobně bych si na častý výskyt compassu nevsadil, tipuju rozdíl v evr. prodejích oproti karoqu v řádu.
Mě ta cena přijde taky dost vysoká. Na druhou stranu menší Renegade se stejnou technikou stojí podobně. Navíc tohle je cena za Opening edition, která je u modelů od FCA vždy hodně vybavená a dost drahá. Běžné verze bývají potom výrazně levnější.
Mně to tedy cenově moc OK nepřijde. Jak píšeš, na image Jeepu snad až příliš velké sousto.
Poznámka k čekačce na Atecu, s předpokladem obdobné situace i u Karoqa - to je podle mě daleko za hranicí "zdravého" zájmu o produkt a existuje tu reálné nebezpečí odrazování zákazníků. Třeba se pletu, ale mě by to od koupě odradilo spolehlivě a přivedlo ke konkurenci.
Ano, proto to píšu, bude-li mít karoq čekačku delší než půl roku, musí se to projevit na prodejích konkurence, design stylem mi compass přijde docela podobný tomu akt. škodováckému, chtít karoq a muset čekat, šel bych si compasse min. vyzkoušet. Ale znova, myslím, že ta cena stejně potenc. zákazníky odradí.
P.S. Tchán objednával ateccu loni v září, první nástřel byl duben, teď dealer mluví o konci června, ale nemůže to potvrdit, auto stále nemá datum výroby. Reál odhaduju na konec července, což bude prakticky rok, a to už není u konfekčního auta akceptovatelné. Koho potkám tomu to říkám, varuju a posílám ke konkurence, protože s tímhle přístupem, ať si seat/škoda políbí... ;-)
O tom že je 1,4T lepší jak 2,4 atmo bych si silně dovolil pochybovat. Ve výdrži a spolehlivosti určitě ne a 180-190 koní jde v pohodě dneska dostat i té 2,4 atmo bez nějaké větší námahy. A to bohatě stačí.