Nový Mercedes-AMG E 63 odhaluje české ceny. Kolik stojí osmiválcová střela?
Mercedes-AMG, divize trojcípé hvězdy zaměřená na sportovní automobily, v letošním roce slaví 50 let od svého založení. Na oslavu tohoto jubilea vznikne doslova záplava nových modelů, které bude dominovat hypersport s technikou z Formule 1. Ještě než před jeho příchodem hned na začátku roku do prodeje vstupují i nové AMG-verze nové třídy E, osmiválcová provedení E 63 a E 63 S, které doplňují šestiválcové E 43.
Zatímco první varianta naladěná na 420 kW a 750 N.m stojí na českém trhu 3.126.640 Kč, „esková“ verze posílená na 450 kW a 850 N.m přijde na 3.424.300 korun.
Obě varianty pohání vidlicový osmiválec o objemu 3982 cm3 s dvojicí turbodmychadel typu twin-scroll uloženou mezi válci. Vozy se shodují i použitím devítistupňové automatické převodovky a pohonu všech kol. V případě E 63 S však ve standardní výbavě nechybí ani jízdní režim Drift, ve kterém je veškerá síla posílána na zadní kola. Převodovka pak není klasický automat s měničem, ani dvouspojka, nýbrž systém s více, nezávisle na sobě ovládanými spojkami, který však na rozdíl od dvouspojkových převodovek má jediný vstupní hřídel.
Mercedes-AMG E 63 4Matic+ – Technická data a české ceny | ||
Verze | E 63 4Matic+ | E 63 S 4Matic+ |
Zdvihový objem [cm3] | 3982 | 3982 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min] | 420/5750-6500 | 450/5750-6500 |
Točivý moment [N.m/min] | 750/2250-5000 | 850/2500-4500 |
Převodovka | 9A | 9A |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,5 | 3,4 |
Komb. spotř. [l/100 km] | 8,8 | 8,8 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1875 | 1880 |
Základní cena [Kč] | 3.126.640 | 3.424.300 |
Základní výbava zahrnuje systém vypínání poloviny válců, automatickou dvouzónovou klimatizaci, elektricky ovládaná přední sedadla s vyhříváním, multimediální systém Command Online, tempomat, parkovací asistent nebo kolenní airbag řidiče.
K dispozici jsou samozřejmě i prvky dále posilující sportovní charakter auta, ať už různé karbonové doplňky nebo třeba sportovní sedadla AMG Performance (+62.055 Kč u E 63 S), výfukový systém AMG Performance s dvěma volitelnými režimy a karbon-keramické brzdy (+221.170 Kč u E 63 S). Je-li naopak libo více komfortu, k dispozici je servodovírání dveří (+17.503 Kč), head-up displej (+31.505 Kč) nebo vyhřívaná zadní sedadla (+11.456,-).
A jak si nové sportovní éčko vede ve srovnání se soupeři? Popravdě řečeno, přímý konkurent aktuálně na trhu není. BMW M5 čeká na novou generaci, zatímco Audi RS 6 se jako sedan neprodává. Mercedes-AMG E 63 S tak musíme srovnat s Audi RS 7 Sportback performance a BMW M6 Gran Coupé, které však svojí sportovní karoserií mají blíže modelu CLS.
Ve srovnání s nimi je každopádně E 63 S cenově uprostřed, RS 7 Sportback performance je s cenovkou 3.273.900 Kč o více než 150.000 korun levnější. Zároveň je ale o pět koní a výrazných 100 N.m slabší. To BMW M6 Gran Coupé na své soupeře výkonově nemá, navzdory svým 412 kW a 680 N.m je však nejdražší, přijde na 3.611.400 Kč.
Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ – Srovnání s konkurencí | |||
Model | Mercedes-AMG E 63 S 4Matic+ | Audi RS 7 Sportback performance | BMW M6 Gran Coupé |
Pohon | 4x4 | 4x4 | 4x2 |
Zdvihový objem [cm3] | 3982 | 3993 | 4395 |
Válce/ventily | 8/4 | 8/4 | 8/4 |
Největší výkon [kW/min] | 450/5750-6500 | 445/6100-6800 | 412/6000-7000 |
Točivý moment [N.m/min] | 850/2500-4500 | 750/2500-5500 | 680/1500-5750 |
Převodovka | 9A | 8A | 7DS |
Max. rychlost [km/h] | 250 | 250 (305*) | 250 (305*) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 3,4 | 3,7 | 4,2 |
Komb. spotř. [l/100 km] | 8,8 | 9,5 | 9,9 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1880 | 2005 | 1950 |
Základní cena [Kč] | 3.424.300 | 3.273.900 | 3.611.400 |
*Bez omezovače rychlosti |