16.3. 2014 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nový Mercedes-Benz C je větší než E z 90. let

Nový Mercedes-Benz C je větší než E z 90. let

Nejnovější třída C se řadí do střední třídy. Pokud by se však prodávala v devadesátých letech, patřila by o segment výše.

Je známým faktem, že automobily postupně rostou. Nejnovějším příkladem tohoto růstu je Mercedes-Benz třídy C. Auto sice nadále patří do střední třídy a je menší než dnešní generace modelu E, zároveň je ale nové céčko větší než éčko generace W210 prodávané mezi lety 1995 a 2002.

Nové C je sice kratší než E (W210), je ale vyšší a širší, navíc má delší rozvor. Nejnovější céčko na délku měří 4,69 metru, zatímco E (W210) mělo 4,83 metru. Rozvor dnešní třídy C má 2,84 metru, u někdejšího E je o sedm milimetrů kratší.

Co se týče vnitřního prostoru, jsou si oba automobily různého stáří a jiného segmentu rovnocenným soupeřem. Na předních sedadlech má posádka v oblasti loktů o něco více prostoru v novém céčku (1.454 mm vs. 1.452 mm), naopak vzadu je kabina v oblasti loktů u masařky širší o centimetr – (1.472 mm vs. 1.462 mm).

Mercedes-Benz C (sedan) – porovnání rozměrů s předchůdci
GeneraceW205 (2014-)W204 (2007–2014)W203 (2000–2007)W202 (1993-2000)
Délka [mm]4.6864.5914.5264.516
Šířka [mm]1.8101.7701.7281.723
Výška [mm]1.4421.4471.4261.427
Rozvor [mm]2.8402.7602.7152.670

Mercedes-Benz E (sedan) – porovnání rozměrů s předchůdci
GeneraceW212 (2009-)W211 (2002-2009)W210 (1995-2003)
Délka [mm]4.8684.8144.833
Šířka [mm]1.8541.8221.799
Výška [mm]1.4641.4521.441
Rozvor [mm]2.8742.8542.833

Sama automobilka vysvětluje nárůst rozměrů rostoucí průměrnou výškou lidí. Do auta se ale také musí vejít více techniky, například pro komponenty verze s hybridním pohonem. Vůz navíc musí reagovat na konkurenci, důvodem mezigeneračního růstu je i vytvoření prostoru pro menší sedan CLA.

Proti předchůdci je céčko o 95 milimetrů delší, rozvor narostl o 80 milimetrů. Zároveň je automobil lehčí, u srovnatelných variant mezigeneračně zhubl až 100 kilogramů. Této redukci pomohlo rozsáhlé využití hliníku.

Nepřehlédněte: Mercedes-Benz C (W205) – Zahájení prodeje v polovině března

Mercedes-Benz třídy C bude vyráběn na čtyřech místech – v německých Brémách, v jihoafrickém East Londonu, čínském Pekingu a americké Tuscaloose. Sériová produkce céčka v Brémách byla zahájena již v únoru.

První exempláře nové třídy C míří k zákazníkům v těchto dnech. Na českém trhu jsou aktuálně dostupné tři motory – vznětový C 220 BlueTEC (125 kW) a zážehové C 180 (115 kW) a C 200 (135 kW).

Později nabídku rozšíří další motory – například benzinový šestiválec s 245 kW nebo hybridní provedení C 350 Hybrid kombinující zážehový čtyřválec (150 kW) a elektromotor (20 kW). Od září bude dostupný i pohon všech kol.

Spolupracujeme s TipCars.com
Podle Ministerstva financí by státní Prisko mohlo koupit akcie OKD Podle Ministerstva financí by státní Prisko mohlo koupit akcie OKD

Státní podnik Prisko by za akcie společnosti OKD, která…

Odboroví předáci podpořili stávku řidičů autobusů Odboroví předáci podpořili stávku řidičů autobusů

Základní odborové organizace podporují celorepublikovou…

Farmáři nabídnou své potraviny širšímu okruhu zájemců. Pomůže jim Košík.cz Farmáři nabídnou své potraviny širšímu okruhu zájemců. Pomůže jim Košík.cz

Online rozvozce potravin Košík.cz rozšiřuje nabídku o…

Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec Kvůli chatě na Lipně chce opozice Zimolův konec

Opoziční zastupitelé jihočeského kraje vyzvali na dnešním…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone Zničili jsme pneumatiku a vydali se na cestu. Test nového výrobku Bridgestone

Nový typ pneumatiky umožní motoristům ujet i po velkém…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 




Video: Jak v efektním driftu poslat auto na totálku Video: Jak v efektním driftu poslat auto na totálku

V tomhle videu je všechno, modrý majáček, burnouty,…

Mercedes-Benz C kabriolet odhaluje české ceny. Pod milion se nevejde Mercedes-Benz C kabriolet odhaluje české ceny. Pod milion se nevejde

Nová třída C s plátěnou stahovací střechou přichází na…

 



 
Je toto první škodovácký elektromobil? Škoda představuje novou studii…

Je toto první škodovácký elektromobil? Škoda představuje novou studii…

Dnes 13:31

Dostali jsme tiskovou zprávu od Škodovky. O vývoji krystalického designu. Úplně na konci se ale našla jedna hodně zajímavá zmínka!




Blesk.cz

Terorista z Londýna: Je to britský islamista. Bezpečnostní složky ho nepovažovaly za hrozbu

Terorista z Londýna: Je to britský islamista.…

Celý svět se nyní ptá, kdo je muž, který ve středu zaútočil před parlamentem v Londýně. Terorista nejdříve…

Máte

Máte "myší nemoc"? Počítač ničí zdraví. Chat s odborníkem.

Onemocněním karpálního tunelu nejvíce trpí lidé, kteří pracují mnoho hodin s počítačem. Může být také důsledkem…

 

iSport.cz

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil, výhodu má dál Jihlava

Patera: Sedmý boj o baráž? Kluky jsem zchladil,…

Ještě není konec. Barážníci stále čekají na svého posledního člena. Už se zdálo, že se ke Karlovým Varům,…

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu, slíbila Koukalová

Všichni se diví mé odvaze. Do Ruska příště nepojedu,…

Biatlonovou exhibici na závěr sezony proměnila Gabriela Koukalová ve svou show, když suverénně ovládla…

 

Reflex.cz

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal to je hra! Kde ve světě našli odvahu ho zakázat?

Fotbal platí za celosvětový fenomén, což mimo jiné dokládá i fakt, že jej hraje mezinárodně více národů, než…

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro transplantace, tvrdí americký futurolog

Do deseti let budeme pěstovat lidské orgány pro…

Za deset let bude běžné transplantovat lidem orgány vypěstované z jejich vlastních buněk, je přesvědčen americký…