Bohužel se už i Mercedes-Benz vydává cestou stejného auta v několika velikostech - člověk přijde do krámu a řekne "Já chci Mercedes" a prodavač odpoví "Výborné rozhodnutí, pane, jakou velikost?" protože na nic jiného se ptát nemusí. Je to velká škoda.
Jinak je to moc krásné auto, vevnitř vypadá opravdu skvostně, bude určitě velmi pohodlné, jak mají Mercedesy ve zvyku. Jediné, co jim (kromě AMG divize) chybí, je požitek z jízdy. Ano jízda je vždy pohodlná, bezpečná, rozhodně neunaví, jen prostě k smrti nudí, ale hodně zákazníků to jistě ocení právě proto...
"Výborné rozhodnutí, pane, jakou velikost?" - pravda a súčasne krásna nadsádzka. Ale nalejme si čistého vína - brand identity sa takto buduje ľahšie a aj zákazník sa poteší, keď si jeho céčko mýlia s E-Klasse >:-[] Btw., keď som tu pred časom v diskusii spomenul, že Camry mala 3 rôzne predné masky podľa verzie, tak sa tu pravoverní ohrádzali, že tak to predsa nie je správne...
Pôžitok z jazdy - aj tu Ti budem oponovať - čo by mal zákazník E-Klasse dostať iné ako pohodlie, bezpečnosť, pohodu aj na dlhých cestách? Fakt by som najradšej poslal do prĐele tie pseudoautá hrajúce sa na športové! Nemajú ani výkon, ani podvozok, len niekto hodil nápis "Sport" k výbave, ktorá obsahuje iný volant, tvrdé, výraznou niťou obšité sedadlá s bočnicami akoby si bežne jazdil jednu zákrutu za druhou na hranici priľnavosti! Verím, že MB-E zostane presne tým, čím má byť, pohodlný koráb na dlhé cesty.
Za mňa super, tento rok mi príde, že sa autá o kusisko posúvajú, potešila nová A4, sedma sa mimoriadne podarila a verím, že v reáli ani éčko nebude sklamaním!
Ale s tou unifikací máš bohužel pravdu. Taky si to myslím...
Co se týká sportovnosti - když chceš Mercedes - chce to hodně prachů a (jak píšeš) AMG. A stejně na to jdou humpoláckou silou :)...a to zákazníci taky chtěj. Filigránský lehkonohý sporťák nemůžeme čekat. Trochu srandy bylo s SLK a šokoval mě A45AMG, jak zašlapal všechny ostré hatche světa do prachu, když vyjel. Ale Lotus nebo R8 ve Stuttgartu neudělaj. Není to jejich styl.
Unifikaci má více značek. Když se z dálky blíží auto, taky mnohdy váhám zda je to Rapid nebo O3. Interiér je pěkný :yes: Ten vnější design je kulatý trošku moc :-| Zajímá mě srovnávací test s Audi A6 :*) protože oba si myslím teď musí být v dobré kondici
Ta veta mozno zaujima / ale asi skor nie, len tych 10-15% eventualnych kupcov.
Drviva väcsina vsetkych predanych verzii su quattra, takze zase places na nespravnom hrobe. Alebo si onbucman tych par % FWD-ckarov ? >:D
Nemam rad ked zeditujes prispevok, a ja uz moj editovat nestihnem !
Takze este raz a pre poriadok, nech sa k tomu uz nemusim vracat:
S tymi 2.0 TDi-ckarmi som sa myslim dost dobre trafil, este nejake drobne % urobia 2.0 TFSi ale tym to hasne. Ostatne su quattra s V6 et+ :-!
Moooozno sa niekde na "juhu" najde niekto, komu staci slabsie V6 TDi bez quattra, ale to uz je uplne minoritne percento.
co nezlepsilo ? podiel FWD / AWD ? Ano - v prospech 1 pohananej napravy sa to fakt nezlepsilo, ale ani u konkurencie ! >:D
A ak myslis pocet valcov, tak aby si nebol fakt prekvapeny - u A6 je V6 v drvivej prevahe ( narozdiel od konkurencie - tam ale R4 s RWD praveze este dava zmysel, preto sa zase necudujem. _MT_ to vyjadril asi najkrajsie - BMW v zaklade je praveze velmi zaujimava kupa z hladiska value/money, u Audi sa zase oplati priplacat...)
