9.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nový Mercedes E má skoro stejný interiér jako třída S. Kolik rozdílů jsme našli?

 

Interiér nového Mercedesu třídy E je velice podobný tomu ve třídě S. Některé odlišnosti mezi oběma modely s trojcípou hvězdou na přídi jsme ale našli.

Mercedes-Benz začíná odhalovat novou generaci třídy E, která se světu oficiálně představí na lednovém autosalonu v Detroitu a do prodeje vstoupí v dubnu 2016. Prozatím automobilka ukázala interiér novinky.

Zveřejněné fotografie nebyly velkým překvapením, koncepce interiéru nové třídy E jakoby z oka vypadla kabině třídy S. Z tohoto důvodu jsme se vnitřky obou stuttgartských modelů rozhodli porovnat a odhalit případné rozdíly. Našli jsme sedm hlavních odlišností.

Volant

Zatímco S-Klasse v základu používá elegantní dvouramenný volant, menší E-Klasse vsadilo na sportovnější tříramenný. Už v základu je volant multifunkční, přičemž jeho specialitou jsou dotyková tlačítka, která usnadňují listování v menu funkcí automobilu. Je to vůbec poprvé, kdy se takové ovladače objevily na volantu osobního auta. Tlačítka na levém rameni ovládají obrazovku před řidičem, zatímco ta na pravém displej na vrchu středového tunelu. Díky tomuto systému řidič při jízdě prakticky nemusí sundávat ruce z volantu, většinu systémů je možné ovládat pomocí těchto tlačítek.

Startovací tlačítko

Třída S existuje i ve verzi se startováním klíčkem (byť na českém trhu nabízena není), nová třída E však ve všech případech dostane bezklíčové startování. Mercedes s umístěním startovacího tlačítka nijak neexperimentoval, umístil ho logicky vpravo pod volant. Zatímco v esku je tlačítko opravdu masivní, v éčku je o dost menší.

Seděli jsme v novém Mercedesu třídy E, jeho interiér vypadá jako ve třídě S

Displeje

Mercedes-Benz S před dvěma lety debutoval se dvěma displeji o úhlopříčce 31,2 cm, jeden je umístěn v kapličce přístrojů, druhý vpravo od něj na vrchu palubní desky. Dvojici obrazovek o úhlopříčce 31,2 cm dostala také třída E, dostupné jsou však až za příplatek. V základu má E-Klasse tradiční kulaté budíky se 17,8cm displejem mezi nimi, doplněné o středovou obrazovku s úhlopříčkou 21,3 cm. Zatímco ve třídě S je duo displejů díky výraznějším rámečkům a tlačítkům mezi nimi od sebe jasně odděleno, v případě třídy E na sebe opticky navazují. V obou modelech obrazovky jakoby vystupují z palubní desky.

Rozhraní

Nová třída E znamená také přepracovanou grafiku přístrojů automobilu. K dispozici jsou celkem tři režimy rozhraní. Ten výchozí (Classic) svým zpracováním navazuje na dosavadní grafiku. Sport naopak vsadilo na dynamičtější design, černý podklad doplňují žluté číslovky. Progressive je naopak velmi high-tech, modrý podklad a celková grafika se prý inspirovala filmem Tron. Před řidičem se navíc objeví jediný ciferník, kombinující digitální tachometr s kruhovým otáčkoměrem.

Analogové hodiny

Analogové hodiny jsou v automobilovém prostředí znakem luxusu, takovému prvku se tedy nová třída E nemohla vyhnout. Analogové hodiny mají stejný ciferník jako ve třídě S, své místo však našly níže než ve větším modelu, kde jsou umístěny mezi výdechy ventilace. V interiéru éčka se tak analogový ciferník trochu ztrácí.

