Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Mercedes E má skoro stejný interiér jako třída S. Kolik rozdílů jsme našli?

David Bureš
Diskuze (16)
Interiér nového Mercedesu třídy E je velice podobný tomu ve třídě S. Některé odlišnosti mezi oběma modely s trojcípou hvězdou na přídi jsme ale našli.

Mercedes-Benz začíná odhalovat novou generaci třídy E, která se světu oficiálně představí na lednovém autosalonu v Detroitu a do prodeje vstoupí v dubnu 2016. Prozatím automobilka ukázala interiér novinky.

Zveřejněné fotografie nebyly velkým překvapením, koncepce interiéru nové třídy E jakoby z oka vypadla kabině třídy S. Z tohoto důvodu jsme se vnitřky obou stuttgartských modelů rozhodli porovnat a odhalit případné rozdíly. Našli jsme sedm hlavních odlišností.

Volant

Zatímco S-Klasse v základu používá elegantní dvouramenný volant, menší E-Klasse vsadilo na sportovnější tříramenný. Už v základu je volant multifunkční, přičemž jeho specialitou jsou dotyková tlačítka, která usnadňují listování v menu funkcí automobilu. Je to vůbec poprvé, kdy se takové ovladače objevily na volantu osobního auta. Tlačítka na levém rameni ovládají obrazovku před řidičem, zatímco ta na pravém displej na vrchu středového tunelu. Díky tomuto systému řidič při jízdě prakticky nemusí sundávat ruce z volantu, většinu systémů je možné ovládat pomocí těchto tlačítek.

Startovací tlačítko

Třída S existuje i ve verzi se startováním klíčkem (byť na českém trhu nabízena není), nová třída E však ve všech případech dostane bezklíčové startování. Mercedes s umístěním startovacího tlačítka nijak neexperimentoval, umístil ho logicky vpravo pod volant. Zatímco v esku je tlačítko opravdu masivní, v éčku je o dost menší.

Displeje

Mercedes-Benz S před dvěma lety debutoval se dvěma displeji o úhlopříčce 31,2 cm, jeden je umístěn v kapličce přístrojů, druhý vpravo od něj na vrchu palubní desky. Dvojici obrazovek o úhlopříčce 31,2 cm dostala také třída E, dostupné jsou však až za příplatek. V základu má E-Klasse tradiční kulaté budíky se 17,8cm displejem mezi nimi, doplněné o středovou obrazovku s úhlopříčkou 21,3 cm. Zatímco ve třídě S je duo displejů díky výraznějším rámečkům a tlačítkům mezi nimi od sebe jasně odděleno, v případě třídy E na sebe opticky navazují. V obou modelech obrazovky jakoby vystupují z palubní desky.

Rozhraní

Nová třída E znamená také přepracovanou grafiku přístrojů automobilu. K dispozici jsou celkem tři režimy rozhraní. Ten výchozí (Classic) svým zpracováním navazuje na dosavadní grafiku. Sport naopak vsadilo na dynamičtější design, černý podklad doplňují žluté číslovky. Progressive je naopak velmi high-tech, modrý podklad a celková grafika se prý inspirovala filmem Tron. Před řidičem se navíc objeví jediný ciferník, kombinující digitální tachometr s kruhovým otáčkoměrem.

Analogové hodiny

Analogové hodiny jsou v automobilovém prostředí znakem luxusu, takovému prvku se tedy nová třída E nemohla vyhnout. Analogové hodiny mají stejný ciferník jako ve třídě S, své místo však našly níže než ve větším modelu, kde jsou umístěny mezi výdechy ventilace. V interiéru éčka se tak analogový ciferník trochu ztrácí.

Sedadla

Odlišná jsou také použitá sedadla, jejichž tvarování je sportovnějšího rázu než ve třídě S. Zatím však mluvíme pouze o příplatkových sedadlech, podoba těch základních dosud nebyla zveřejněna. A znovu se mluví o inspiraci, tentokrát ze světa modelek – ve střední části se opticky zužují (jako ženský pas), aby se v té dolní opět rozšířily (ano, boky). Na vlastní záda můžeme prohlásit, že sedačky jsou opravdu povedené – jsou pohodlné a jejich výrazné bočnice optimálně podrží tělo.

Reproduktory

Novou třídu E bude možné za příplatek pořídit s jedním ze dvou hudebních systémů od firmy Burmester. Stejně jako v případě třídy S nabízí levnější řešení 13 reproduktorů, zatímco to vrcholné rovnou 23. Výkon lepšího systému je však v éčku nižší, činí 1.450 W, zatímco ve větším esku má dokonce 1.520 W. Liší se i tvar reproduktorů, u třídy S jsou ty ve dveřích lichoběžníkové, zatímco v třídě E kulaté. I to přispívá ke sportovnějšímu ladění kabiny éčka.

Klíček

Novinkou páté generace Mercedesu E je také nový klíček, který se postupně objeví i v dalších modelech značky. Klíček je placatější a oblejší než ten dosavadní. Jeho tvary byly navrženy tak, aby klíč majitele netlačil v kapse.

David Bureš
Diskuze (16)
9. 12. 2015 23:04
Skoro stejny?
Nevim kde ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
9. 12. 2015 18:38
Re: E vs S
:yes:
Avatar - boost.
9. 12. 2015 17:38
Re: E vs S
What has been seen cannot be unseen. :-)
9. 12. 2015 16:55
Re: E vs S
Ano. A podle mne by něco takového nemělo být ani v základu. Měl jsem sice AMG půjčené, ale na slícování tlačítek jsem nekoukal. Já totiž nevím, jestli se chci podívat. :-) Jakmile se podíváš, už se nemůžeš odpodívat. >:D Nevědomost je sladká.
Avatar - Pekelná Micinka
9. 12. 2015 16:36
Re: E vs S
Jistě, otázkou je, jestli v plně naloženém S63, kde jsem se doklikal na 5,5 mil. Kč by ta kvalita z hlediska lícování detailů neměla být výrazně jiná, než u základu za 2,2. V tom trochu problém vidím, protože ta tlačítka budou zřejmě stejná. Ale nevím, jestli se tohle nevyskytuje tu a tam i u RR.