9.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nový Mercedes E má skoro stejný interiér jako třída S. Kolik rozdílů jsme našli?

 

Interiér nového Mercedesu třídy E je velice podobný tomu ve třídě S. Některé odlišnosti mezi oběma modely s trojcípou hvězdou na přídi jsme ale našli.

Mercedes-Benz začíná odhalovat novou generaci třídy E, která se světu oficiálně představí na lednovém autosalonu v Detroitu a do prodeje vstoupí v dubnu 2016. Prozatím automobilka ukázala interiér novinky.

Zveřejněné fotografie nebyly velkým překvapením, koncepce interiéru nové třídy E jakoby z oka vypadla kabině třídy S. Z tohoto důvodu jsme se vnitřky obou stuttgartských modelů rozhodli porovnat a odhalit případné rozdíly. Našli jsme sedm hlavních odlišností.

Volant

Zatímco S-Klasse v základu používá elegantní dvouramenný volant, menší E-Klasse vsadilo na sportovnější tříramenný. Už v základu je volant multifunkční, přičemž jeho specialitou jsou dotyková tlačítka, která usnadňují listování v menu funkcí automobilu. Je to vůbec poprvé, kdy se takové ovladače objevily na volantu osobního auta. Tlačítka na levém rameni ovládají obrazovku před řidičem, zatímco ta na pravém displej na vrchu středového tunelu. Díky tomuto systému řidič při jízdě prakticky nemusí sundávat ruce z volantu, většinu systémů je možné ovládat pomocí těchto tlačítek.

Startovací tlačítko

Třída S existuje i ve verzi se startováním klíčkem (byť na českém trhu nabízena není), nová třída E však ve všech případech dostane bezklíčové startování. Mercedes s umístěním startovacího tlačítka nijak neexperimentoval, umístil ho logicky vpravo pod volant. Zatímco v esku je tlačítko opravdu masivní, v éčku je o dost menší.

Seděli jsme v novém Mercedesu třídy E, jeho interiér vypadá jako ve třídě S

Displeje

Mercedes-Benz S před dvěma lety debutoval se dvěma displeji o úhlopříčce 31,2 cm, jeden je umístěn v kapličce přístrojů, druhý vpravo od něj na vrchu palubní desky. Dvojici obrazovek o úhlopříčce 31,2 cm dostala také třída E, dostupné jsou však až za příplatek. V základu má E-Klasse tradiční kulaté budíky se 17,8cm displejem mezi nimi, doplněné o středovou obrazovku s úhlopříčkou 21,3 cm. Zatímco ve třídě S je duo displejů díky výraznějším rámečkům a tlačítkům mezi nimi od sebe jasně odděleno, v případě třídy E na sebe opticky navazují. V obou modelech obrazovky jakoby vystupují z palubní desky.

Rozhraní

Nová třída E znamená také přepracovanou grafiku přístrojů automobilu. K dispozici jsou celkem tři režimy rozhraní. Ten výchozí (Classic) svým zpracováním navazuje na dosavadní grafiku. Sport naopak vsadilo na dynamičtější design, černý podklad doplňují žluté číslovky. Progressive je naopak velmi high-tech, modrý podklad a celková grafika se prý inspirovala filmem Tron. Před řidičem se navíc objeví jediný ciferník, kombinující digitální tachometr s kruhovým otáčkoměrem.

Analogové hodiny

Analogové hodiny jsou v automobilovém prostředí znakem luxusu, takovému prvku se tedy nová třída E nemohla vyhnout. Analogové hodiny mají stejný ciferník jako ve třídě S, své místo však našly níže než ve větším modelu, kde jsou umístěny mezi výdechy ventilace. V interiéru éčka se tak analogový ciferník trochu ztrácí.