Jj, BMW i MB (5 a E) jsou i v RWD vyvážená a schopná auta a každej už si zváží ,jestli to chce dát přes zimu. Audina je s FWD jenom předraženej VW se superkvalitním vnitřkem. No a to je málo. Takhle to vidím i já. Ale někomu prostě A6 2.0TDI stačí, tu kvalitu tam chce, hodně najede, přičemž nevymetá apexy ani nejezdí 200 po Autobahn a má radost z nízké spotřeby a perfektního zpracování. :-)
Pokial nepochopis, ze o predrazenom VW vdaka Audinackej MLB / MLB-evo platforme, ktoru VW nikde nevyuziva, nemoze byt rec, tazko sa mi bude s tebou dalej debatovat a prikyvovat ti na vymazleny interier, lebo interier bol, je a bude vzdy pycha Audi a so svojou vlastnou platformou na modely od A4 vyssie, bude Audi proste vzdy inde, nez VW so svojimi MQB-ckami.
Som zvedavy, ako to vlastne dopadne s novym Phaetonom - ci im da Audi MLB, alebo MLB-evo, nech si ho mozu znova skusit postavit a predavat... >:D
MSB ( Porsche ) by bolo pre nich asi az mooooc drahe, takze to skrtam hned. :-)
hehe, za cca 2 roky sa tu stretneme pri odpremierovanej novej A6. :-)
Neviem, ale nieco mi hovori ( zeby Audi Rightsizing ? ), ze je dokonca mozne, ze ubudnu R4 na ukor V6. :-) ( vid V6 TDi a jej naladenia v A7 ).
Takze je to este trochu daleko, ale aj tak tipujem motorizacie nasledovne:
verzie "ultra" ako zaklad - 2.0 TFSi s Millerom - generacne obmeneny a vystegleny na rovnych 200 PS, mozno aj "ultra-quattro". Zvysok novy V6 3.0 turbo, prip. biturbo ako konkurencia pre buduce 540i, co bude tiez biturbo 3-liter.
Gro predajov V6 TDi v asi novych specifikaciach, ja tipujem zaklad - lacny - cca 220-230 PS s 1 klas. turbom. Stred cca 300 +/- PS, 1 turbo, 1 E-Lader, top V6 TDi bude asi biturbo + E-Lader ako konkurencia pre "540d", takze okolo 360 +/- PS.
A mnou ocakavana S6 TDi - 4.0 V8 BiTDi, E-Lader , a 435 et+ PS - proti 3-litrovemu 550d s x turbami. :-)
S6 benzinova - asi uz novovyvinuty 4.0 TFSi spolu s Porsche, do 500 PS a RS6 nad 600 PS. ;-)
Já vím, že Audi je na jiných základech. Dvacet let to musím vykládat všem, kteří si myslej, že Octavia je jako A4. Ale není to jen o platformě - je to na delší debatu. jasně, že Audi si nemůže dovolit konkurovat trojkovýmu bávu na podvozku z golfa.
Interierově audi zašlapalo svět do země s 80kou od roku 86 nebo 87 - nevím přesně a nemám chuť to googlit a dělat chytrýho. Z toho náskoku těží dodnes.
Jinak s tou S6TDi to bude asi dost pozdě. Ale zanechme prognóz - uvidíme. Ale když už jsme u toho:
Já si myslím, že přijde jedno Audi RWD. Nesměj se. Čuchám novej základ pro R8, RWD a nafouknutej pětihrnek. Ale je to jen můj tušák, nemám info ani indicie - teda indicie jo - zadokolní huracan... Co myslíš
btw, nepotřebuju, abys mi přikyvoval(třeba s tím interiérem) nemusíš. Ale klidně piš, co si myslíš, jako to dělám já. Zajímá mě to, protože jsi v obraze.
btw - máš RS6? Kterou generaci?! Je to peklo
>:D >:D
Jinak tohle je soukromá diskuse, neboť nové E ani audiny tady nikoho moc neberou. všichni už chrčí nad tou hnusnou Toyotou, co se vyloupla jako poslední článek.
