9.12. 2015 David Bureš Google+ profil David Bureš

Nový Mercedes E má skoro stejný interiér jako třída S. Kolik rozdílů jsme našli?

 

Interiér nového Mercedesu třídy E je velice podobný tomu ve třídě S. Některé odlišnosti mezi oběma modely s trojcípou hvězdou na přídi jsme ale našli.

Mercedes-Benz začíná odhalovat novou generaci třídy E, která se světu oficiálně představí na lednovém autosalonu v Detroitu a do prodeje vstoupí v dubnu 2016. Prozatím automobilka ukázala interiér novinky.

Zveřejněné fotografie nebyly velkým překvapením, koncepce interiéru nové třídy E jakoby z oka vypadla kabině třídy S. Z tohoto důvodu jsme se vnitřky obou stuttgartských modelů rozhodli porovnat a odhalit případné rozdíly. Našli jsme sedm hlavních odlišností.

Volant

Zatímco S-Klasse v základu používá elegantní dvouramenný volant, menší E-Klasse vsadilo na sportovnější tříramenný. Už v základu je volant multifunkční, přičemž jeho specialitou jsou dotyková tlačítka, která usnadňují listování v menu funkcí automobilu. Je to vůbec poprvé, kdy se takové ovladače objevily na volantu osobního auta. Tlačítka na levém rameni ovládají obrazovku před řidičem, zatímco ta na pravém displej na vrchu středového tunelu. Díky tomuto systému řidič při jízdě prakticky nemusí sundávat ruce z volantu, většinu systémů je možné ovládat pomocí těchto tlačítek.

Startovací tlačítko

Třída S existuje i ve verzi se startováním klíčkem (byť na českém trhu nabízena není), nová třída E však ve všech případech dostane bezklíčové startování. Mercedes s umístěním startovacího tlačítka nijak neexperimentoval, umístil ho logicky vpravo pod volant. Zatímco v esku je tlačítko opravdu masivní, v éčku je o dost menší.

Seděli jsme v novém Mercedesu třídy E, jeho interiér vypadá jako ve třídě S

Displeje

Mercedes-Benz S před dvěma lety debutoval se dvěma displeji o úhlopříčce 31,2 cm, jeden je umístěn v kapličce přístrojů, druhý vpravo od něj na vrchu palubní desky. Dvojici obrazovek o úhlopříčce 31,2 cm dostala také třída E, dostupné jsou však až za příplatek. V základu má E-Klasse tradiční kulaté budíky se 17,8cm displejem mezi nimi, doplněné o středovou obrazovku s úhlopříčkou 21,3 cm. Zatímco ve třídě S je duo displejů díky výraznějším rámečkům a tlačítkům mezi nimi od sebe jasně odděleno, v případě třídy E na sebe opticky navazují. V obou modelech obrazovky jakoby vystupují z palubní desky.

Rozhraní

Nová třída E znamená také přepracovanou grafiku přístrojů automobilu. K dispozici jsou celkem tři režimy rozhraní. Ten výchozí (Classic) svým zpracováním navazuje na dosavadní grafiku. Sport naopak vsadilo na dynamičtější design, černý podklad doplňují žluté číslovky. Progressive je naopak velmi high-tech, modrý podklad a celková grafika se prý inspirovala filmem Tron. Před řidičem se navíc objeví jediný ciferník, kombinující digitální tachometr s kruhovým otáčkoměrem.

Analogové hodiny

Analogové hodiny jsou v automobilovém prostředí znakem luxusu, takovému prvku se tedy nová třída E nemohla vyhnout. Analogové hodiny mají stejný ciferník jako ve třídě S, své místo však našly níže než ve větším modelu, kde jsou umístěny mezi výdechy ventilace. V interiéru éčka se tak analogový ciferník trochu ztrácí.

Sedadla

Odlišná jsou také použitá sedadla, jejichž tvarování je sportovnějšího rázu než ve třídě S. Zatím však mluvíme pouze o příplatkových sedadlech, podoba těch základních dosud nebyla zveřejněna. A znovu se mluví o inspiraci, tentokrát ze světa modelek – ve střední části se opticky zužují (jako ženský pas), aby se v té dolní opět rozšířily (ano, boky). Na vlastní záda můžeme prohlásit, že sedačky jsou opravdu povedené – jsou pohodlné a jejich výrazné bočnice optimálně podrží tělo.

