Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Nový Mitsubishi L200: terénní pick-up pro Evropu (první dojmy)

Tomáš Votruba
Diskuze (68)
Automobilka Mitsubishi na konci roku 2005 představila novou generaci pick-upu L200. Minulý týden se konala prezentace v Turecku, kde jsme nové L200 vyzkoušeli, zjistili české ceny a další podrobnosti.

V prosinci 2005 byl veřejnosti představen nástupce úspěšného modelu L200, který dlouho vedl pořadí nejprodávanějších pick-upů v evropském segmentu. První L200 byl uveden na trh už v roce 1996, po deseti letech přichází zbrusu nový vůz, který se má opět posunout na špici své třídy a zvýšit náskok nad svými hlavními konkurenty v podobě Toyoty Hilux a Nissanu Navara. Hlavním světovým trhem pick-upů je samozřejmě USA, ovšem i evropští zákazníci už vnímají image pick-upů nejen po pracovní stránce, ale vidí v něm i módní typ vozu.

Automobilka Mitsubishi nedávno uvedla pro USA nový model Raider, který měří 5,3 metru a pohání jej zážehový osmiválec o objemu 4.7 litru. Evropan zrovna nepotřebuje vůz delší než pět metrů, proto bylo nutné připravit pick-up určený pro evropský a asijský trh. Konkrétně Thajsko je po Evropě druhým nejdůležitějším trhem pro Mitsubishi. L200 vypadá jako cvičený atlet oproti svým americkým sokům, délkou pět metrů se akorát vejde do evropských parkovacích stání a jeho výbava obsahuje takové prvky, aby se posádka uvnitř cítila jako v osobním voze.

Dravý a sportovní look

Novinka se vyrábí jako dvoumístný Single Cab, čtyřmístný Club Cab a plnohodnotný pětimístný Double Cab, který poskytuje nejprostornější interiér v segmentu středních pick-upů. K nám se bude dovážet pouze Club Cab a Double Cab. Mitsubishi prezentuje nový model L200 jako SUT neboli Sports Utility Truck, což znamená sportovně užitkový vůz, který přes den v práci odvozí náklad a večer do něj můžete naložit rodinu a vyrazit do přírody. S nástrahami terénu si poradí trvalý pohon všech kol Super Select, který známe z modelu Pajero. V Turecku, kde prezentace probíhala, jsou pick-upy hodně oblíbené, a tak jsme se nemohli divit častému zájmu místního obyvatelstva na místech, kam jsme s L200 přijeli.

Design je na pick-up hodně sportovní, agresivní tvář vychází z konceptu Pajero Evo 2+2. Na první pohled jde vidět, že vzhled vozu měla na starosti sportovní divize Mitsubishi, která má co dočinění s dakarskými speciály. Atraktivní design je velkou zbraní nového pick-upu Mitsubishi – chromovaná zrcátka, kliky dveří, litá kola, robustní boční stupačky – tyto a další detaily dělají z L200 mnohem víc než jen užitkový vůz. Všimněte si efektního oblouku u zadních dveří verze Double Cab, jde o výsledek evropského přístupu k designu, ačkoli jeho zpracování mělo na starosti designérské centrum v Japonsku.

Vybaven i do terénu

Co se týče konstrukce vozu, ta je v případě tohoto modelu kombinovaná s nezávislým zavěšením předních kol a tuhou nápravou vzadu. Pod kapotou najdeme nový vznětový motor se vstřikováním common-rail o objemu 2,5 litru a výkonu 100 kW/136 koní, který disponuje točivým momentem 314 Nm při 2000 ot./min. To sice není 174 koní Nissanu Navara, ale L200 je na druhou stranu cca o 200 kg lehčí. Maximální rychlost nové L200 je 167 km/h, z nuly na sto dokáže akcelerovat za 14,6 s. Průměrná spotřeba se pohybovala okolo 10 litrů na 100 km, auto jsme ale vůbec nešetřili, palubní počítač tento výsledek ukázal po celodenním provozu, který obsahoval jízdu ve městě, na dálnici, stoupání v horách do výšky 1400 metrů a jízdu v terénu po kamenitých cestách, průjezd vodou i zápasení v hlubším bahně na redukci.

Výkon je přenášen prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky, nebo čtyřstupňového automatu na všechna kola soustavou Super Select, která obsahuje jízdní režimy 2H, 4H, 4HLc a 4LLc. Stálý pohon všech kol můžete zařadit do rychlosti 100 km/h, pouze před zařazením redukce 4LLc je nutné zastavit. V režimu 4H je výkon rozdělován mezi přední a zadní nápravu podle trakce kol, režimy 4HLc a 4LLc nabízí rovnoměrný poměr 50:50. Samotný motor je o něco hlučnější a více vibruje, než jsme zvyklí u osobních vozů, ale na druhou stranu splňuje emisní normu Euro-4. Automobilka při vývoji L200 myslela i na bezpečnost a ovladatelnost, pick-up má v dané třídě nejlepší poloměr otáčení 5,9 metru a v závislosti na výbavě může být vybaven i stabilizačním systémem.

Interiér a ceny

Jak jsme už naznačili, interiér nabízí zejména v pětimístné verzi Double Cab rekordní délku 1 725 mm, délka ložného prostoru má buď 1,81 metru (Club Cab), nebo 1,32 metru (Double Cab). Cestující vzadu se mohou u verze Double Cab těšit z většího prostoru pro nohy (810 mm), novinkou je také zadní elektricky stahovatelné okno (pro lepší přístup z kabiny k nákladové ploše). Oproti předchozí L200 byla u nového modelu prodloužena záruka na karoserii (12 let místo 6 let) a servisní interval (20 000 km / 12 měsíců místo 7 500 km / 6 měsíců).

Pokud vás zajímají ceny, tak ty jsou následující. Základní cena je 609 900 Kč bez DPH a dostanete za ni L200 Club Cab s výbavou Invite, která obsahuje kromě klasických 2 airbagů a ABS také manuální klimatizaci, dálkové centrální zamykání a elektrický ovládaná okna vpředu. Pětimístný Double Cab stojí o 20 tisíc navíc, ale nabízí se také s vyšší výbavou Intense, která navíc přidává automatickou klimatizaci, 16litá kola, stabilizační systém a další komfortní prvky. Cena této verze je 749 900 Kč bez DPH.

Tomáš Votruba
Diskuze (68)