Presne !!!! Audi 80 z roku 87 (?) !!!! :yes::yes::yes::yes:
A odvtedy sa snazi cely svet len dohnat nimi nasadenu latku !
RS6 nemam, to co vidis na avatare bola A6 4.2 quattro s Hoffele design predkom - vcelku narocna prestavba, pricom Hoffele zobralo za zaklad diely z tehdajsej RS4 - singleframe, atd... Ja som dorobil aj zadok, vyfuky, naraznik z RS6 a bol som spokojny, nakolko som vtedy nemal dost love na to, kupovat origo RS6, pricom som chcel skor S6 manual a tu takto prerobit, ale nebola ani ziadna taka v dobrej cene. ;-\
Tak som sa s nou chvilu potesil, potom pozlostil nad odidenou automatickou prevodovkou, vymenil, a znovu sa tesil, znovu prevodovka KO...az kym ju nejaky vandrak neukradol. :-!
Ostane to moja lasocka a z avataru nezmizne, kym tam nebudem moct dat znova fotku Audi, najradsej RS6 min. gen. tiez sedan, lebo nepredpokladam, zeby sa v Ingolstadte este odhodlali urobit mi RS6 z aktualnej generacie, aj ked si nic krajsie ani do buducnosti neviem anilen predstavit !
Ono, stacila by aj RS4, ale to by musela mat V8 ako konkurent C63 AMG, alebo R5 turbo. Zatial ale vsetky indicie smeruju len ku V6 biturbo, rovnako ako aj u tebou uvazovanej R8 - vid ten casovy harmonogram noviniek uvadzanych pre US trh.
Ano, logika veli, ze hlavne koli Cinskemu trhu by tam mala byt 2.5-ka, kedze toto je danovo hranicne pasmo v Cine...
R8 / RS4 - spominas na 1.gen ? Tiez mali spolocny zakladny motor. Bojim sa, ze znova to bude tak, takze co potvrdia pre jedno, bude aj pre druhe... :-!
A ci bude RWD ? :-) No neviem, ono asi by sa aj klientela nasla, ale isli by proti svojej tradicii. Nejake kg dole a emisie - to nieje zrovna pri supersporte to, co by hralo rolu, pokial sa jedna uz o legendu. ;-)
Takze za mna - Mozno skoncim nakoniec spokojny s mojim vyse 2,2 tonovym atmo 4.8 V8 "koza" povozom a ak Pan da, tak kludne by ma zspokojila stara dobra R8 V8 a manual ! :-)
Myslim, ze by to bolo pekne - jubilejna 10-ta atmo V8-icka v najkrajsom moznom baleni. :-):yes:
wauuuuu !!!!!!!!!! :yes::yes::yes::yes:
este aj biela !!!!! a cierne sideblady ?
Ak ano, tak si ju asi rezervujem za cca rok aj cosi... ;-)
- to aby som mal cas, ked zistim, ze RS4 a RS6 nebudu podla mojeho gusta... ;-\
Sideblady jsou stříbrný - byla to předváděčka, nemohl jsem to ovlivnit. Ale kola origo z V10 měla od začátku. :-) A design Paket Black. (Maska, laufy) takže SB se daj předělat. Ale já do toho nechci hrabat. napiš soukromkou mail, pošlu fotky.
Strašnej Vorsprung, máš pravdu. V 89tým okopírovali medvěda 126 akorát dali na zadní sloupek hokejku z báva. Něco, jako patlaj dneska číňani. Ale pokud si myslíš, že je to náskok, nemůžu ti pomoct. >:D
Co chcel tymto basnik povedat...? 8-s
Preco by som sa mal nejako extra zaujimat o auta, ktore sa mi hnusia zvonku aj zvnutra ???
