Nový Mercedes-Benz C je větší než E z 90. let
Je známým faktem, že automobily postupně rostou. Nejnovějším příkladem tohoto růstu je Mercedes-Benz třídy C. Auto sice nadále patří do střední třídy a je menší než dnešní generace modelu E, zároveň je ale nové céčko větší než éčko generace W210 prodávané mezi lety 1995 a 2002.
Nové C je sice kratší než E (W210), je ale vyšší a širší, navíc má delší rozvor. Nejnovější céčko na délku měří 4,69 metru, zatímco E (W210) mělo 4,83 metru. Rozvor dnešní třídy C má 2,84 metru, u někdejšího E je o sedm milimetrů kratší.
Co se týče vnitřního prostoru, jsou si oba automobily různého stáří a jiného segmentu rovnocenným soupeřem. Na předních sedadlech má posádka v oblasti loktů o něco více prostoru v novém céčku (1.454 mm vs. 1.452 mm), naopak vzadu je kabina v oblasti loktů u masařky širší o centimetr – (1.472 mm vs. 1.462 mm).
Mercedes-Benz C (sedan) – porovnání rozměrů s předchůdci | ||||
Generace | W205 (2014-) | W204 (2007–2014) | W203 (2000–2007) | W202 (1993-2000) |
Délka [mm] | 4.686 | 4.591 | 4.526 | 4.516 |
Šířka [mm] | 1.810 | 1.770 | 1.728 | 1.723 |
Výška [mm] | 1.442 | 1.447 | 1.426 | 1.427 |
Rozvor [mm] | 2.840 | 2.760 | 2.715 | 2.670 |
Mercedes-Benz E (sedan) – porovnání rozměrů s předchůdci | |||
Generace | W212 (2009-) | W211 (2002-2009) | W210 (1995-2003) |
Délka [mm] | 4.868 | 4.814 | 4.833 |
Šířka [mm] | 1.854 | 1.822 | 1.799 |
Výška [mm] | 1.464 | 1.452 | 1.441 |
Rozvor [mm] | 2.874 | 2.854 | 2.833 |
Sama automobilka vysvětluje nárůst rozměrů rostoucí průměrnou výškou lidí. Do auta se ale také musí vejít více techniky, například pro komponenty verze s hybridním pohonem. Vůz navíc musí reagovat na konkurenci, důvodem mezigeneračního růstu je i vytvoření prostoru pro menší sedan CLA.
Proti předchůdci je céčko o 95 milimetrů delší, rozvor narostl o 80 milimetrů. Zároveň je automobil lehčí, u srovnatelných variant mezigeneračně zhubl až 100 kilogramů. Této redukci pomohlo rozsáhlé využití hliníku.
Mercedes-Benz třídy C bude vyráběn na čtyřech místech – v německých Brémách, v jihoafrickém East Londonu, čínském Pekingu a americké Tuscaloose. Sériová produkce céčka v Brémách byla zahájena již v únoru.
První exempláře nové třídy C míří k zákazníkům v těchto dnech. Na českém trhu jsou aktuálně dostupné tři motory – vznětový C 220 BlueTEC (125 kW) a zážehové C 180 (115 kW) a C 200 (135 kW).
Později nabídku rozšíří další motory – například benzinový šestiválec s 245 kW nebo hybridní provedení C 350 Hybrid kombinující zážehový čtyřválec (150 kW) a elektromotor (20 kW). Od září bude dostupný i pohon všech kol.