Nový Jeep Wrangler: válka může začít
Vzhled nového Wrangleru sice jednoznačně navazuje na svého předchůdce, ale ve skutečnosti z něj příliš mnoho dílů převzato nebylo. Výrazně tužší rám i karosérie má zlepšit jízdní vlastnosti podstatně většího Jeepu, s vnějšími mírami 3881 x 1872 x 1836 mm a rozvorem 2423 mm. Hardware podvozku zůstává u klasické konstrukce s tuhými nápravami vpředu i vzadu, větší světlou výškou a nekompromisními terénními schopnostmi (nájezdový úhel vpředu/vzadu 44,3°/ 40,4°, úhel zlomu 25,4°). Nový Wrangler má odnímatelné dveřní panely, za příplatek elektronicky odpojitelné stabilizátory, ale také kompletní sadu stabilizační elektroniky od ABS až po ESP.
Standardem je šestistupňová manuální převodovka, kterou lze vyměnit proti příplatku za čtyřstupňové samočinné převodové ústrojí. Jeepy Wrangler X a Sahara jsou dodávány s dvoustupňovou redukční převodovkou Command-Trac NV241 (2,72:1). Diferenciál s omezenou svorností Trac-Lok® zlepšuje trakci na kluzkém povrchu. Vrcholný model Rubicon má redukční převodovku Rock-Trac NV241 (4,0:1), elektronické uzávěrky diferenciálů a terénní pneumatiky B.F. Goodrich.
Interiér nového Wrangleru je prostornější a splňuje již ergonomické požadavky, kladené na vůz 21. století. K dispozici je hned několik variant otevření karosérie.
Místo řadového čtyřlitrového šestiválce zaujímá nový vidlicový šestiválec 3,8 l, který dosahuje nejvyššího výkonu 153 kW při 5200 ot./min, točivý moment 325 Nm vrcholí při 4000 ot./min.
Wrangler se bude vyrábět v koncernovém závodě Stickney Avenue Toledo v americkém státě Ohio, na domácí trh příjde na podzim 2006, později se dočkají také ostatní světové trhy.