Technika - OK, maju atmo 5-liter V8. A ? Nasi maju atmo 5.2 V10 >:-[]
Ako nic v zlom >:-[]
V Německejch firemních flotilách je V6 TDI AWD víc, než bys čekal... nechápu, proč si tyhle lidi nekoupěj 2.0TDI. Jako podl emě má i 2.0TDI větší logiku. Co jako ušetřej, když nevemou quattro? Jsou to ti, co kupovali 2.7TDI... Možná že ten šestivál líp hraje s automatem? Nevím. je mi záhadou.
vedia co chcu - V6 a quattro rules ! :-):yes:
V6 2.7 TDi sa dala tiez kupit aj FWD / AWD - ti, co kupovali FWD to kupovali koli kulture chodu motora ( proste V6 a R4 sa nikdy nebude dat porovnavat ) a aj koli nizsej spotrebe - cim starsia verzia, tym vyssi rozdiel v realnej spotrebe. ;-)
Hel, není to fuk? Ať si každej koupí co chce, ne? Nemusíš s starat, co kde nějakej pisálek napsal. Jak se někdo otře o Audi, hned se čertíš. Jako Barichello furt s Amerikama.
Chci Ti jen říct, že to nemá cenu. Zkus pablbovi v kšiltovce ve votuněným Civicu vysvětlit, že je to jen kastrol na rejži - nemá to cenu Vybodni se na to. já už to vzdal.
Jinak nejradši mám Mercedes, ale teď jezdím v Audi a jsem nadšenej. >:-[]
ved nech si kupuju aj kolobezky, mne je to sumak. ale realita je taka, ako som popisal.
Proste FWD-ciek je absolutne minimum, a ked sa pozries ku konkurencii, tak 5er s RWD by si tiez asi dlho hladal. U MB to asi bude tiez podobne.
Jazdis Audi - dufam ze s quattrom, inac je to len polovicne Audi. :-!
To je ale specifikum ceskeho, slovenskeho a trochu aj polskeho trhu. 4kolko mania. V nemecku je ten pomer uplne opacny, okrem audi. Staci ist len nedaleko k madarom a hned vidis ten pokles stvorkoliek. U nas je ale situacia na trhu taka, ze ludia co si objednavaju auta povacsine zoberu 4matic/xdrive/quattro lebo vedia, ze pri predaji jazdenky ak nemaju stvorkolku akokeby nemali auto. Ja som dlho jazdil len jednu hnanu naparavu, podla mna v nasich podmienkach nieje dovod. Uznavam AWD ma svoje caro ale nikdy sa mi nestalo ani s dvojkolkou aby som niekam nevysiel. Kvalitna zimna guma a trosku rozumu robi svoje :-)
Hmm..., ved musel by som velmi detailne ratat, aby som vedel povedat, ci mam najazdene najviac km s RWD alebo AWD, ale tiez vyslovene problemy som nemal.
Len ked si spomeniem na prvy den s mojou prvou A8-ou... :-):-):-):-) - v zime... >:D
Odvtedy AWD preferujem - ani nie koli sebe, ale koli druhym ! Kolko som uz ja aut vytiahol, alebo odtiahol... Alebo hned v prvy den s A8:
nasnezilo cca 30cm snehu. Cesta uzucka na 1 auto, vpravo nahrnuty sneh minuly ( cca 70 cm - no vybehol mi az na kapotu ).
Oproti ujo na O I - vidi mna na A8 - smrt v ociach... a ja veselo blinker doprava, sup do toho zaveja s A8ou ! komplet som sa do toho nahrnuteho snehu zapichol, ujovi zamaval, nech prejde, ten s vyvalenymi ocami ziral a presiel okolo mna a pyta sa, ze a co ja...
