Lexus začíná silně připomínat Audi a není se čemu divit. Nehovořím přitom o vzhledu, ale o vytvoření identity značky, o zvniku aury, kterou kolem sebe budou modely šířit a všem bude jasné - tohle je Lexus.
V mých očích trochu zklamání, přecijen Lexus měl doposud modely svojské, LS nebylo větší GS a to nebylo jen větší IS... jenže dosavadní LS coby vývoj větve někdejší Toyoty Celsior nutně potřebovala okořenit.
Z vozu opět nemám rozhodně pocit jedinečnosti, zadní partie je prostě opět variací na téma BMW 7, zatímco přední část se přibližuje menším modelům...
Určitě tedy posun, jen si nejsem jistý, jestli správným směrem. Bojovat proti Audi stejnými zbraněmi se podle mě nemusí vyplatit...
Zadek vypadá brutálně jen dokud se nerozhlédneš po konkurenci:
originál:
[odkaz]
kopie č. 1
[odkaz]
kopie č. 2 - Lexus LS 8-s
K tomu přední část z nového GS
[odkaz]
Kde je nějaká originalita? Já ji nevidím. Nelze čekat, že by Lexus přišel s vyloženě ošklivým modelem, ale když se podívám na BMW 7, vidím osobnost, M-B S - jednoznačně identifikovatelný. Ale LS?
Vadí nevadí... NELÍBÍ se mi to ani u Audi, ani u Lexusu. Právě Lexus měl modely dosud poměrně svébytné, což mi bylo sympatické. Tady ale vůbec nejde o to, co se líbí nebo nelíbí mě.
Lexus momentálně kopíruje vytvoření identity od Audi, resp. postupuje podle mě stejně.
U Audi zkrátka single frame a naprostá uniformita funguje, stačí se podívat na prodeje. Lexus se teď snaží o to samé a vzhled ala GS začíná cpát do kompletní modelové nabídky...
Co mě vadí na tomto LS je právě neosobitost, neoriginalita, zadní část zcela v pojetí BMW7 (a dalších...), přední partie ztrácí sjednocením do stylu GS...
Neviem, co je na tomto LS nove, ale zvonku to vyzera skor ako facelift nez ako novy model. Zboku v podstate to iste, vpredu a vzadu upravene svetla + maska, ktora bez F-sport moze vyzerat inak, aj ked nejaka obdoba presypacich hodin tam asi zostane.
Inak podoba doterajsieho LS bola predstavena v Zeneve 2005 a BMW 7 bolo predstavene r. 2008, takze neviem, kto od koho kopiroval zadok...
trh to chce. za chvili bude s takovou pulka masky tvorena logem vyrobce.
muj prastary mercedes mel elegantni chromovou hvezdicku, ktera byla fakt krasna (taky mi ji asi 10x ulomili). dnesni mergly maji velke plastove hvezdy a elegantne to nepusobi ani za mak.
ted jsem nedavno koukal jak finisuje Renault Zoe a ten ma tu svou pi.... pardon, kosoctverec, vetsi nez slonice. Je to o to horsi, ze se tama zapojuje kabel, to je pak fakt humac. Osobne bych se toho nedotkl. ;-\
[odkaz]
Na fotce od Lexusu vidim Lko v XXL velikosti.
Proste tak to je, znacka vyrobce az na prvnim miste.
Za tou plastovou imitací loga se totiž skrývá radar, takže kdo ho nechce, nechť nezaškrtává příslušnou položku... Ale máš pravdu, je to děs.
Ad Lexus: Když jsem poprvé viděl LS, tak jsem si říkal kde jsem to jen viděl. Ano, u GS. Mně to přijde až příliš agresivní, počkal bych na snímky ne- F-Sportu.
Pod tohle bych se podepsal. Lexusy nikdy neměly emoce a tak nějak tomu chybí identita. Očekával jsem postupný vývoj, přece jen vytvoření luxusní divize trvá nějakou tu dekádu, ale nový LS jde spíše opačným směrem. Nemastné neslané... Chápu, že je těžké přicházet s něčím novým. Pominul bych nějaké to kopírování a tuctovitost, kdyby LS-ko stálo půl melounu, ale tento design u mě neospravedlní cenovku 2 mil.
Jakože by vytvořili nějaký charakteristický prvek, který by všechny modely svým způsobem spojil...to je vození na vlně singleframe? Dělá to tak bmw, spomínané audi (to se asi svezlo na vlně ledvinek od báva), range rover, mercedes, škoda, kia a mnozí další. Vozením na vlně bych to ale vážně nenazval.
Ale singleframe je charakteristický prvek jiné značky, takže by to chtělo nějaký jiný/nový/svůj.
A ne, aby auto vypadalo zepředu jako Audi (viz titulní fotka k článku alias Lexus singleframe) a zezadu třeba zase jako BMW...
No, já v tom lexusáckém "singleframu" audi opravdu nevidím, ten tvar je dost odlišný a prcku to taky nemá bavoráckou. Jak jsem se onehdá divil u kie klitoris, tady zachovávám chladnou hlavu..singeframe od audi mi mnohem víc připomínají "tlamy" na faceliftovaném mitsubishi outlander, asx nebo evo.
jako že ten jednotící prvek je zrovna maska, jakože zrovna ta maska přechází v nárazník, jakože ta maska je společná pro celou modelovou řadu stejně jako naprosto unifikovaný tvar přední části, jako že na tomhle staví identitu
[odkaz]
vs.
[odkaz]
Tož mně ten nový lexusí předek hodně evokuje Predátora, fčíl enem počkat jestli nějaká konkureční atumobilka najde odvahu udělat čelní masku ala Vetřelec - nu a až se pak potkaj na cestš zočivoči ... Záď pak bych zas až tak moc 7koidně neviděl, lze tam najít i kus posledního velkého Saaba (snad díky tomu spodněbokozadnímu pohledu, tam vypadá tak saabovsky mohutně IMHO). Nějak mi však za příď se zádí moc dohromady neštymuje. Tož tak.
Dost by mě zajímalo, jak hodlají přidat trochu toho konzervatismu pro ne "F" model. Neumím si totiž představit, kolik zákazníků, i fleetových s takovýmhle čumákem přitáhne.
Sadu dvaceti kvalitních továrních fotografií exteriéru LS 460 a LS 460 F Sport můžete vidět na facebookovské stránce Lexi CZ
[odkaz] Auto sice vychází z dosavadní platformy, ale bylo prakticky celé předěláno (porovnejte si fotky), takže o faceliftu bych nemluvil. Tady se pracovalo mnohem více, než že by se jen vyměnily plasty vpředu a vzadu... Interiér bude zcela nový, stejně jako v GS s obrovským displayem a některými novými systémy. Lexus udělal o nic méně nové auto, než jak běžně postupuje Škoda nebo VW (v jejichž případě se takové diskuse obvykle nevedou), aktuální platformy využívá pro nová auta občas i Mercedes. Mimochodem, nová S-Klasse se také soudobé generaci hodně podobá... Lexus v každém případě vytvořil nejagresivněji vyhlížející luxusní sedan na trhu. Dalším očekávaným "Predátorem" bude zřejmě v lednu 2013 nová generace IS. Očekává se také nějaké překvapení v Paříži. Ofenzíva Lexusu pokračuje, a bylo už jí třeba...