Reproduktory

Novou třídu E bude možné za příplatek pořídit s jedním ze dvou hudebních systémů od firmy Burmester. Stejně jako v případě třídy S nabízí levnější řešení 13 reproduktorů, zatímco to vrcholné rovnou 23. Výkon lepšího systému je však v éčku nižší, činí 1.450 W, zatímco ve větším esku má dokonce 1.520 W. Liší se i tvar reproduktorů, u třídy S jsou ty ve dveřích lichoběžníkové, zatímco v třídě E kulaté. I to přispívá ke sportovnějšímu ladění kabiny éčka.

Klíček

Novinkou páté generace Mercedesu E je také nový klíček, který se postupně objeví i v dalších modelech značky. Klíček je placatější a oblejší než ten dosavadní. Jeho tvary byly navrženy tak, aby klíč majitele netlačil v kapse.

Spolupracujeme s TipCars.com
Internetovému prodeji se daří. Češi letos utrácejí v e-shopech více Internetovému prodeji se daří. Češi letos utrácejí v e-shopech více

Češi při nákupech v e-shopech utratili během prvního…

Akciové indexy Nasdaq dosáhly nových maxim Akciové indexy Nasdaq dosáhly nových maxim

Americké akcie dnes posílily díky dobrým hospodářským…

Krize pokračuje. Venezuela vstupuje do generální stávky Krize pokračuje. Venezuela vstupuje do generální stávky

Dvoudenní protest vyhlásila opozice proti vytvoření…

Zápisník Jana Vávry: Experiment Hamburk Zápisník Jana Vávry: Experiment Hamburk

Od summitu G20 v Hamburku uplynuly skoro tři týdny. Akci…

 
 







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč? Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Početnějším rodinám zůstane levné SUV od Dacie…

Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů Nabídka rodinných kombíků se brzy ztenčí. Nyní jich je k mání 16 typů

Móda SUV se začíná podepisovat i na šíři nabídky v Česku…

 



Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou! Je vám zvýšené kombi málo? Je tu šílený Mercedes-Benz E All-Terrain 4x4 na druhou!

Také Mercedes nastoupil na vlnu módních zvýšených kombi a…

Mercedes-Benz E vylepšuje hlasové ovládání. Hlasem si nově pustíte i klimatizaci! Mercedes-Benz E vylepšuje hlasové ovládání. Hlasem si nově pustíte i klimatizaci!

Hlasové ovládání Linguatronic má být nyní intuitivnější…

 



 
Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Audi A8: Čtyři generace luxusu v hliníkovém hávu

Dnes 08:00

Audi A8 přineslo čtyřem propojeným kruhům patřičnou prestiž mezi luxusními limuzínami, dodnes soupeří o klienty s BMW a Mercedesem. I v nedávno představené čtvrté generaci...




Blesk.cz

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Klíšťata útočí: Jak se nejlépe bránit

Sezóna klíšťat je v plném proudu. Přinést si je můžete nejen z lesa, ale i z procházky městským parkem nebo…

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna. Únava dožene snad každého

Počasí na Annu: Sluníčko zakryjí podzimní mračna.…

Také středeční počasí bude připomínat spíše podzim než dny tzv. annenského tepla, které mají být podle pranostik…

 

iSport.cz

Trio talentů opouští Spartu, do Salcburku míří i Hadamczikovi vnuci

Trio talentů opouští Spartu, do Salcburku míří i…

Tři z největších českých talentů ročníku 2000 a 2001 odcházejí ze Sparty do rakouského Salcburku, který bude od…

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla z vývoje zaražená

Šilhavý po BATE: Měli jsme přidat góly. Kabina byla…

Být po výhře zklamaný? Někdy to tak prostě je. Trenér Slavie Jaroslav Šilhavý po utkání 3. předkola Ligy mistrů…

 

Reflex.cz

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být dementní, obává se neurolog Stránský

Zemanovo zdraví je veřejná věc. Prezident začíná být…

Neurolog Martin Jan Stránský má vážné pochyby o psychické kondici prezidenta Miloše Zemana. Sleduje u něj…

Okamura s Nohavicou, Babiš s Krajčem. Koho podpoří rapper Řezník?

Okamura s Nohavicou, Babiš s Krajčem. Koho podpoří…

„Udavač z Těšína“ má nového politického oblíbence. Nechal se vyfotit s panem Okamurou a vstoupil tím do reálné…