A ja mu na to, ze nech sa pozera:
Na automate "D", pol plynu a VPRED ! Jemna korekcia volantom do lava a uz som bol znova spät na ceste defakto za jeho zadkom :-)
Takze aj na toto je dobre quattro a podobne zivot sprijemnujuce vychytavky. ;-)
edit: Takze sa nasiel opiciak, ktory mi aj za moj dobry skutok dal :no: >:-[]
No dobre opiciacik, teba keby som stretol, tak ta odtlacim do priekopy ty vandrak ! >:-[]
Hned z kraje napisu, ze kdyz nekdo rekne ze 2L tvori u A6 10-15% prodeju tak mysli prodeje evropske a ne nase nic nerikajici mini trhy. A pokud se na tomto shodneme tak pozistovat si to chces jak? Pokud vim audi oficialni statistiku prodeju jednotlivych motorizaci nezverejnuje a kdyz se kouknu do inzerce na nove vozy, jahreswagny, ojete vozy tak vsude vidim pro 2L 30%+ jako minimum (u novych vozu v Nemecku aktualne k prodeji je to pomer dokonce 35% pro 2L). Je to jen indicie, ne fakt, ale stejne miri na nasobky tech 10-15% o kterych pises. ;-)
Navic, na kazdou jednu zemicku vychodni evropy jako CR nebo SR pripadne dalsi zemicka zapadni evropy kde jsou emisema vetsi kubatury penalizovane a spis se da predpokladat ze pomer 2L bude zase vetsi (ostatne i proto se nabizi i takova A7 s 1.8tsi).
Takze diky tomu nejslabsimu V6 tdi pomer vyrazne lepsi nez u BMW, ale o 10-15% (v evropskem meritku) pro 2L si muze i audi nechat jen zdat. ;-)
Musel by som veeeelmi dlho googlit, aby som ti nasiel ten clanok, kde niekto z vedenia Audi hovoril v suvislosti s uvedenim A6 ultra na trh, ze dopyt prevysil ocakavania a ze tvoril 12% z predanych A6. ( A6 2.0 TDi ultra )
Takze ano, neviem ani ci sa jednalo o Nemecko, alebo EU, alebo co...
Ale ako aj ty pises a pripustas - zrovna cisla CR/SR budu v tomto este "krajsie" - myslim dominanciu V6.
Takze neidem sa tu hadat za to na dren, kludne este nejake to % zozere verzia 2.0 TDi bez paketu ultra a plus R4 benziny.
Co som ale vyzdvihnut chcel, to ani ty asi nebudes popierat, a teda ze z D3 sa A6 moze s prehladom vytiesat z najväcsieho % predaja viacvalcov, nakolko MB aj BMW kryju to cca 200 PS naftove pasmo s R4, v Audi mas R4 190 PS a V6 218 PS a asi je to sikovnostou predajcov, alebo skusenostami zakaznikov, alebo obojim, ze si za lahodnost prejavu V6 su ochotni priplatit. ;-)
btw.: A7 1.8 TFSi ??? Zase mi nieco uniklo ? 8-s - kedze A6 ma uz miesto neho 2.0 TFSi s Millerom a 190 PS...
O tom ze je to tak ci onak hezke cislo se nepru a ani tomu nedivim. K tomu nemusi mit audi sikovne prodejce, kazdy kdo s nejakym vicevalcem kdy jel po tom zakladnim (ktery je u audi narozdil od BMW oproti zakladnimu 2L rozumne nacenen) V6 musi sahnout. Moji kolegove jdou trochu proti proudu, myslim ze uz jsem ti kdysi psal ze u nas to vypada na pomer cca 70-80% pro r4 a jen ten zbytek jsou V6 (teda je, jeden kus >:D ).
U BMW se pry 25d prodava taky dobre, vykonem je na tom jako A6, ale ten priplatek mi uz takovy smysl proti 20d nedava, prave kvuli tomu ze si clovek pomuze jen vykonem a Nm, ale furt zustane u r4.
