Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-AMG E 63 odhaluje české ceny. Kolik stojí osmiválcová střela?

David Bureš
Diskuze (74)
Mercedes postupně rozšiřuje nabídku nové třídy E. Po nedávno odhalených českých cenách terénního kombi E All Terrain nyní došla řada na sportovní osmiválcový model.

Mercedes-AMG, divize trojcípé hvězdy zaměřená na sportovní automobily, v letošním roce slaví 50 let od svého založení. Na oslavu tohoto jubilea vznikne doslova záplava nových modelů, které bude dominovat hypersport s technikou z Formule 1. Ještě než před jeho příchodem hned na začátku roku do prodeje vstupují i nové AMG-verze nové třídy E, osmiválcová provedení E 63 a E 63 S, které doplňují šestiválcové E 43.

Zatímco první varianta naladěná na 420 kW a 750 N.m stojí na českém trhu 3.126.640 Kč, „esková“ verze posílená na 450 kW a 850 N.m přijde na 3.424.300 korun.

Obě varianty pohání vidlicový osmiválec o objemu 3982 cm3 s dvojicí turbodmychadel typu twin-scroll uloženou mezi válci. Vozy se shodují i použitím devítistupňové automatické převodovky a pohonu všech kol. V případě E 63 S však ve standardní výbavě nechybí ani jízdní režim Drift, ve kterém je veškerá síla posílána na zadní kola. Převodovka pak není klasický automat s měničem, ani dvouspojka, nýbrž systém s více, nezávisle na sobě ovládanými spojkami, který však na rozdíl od dvouspojkových převodovek má jediný vstupní hřídel.

Mercedes-AMG E 63 4Matic+ – Technická data a české ceny
VerzeE 63 4Matic+E 63 S 4Matic+
Zdvihový objem [cm3]39823982
Válce/ventily8/48/4
Největší výkon [kW/min]420/5750-6500450/5750-6500
Točivý moment [N.m/min]750/2250-5000850/2500-4500
Převodovka9A9A
Max. rychlost [km/h]250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,53,4
Komb. spotř. [l/100 km]8,88,8
Pohotovostní hmotnost [kg]18751880
Základní cena [Kč]3.126.6403.424.300

Základní výbava zahrnuje systém vypínání poloviny válců, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektricky ovládaná přední sedadla s vyhříváním, multimediální systém Command Online, tempomat, parkovací asistent nebo kolenní airbag řidiče.

K dispozici jsou samozřejmě i prvky dále posilující sportovní charakter auta, ať už různé karbonové doplňky nebo třeba sportovní sedadla AMG Performance (+62.055 Kč u E 63 S), výfukový systém AMG Performance s dvěma volitelnými režimy a karbon-keramické brzdy (+221.170 Kč u E 63 S). Je-li naopak libo více komfortu, k dispozici je servodovírání dveří (+17.503 Kč), head-up displej (+31.505 Kč) nebo vyhřívaná zadní sedadla (+11.456,-).

A jak si nové sportovní éčko vede ve srovnání se soupeři? Popravdě řečeno, přímý konkurent aktuálně na trhu není. BMW M5 čeká na novou generaci, zatímco Audi RS 6 se jako sedan neprodává. Mercedes-AMG E 63 S tak musíme srovnat s Audi RS 7 Sportback performance a BMW M6 Gran Coupé, které však svojí sportovní karoserií mají blíže modelu CLS.

Ve srovnání s nimi je každopádně E 63 S cenově uprostřed, RS 7 Sportback performance je s cenovkou 3.273.900 Kč o více než 150.000 korun levnější. Zároveň je ale o pět koní a výrazných 100 N.m slabší. To BMW M6 Gran Coupé na své soupeře výkonově nemá, navzdory svým 412 kW a 680 N.m je však nejdražší, přijde na 3.611.400 Kč.

Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ – Srovnání s konkurencí
ModelMercedes-AMG E 63 S 4Matic+Audi RS 7 Sportback performanceBMW M6 Gran Coupé
Pohon4x44x44x2
Zdvihový objem [cm3]398239934395
Válce/ventily8/48/48/4
Největší výkon [kW/min]450/5750-6500445/6100-6800412/6000-7000
Točivý moment [N.m/min]850/2500-4500750/2500-5500680/1500-5750
Převodovka9A8A7DS
Max. rychlost [km/h]250250 (305*)250 (305*)
Zrychlení 0-100 km/h [s]3,43,74,2
Komb. spotř. [l/100 km]8,89,59,9
Pohotovostní hmotnost [kg]188020051950
Základní cena [Kč]3.424.3003.273.9003.611.400
*Bez omezovače rychlosti

David Bureš
Diskuze (74)
Avatar - Beefcake
1. 2. 2017 22:36
Re: U mě dobrý
To nie ja som to zacal delit auta podla narodnosti... A nemecke auta ma nezaujimaju, tym ma neurazis...
Avatar - Barrichello
1. 2. 2017 14:18
Re: Dobrý ceny
Je to sprotvní sedan, není to dělané aby to žehlilo nerovnosti. Je to na rychlou jízdu, ale nevěřím že se s tím nedá jezdit normálně. Proč by jako nemělo? je to furt normální small block akorát s kompresorem.
1. 2. 2017 13:41
Re: MB E 63 AMG
Šíro bylo jen shooting brake verzí Golfu V. Po něm se mi nijak nestýská ;-)
1. 2. 2017 13:39
Re: U mě dobrý
:yes: ;-)
1. 2. 2017 13:38
Re: Dobrý ceny
Křižovatka nesmysl, CTS-V na cruising není a sportovec i přes výborný podvozek, řízení a brutální výkon v zásadě taky ne. Jsem rád za tahle auta, ale nevím co s tím. Už M5 na mě působila nepohodlně a tak nějak vyhoněně. CTS-V jede na poměry čtyřdveřového supersportu hezky, ale ve srovnání s normální verzí nijak pohodlně.