Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes-Benz C je větší než E z 90. let

David Bureš
Diskuze (34)
Nejnovější třída C se řadí do střední třídy. Pokud by se však prodávala v devadesátých letech, patřila by o segment výše.

Je známým faktem, že automobily postupně rostou. Nejnovějším příkladem tohoto růstu je Mercedes-Benz třídy C. Auto sice nadále patří do střední třídy a je menší než dnešní generace modelu E, zároveň je ale nové céčko větší než éčko generace W210 prodávané mezi lety 1995 a 2002.

Nové C je sice kratší než E (W210), je ale vyšší a širší, navíc má delší rozvor. Nejnovější céčko na délku měří 4,69 metru, zatímco E (W210) mělo 4,83 metru. Rozvor dnešní třídy C má 2,84 metru, u někdejšího E je o sedm milimetrů kratší.

Co se týče vnitřního prostoru, jsou si oba automobily různého stáří a jiného segmentu rovnocenným soupeřem. Na předních sedadlech má posádka v oblasti loktů o něco více prostoru v novém céčku (1.454 mm vs. 1.452 mm), naopak vzadu je kabina v oblasti loktů u masařky širší o centimetr – (1.472 mm vs. 1.462 mm).

Mercedes-Benz C (sedan) – porovnání rozměrů s předchůdci
GeneraceW205 (2014-)W204 (2007–2014)W203 (2000–2007)W202 (1993-2000)
Délka [mm]4.6864.5914.5264.516
Šířka [mm]1.8101.7701.7281.723
Výška [mm]1.4421.4471.4261.427
Rozvor [mm]2.8402.7602.7152.670

Mercedes-Benz E (sedan) – porovnání rozměrů s předchůdci
GeneraceW212 (2009-)W211 (2002-2009)W210 (1995-2003)
Délka [mm]4.8684.8144.833
Šířka [mm]1.8541.8221.799
Výška [mm]1.4641.4521.441
Rozvor [mm]2.8742.8542.833

Sama automobilka vysvětluje nárůst rozměrů rostoucí průměrnou výškou lidí. Do auta se ale také musí vejít více techniky, například pro komponenty verze s hybridním pohonem. Vůz navíc musí reagovat na konkurenci, důvodem mezigeneračního růstu je i vytvoření prostoru pro menší sedan CLA.

Proti předchůdci je céčko o 95 milimetrů delší, rozvor narostl o 80 milimetrů. Zároveň je automobil lehčí, u srovnatelných variant mezigeneračně zhubl až 100 kilogramů. Této redukci pomohlo rozsáhlé využití hliníku.

Mercedes-Benz třídy C bude vyráběn na čtyřech místech – v německých Brémách, v jihoafrickém East Londonu, čínském Pekingu a americké Tuscaloose. Sériová produkce céčka v Brémách byla zahájena již v únoru.

První exempláře nové třídy C míří k zákazníkům v těchto dnech. Na českém trhu jsou aktuálně dostupné tři motory – vznětový C 220 BlueTEC (125 kW) a zážehové C 180 (115 kW) a C 200 (135 kW).

Později nabídku rozšíří další motory – například benzinový šestiválec s 245 kW nebo hybridní provedení C 350 Hybrid kombinující zážehový čtyřválec (150 kW) a elektromotor (20 kW). Od září bude dostupný i pohon všech kol.

David Bureš
Diskuze (34)
17. 3. 2014 16:24
Re: Dobře!
Lopatka se hodí. Člověk se může v případě potřeby s autem zakopat.
17. 3. 2014 15:27
Re: Velikost
Zaplaťpánbůh. Proto mi stačilo ulovit manželku na pupek..
Avatar - pratel
17. 3. 2014 12:35
S klasse
tymto trendom celkom uspesne odolava. Zostava plus minus rovnake. Zaujimave. O chvilu E velkostne dobehne S. Este vacsi extrem u BMW. Sucasny rad 3 (F30) je okrem dlzky (nie velky rozdiel) vo vsetkych ostatnych rozmeroch vacsi ako prvy rad 7 (E23).
Avatar - Dinar
17. 3. 2014 11:05
Re: Velikost
Ale vždyť píšu, že nevím jak na Kysuci... :-!
Avatar - Magister
17. 3. 2014 11:00
Re: OK
Po Praze taky jezdí hodně Superby, na letišti tvoří drtivou většinu.