Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový model Škody se bude vyrábět v Mladé Boleslavi, automobilka navíc zvýší kapacitu pro Octavie

Škoda zahájila stavbu nové haly.
Zpět na článek
15. 4. 2011 20:08
15. 4. 2011 21:32
15. 4. 2011 23:21
16. 4. 2011 11:43
16. 4. 2011 12:01
16. 4. 2011 00:06
16. 4. 2011 00:28
16. 4. 2011 09:45
16. 4. 2011 10:51
16. 4. 2011 14:08
18. 4. 2011 00:21
16. 4. 2011 19:54
16. 4. 2011 22:36
16. 4. 2011 10:50
16. 4. 2011 06:59
16. 4. 2011 08:49
16. 4. 2011 09:25
16. 4. 2011 09:31
16. 4. 2011 23:32
17. 4. 2011 10:42
16. 4. 2011 09:34
17. 4. 2011 12:29
Avatar - chlapecx
15. 4. 2011 20:08
mno
mno, možná bych se přimlouval za ten Rapid než za Popular :-) Ale celkem je to fuk :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2011 21:32
Re: mno
Rapida bych nechal pro lepší příležitost než český logan :-)
15. 4. 2011 21:02
Při volbě názvu je třeba vzít v úvahu i zahraniční prezentac
Rapid bude znít směšně, Popular v angličtině nepatřičně. Jsem pro název Felicia, je nekonfliktní a zní ve všech jazycích dobře - vychází z Latiny stejně jako Fabia a Octávia.
Rozbalit vlákno
1
15. 4. 2011 22:16
Re: Při volbě názvu je třeba vzít v úvahu i zahraniční preze
Proc by mel byt popular v anglictine nepatricny? Civic taky nikomu nevadi a s ohledem na nazev koncernu mi to prijde jako vhodne jmeno. Rapid se pro New Small Family nehodi, to souhlasim.
15. 4. 2011 23:21
Roomester
Roomester se ve Vrchlabí opravdu nevyrábí. 8-s Jinak bych se přimlouval za jméno Popular (v kontextu historie).
Rozbalit vlákno
3
15. 4. 2011 23:45
Re: Roomester
Taky jsem si myslel, že se tam vyrábí ROOMSTER :-) Jinak já se spíš přikláním k Felicii, zdá se mi to jako nejlepší volba pro dostupné rodinné auto ( v návaznosti na nedávnou historii ).
16. 4. 2011 11:43
Re: Roomester
Aha, a kde se teda vyrábí? Není to náhodou Vrchlabí :-)
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2011 00:06
Quo vadis
Nerozumím strategii Škody a jejímu postavení v rámci koncernu samotného.
Škoda představí nástupce Octavie Tour a bude mířit někam mezi Fabii a Octavii2. Tedy cenově tam, kde začínají konkurenti v nižší střední 8-s (tedy konkurenti Octavie 2).
Já si myslím, že by cesta měla být spíše ve zlevnění Octavie2. Pochopil bych, kdyby nová Škoda byla jakýmsi provedením "hatchback" současné Octavie2, byť třeba designově odlišeným. Uvidíme.
Small city je určitě správný krok, jen opět tak nějak téměř s křížkem po ... Konkurence tu přichází s již druhýma generacema a třeba Picanto2 je alespoň podle prvních ohlasů opravdu pikantní.
Naopak zcela postrádám linii MPV, která by škodě tak slušela. Hybridní derivát Fabie - Roomster také není svým ztvárněním čisté MPV a nic víc tu není. Navíc by Škoda mohla být v rámci koncernu ideálním protivníkem francouzských MPV.
Naopak rádoby sportovní Seat nabízí právě linii MPV: Altea, Altea XL, (Toledo), Alhambra ... Sportovní značka koncernu není sportovní, simply clever naopak poněkud nezacílená.
Superb - v předchozí generaci rádoby luxusní, teď už ani to ne
Yeti - osamocené SUV
Octavia - schizofrenní nižší střední bojující rádoby proti střední třídě
Roomster - derivované MPV
Fabia2 - zadýchávájící se malý vůz
Popular - snad konkurent Loganu v lepším
City - nákupní košík
Nevím, nějak nevidím jasné směřování značky Škoda a hlavně Seatu.
Má být Škoda VW pro chudé? Nebo naopak luxusní? Rodinná? Přijde mi, že automobilka celkově nemá směr, nebo ho zkrátka nevidím. Možná taky jen spěchám a ucelenost přijde časem. Když se ale podívám, jaký vývoj zažívá Kia/Hyundai v horizontu let...
Spíš mám pocit, že si Škoda vyzobává určité segmenty. I na řadě Scout to na mě tak působí. Vlastně jedinou smysluplnou je totiž Octavia Scout.
Rozbalit vlákno
27
16. 4. 2011 00:28
Re: Quo vadis
Že tomu nerozumíš ty, není až zas tak důležité, trh to cítí a vnímá úplně jinak. Co postrádáš, je celkem jedno, stejně jako to, co by podle tebe škodovce slušelo. Jestli podle tebe automobilka má nebo nemá směr je zcela irrelevantní (smysl postrádající). Cenovou politiku dělají asi dobře, když jenom loni vyrobili a prodali víc aut, než se jich třeba vyrobí v celé Itálii. A smysluplnost je třeba vidět v těchto souvislostech. Tvoje hodnocení jednotlivých modelů je spíš poněkud schizofrenní - zlevnit Oktávii...kterou? A podle tebe o kolik?