Sedadla

Odlišná jsou také použitá sedadla, jejichž tvarování je sportovnějšího rázu než ve třídě S. Zatím však mluvíme pouze o příplatkových sedadlech, podoba těch základních dosud nebyla zveřejněna. A znovu se mluví o inspiraci, tentokrát ze světa modelek – ve střední části se opticky zužují (jako ženský pas), aby se v té dolní opět rozšířily (ano, boky). Na vlastní záda můžeme prohlásit, že sedačky jsou opravdu povedené – jsou pohodlné a jejich výrazné bočnice optimálně podrží tělo.

Reproduktory

Novou třídu E bude možné za příplatek pořídit s jedním ze dvou hudebních systémů od firmy Burmester. Stejně jako v případě třídy S nabízí levnější řešení 13 reproduktorů, zatímco to vrcholné rovnou 23. Výkon lepšího systému je však v éčku nižší, činí 1.450 W, zatímco ve větším esku má dokonce 1.520 W. Liší se i tvar reproduktorů, u třídy S jsou ty ve dveřích lichoběžníkové, zatímco v třídě E kulaté. I to přispívá ke sportovnějšímu ladění kabiny éčka.

Klíček

Novinkou páté generace Mercedesu E je také nový klíček, který se postupně objeví i v dalších modelech značky. Klíček je placatější a oblejší než ten dosavadní. Jeho tvary byly navrženy tak, aby klíč majitele netlačil v kapse.

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka Komentář Bohumila Pečinky: Udej svého živnostníka

Od poloviny letošního roku odstartuje ministerstvo…

Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí Ludvík chce čtrnáct úředníků na elektronizaci. Za námi už je jen Rumunsko, tvrdí

Elektronizace zdravotnictví vázne. Poslanci uvažují…

Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z Erdogan vyhrožuje Evropě. Chce přehodnocení vztahů od A do Z

Turecko po dubnovém referendu o změnách ústavy přehodnotí…

Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace Havlíček se nebude muset v úřadu rozkoukávat, shodují se svazy a asociace

Oborové svazy a asociace vítají nominaci Jiřího Havlíčka…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Mercedes E kupé má české ceny. Připravte si 1,3 milionu Kč a ranec na příplatky Mercedes E kupé má české ceny. Připravte si 1,3 milionu Kč a ranec na příplatky

České zastoupení značky Mercedes-Benz zveřejnilo ceny…

Mercedes-Benz E Cabriolet 2018: Poprvé i jako čtyřkolka Mercedes-Benz E Cabriolet 2018: Poprvé i jako čtyřkolka

Nový éčkový kabriolet se představil v předstihu před…

 



 
Gazela BMW B5 (BMW 2001): Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Gazela BMW B5: Škoda 110 R v brutální úpravě připomínala Porsche 911

Včera

V první polovině 70. let vznikl na severní Moravě velmi zajímavý závodní automobil pojmenovaný Gazela. Ač jeho tvůrci vycházeli z oblíbeného kupé 110 R, technicky i tvarově šlo o něco úplně jiného.




Blesk.cz

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na otravu alkoholem

Chystáte se na páteční flám? Dejte si pozor na…

Přibližně čtvrtina mužů a pět procent žen pije v Česku pravidelně přes míru. Akutní otrava alkoholem ale nehrozí…

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Očima Františky: Deset důvodů proč Barťáka milovat

Barťákem je samozřejmě myšlen jedinečný filmový a divadelní herec, také producent a ředitel Mezinárodního…

 

iSport.cz

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal ruku, ztratil respekt

Šlesingr jako Koukalová. Šéfovi biatlonu nepodal…

 Sezona již skončila, ale z hlavy to jen tak vyhnat opravdu nejde. Doping. Ostatně když Ondřej Moravec s…

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká Hlaváč v upřímné zpovědi

Byli jsme hozeni do vody, musíme bojovat, říká…

Se Spartou prožil bleskový konec ve čtvrtfinále play off. Kometa vyhrála 4:0, pražský hokejový kolos těžce…

 

Reflex.cz

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Na souzení máme soudce, nikoliv soudní znalce

Stará právnická anekdota praví: Svědek všechno viděl, ale ničemu nerozumí. Soudní znalec všemu rozumí, ale nic…