K tomu right sizingu audi a tomu jak prodava nejvic vicevalcu >:-[]
[odkaz]
Naproti tomu 6er pokud vim jeste furt zacina na 6 valcich z minimalne 3L objemu v benzinu i v dieslu. ;-)
noooo >:-[]
ja som pozrel teraz D konfigurator a nieje tam nic mensie nez:
[odkaz]
teda 2.0 TFSi 252 PS - co ma teda prekvapuje, cakal som aj ten 190 PS... ;-)
Ale ta 1.8-icka konci / skoncila. Uz ju davaju len do MQB-ckovych zalezitosti. ;-)
Ja si myslim ze naprosto bezny vzorek lidi kteri maji auto jen jako prostredek z bodu A do B. S kolegou jsem se bavil a normalne mi rekl ze nemit tohle firemni, tak ma nejaky golf. Proste neresi a i ta audi s FWD a 177k je nejlepsi auto jake kdy mel (coz sice zhodnoti, ale zaroven doda ze mu to je jedno). A podobny patern vidim i u ostatnich.
A tohle bude stale castejsi obrazek, dnesni 2L s 190k proste staci, a pohon 4x2 v nasich klimatickych podminkach staci zrovnatak. Zlata era V6/R6 uz byla, ted uz to pujde (i diky pokrokum ve vykonech 4 valcu) jen strme dolu. ;-\
Jo a ten vnitřek je fakt nádhernej. Všiml jsem si zajímavosti:
Podívejte se na ten vypiplaný kryt repráku u vrcholného Burmestru. A pak si klikněte zpátky na test RR Wraith a podívejte se na ten kousek levného plastíku - takovej měla babička v sedmdesátkách na krystalce v kůlně >:-[]
Jšlo mi jen o kryt, jako to víčko, pod kterým je reprák. u toho RR mě to úplně *...lo do očí a jak jsem viděl tohle, vzpomněl jsem si na to. Ale psal to i redaktor o tom RR - třeba víčko nádrže atd.
Chápu. :-) ale mě šlo o víčko. BTW když děláš do hifi - trochu mě některý apecy v autech zklamávaj. Har.Kar. v SLK a teď jsem čekal víc i od B/O v Audině...právě jsem na ten Bur. v MB zvědavej.
Samozřejmě se bavíme v nuancích high-endu >:D >:D >:D
Jako ve všem. V rychlosti jsem zapomněl - har.Kar se vykoupil v mým posledním MB. Ale muselo to bejt hudební DVD v DTS. Jinak ne.
Člověče, budeš se smát, ale kámoš má Alfu GT a tam to Bose hraje srovnatelně s těma B/O v Audi atd. :-) Nebo mě to tak přijde - nejsem ale fachman.
To bych i věřil. Na klasický domácí hifi bych Bose sice nechtěl ale ten prostorovej trik s vyzařováním reproduktorů na kterej kdysi starej Dr. Amar Bose přišel byl geniální a zbytek světa to dohání až dneska s digitálníma procesorama. V oboru mu to pálilo asi jako Piechovi v autech
U B/O dost záleží na období = měli už hodně silný i relativně slabý chvilky
mas to tam... ;-)
btw.: najkrajsie Audi, ktore sa Audi ostycha vyrobit, robi tento sialenec ! :
[odkaz] :-!:yes::yes::yes::yes:
Lenze to je uz trosku doooost nad moj rozpocet... :-(
Vsimni si stvarnenie interieru - proste RS-style dotiahnuty do dokonalosti ! Nemozem si pomoct, ale tieto aktualne RS prvky - vcelie plastvy, 2 ovalne koncovky vyfukov... - zboznujem tieto prvky ! Takto vie prerobit aj RS6, ale na sedan ju nepreraba. ;-\
Do R8 myslím dávají ten "low-end" systém B&O jako je v A3 nebo A4 (alespoň v minulé generaci). Do A8 nebo Q7 dávají něco jiného, za úplně jiné peníze. Nevím, jestli se něco nezměnilo, ale B&O dělal dvě úrovně a rozdíl v ceně u Audi byl prakticky řádový (řekněme 800 € vs. 6.000 €, samozřejmě záleží na konkrétní konfiguraci). Burmester má myslím také levnější řadu.