Vezmi si nějaký ten rohypnol, určitě se ti uleví. Bude ti líp.Alepsoň psychiatři tvrdí, že je to tak....
Avatar - Katikakus
16. 4. 2011 06:08
Re: Quo vadis
Nesud podle cen u nas, ale podivej se do zahranici. Tam Octavia nijak nevybocuje z konvenci nizsi stredni. Takze mireni mezi Fabii a Octavii dava smysl - proste se potrebuji dostat pod ceny nizsi stredni obvykle v zahranici. Cesky trh zas tak vyznamny neni.

Sorry, to bylo pro rohYpnol
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2011 09:45
Re: Quo vadis
No kde je Octavia výrazně levnější než u nás? Přišlo mi, že ceny v Polsku i na Slovensku jsou cca obdobně.
Třeba Octavia 2 Classic 1.2TSi v Německu 16940€. V Rakousku je za stejnou cenu dokonce se starou 1.4kou... Jistě bude bohatší výbava, ale opravdu mi nepřijde, že by byla Octavia v zahraničí nějak levnější.
Avatar - Katikakus
16. 4. 2011 10:04
Re: Quo vadis
Oprosti se od vychodniho bloku a podivej se do Britanie, Francie, Italie, do vyspele Evropy a srovnej s cenama konkurence tam.
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2011 10:51
Re: Quo vadis
Anglie: Ł13,860.00 1.2TSi
Itálie: 19 020€ 1.2TSi Comfort (nejnižší výbavový stupeň)
nepřehledné stránky francie a španělska jsem vynechal, opravdu se mi to tam nechtělo hledat.
cenovou výhodnost Octavie oproti ČR stále nevidím.
Jen doplním - u nás aktuálně 335 000,- 1.2TSi Prima Edition CZ
Avatar - Katikakus
16. 4. 2011 11:41
Re: Quo vadis
Jeste jednou - nekoukej na cenu jenom Octavie a nesrovnavej s CR - srovnej s konkurenci v dane zemi a hlavne srovnej i vybavy - Elegance v Britanii je neco jineho nez Elegance v CR.
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2011 14:08
Re: Quo vadis
O výbavě nepochybuji. Jinak jestli tě chápu správně, tak mi chceš sdělit, že Octavia na západě stojí sice víc než u nás, ale:
1) má bohatší výbavu
2) konkurence je ještě dražší než Octavia