Sedadla

Odlišná jsou také použitá sedadla, jejichž tvarování je sportovnějšího rázu než ve třídě S. Zatím však mluvíme pouze o příplatkových sedadlech, podoba těch základních dosud nebyla zveřejněna. A znovu se mluví o inspiraci, tentokrát ze světa modelek – ve střední části se opticky zužují (jako ženský pas), aby se v té dolní opět rozšířily (ano, boky). Na vlastní záda můžeme prohlásit, že sedačky jsou opravdu povedené – jsou pohodlné a jejich výrazné bočnice optimálně podrží tělo.

Reproduktory

Novou třídu E bude možné za příplatek pořídit s jedním ze dvou hudebních systémů od firmy Burmester. Stejně jako v případě třídy S nabízí levnější řešení 13 reproduktorů, zatímco to vrcholné rovnou 23. Výkon lepšího systému je však v éčku nižší, činí 1.450 W, zatímco ve větším esku má dokonce 1.520 W. Liší se i tvar reproduktorů, u třídy S jsou ty ve dveřích lichoběžníkové, zatímco v třídě E kulaté. I to přispívá ke sportovnějšímu ladění kabiny éčka.

Klíček

Novinkou páté generace Mercedesu E je také nový klíček, který se postupně objeví i v dalších modelech značky. Klíček je placatější a oblejší než ten dosavadní. Jeho tvary byly navrženy tak, aby klíč majitele netlačil v kapse.

Spolupracujeme s TipCars.com
Další požadavek ČSSD: Při rezignaci jejích ministrů by měl skončit i premiér Další požadavek ČSSD: Při rezignaci jejích ministrů by měl skončit i premiér

ČSSD chce do koaliční smlouvy s hnutím ANO začlenit…

Protikuřácký zákon ubral z tržeb tabákových firem Protikuřácký zákon ubral z tržeb tabákových firem

Zákaz kouření v restauracích snížil obchodníkům…

SŽDC: Výstavba vysokorychlostních tratí začne až po roce 2023 SŽDC: Výstavba vysokorychlostních tratí začne až po roce 2023

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) očekává, že…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku Hlavní konkurent Škody Fabia má po faceliftu. Dostal i novou převodovku

Současná generace malého modelu i20 značky Hyundai prošla…

 



Léto ještě nekončí! Mercedes uvádí na český trh nové E kabriolet. Za kolik? Léto ještě nekončí! Mercedes uvádí na český trh nové E kabriolet. Za kolik?

Zájemci o velký kabriolet z dílny trojcípé hvězdy mohou…

Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou! Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou!

Také Mercedes nastoupil na vlnu módních zvýšených kombi a…

 



 
Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Honda Z: Pohon všech kol a motor uprostřed ve zvláštním minivozítku. A kapela ZZ Top

Dnes 18:44

Honda Z spojila vlastnosti městského vozítka s průchodností dobrého SUV a koncepcí vídanou běžně u supersportů.




Blesk.cz

Vynálezce z ponorky dostal za masakr novinářky doživotí. Soud: „Mimořádně nechutný čin“

Vynálezce z ponorky dostal za masakr novinářky…

Dánský vynálezce Peter Madsen si za vraždu novinářky Kim Wallové ve středu vyslechl doživotní trest. Případ…

Otočili ti, kteří půjdou „ke korýtkům“? Senátoři ČSSD bouří proti vládě s Babišem

Otočili ti, kteří půjdou „ke korýtkům“? Senátoři…

Proti vládě s hnutím ANO se ve středu jasně postavili senátoři ČSSD. Vadí jim trestně stíhaný člen vlády, nutná…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu je pravdivým odrazem naší společnosti

Jak Praha zaspala dobu: Stav kolem Libeňského mostu…

Na bourání mostu a nahrazení mostem novým by nebylo nic tak zvláštního a v historii Prahy se to událo již…

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu poprvé uviděli západní zboží

Výstava, která vzbudila údiv: Lidé v Sovětském svazu…

Psal se rok 1959 a studená válka mezi Západem a Východem nabírala na obrátkách. V Sovětském svazu je do té doby…