Súhlasím. Nemyslím, že Smart Forfour niekto berie vážne ako plnohodnotné Béčko, Smart je proste dvojmiestne mini, ktoré si kupujú húfne ľudia do veľkých miest, kde je problém č. 1 parkovanie a tam už forfour stráca svoju konkurenčnú výhodu. Takže radšej malý Mercedes, to už bude mať pre ľudí punc prémiovosti a image. A ako ukazuje A2, funguje to. Ak už M-B rodí kompakt s "ľudovou" technikou (rozumej FWD, motory naprieč, aj tie niektoré od mainstreamového výrobcu), mohol by aj subkopakt (kde by sa časť techniky dala zdieľať s Áčkom).
Opravte ma ak sa mylim ale A2 bola ajo nove auto predajny pruser co doteraz nedostal nasledovnika napriek velkej nadcasovosti jak v dizajne tak v technike. Skor by mali v MB poslat konkurenta proti A1.
Zatiaľ nejdem vynášať súdy (na základe jednej siluety sa to ani nedá), ale avizované "zjednodušenie" dizajnu môže tou nudou dopadnúť. Podľa mňa súčasné Áčko nemalo nijak komplikovaný dizajn, aby ho bolo treba zjednodušovať. Uvidíme.
Souhlasím. To zjednodušení dizajnu bude spíše ve prospěch CLA derivátů. Ty alespon pro mne ve stávající generaci moc nefungují. Standardní A se mi zdá v pohodě. Konkurenci pro A1...no nevím nevím. Audi má Polo. Medvěd by musel dělat komplet nové auto. Přeci jen u Smartu stačilo překapotovat Clio. To by u M-B neprošlo.
První A bylo skvělé malé auto - s délkou kolem 3,5 metru do města ideální. Pokroková koncepce s motorem pod podlahou umožnila vytvořit design ve stylu MPV a celkem dobře využít vnitřní prostor. Vyjímatelná sedadla včetně spolujezdcova.
Nové A? Delší skoro o metr ve srovnání s původním, atakuje délku Zafiry. Ale má obyčejnou karoserii s dlouhým předkem, takže uvnitř moc místa není. Ani náznak nějakého nápadu nebo inovace. Do města už vhodnost nic moc, na to je auto moc dlouhé.