S tím bych klidně souhlasil. Ale z toho tak nenápadně vyplývá, že u nás je konkurence Octavie výrazně levnější než v zahraničí.
Třeba Hyundai i30 v Anglii Ł12,821.00 startovací cena. Golf Ł14,200.00 Twist 1.4 80 PS
Jestli je tedy závěr takový, že konkurence Octavie je u nás silně pod cenou vůdči zahraničí. Pak vcelku můžu souhlasit.
Jen mi šlo o to, že Octavia není v zahraničí nijak výrazně levnější než u nás. Byť ve vyšších výbavách to může být jinak než v nabídkách cena od. V porovnání s německými cenami však Octavia stojí cca totéž napříč výbavami a motorizacemi (jejich obsah se bude lišit, to je jasná věc).
Avatar - Parda71 (BMWfans)
17. 4. 2011 16:53
Re: Quo vadis
Jsi opravdu velice natvrdlý člověk. Všichni se ti tady snaží vysvětlit jak to s těmi cenami je a ty stále nic. Octavie stojí všude skoro stejně, i když rozdíly v cenách samozřejmě někde jsou velké, ale to taky záleží na daních dané země, např. Dánsko. Ale co je hlavní rozdíl jsou ceny konkurentů Jsi moc zaměřený na český trh, který je nicotný. Zde je Renault velice levná značka, která se cenově podbízí, kdežto třeba u nich doma ve Francii je to zase naopak, takže tam je tou levnější zase Octavia. To samé v dalších zemích. Už docvakl ten rozdíl?
Avatar - rohYpnol
18. 4. 2011 00:21
Re: Quo vadis
Nechci ti do toho kecat, ale v bledě modrém jsem tohle napsal právě v příspěvku, na který reaguješ. Takže o natvrdlosti bych se tu být tebou příliš nezmiňoval, neb potrefená husa... Ale nemám za svůj cíl tu nikoho urážet.
16. 4. 2011 19:54
Re: Quo vadis
Nemá nalevo volant, co? Má ho na druhý straně: A pedály taky a dokonce i budíky a celou palubku ma na druhý straně. :-)
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2011 22:36
Re: Quo vadis
A co jako s tím?
Avatar - white label
17. 4. 2011 09:12
Re: Quo vadis
Tak si (s rohYpnolem) poskoč... :-)
Ten volant (a vše co s tím souvisí) na opačné straně, má být zřejmě tím jediným podstatným rozdílem mezi vozem nabízeným tady a v Anglii... ;-)
Avatar - Falco
16. 4. 2011 06:59
Re: Quo vadis
Souhlas, to poslední co by měla Škodovka nebo celý VW měnit je marketing. Dokonale ovládají procesy, jejichž výsledkem je poznání trhu, předvídání, ovlivňování a v konečné fázi uspokojování potřeb a přání zákazníka.
Avatar - petrumr
16. 4. 2011 08:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2011 09:25
Re: Quo vadis
proč do toho zatahujete všichni marketing. O tom jsem nenapsal ani zmínku.
Já jen napsal, že nevidím jasné směřování značky.
A to přeci vůbec nepopírá to, že jednotlivé modely se mohou prodávat (a prodávají) víc než dobře.
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2011 09:31
Re: Quo vadis
kde to bereš?. O marketingu nebo cenové politice jsem nenapsal ani slovo.
Ano, Octavia by měla podle mě být levnější, ale je jasné, že když se za danou cenu prodává, tak dolů nepůjde. Nikde ví jcem o cenách nepsal.
Zlevnit Octavii 2 na cenu Otavie Tour 2. Tedy jednoduše bych viděl cenu Octavie 2 Prima 1.2TSi na nějakých 280 tis. I vzhledem k výbavě.
Vím, že je úplně egal, že já jí nerozumím i to co u Škody postrádám. Čekal jsem, že mi to někdo vyjasní. A ono vedle prázdných slov a argumentace zcela mimo smysl mého příspěvku nikde nic 8-s
Avatar - Katikakus
16. 4. 2011 09:41
Re: Quo vadis
Precti si muj prispevek nahore, omylem zarazeny pod BeranKa ;-)
Avatar - Falco
16. 4. 2011 23:32
Re: Quo vadis
Každé tvé slovo je o marketingu! Marketing se stará o to, aby se vyrobilo to, co se prodá a ne to, co se vyrobilo. Chápeš?
Avatar - rohYpnol
17. 4. 2011 10:42
Re: Quo vadis
Marketing není jen o prodeji, ale to jistě víš.
Já ale psal o směřování značky a profilaci v rámci koncernu.
Jinými slovy Škoda podle mě dnes vyrábí to, co se i dobře prodá. Ale schází mi nějaká ucelenost nabídky a pokrytí různých segmentů trhu.
A v rámci koncernu mi přijde nesmyslné postavení Škody hlavně s přihlédnutím k Seatu.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
16. 4. 2011 09:25
Re: Quo vadis
Tolik textu a tak o ničem... :-O
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2011 09:34
Re: Quo vadis
jaké je tedy podle tebe postavení Škody v koncernu?
Avatar - twistedTSD
16. 4. 2011 10:21
Re: Quo vadis
Taky moc nerozumím těm MPV. Proč jich má zrovna Seat tolik a Škoda jen Roomster?
Avatar - Trábošík
16. 4. 2011 20:42
Re: Quo vadis
S tím souhlasím. Jestliže je Škoda myšlena jako automobilka vyrábějící auta, která nabízí vždy hodně místa hlavně v zavazadlovém prostoru, ž čehož plyne, že to jsou hlavně auta vhodná pro čtyř až pěti členou rodinu s mnoha zavazadly, tak proč už tedy nemá plnohodnotné MPV? Určitě by vypadal lépe derivát VW Sharan u Škody než u Seatu, z něhož měla být alternativa hlavně k Alfě Romeo.

Dnešní Seaty jsou k ničemu, Alhambra je jen chudší Sharan, Exeo je stará A4, Altea, Leon, Toledo a jejich deriváty, je jen jedna řada ve třech verzích a žádná z nich v základu (ani co se designu týká) sportovního ducha určitě nemá (pokud pomineme výbavu Cupra a jí podobné). Takže dnes jediný svébytný Seat je jen Ibiza (i když s technikou pola, ale to je stejné jako u fabie), ke které přibyla verze kombi. Což je dost málo. Měl by se nejdříve usměrnit pořádně Seat nebo by se měl zavřít a nakoupit místo něj Alfu Romeo (o jejíž koupi byly nedávno horlivé diskuze). No a Škodě by se měl dát větší prostor v oblasti MPV a v dodávkových verzích různých modelů (obdoba felicie pick up a van plus).

Takové MPV od škodovky na podvozku Sharanu, ale samozřejmě se svěbytnou výbavou a designem, ne jako Alhambra, to by byla určitě paráda. Ale stačilo by i menší MPV, na bázi Touranu. Tím by byla ucelená nabídka rodinných vozů Škoda.

Dále by VW mohl konečně připustit, aby byl superb větší a luxusnější než passat a bylo by to pěkné.

Nicméně, toto jsou jen řeči a přání. Uvidíme, co se bude dít. Každý půlrok by od roku 2012 měl být představen nový model nebo alespoň verze odvozená ze starších modelů. Hlavní je, že Škoda jede dál a dost slušně. Auta jdou na dračku, dokonce některé modely se nestíhají vyrábět. Bude se zvyšovat kapacita, přistavovat, rozšiřovat. Dnes jsem byl na dnu otevřených dveří a ze Škody je pod taktovkou VW automobilka na úrovni, která dokáže konkurovat zavedeným západním značkám. Z toho máme být nadšeni, že slavná automobilka Škoda byla zachráněna a stále vzkvétá. Také mohla skončit v rukou Renaultu a byl by z ní montážní závod, odkud by vyjížděla Thalia. Stačí se jen podívat, jak dopadla Karosa.

Takže takhle bych to asi viděl já.

Škodě fandím, jen tak dál :yes:

Hlavní je, že prosperuje, daří se ji a z toho má nemalý užitek nejen okolí automobilky (zaměstnanci, město, česká kultura, sport, atd...), ale i národní ekonomika. Lidé mají práci a to nejen v automobilce, ale i u jejích českých dodavatelů!!!
17. 4. 2011 12:29
Re: Quo vadis
Rozumnej text a rozumný názory. Navíc v souvislosti se SEATem. I když vykládáme o něčem, o čem nevíme ani desetinu, mám zcela subjektivní dojem, že to co píšeš právě úzce souvislí s tím, jak SEAT skončí. Škodovka dneska vyrábí tři čtvrti milionu aut a má během příštích pár let zdvojnásobit produkci. I když navýšení zřejmně výrazně "postihne" montážní závody v Číně, hlavně teď ale v Indii a také asi Rusku, skok k milionu podle všeho bude představovat škodovácký Up, vyráběný v Blavě a hlavně ta očekávaná Entry. Na MPV (nástupce Roomstera, ale asi v klasičtější podobě a také většího MPV) tam prostor asi bude, ale - myslím si, že se to bude řešit v kontextu SEAT - Alfa Romeo. V některých článcích a rozhovorech se o větším MPV mluvilo (Vahland a spol.).

Jinak co se týká Karosy, máš naprostou pravdu a to ještě Frantíci byli natolik slušní, že alepsoň v tuzemsku na těch budech nápis Karosa byl. Teď je to hrdý Irisbus - Iveco, trocha taktu a respektu k druhým kolikrát chybí těm, kteří bývají většinou ve velice podobné situaci - Italové představují stále míň a míň konkurenceschopnou a vlekou ekonomiku.

Ale abych nekončil tak pesimisticky, párkrát jsme v Praze jel ryze naší českým (tedy přesně na Moravě) vyráběným autobudem SOR a musím konstatovat, že ze všech hlediskem je tahle "mašina" příjemnější, než standartní talián z Mýta. Otázka je, za kolik ho v Praze dopravní podnik koupil, ale uspořádáním, řadou dalších vychytávek (informační systémy) i jízdním komfortem je prostě lepší.